Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 072: Het Darwin dilemma Het Darwin dilemma, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1775
    #13767 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 168

Cover:
    Wat een geweldige cover! Ik heb altijd al iets gehad met Egyptische mysteries en sterrenstelsels als rechtgeaarde sf-fan. Ik krijg als ik de voorkant zie een associatie met de tv-serie Stargate, die ik inmiddels met niet aflatend plezier 6 keer gezien heb.
    Natuurlijk weet ik dat pyramides te maken hebben met sterrenstelsels. Maar wat gaat dit boek me vertellen?
    De titel luidt: Het Darwin-dillema en het is een thriller. Dus spannend moet het zeker worden.En Darwin is de man van de evolutietheorie. Dus het moet te maken hebben met nieuwe inzichten in de evolutie.
    Ik draai het boek om en lees de achterflap. Jaja! Een intelligent volk was op aarde! Voor de mensen! En niemand mag dat blijkbaar weten, op straffe van verdwijning. Ja daar lust ik meer van.
    Komen er ook ruimteschepen aan te pas? Volgens de achterkant niet.
    Ik zie wel een leuk fotootje van de auteur, maar er staat niets over hem vermeld. Zo te zien (her)ken ik hem niet.
    Maar er is ook een leuke poster in a4 formaat met het boek meegestuurd.Daarop staat dat Han Thomas de Nederlandse Dan Brown is. En on-Nederlands goed is. ( Blijkbaar zijn Nederlandse schrijvers niet zo goed?)
    Op de achterkant van de poster staat dezelfde tekst als op de achterflap van het boek met daarbij als toevoeging reacties van Biblion, NRC Text Henk Spiering en dergelijke.
    Ik heb de posters meteen op de kast geplakt.Lekker genieten!

Oh ja er zat ook een boekje bij van de uitgever. Van Uitgeverij Converse heb ik nog nooit gehoord.

De auteur: Het is het debuutalbum van deze schrijver en daarom heb ik natuurlijk nog nooit iets van hem gelezen. Ik begrijp dat hij met heel andere dingen bezig was. Hij was accountant, een beroep waar mijn hart niet meteen sneller van gaat kloppen. En hij verhuisde naar de Bosporus, waar hij inspiratie opdeed voor dit boek. Dat kan ik me goed voorstellen.

Verwachtingen:
    De verwachtingen zijn na al die superlatieven, de kaft en de poster natuurlijk torenhoog. Nu vind ik Dan Brown wel spannend maar niet altijd even goed. Dus beter? Dat lust ik graag.

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 51

Cover:
    Mooi sprekende voorkant met piramides en sterrenhemel.

Auteur: Niet bekend, want dit is zijn eerste boek.

Verwachting:
    Op toegevoegde flyer zijn de recensies erg lovend over dit boek.
    Schrijver wordt vergeleken met Dan Brown.
    Informatie op de flap vindt ik uitnodigend om het boek te lezen.
    Ik hoop op een boek met spanning die blijft verrassen tijdens het lezen.

Christy
    Bijdrager
    Post count: 67

Beste allen,
    Ik ga de ePub versie lezen en heb als eerste de cover bekeken (voorkant). Sinds mijn 9e (ben nu 42) ben ik al gefascineerd door het oude Egypte dus de piramides trekked meteen mijn aandacht. Ik heb ze ook in levende lijve kunnen bezoeken, echt fantastisch. Toevallig net vorige week de Oorsprong van Dan Brown gelezen. Ook daar speelt Darwin een rol in, dus de titel maakt me wel nieuwsgierig naar welke draai Han Thomas geeft aan dit onderwerp.
    Het introductiestukje op de achterkant maakt me zeer nieuwsgierig naar het verhaal. De recensies liggen er niet om en werken hoge verwachtingen.

Ik ken de auteur niet en begrijp dat dit zijn debuut is, dus het is logisch dat ik hem niet ken. De vergelijking met Dan Brown legt de lat voor mij persoonlijk zeer hoog. Op het Juvelanis mysteries na vind ik de boeken van Brown geweldig.

Na het lezen van de achterkant en het zien van de voorkant/titel verwacht ik een spannend verhaal met een plot waarbij je oprecht gaat twijfelen of het fictie is of werkelijkheid. Ik hoop op een echte “page-turner” waar ik niet mee kan stoppen…

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 101

De Cover is heel mooi. De afgebeelde piramides wekken de indruk dat Egypte en de piramides een rol gaan spelen in dit boek!

