Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 131: Het duistere meer Het duistere meer, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1637
    #23535 |

Vragen ThrillZone leesclub Het duistere meer                                    

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling geopend. 

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Sarah Bailey specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Ga je na het lezen van Het duistere meer  de volgende boeken van  Sarah Bailey  ook lezen?

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 76

De karakters

Ik vond het karakter van Gemma van sterke vrouw naar toch een verwarde vrouw gaan. Ze had veel moeite met de situatie rondom haar gevoelens voor Felix.
    Felix was toch een stabieler karakter hij deed op tijd afstand van deze relatie.
    Mijn favoriete personage was toch Gemma vooral om te zien hoe zij deze rollercoaster van gevoelens zou doorstaan.
    Ik zou haar man Scott zijn karakter wat meer naar voren laten komen.

De auteur
    Ik vond haar schrijfstijl passend bij het verhaal. De hoofdstukken waren niet te lang en het verleden en het heden werden goed aan gegeven. In het begin vond ik het wel wat verwarrend want toe liep het verleden en heden in elkaar door zonder dat het aan gegeven was.Kan ook aan de vertaling gelegen hebben maar later in het boek ging het wel goed.
    Haar schrijfstijl zou ik zo niet kunnen beschrijven.
    Ik denk dat als ik de kans krijg vast nog eens een boek van Sarah zal lezen ook omdat dit verhaal een trilogie is en graag wil weten hoe het verder gaat met Gemma.

justine
    Bijdrager
    Post count: 160

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik vind Gemma een mooie vrouw, die steeds wat sterker wordt. Ook al omdat ze het zo moeilijk heeft met haar verleden.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Gemma ..gewoon een krachtige vrouw die ook laat zien dat ze het moeilijk heeft
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee helemaal niks
    De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja het is goed geschreven met veel oog voor detail
    Kun je de schrijfstijl van Sarah Bailey specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    gedetailleerd en ik denk ook heel geloofwaardig, zoals een onderzoek zou gaan

Ga je na het lezen van Het duistere meer de volgende boeken van Sarah Bailey ook lezen?
    Jazeker, ben heel benieuwd naar deel 2

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 320

De karakters

Ik denk alleen Gemma.
    Ik vind de andere karakters wat minder uitgediept.
    Ik vond Gemma niet echt sympathiek omdat ze haar vriend bedroog met Felix, maar het is wel het personage waar het boek om draait.
    Maar die kies ik dan toch als favoriete personage.
    Veranderen weet ik niet maar wel jammer dat een verhaallijn schijnbaar nu ophoudt of we moeten hem in het volgend deel terugzien.

De auteur

De auteur heeft een goede schrijfstijl die wel bij dit soort thrillers past. In het begin wat vaag allemaal nog maar dat werd later duidelijker.
    In het begin was het niet duidelijk wanneer er ineens naar een andere verhaallijn werd overgeschakeld. Die van het stel met de gestolen auto bedoel ik.
    Ik zou haar stijl filmisch willen noemen.

Ik vind het een veelbelovend begin van een nieuwe reeks dus ik ga zeker haar volgende boeken lezen. Ze had er al twee weer geschreven dacht ik.

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 89

Zit ik hier alle puntjes te beoordelen
    Is mijn commentaar verdwenen,
    Wat deed ik verkeerd
    Straks opnieuw?

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 89

De karakters
    * ik heb niet het idee dat de karakters evolueren
    * in tegenstelling tot bij andere boeken heb ik dit keer geen favoriet personage, Gemma vond ik net iets interessanter, maar dat ik enkel omdat ze hoofdpersonage is en ik vooral nieuwsgierig was naar haar rol in het verhaal
    * Ik zou niet meteen iets veranderen, voor dit verhaal pasten de karakters bij de personages.
    Ik hoop wel dat Gemma in het volgend verhaal wat verandert.

De auteur.
    *De schrijfstijl pas bij het verhaal – die terugblikken naar het verleden maken het spannend. Je wil weten wat het verleden te maken heeft met het gebeuren van het heden. Doordat je dit slechts met mondjesmaat te weten komt, blijf je steeds benieuwd
    * Af en toe toch wel filmisch beschreven, vooral als Gemma zich dingen van vroeger herinnert.
    Ik vind dat er af en toe wel mooie beschrijvingen zijn.
    * Laat maar komen,dat volgende boek…..- ja dus

bonkikong
    Bijdrager
    Post count: 45

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik heb niet echt het gevoel dat er veel evolutie in de karakters zit muv Gemma dan. Haar personage wordt wat meer uitgediept. Voor mij evolueert ze van een sterke vrouw naar een minder stabiele vrouw.

