15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 994
    #6521 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 190

Spanning: 9 punten, omdat er verschillende soorten spanning goed zijn weggeschreven. Er zit spanning in de actiebeschrijvingen en dreigende situaties, maar ook de strijd in Josta zelf en de “dans” met haar ondervrager.

Plot: 9,5 punten, omdat de vele verhaallijnen op een goede manier tot diverse eindplots leiden en het laatste hoofdstuk nog een extra origineel toefje op de taart is.

Leesplezier: 9,5 punten, omdat ik genoten heb van de beschrijvingen en intelligente verhaallijnen. Het boek boeit van begin tot eind.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de schrijfster alle beschrijvingen boeiend weet neer te zetten, hoe verschillend ook, van de actiescenes, de natuurschilderingen tot het gevecht in Josta om weer open te kunnen staan, richting zichzelf en de ander.

Originaliteit: 9,5 punten, omdat de schrijfster zoveel originele onderwerpen tot 1 origineel geheel weet te verweven.

Psychologie: 9,5 punten, omdat deze in de ontwikkeling van Josta reëel en prachtig is beschreven, maar er ook oog was voor de ontwikkeling van de ondervrager, Katja en bv Hannelore, als ex-DDR-ers en onderdeel van het oude regime.

Gemiddelde beoordeling: 9,3 punten

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 76

Spanning: 9 punten, omdat het spannend begint en het onvoorspelbaar eindigt

Plot: 10 punten, omdat er geen speld tussen te krijgen is het klopt van het begin tot het eind

Leesplezier: 9 punten, omdat het Dossier een feestje om te lezen was.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het heel slim was/is het van 2 personen te vertellen waardoor je lang in het ongewisse bent maar wel het hele verhaal weet.

Originaliteit: 10 punten, omdat het spannend geloofwaardig is maar ook super actueel.

Psychologie: 9 punten, de spanningsboog is er van het begin tot het eind, daar is veel werk van gemaakt en dat lees je.

Gemiddelde beoordeling: 9.5 punten

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Spanning: 8 punten, omdat er toch een race tegen de klok was, maar ook emotionele momenten

Plot: 9 punten, omdat ik niet wist hoe het zou eindigen en deze oplossing onverwacht kwam

Leesplezier:9 punten, omdat ik absoluut wou verder lezen

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek vlot leest en een niet zo eenvoudig verhaal toch duidelijk werd verwoord

Originaliteit: 9 punten, omdat ik de combinatie van de twee onderwerpen nooit eerder tegenkwam

Psychologie: 9 punten, omdat we zowel in het hoofd van Josta als Helmut kunnen kijken

Gemiddelde beoordeling: 8,8 punten

Bedankt Anya Niewierra, uitgeverij B for Books en Cees

leentje
    Bijdrager
    Post count: 49

ik vind het bij deze boek heel moeilijk een beoordeling te geven omdat ik gewoon een 9 wil geven totaal en dat ga ik dan ook doen
    eind beoordeling een
    9

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning: 10 punten, omdat de spanning steeds aanwezig is.
    Plot: .10 punten, alles zit zo goed in elkaar, alles klopt en is zo ingenieus bedacht.
    Leesplezier: 10 punten, omdat ik enorm heb genoten van dit boek en het jammer vond dat hij uit was.
    Schrijfstijl: 10 punten, perfecte schrijfstijl voor dit boek! Het leest als een trein.
    Originaliteit: 10 punten, omdat ik nog nooit een boek las met dit onderwerp.
    Psychologie: 10 punten, psychologische spanning is er gedurende het hele boek.

Gemiddelde beoordeling: 10 punten

Weert
    Bijdrager
    Post count: 107

Spanning: .8. punten, omdat …. er contunue een zekere spanning aanwezig is, die naar het einde toe oploopt

Plot: .8. punten, omdat ….het plot onverwacht is en goed uitgewerkt

Leesplezier: .8. punten, omdat ….dit boek gewoon heel erg fijn leest

Schrijfstijl: .8. punten, omdat …. goede, aansprekende schrijfstijl

Originaliteit: .9. punten, omdat … de verschillende onderdelen zo goed met elkaar verweven zijn.

Psychologie: .8. punten, omdat …. je als lezer goed mee kunt leven met de personages

Gemiddeld 8.1

maryam
    Bijdrager
    Post count: 176

Spanning: 9 punten, omdat het boek vanaf het begin boeide, en ik als lezer het moeilijk weg kon leggen

Plot: 9 punten, omdat ik las lezer vaak niet zag aankomen waar het verhaal naar toe ging en ik af en toe dan ook verrast werd

Leesplezier: 9 punten, omdat ik erg veel plezier beleefd heb aan het lezen van dit boek, ik wat geleerd heb over de voormalige DDR en kunst.

Schrijfstijl: .9 punten, omdat het boek door de korte hoofdstukken en afwisseling heden-verleden ondanks soms lastige onderwerpen, toch prettig leesbaar bleef.

Originaliteit: 9 punten, omdat orgaanroof gecombineerd met kunstvervalsing waarbij het verhaal zich deels afspeelt in de DDR geen onderwerpen zijn waar veel thrillers over geschreven zijn.

Psychologie: 9 punten, omdat je als lezer meegenomen wordt in het leven in de DDR.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

Een prachtig boek

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 106

Spanning: 9,5 punt, omdat ik het boek bijna niet weg kon leggen.

Plot: 9,5 punt, omdat het plot zo goed in elkaar zat

Leesplezier: 10 punten, omdat ik genoten heb van het lezen van het boek

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het makkelijk te lezen is. Zou leuk zijn om wat bijzondere citaten toe te voegen indien mogelijk

Originaliteit: 9 punten, omdat het voor mij vrij bijzonder was de combinatie van verschillende thema’s, orgaandonatie, kunstroof en de voormalige DDR.