De auteur is mij onbekend, dus ik heb geen bepaalde verwachting

Ik heb wel hooggespannen verwachtingen mbt het verhaal. De recensies zijn lovend, de vergelijking met Dan Brown is verwachtingsvol. Ik laat me verrassen!

Ant
    Bijdrager
    Post count: 71

Cover: Omdat ik het epub mag lezen heb ik even op internet gespeurd naar een kleurfoto. De cover is prachtig. Het heeft wat mysterieus. De piramides zo prominent in beeld met een kolkende draaiende lucht.

De achterkant van het boek vind ik minder mooi. De foto van de auteur was niet nodig geweest. Ik had de tekst niet in een wit format geplaatst maar meer in de lijn van de foto.

Auteur: Onbekend en ik heb begrepen zijn eerste boek. Weet niet wat ik kan verwachten van hem.

Verwachting: Ik verwacht, door de vergelijking met Dan Brown een hoogstaand geschreven boek met een hoge spanningsboog die de lezer geregeld op een verkeerd spoor zal zetten. Ik ben zelf niet een echte Dan Brown fan maar weet wel dat hij een indrukwekkende schrijfstijl heeft met veel informatie, locaties en een goed opbouwend verhaal.

Ik hoop dat de schrijfstijl pakkend is en het boek laat lezen in een rap tempo.

Pierre MG Peeters
    Bijdrager
    Post count: 81

Ik lees de e-pub van Het Darwin Dilemma.

Cover: Mooie cover met prachtige piramiden en een stukje woestijn, helemaal opgelicht door een sterrenhemel en een ander verschijnsel rechtsboven in de ruimte waar ik nu nog niet van weet wat het is. Misschien een sterrenstelsel, Melkweg, gat in de ruimte…ik lees het wel.

Auteur: Ik ken de auteur niet, maar verwacht een mooi gebalanceerd verhaal met diepgang.

Verwachting: Ik hoop op een spannende thriller, die toch het thrillergeheel overstijgt en mij een inkijk geeft in de evolutieheorie, de ruimte, de wereldbevolking, …

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 85

Wat een prachtige cover. De piramiden, de sterrenhemel erachter en de woestijn spreken erg tot mijn verbeelding. In gedachten kan ik me al helemaal verplaatsen. De draaikolk zou een tijdsreis kunnen betekenen of een lus naar een andere dimensie. Ik ben benieuwd.
    Wanneer de schrijfstijl vergeleken wordt met die van Dan Brown ben ik wel zeer nieuwsgierig. Vind de boeken van Dan Brown erg mooi dus is mijn verwachting van Han Thomas wel hoog. Je krijgt niet voor niets de vergelijking. Zou hij het waarmaken?
    Ik verwacht dat ik even in het boek moet komen maar hoop dat het verhaal me pakt en dat het heerlijk wegleest. Dat hoop ik echt want het is een dikke pil… Ik ga het meemaken. Snel beginnen.

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 65

Erg mooie cover van piramides en de sterrenhemel.
    De auteur ken ik niet ,maar als zijn boek vergeleken wordt met een boek Dan Brown klinkt het veelbelovend.
    Ik hoop op een spannend boek,met een interessant verhaal.

tazzylovesbooks
    Bijdrager
    Post count: 6

De cover vind ik erg mooi. Mijn interesse is meteen gewekt.

De auteur ken ik nog niet. Maar heb wel gehoord dat hij goed is.

Mijn verwachtingen zijn best hoog. Het boek wordt aangeschreven als Dan Brown. Ik ben fan van Brown. Dus benieuwd of dat uit gaat komen!

lianeem
    Bijdrager
    Post count: 50

Cover: Mooi opgemaakte cover. Spannende afbeelding ook, met de piramides en een afbeelding van het heelal. Het maakt de verwachting van het verhaal direct hoog. Het zou ook een scifi boek kunnen zijn, dus het is fijn dat er met grote letters Thriller op de cover staat. De tekst op de achterzijde leest lekker en prikkelt mijn nieuwsgierigheid.