2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Mijn favoriete personage is Gemma omdat zij het hoofdpersonage is en het meest besproken is door de auteur. Zowel in het heden en het verleden komt je dingen over haar te weten. Ik ben wel benieuwd hoe ze verder evolueert in de volgende boeken.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, ik zou niets veranderen. Het is goed zoals het is. Misschien dat Felix iets meer besproken mocht worden, maar ik denk dat er geen vervolg aan zijn karakter wordt gegeven in de volgende boeken. Zoja, dan zou het fijn zijn dat Felix wat meer doorgelicht wordt.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, het is fijn dat de auteur vertelt zowel in het heden als het verleden. Zo kom je meer te weten van Gemma en Rosalind als ze tieners waren. Ook vind ik het fijn dat het korte hoofdstukken zijn. Doordat er telkens kleine details vrijkomen, blijf je verder lezen en ben je benieuwd naar meer.

5. Kun je de schrijfstijl van Sarah Bailey specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Voor mij is de schrijfstijl filmisch, dit boek zou perfect verfilmd kunnen worden en zou me ook kunnen bekoren als er een goede cast wordt gekozen.

6. Ga je na het lezen van Het duistere meer de volgende boeken van Sarah Bailey ook lezen? Ja, ik ben wel heel benieuwd naar de volgende boeken! Laat de volgende boeken maar komen.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 159

De karakters

Echt evolueren niet, maar Gemma komt wel duidelijk uit de verf Ze wordt neergezet als een sterke vrouw, die het ook moeilijk heeft.
    Dat is toch Gemma, het boek draait voornamelijk om haar.
    Ik zou niets willen veranderen.

De auteur

De schrijfstijl is goed , heel goed gedaan om zowel over heden als verleden veel te beschrijven.
    Kun je de schrijfstijl van Sarah Bailey specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Meeslepend en beeldend.

Ga je na het lezen van Het duistere meer de volgende boeken van haar ook lezen.
    Ja, dat ben ik zeker van plan

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 236

De karakters
    1.Ik heb niet echt het gevoel dat de karakters evolueren in de loop van het verhaal.
    2.Mijn favoriet personage is Gemma alhoewel ik haar helemaal niet sympathiek vind door haar relaties. Maar er is ook medelijden / begrip om wat ze allemaal heeft meegemaakt.
    3.Nee,er moet niets veranderd worden.
    De auteur.
    4.Ik vind de stukjes in het verleden er goed tussen passen. Zo krijgen we een goed overzicht en weten we wat er precies gebeurd is.Mooi die afwisselende stukken heden en verleden.
    5.Alles is zeer goed beschreven. Je ziet het zo voor je ogen.Filmisch zou ik dus zeggen.
    6.Zeer zeker wil ik de volgende boeken lezen.

Alberta
    Bijdrager
    Post count: 14

1. Voor mijn gevoel heeft er wel een evolutie plaatsgevonden van het personage Gemma. In de loop van het verhaal lees je welke gebeurtenissen haar hebben gemaakt zoals ze nu is.
    2. Ja, Gemma. Zij is natuurlijk ook het meest uitgediept in dit verhaal. Toch vind ik ook het personage van Rosalind erg interessant, doordat haar personage wat ‘vaag’ wordt gehouden.
    3. Nee, ik zou niets aan de personages willen veranderen.

De auteur

1. De schrijfstijl past binnen dit verhaal vind ik, ik denk dat je anders minder snel ‘in het verhaal’ zit.
    2. De schrijfstijl is prettig, meeslepend en goed te volgen. Niet langdradig. De korte hoofdstukken zijn ook erg prettig, zo blijf je goed in het verhaal. Zoals eerder gezegd is het tijdens de start even wennen aan het steeds switchen tussen toen en nu.
    3. Ik ga de volgende boeken van Sarah Bailey zeker lezen!

Linda
    Bijdrager
    Post count: 87

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja zeker en natuurlijk vooral Gemma, het verloop van haar jeugd en puberteit, de keuze voor haar beroep en hoe ze nu in het leven staat.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Dat is zeker Gemma, niet helemaal een vrouwelijke dame, ze staat haar mannetje maar is ook best onzeker, vooral over haar priveleven.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik had graag nog iets meer willen weten over Rosalind, haar leven blijft een beetje duister, waarom was ze zo anders dan de rest van de familie?

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, de schrijfstijl is vlot en snel, vooral door de korte hoofdstukken en de afwisseling tussen heden en vroeger wil je graag doorlezen.

Kun je de schrijfstijl van Sarah Bailey specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Ik vind de schrijfstijl beeldend, je ziet de personen echt voor je zonder dat de omschrijvingen echt te lang zijn. En ik kan mij ook voorstellen dat er een film of TV-serie van deze boekenserie komt.

Ga je na het lezen van Het duistere meer de volgende boeken van Sarah Bailey ook lezen? Ja, zeer zeker, ik kan niet wachten op deel 2!

danielle
    Bijdrager
    Post count: 28

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

– Gemma is vrij goed uitgebouwd qua karakter. Door de combi verleden en heden krijg je een steeds beter beeld van wie Gemma nou daadwerkelijk is en wat haar struggels nu zijn die ze vanuit haar verleden met zich me draagt. Maar merk dat de overige personen echt wel achterblijven. Zo wordt er over Felix in het begin verteld wie hij is en wat zijn achtergrond is maar verder in het boek komt er voor mijn gevoel geen diepgang.
    – Zo ook met Scott. Ik vind dat er maar weinig over hem bekend is terwijl het toch haar partner is.
    – Misschien heeft de schrijfster die bewust gedaan omdat er meerder delen van het boek gaan komen.
    – Ik hoop het.

