Home Forums Leesclub 155: Het Isisgeheim Het Isis-geheim, Beoordeling

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1782
    #27313 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

marijke van der hoek
    Bijdrager
    Post count: 38

Spanning: 9 punten, omdat tot het eind blijft het gissen hoe het al aflopen!
    Plot: 9 punten, omdat het direct wordt neergezet en langzaam wordt uitgebouwd
    Leesplezier: 10 punten, omdat het me boeide, omdat ik de mix van info en thriller heel erg waardeer
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het in voltte, mooie taal wordt neergezet!
    Originaliteit: 10 punten, omdat het voor mij het eerste boek in dit genre is!
    Psychologie: 9 punten, omdat de personages goed worden uitgewerkt. Je begrijpt hun beweegredenen ( ook al ben je het er niet mee eens) de hoofdpersonages maken een ontwikkeling door

Gemiddelde beoordeling: 9,4 punten

Cece
    Bijdrager
    Post count: 73

Ik heb het boek nog niet helemaal uit, maar wat ik zeker al heb gelezen.

Spanning: 9 punten, omdat je het geen moment wilt neerleggen. (Waarbij je soms boos word als je weer aan het werk moet)

Plot: 9 punten, omdat het gelijk word neer gezet en verder uitgewerkt. Je verwacht het niet, maar denkt het andere.

Leesplezier: 10 punten, omdat I love it

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik die moeilijke woorden jullie vergeef. Het is heerlijk leesbaar.

Originaliteit: 10 punten, zoals eerder aangegeven je vind niet veel boeken over een Egyptische god.

Psychologie: 9 punten, omdat de personages goed worden uitgewerkt, je ziet bepaalde personages zich verder ontwikkelen en gebeuren dingen waarbij je het niet altijd eens mee bent. Moest af en toe nadenken wat er bedoeld word, maar het zelf denken en het lezen, dat het zo verschillend is, dat is echt gewoon goed. Mensen het ene laten denken, maar het andere laten doen.

Gemiddelde beoordeling: 9,3 punten

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 339

Spanning: 9 punten, omdat de spanningsopbouw erg goed is en je door wil blijven lezen.

Plot: 9 punten, omdat de opbouw van het boek erg goed is en je steeds meer informatie krijgt.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik steeds door wilde lezen en alles om me heen vergat.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het heel boeiend is en vlot leest.

Originaliteit: 10 punten, omdat de combinatie thriller en veel achtergrondinformatie over Egypte naar mijn idee nog niet bestond.

Psychologie: 9 punten, omdat je je goed kunt inleven in de personages en hun karakters duidelijk zijn.

Gemiddelde beoordeling: 9,3 punten

Tira
    Bijdrager
    Post count: 18

Spanning: 9 punten, ik heb het hele boek geboeid gelezen en wilde maar doorlezen.

Plot: 9 punten, Goed opgebouwd en uitgewerkt plot!

Leesplezier: 10 punten, Ik heb heel erg genoten van dit boek.

Schrijfstijl: 9 punten, het leest gemakkelijk en is erg boeiend,zodat het boek je in de greep heeft.

Originaliteit: 10 punten,Ik vind het een origineel boek,fictie en geschiedenis en zo een spannend geheel.

Psychologie: 9 punten, Duidelijke karakters,goed uitgewerkt.

Totaal 9.3

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Post count: 55

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:
    Spanning: 9 punten, omdat ….je door willen lezen tot het plot.
    Plot: 9 punten, omdat ….een erg goed opgebouwd plot, waar alle verhaallijnen bij elkaar komen, goed uitgewerkt.
    Leesplezier: 10 punten, omdat ….erg veel leesplezier aan het boek beleeft, je wil blijven lezen.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat ….een erg fijne leesplezier, deze schrijfstijl is goed te begrijpen en leerzaam.
    Originaliteit: 10 punten, omdat ….je veel leert over Egypte, erg leerzaam boek en ook spannend.
    Psychologie: 10 punten, omdat ….erg goede personages, deze zijn heel goed uitgewerkt en komen tot leven.

Gemiddelde beoordeling: 57 punten = een 9.5
    Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).
    VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Post count: 55

Recensie geschreven = https://www.thrillzone.nl/recensie/windmeijer-en-slavenburg-het-isisgeheim/

Wordt later zichtbaar.

Groetjes Anneliese

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning: 7 punten, omdat het wel spannend is, maar ik vrat mijn nagels er niet bij op.

Plot: 8 punten, omdat het origineel is en goed in elkaar zit

Leesplezier: 8 punten, omdat ik van begin tot einde met plezier in interesse heb zitten lezen

Schrijfstijl: 6.5 punten, omdat ik wat moeite had met de wisseling van derde persoon naar af en toe ik gedachtes en omdat ik de dialogen graag beter uitgewerkt had willen zien.