Auteur: Ik ken de auteur niet. Ik heb wel gelezen dat hij veel afweet van de onderwerpen (evolutietheorie, verschillende visies over het ontstaan van leven op aarde) die langskomen in het boek. Ik ben benieuwd naar zijn visie en hoe hij dat in het verhaal verwerkt.

Verwachting: Een goed uitgewerkt mysterie met veel theorieën, die hopelijk uitnodigen tot een beschouwing in de leesclub.

Jeanine1201
    Bijdrager
    Post count: 29

Cover: Prachtige cover waar piramides op staan en een schitterende sterrenhemel. De cover spreekt mij aan omdat ik ten eerste veel van astronomie hou en de mysteries ervan, maar ook vanwege de piramiden die ik hun eigen mysterie bevatten.

Auteur: ik ken de auteur niet. Ik hoop dat hij de vergelijking met Dan Brown kan waarmaken.

Verwachting: ik verwacht een spannend boek met waarin de mysteries van het heelal en het ontstaan van het leven op een mooie en spannende manier worden verteld in dit boek. Het zijn onderwerpen die mij al van kinds af aan boeien.

AnneB
    Bijdrager
    Post count: 15

De cover spreekt wel aan. Ik zou het boek zeker vastpakken wanneer ik het in een winkel zou zien liggen. Ik vind het een leuk idee dat de zon aan de hemel vervangen werd door een afbeelding van het melkwegstelsel. Misschien zie ik er teveel symboliek in, maar de Egyptenaren dachten dat de zon elke dag weer verdween en dat een mestkever, die spontaan ontstond, de zon voortduwde als een mestballetje. Maar misschien zien we het helemaal verkeerd en wordt met dit boek de wetenschap helemaal ondersteboven gedraaid.

De auteur ken ik niet maar wordt door de uitgeverij vergeleken met Dan Brown. En zulke vergelijkingen vind ik altijd gevaarlijk omdat je dan al een bepaald type boek verwacht. Ik vind de boeken van Dan Brown wat de ideeën betreft heel interessant. Maar ik hou minder van zijn schrijfstijl.

Ik kijk er al een tijdje naar uit om het te lezen. Ik ben benieuwd welke boeiende theorieën aangehaald worden en of ik er als wetenschapper achter kan staan, of wie weet, er iets van begrijp. Ik hoop dat het element spanning in evenwicht staat tot het theoretische deel en dat de personages voldoende zijn uitgewerkt.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 129

In de boekhandel zou ik het boek, alleen al door de cover, meteen oppakken: een schot in de roos. Piramides en sterren. Egypte en zijn piramides voor wetenschappelijke werken, minder wetenschappelijke en pure fictie. De sterren wegens mijn passie voor scifi. Ik heb in deze context pas nog De Groote Pyramide van H.J. Van Ginkel gelezern.

Een debuut krijgt bij mij altijd veel krediet, ook hier. Maar als de auteur (op de bijgevoegde poster) uitdrukkelijk vergeleken wordt met Dan Brown (ik ben een fan), dan leg ik de lat toch al direct een beetje hoger.

Wat verwacht ik van het verhaal? Een spannend boek met goed onderbouwde theorieën over astronomie en het ontstaan van de mens, enz. Het staat allemaal op de achterkant, en als mijn verwachtingen worden waargemaakt is dit voor mij al meteen het boek van het jaar.

DennisScheerman
    Sleutelbeheerder
    Post count: 24

Cover: Zeer aansprekende cover, de beeltenis doet me denken aan m’n oude studie boeken wat me direct aanspreekt. Doordat er vervolgens zo prominent Thriller op de cover staat maakt voor mij de interesse in het boek extra groot.

Auteur: Van de auteur verwachtte ik nog niet teveel omdat ik de naam nog nooit was tegengekomen, na wat inlezen en overal zie dat het boek met de boeken van Dan Brown vergeleken wordt zijn de verwachtingen hooggespannen.

Verwachting: Na wat inlezen over het boek ontstaan er hoge verwachtingen, het ontstaan van het leven en de bijbelse implicaties zijn lastige onderwerpen die goed uitgewerkt dienen te worden wil het verhaal ergens opslaan. Ik verwacht een hoog filosofisch gehalte die me aan het denken zet met daarbij een spannend verhaal

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.