– Rodney, deze personages heeft het maar wat voor zijn kiezen gekregen. Als jong manneke zijn grote broer verloren. Op middelbaar verliefd worden om een ex van zijn broer die nu ook nog eens zijn docent is. Dit maakt het allemaal niet makkelijk op. Dan blijkt hij zijn vriendin dood aan te treffen en tot overmaat van ramp blijkt zijn moeder haar vermoord te hebben en ook nog eens zijn ongeboren kind erbij. Wist hij van de zwangerschap af? Had graag meer inkijkjes in zijn hoofd gelezen in het boek.

– Zoals hierboven beschreven had ik graag een verdieping van de Rodney willen lezen. Het boek draait ook een groot deel om hem terwijl we daar maar weinig van gelezen hebben.

De auteur

– Het past maar het had allemaal wat spannender gemogen voor mij. De meeste stukken waren te oppervlakkig en veel kleine personages waren relatief ver uit geschreven terwijl van de groter personages het wat achter bleef

– Beginnende triller schrijver. Nog erg voorzichtig.

Ga je na het lezen van Het duistere meer de volgende boeken van Sarah Bailey ook lezen?
    – Ik zou ze graag willen lezen maar dan meer omdat ik benieuwd ben of ze als schijfster beter is geworden.

Anita
    Bijdrager
    Post count: 40

Ik ga nu proberen een antwoord te formuleren op de vragen zonder vooraf de antwoorden van de andere deelnemers door te nemen. Ben benieuwd of mijn bevindingen overeenkomen met die van de andere leesclubgenoten.

De karakters

Nee, dat gevoel heb ik niet.
    Gemma en Felix maken eigenlijk het ganse boek de dienst uit, maar buiten het feit dat Felix van het toneel verdwijnt en Gemma voornemens is haar leven op de rails te krijgen is de eindsituatie vrijwel gelijk aan de beginsituatie.

Ik heb geen favoriet personage. Geen enkele van de personages heeft mij kunnen raken.

Indien ik iets of iemand zou willen veranderen, dan zou het Gemma wel zijn.
    Ik begrijp dat de schrijfster haar heeft willen portretteren als een getroubleerd personage met een beladen verleden, maar om daar nu meer dan 400 pagina’s op door te gaan? Misschien had ze toch halverwege het boek kunnen afrekenen, op één of andere manier, met haar verleden en daadkrachtig het onderzoek naar een ontknoping kunnen leiden.

De auteur

Ik vind de schrijfstijl heel monotoon, veel van hetzelfde. Het bleef maar aanmodderen. Het enige wat ik goed naar voren vond komen was dat de traagheid matchte met de hitte en de loomheid die daaruit kunnen voortvloeien.

De schrijfstijl van Sarah Bailey, wat dit boek betreft, is traag, beschrijvend, maar is geenszins bevorderend voor het opvoeren van de spanning.

Voorlopig niet. Ik ben met moeite doorheen dit boek gekomen.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 123

De karakters
    Gemma komt in het begin over als een sterke vrouw, mede ook door haar beroep natuurlijk. Gaandeweg het boek zie je wel dat ze niet zo sterk is als je denkt en dat ze het moeilijk heeft met dingen uit het verleden en haar relaties nu. Ik las dat er meerdere delen over Gemma zijn dus ik denk dat je in volgende boeken meer ziet of ze evolueert.
    Ik heb het meest met Gemma, zij komt ook het meest aan bod in het boek en ik vind haar wel een interessant personage.
    Ik zou niks aan een personage willen veranderen, ze zijn zoals ze zijn.

De auteur
    Ik vond de schrijfstijl wel bij het boek passen. Het verhaal is wat traag maar dat komt ook doordat alles beeldend wordt beschreven. Door het in het heden en verleden te schrijven kom je steeds wat meer te weten.
    Ik vind het beeldend geschreven, zag alles goed voor me en had daardoor overal ook echt een beeld van.
    Ik ga zeker de volgende boeken van Sarah Bailey lezen. Ik ben heel benieuwd naar een volgend boek met Gemma als hoofdpersoon.

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 95

De karakters
    1 Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Nee.
    2 Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Hoewel Scott misschien de enige die eerlijk is, is er geen personage die me aanspreekt.
    3 Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik zou Gemma wat veranderen. Ontwikkeling in haar denken, dat ze niet blijft hangen van het verlies in het verleden of Felix.

De auteur
    4 Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Naar mijn mening las had meer als een (semi misdaad)roman, want het ging meer over het leven van Gemma dan over het oplossen van de moord. Er was behalve de moord geen aspecten van een thriller in te vinden.
    5 Kun je de schrijfstijl van Sarah Bailey specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Het is vloeiend en begrijpelijk geschreven, maar helaas niet spannend.
    6 Ga je na het lezen van Het duistere meer de volgende boeken van Sarah Bailey ook lezen? Na dit boek te hebben gelezen vermoedelijk niet.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.