Home Forums Leesclub 131: Het duistere meer Het duistere meer, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1590
    #23533 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 73

Spanning:.. 8 Het verhaal was spannend geschreven.

Plot:.. 8 Een onverwacht einde

Leesplezier:.. 9 Ik heb het met veel plezier gelezen

Schrijfstijl:.. 8 Was goed te volgen.

Originaliteit:.. 8 Het was meer dan alleen een thriller.

Psychologie:.. 8 Gemma haar op obsessie voor Roalind viel mij op.

Gemiddelde beoordeling: 8

justine
    Bijdrager
    Post count: 155

Spanning:7 punten, omdat het voor echte spanning te langzaam ging
    Plot: 7 punten, omdat er meer van deze verhalen zijn.
    Leesplezier: 7 punten, omdat er weinig spanning is, verdwijnt de aandacht
    Schrijfstijl:8 punten, omdat het mooi geschreven is met oog voor detail
    Originaliteit:7 punten, omdat er meer van dit soort verhalen zijn
    Psychologie:7 punten, omdat Gemma groeit en uiteindelijk keuzes maakt

Gemiddelde beoordeling:7 punten

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

bonkikong
    Bijdrager
    Post count: 42

Spanning:. 8 punten, omdat het langzaam wordt opgebouwd.
    Plot:.. punten, 9 omdat de auteur voor mij lang genoeg kon verbergen wie de dader is.
    Leesplezier:..8 punten, omdat ik heb genoten van het boek.
    Schrijfstijl:.. 7 punten, omdat het vlot geschreven is.
    Originaliteit:.. 8 punten, omdat ik nog geen boek als dit heb gelezen. Het doet je ook nadenken of de handelingen van een mens en de gevolgen die deze handelingen hebben voor anderen en jezelf uiteindelijk.
    Psychologie:.. 8 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zit, met hier en daar vertakkingen zodat je meerdere personages gaat verdenken.

Totaal: een mooie verdiende 8!

Weert
    Bijdrager
    Post count: 153

Spanning:..8 punten, omdat ….er voldoende spanning aanwezig is en langzaam wordt opgebouwd

Plot:..8 punten, omdat ….de plot is goed gevonden en beschreven

Leesplezier:.8. punten, omdat ….ik het boek met veel plezier gelezen heb

Schrijfstijl:.8. punten, omdat ….makkelijke, plezierige schrijfstijl

Originaliteit:..8 punten, omdat ik het een origineel verhaal vind….

Psychologie:.8. punten, omdat ….de personages psychologisch goed in elkaar zitten

Gemiddelde beoordeling:.48. punten = een 8

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 89

Spanning:.7 punten, omdat je slechts beetje bij beetje te weten komt wat er speelt

Plot:.7. punten, omdat ik geen vermoeden had wie de dader was

Leesplezier: .7 punten, omdat het boek vlot las, met gedosseerde spannende momenten.

Schrijfstijl:.7 punten, omdat er misschien net iets teveel beschrijvingen waren….

Originaliteit:.8. punten, omdat gemma met haar doen en laten in het verleden wel een rol heeft gespeeld

Psychologie: 8.punten, omdat wat in het verleden is gebeurd (gemma-rosalind) er nu toch wel een en ander aan het licht komt.

Gemiddelde beoordeling : 7,33. = 7

Alberta
    Bijdrager
    Post count: 13

Spanning: 7.5 punten, omdat de spanningsopbouw pas wat later in het verhaal echt op gang komt
    Plot: 8 punten, omdat het einde zo onvoorspelbaar was
    Leesplezier: 7.5 punten, omdat je steeds switcht van toen naar nu
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl prettig is
    Originaliteit: 7.5 punten, omdat heden en verleden zo logisch met elkaar verbonden zijn
    Psychologie: 8 punten, omdat er een mooie samenhang is tussen de gebeurtenissen en personages

Gemiddelde beoordeling: 7.7 punten

danielle
    Bijdrager
    Post count: 21

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 6 punten, omdat je eigenlijk zit te wachten op iets maar er komt weinig

Plot: 6,5 punten, omdat deze wat voorspelbaar was met weinig spanning

Leesplezier: 7 punten, omdat het land Australië veel goed maakte.

Schrijfstijl: 6,5 punten, omdat ze nog te voorzichtig was

Originaliteit: 7 punten, omdat vond het verleden goed en wat verrassend voor een agente

Psychologie: 6 punten, omdat er te veel kleine personages aan bod komen die niet veel met het verhaal van doen hebben. Dit had beter een verdieping van de hoofd personages kunnen zijn.

