Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 131: Het duistere meer Het duistere meer, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1746
    #23531 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 89

Ik ben gestart in het boek
    “Zaterdag 12 december”
    In welk jaar zou dat dan zijn. 2015 viel 12 december op een zaterdag.,,,,,ofwel moet het nog komen en dan zou dat 2020 zijn, maar dat denk ik niet.—-originele uitgave was 2017
    Ik denk 2015….wat denken jullie?

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 82

Ik ben nu bezig met hoofdstuk 20 persoonlijk heb ik wel een beetje moeite met het heden en het verleden.
    Je bent in het heden bezig met het onderzoek en zo ga je zonder aankondiging naar het verleden met Stacy en Robbie.
    Verder verloopt het verhaal van Gemma naar mijn idee goed het is spannend en langzaam kom je er achter hoe haar verleden heeft gelopen.

justine
    Bijdrager
    Post count: 180

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ben nog geen opmerkelijke citaten tegen gekomen, wel vind ik de spanning nog ver te zoeken. Het zijn net twee verhaallijnen, die van Robbie en die van de moord op Stacy. Weet nog niet wat ik ervan moet vinden.
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Nog niet eigenlijk. Weinig spanning dus ik wacht af…
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Sommige zinnen wat moeilijk te lezen, en lees je dan een keer

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 328

Ik ben net begonnen maar ik vraag mij af of de flaptekst wel klopt.
    Dat ze verzweeg dat ze Rosalind kende.

Dini57
    Bijdrager

“Zaterdag 12 december”
    In welk jaar zou dat dan zijn. 2015 viel 12 december op een zaterdag.,,,,,ofwel moet het nog komen en dan zou dat 2020 zijn, maar dat denk ik niet.—-originele uitgave was 2017

Zie mijn tekst niet meer.

Dini57
    Bijdrager

“Zaterdag 12 december”

Ik denk 2013 en dat die zaterdag fout is of een fout in de leeftijd.
    Want Rosalind was 28 jaar en geboren op eerste kerstdag dus 12 december zou dan impliceren dat ze nog jarig moest worden. dus 29 zou worden. Ze is geboren op 25-12-1984 want er stond een stukje in de krant in januari 1985. dus 1984+ 29=2013. En 12 december 2013 viel niet op een zaterdag.

Lena B
    Bijdrager

Ik ben net begonnen maar ik vraag mij af of de flaptekst wel klopt.
    Dat ze verzweeg dat ze Rosalind kende.

Ze verzweeg het niet “echt”
    Maar ze was wel”niet eerlijk over “hoe goed” ze haar kende. Ze liet uitschijnen dat ze haar vaag kende omdat ze op dezelfde school zaten.
    Terwijl ze eigenlijk klasgenoten waren.

“Zaterdag 12 december”

Ik denk 2013 en dat die zaterdag fout is of een fout in de leeftijd.
    Want Rosalind was 28 jaar en geboren op eerste kerstdag dus 12 december zou dan impliceren dat ze nog jarig moest worden. dus 29 zou worden. Ze is geboren op 25-12-1984 want er stond een stukje in de krant in januari 1985. dus 1984+ 29=2013. En 12 december 2013 viel niet op een zaterdag.

Zou de auteur dan geen kalender erbij genomen hebben?
    Ik nam kalender erbij, op zoek naar een zaterdag die op 12 december vel

Weert
    Bijdrager
    Post count: 169

Nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen. Wel moet ik sommige zinnen opnieuw lezen, het is even wennen aan de schrijfstijl.
    Schrijf of spellingfouten ben ik nog niet tegengekomen.
    Het is ook wennen aan de twee verhaallijnen, maar dat vind ik verder geen punt.
    Nog niet heel veel spanning, maar ik verwacht dat dat nog gaat komen.

Lena B
    Bijdrager

Ik ben nu zo’n 120 pagina’s ver.
    Opmerkelijke citaten kwam ik niet echt tegen,
    Op blz 56 wel een leuke omschrijving : wanneer Felix bewijsmateriaal in een zak doet “Ergens doet die beweging me denken aan het breken van een ei op de rand van een schaal.
    Ben nog niet ver genoeg om veel over de verhaallijn te zeggen. Maar heb wel het gevoel dat met mondjesmaat meer over het verleden van Gemma zal worden prijsgegeven en over hoe de verhaallijn van die “andere zaak” hierin past.
    Spelfouten zijn me nog niet opgevallen.
    Ik hoop komend weekend toch een stuk verder te komen.

bonkikong
    Bijdrager
    Post count: 56

Om de één of andere reden doe ik toch iets verkeerd als ik een reactie op iemand wil geven …

Dus bij deze @ Griet: Als ik het een verhaallijn moeilijk kan volgen, neem ik altijd een velletje papier en maak ik voor mezelf korte notities, vb met vele personages, verhalen met heden en verleden, zodat ik het beter uit elkaar kan houden.

bonkikong
    Bijdrager
    Post count: 56

Wat ik een leuk citaat vond is : Timothy en Bryce staren als twee verbijsterende boekensteunen zwijgend naar hun handen. (p39) Van deze uitspraak had ik nog nooit gehoord en ik vond het de moeite om hier even te vermelden daar we met z’n alles in een leesclub zitten, de link leesclub – boek – boekensteun.

Het verhaal ontwikkelt zich langzaam. Ik begin nu aan hoofdstuk 21. Ik hoop snel iets meer te weten te komen uit het verleden van Gemma. Dat er 2 verhaallijnen zijn, stoort me niet. Het is een andere manier om iets uit het verleden weer te geven in plaats van een flashback ofzo.

Spellingsfouten ben ik nog niet tegengekomen.

Hopelijk ben ik na het weekend een heel eind verder in het boek, ik kijk er naar uit!

Dini57
    Bijdrager

@ Lena. Het bleek toch 2015 te zijn dus de dagen kloppen wel maar de auteur of vertaler heeft wel fouten in de jaartallen verder gemaakt. Wanneer Rosalind 1e kerstdag in 2015 29 jaar zou worden dan moet ze in 1986 geboren zijn. Pagina 77 januari 1985 de aankondiging in de krant dat haar moeder dood was. en op pagina 372 impliceert ze dat Rosalind in 1987 geboren is en dat Olivia in 1988 overleden is.

Dini57
    Bijdrager

Boek gisteren uitgelezen. Veel belovend begin van een nieuwe reeks.

Lena B
    Bijdrager

@ Lena. Het bleek toch 2015 te zijn dus de dagen kloppen wel maar de auteur of vertaler heeft wel fouten in de jaartallen verder gemaakt. Wanneer Rosalind 1e kerstdag in 2015 29 jaar zou worden dan moet ze in 1986 geboren zijn. Pagina 77 januari 1985 de aankondiging in de krant dat haar moeder dood was. en op pagina 372 impliceert ze dat Rosalind in 1987 geboren is en dat Olivia in 1988 overleden is.

ben pas aan p 155.
    Wel spijtig dat er zó fout wordt gemaakt

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.