Originaliteit: 8 punten, omdat het idee van geschiedenis en een thriller samen zeer origineel is. Het verhaal rondom een beeldje, een geheim en een oud recept voor verlichting is goed gevonden.

Psychologie: 7 punten, omdat het een gewoon lekker lezen boek is, niet te ingewikkeld.

Gemiddeld 7,4

Christy
    Bijdrager
    Post count: 67

Spanning: 8.. punten, omdat spanning en achtergrondinformatie wisselt zich mooi af.

Plot: .9. punten, omdat verhaallijnen langzaam maar zeker bij elkaar komen.

Leesplezier: .10. punten, omdat het lekker vlot leest en een superinteressant thema heeft.

Schrijfstijl: .9 punten, omdat lekker snel en pakkend geschreven is

Originaliteit: .9. punten, omdat ik nog niet eerder een thriller tegenkwam met dit thema en zoveel historische informatie.

Psychologie: .8. punten, omdat de karakters ontwikkelen zich en laten je vragen stellen over jezelf.

Gemiddelde beoordeling: .8,8. punten

Juanita
    Bijdrager
    Post count: 53

Spanning: 7 punten, omdat het boek niet superspannend was, maar net spannend genoeg om meer te willen weten.

Plot: 8 punten, omdat de verschillende verhaallijnen mooi naast elkaar opgebouwd worden en me als lezer toch op het verkeerde spoor konden zetten met uiteindelijk een uitstekend plot.

Leesplezier: 6 punten, omdat het voor mij persoonlijk door de vele uitleg en details soms moeilijk te begrijpen was. Doordat ik sommige stukken moest herlezen en eigenlijk echthierbij moest nadenken deed ik ook langer over het boek dan normaal.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik het grootste deel heel filmisch geschreven vond en de scene zo voor me zag.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een mooie combinatie is van een thriller en historische informatie, met af en toe een vleugje romantiek. Het is een heel leerrijk boek.

Psychologie: 7 punten, omdat het verhaal toch mijn nieuwsgierigheid wekte naar hoe het ging aflopen.

Gemiddeld: 7,2

naddyyyyy21041989
    Bijdrager
    Post count: 24

Spanning: .8. punten, omdat het spannende verhaal heeft wel een “door willen lezen” feeling

Plot: .7. punten, omdat had het niet helemaal zo verwacht dus daarom een 7

Leesplezier: .6. punten, omdat niet mij. Soort boek

Schrijfstijl: 6.. punten, omdat die hele uitleg had om mij stukken korter gemogen.

Originaliteit: .7. punten, omdat niet eerder zo’n boek gezien en gelezen.

Psychologie: .7. punten, omdat je wordt toch getriggert van hoe loopt het af?

Gemiddeld; kleine 7 dus mooie voldoende

Jeroen Windmeijer
    Bijdrager
    Post count: 22

Jee, wat een mooie cijfers allemaal zeg! Echt fantastisch.
    Het was echt zó spannend dit omdat ik natuurlijk nog nooit een boek samen met iemand had geschreven.
    Maar het heeft heel erg goed uitgepakt en dat blijkt ook wel uit jullie ontzettend mooie waarderingen, met echt hoge gemiddeldes!

Astrid van der Helm
    Bijdrager
    Post count: 14

Spanning: .. 7 de spanning was redelijk aanwezig, maar had van mij wat meer genogen

Plot: .. 7 was erg snel, een beetje te snel, maar wel goed opgebouwd

Leesplezier: .. 6. voor mij net ff teveel geschiedenis

Schrijfstijl: .. 8 het is erg goed geschreven en de schrijfstijl is vlot….

Originaliteit: .. 7 Ik heb nog nooitt een boek gelezen waarin alles zo goed was onderzocht

Psychologie: .. 6 vond er niet echt veel psychologie inzitten. Ben meer gewend

Gemiddelde beoordeling. Drie sterren , een goede 7

maria
    Bijdrager
    Post count: 354

Spanning: 6,5 punten, omdat vanaf blz 192 er wat spanning inzat maar de passages die je eigenlijk heel spannend had kunnen beschrijven werden gemakkelijk afgedaan….
    Plot: 7 punten, omdat ik wel nieuwsgierig was wat men met de pillen zou gaan doen, wel of niet verspreiden, produceren, werkzaamheid….
    Leesplezier: 7,5 punten, omdat het ook informatief was.
    Schrijfstijl: 7,5 punten, omdat het begrijpelijk geschreven was.
    Originaliteit: 8,5 punten, omdat het wel iets is wat misschien wel ontwikkelt zou kunnen worden. (ha ha) De ontwikkeling gaat zo snel. Daarnaast de vele terreinen waar uitleg van wordt gegeven.
    Psychologie: 7 punten, omdat de gedachten en gevoelens nog beter uitgewerkt hadden kunnen worden en vond het soms een beetje knullig handelen gezien hun professie.

Gemiddelde beoordeling: 7,3 punten

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.