Gemiddelde beoordeling: 6,5 punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 318

Spanning:..7.5 punten, omdat er in begin weinig spanning was maar later werd dat goed gemaakt.

Plot:.8. punten, omdat ik wel wat maar niet alles aan zag komen

Leesplezier:..8 punten, omdat het makkelijk las

Schrijfstijl:.8. punten, omdat …het eenvoudig geschreven is.

Originaliteit:..7.5 punten, omdat Australië en het verleden van Gemma wel verrassend was.

Psychologie:.8. punten, omdat de hoofdpersonages wel goed uitgediept werden

Gemiddelde beoordeling: 7.8 punten (4*)

Linda
    Bijdrager
    Post count: 87

Spanning: 8 punten, omdat de schrijfster zoveel personages beschrijft die in relatie staan met Rosalind dat je gedurende de thriller gaat door wil lezen hoe het verhaal zich verder ontwikkelt.

Plot: 8 punten, omdat deze dader best onverwachts op de proppen kwam.

Leesplezier: 8 punten, omdat door de korte hoofdstukken en de afwisseling tussen heden en verleden het lekker wegleest.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat deze makkelijk en boeiend is.

Originaliteit: 7 punten, omdat er natuurlijk meerdere serie’s bestaan van een rechercheurs duo dat samenwerkt aan een moordzaak maar de spanning en onderlinge band in ieder boek weer anders zijn.

Psychologie: 7 punten, omdat vooral de persoon Rosalind eigenlijk in het gehele boek best mysterieus blijft, doordat de schrijfster haar niet verder uitdiept kan eigenlijk iedereen de dader zijn.

Gemiddelde beoordeling: 7,7 punten

Anita
    Bijdrager
    Post count: 34

Spanning: 5 punten, omdat ik het boek helemaal niet spannend vond.

Plot: 6 punten, omdat ik de ontknoping helemaal had zien aankomen, maar een zes omdat dat wel goed werd onderbouwd.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik me echt door het boek heb moeten worstelen. Het was teveel van hetzelfde.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat ik de indruk had dat vele passages werden herhaald, maar toch een zes omdat er wel regelmatig een mooi beeld voorbijkwam.

Originaliteit: 5 punten, omdat het een boek is zoals er twaalf in een dozijn zitten.

Psychologie: 7 punten, omdat dat echt wel de kern van het boek was.

Gemiddelde beoordeling: 5.8 punten

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 225

Spanning 7 : Omdat er voor mij niet voldoende spanning in het verhaal zit.
    Plot 7 : Omdat het toch niet echt een uitschieter is.
    Leesplezier 8 : Omdat het prettig leest.
    Schrijfstijl 8 : Omdat het goed geschreven is met vermelding van veel bijzonderheden.
    Originaliteit 8 : Omdat ik onder de indruk ben van het verleden van Gemma en haar huidige functie.
    Psychologie 8 : Omdat het karakter van Gemma zo goed is uitgewerkt.

Totaal 46:6 = 7,6

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 95

Spanning: 5 punten, omdat het nauwelijks is.
    Plot: 6 punten, omdat ondanks het niet spannend is toch verrassend blijkt te zijn. Geen losse eindjes.
    Leesplezier:6 punten, ondanks het niet ‘thriller’ spannend is, heb ik het met plezier gelezen.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het toegankelijk is zonder vermoeiende en/of verwarrende delen.
    Originaliteit: 6 punten, omdat er niets uitspringt. Het is al velen verhalen.
    Psychologie: 6 punten, omdat er amper aandacht is besteed aan de belevenis(sen) van de dader en/of het slachtoffer. Psychologie was voornamelijk Gemma.

Gemiddelde beoordeling: 6 punten

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 225

Ik heb afgelopen maandag 14 oktober mijn recensie geschreven en ingestuurd maar tot op heden donderdagavond is die nog steeds niet geplaatst.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 121

Spanning: 7 punten omdat er voor een thriller wel iets meer spanning in had mogen zitten.
    Plot: 8 punten, goede opbouw van het verhaal en goede ontknoping.
    Leesplezier: 8 punten, Ondanks dat er wat weinig spanning inzat en het wel wat veel over relaties/liefde ging heb ik met heel veel plezier dit boek gelezen.
    Schrijfstijl: 8 punten want het verhaal leest vlot en makkelijk.
    Originaliteit: 7 punten, het was weer eens een andere thriller dan die ik normaal lees, juist misschien wel door het teveel aan relatie/liefde.
    Psychologie: 8 punten, goed uitgewerkte personages.

Totaal aantal punten: 46/6= 7,7

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.