Psychologie: 9 punten, omdat de karakters goed waren uitgewerkt

Dat komt uit op een 9,3, afgerond een 9.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 162

Spanning: .9. punten, omdat …. Van begin tot eind zat ik gekluisterd aan het boek.
    Plot: ..8 punten, omdat ….een beetje naartoe gewerkt maar toch nog verassend.
    Leesplezier: 9.. punten, omdat ….ja ik durf eigenlijk wel te zeggen dat dit boek van mij de beste beoordeling krijgt van het afgelopen jaar.
    Schrijfstijl: 8.. punten, omdat ….heerlijk vlot lezen.
    Originaliteit: 9.. punten, omdat …. De afwisseling historie met spanning is zeer origineel.
    Psychologie: 8 .. punten, omdat …. Er word nauwkeurig vertaald hoe de tijd voor de val van de berlijnse muur was. hoe mensen dachten hoe mensen bang waren voor de inlichtingendiensten etc. Erg goed en psychologisch goed doordacht.

Gemiddelde beoordeling: .8,5. punten

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 21

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal mooi langzaam werd opgebouwd en alle stukjes langzaam naar boven kwamen, tot de grote finale.

Plot: 10 punten, omdat alles goed doordacht is en alle verhaallijnen afgesloten zijn. Vooral de toevoeging van het laatste hoofdstuk maakt het helemaal af. Normaal denk je vaak nog: wat gebeurt er nu nog met de hoofdpersonen? Hier is dat heel mooi verwoord.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik steeds wilde weten hoe het verhaal verder ging. Vooral uit het standpunt van de onderhandelaar, omdat hij de ‘slechterik’ in het verhaal is.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de afwisseling van de perspectieven de spanning deed toenemen. Alle personen met hun eigen motieven handelden en dit mooi uitgedacht werd. Hierdoor kon je begrip opbrengen voor allen, ook al was ik het soms niet eens met ze.

Originaliteit: 9 punten, omdat de combinatie van orgaanroof en een geschiedenis uit de tijd van de val van de muur en daar omheen. Erg goed uitgedacht en beschreven vanuit een menselijk oogpunt. Met aandacht voor de ontwikkeling van de personages.

Psychologie: 10 punten, omdat je heel duidelijk aanvoelde dat er een wisselwerking tussen Josta en de ondervrager was. Die Josta niet alleen maar de ‘goede’ maakt en de ondervrager niet alleen maar de ‘slechte’. Een kat-en-muisspel met in dit geval dramatische gevolgen.

Gemiddelde beoordeling: 9,5 punten

Mijn recensie plaats ik ook nog.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 223

Spanning: 10 punten, omdat het boek bleef boeien en niet weg te leggen was

Plot: 10 punten, omdat de verhaallijnen zo mooi zijn opgebouwd en alles klopt in dit boek

Leesplezier: 10 punten, omdat het heerlijk las

Schrijfstijl: 10 punten, omdat de stijl gewoon past bij dit verhaal

Originaliteit: 10 punten, omdat ik het een uniek boek vond met al deze onderwerpen er in verweven

Psychologie: 10 punten, omdat eigenlijk dit constant aanwezig is in het boek

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 134

Spanning: 10 punten, omdat het super spannend is van begin tot eind.
    Plot: 10 punten, erg goed opgebouwd en de diverse items lopen mooi in elkaar over.
    Leesplezier: 10 punten, geweldige leesuren gehad, kon het boek niet weg leggen.
    Schrijfstijl: 10 punten, makkelijk leesbaar, vlotte schrijfstijl, net of je zélf aan de zijlijn het kon meemaken alemaal.
    Originaliteit: 10 punten, omdat de diverse hoofdstukken telkens nieuwe feiten aan het licht bracht waar je niet op gerekend had en super in elkaar verweven zaten.
    Psychologie: 10 punten, deze ontbrak nergens. Het was één psychologisch geheel. Geweldig gewoon.

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Spanning: 8 punten, omdat er een soort spanning was, maar niet bloedstollend.
    Plot: 8 punten, omdat ik sommige links zelf al had gemaakt, maar de epiloog onverwacht was.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het een boeiend, vlot lezend boek is.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat er met kennis van zaken, emotioneel, boeiend en verstaanbaar werd geschreven.
    Originaliteit: 10 punten, omdat het onderwerp DDR werd gebruikt en dit voor mij uniek is.
    Psychologie: 9 punten, omdat het boek het toch het meest moet hebben van emoties en psychologische spelletjes.

Gemiddelde beoordeling: 53 punten / 6 = 8,8 ptn

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 104

Mijn eindbeoordeling:

Spanning: 9 punten, omdat er vanaf vrijwel bladzijde 1 tot de laatste bladzijde een steeds weer andere spanning is

Plot: 9 punten, omdat de legpuzzel uiteindelijk tot een ingewikkeld (maar perfect) plaatje gelegd kan worden

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het boek vrijwel achter elkaar heb uitgelezen. Ik heb genoten van de quotes van Ganbataar. De beschrijving van het voormalige Oost Duitsland. De romance tussen Josta en Tom.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl duidelijk is. Passend in het verhaal. Vanuit meerdere perspectieven.

Originaliteit: 9 punten, omdat de apsecten los van elkaar niet origineel zijn, maar als combinatie een uniek verhaal opleveren.

Psychologie: 9 punten, omdat het verhaal groeit. De karakters ontwikkelen zich. Zelfs de bad guy blijkt een soft spot te hebben.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.