Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 072: Het Darwin dilemma Het Darwin dilemma, Tijdens het lezen

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 29

‘Ja, atomen blijven vrijwel eeuwig bestaan. De deeltjes waaruit u bent opgebouwd zijn al bijna veertien miljard jaar oud. We kunnen met zekerheid zeggen dat een flink deel van de atomen waaruit u bestaat ooit toebehoorde aan Mozart en een ander deel aan Caesar, Socrates en Jezus Christus.’

Dit vond ik een mooie quote. Uiteindelijk bestaan we allemaal uit sterrenstof.

De verhaallijn was erg voorspelbaar. Helemaal toen de schrijver overstapte op een tweede perspectief. Je leesr het verhaal tegen het einde uit twee perspectieven: die van de slachtoffers en die van de daders. Beode verhaallijnen zijn zongoed als hetzelfde wat ervoor zorgde dat ik het boek met steeds minder plezier ging lezen.

AnneB
    Bijdrager
    Post count: 15

Ik was helemaal vergeten dit onderdeel in te vullen. ‘t Was ook de eerste keer dat ik meedeed aan een leesclub op ThrillerZone. Dus nu probeer ik me even terug in de tijd te begeven om een paar opmerkingen toe te voegen.
    Ik heb heel enthousiast aan het boek begonnen en vond het leuk om de verschillende theorieën nog eens opgefrist te krijgen. Het viel mij op de er dikwijls over de 4de dimensie werd gepraat, een dimensie die we nog niet kennen. Terwijl tijd inderdaad als een 4de dimensie wordt gezien en in pretparken is de 4de dimensie beweging/geluid/wind/… Op zich is het nummer dan ook niet belangrijk en ben ik daar verder overheen gegaan.
    Ik vond de beschrijving van een ‘tweedimensionale’ die de derde dimensie niet kent of waarneemt heel mooi gedaan. Verder deed het mij ook voortdurend denken aan de boeken uit de trilogie ‘Het gouden kompas’ van Philip Pullman waar dimensies parallel bestaan met onze wereld.

Christy
    Bijdrager
    Post count: 67

Ook voor mij de eerste keer dat ik meedoe en dit onderdeel over het hoofd gezien. Wat ik nog weet van de ontwikkeling van de verhaallijn is dat ik het erg lastig vond om na een cliffhanger te schakelen naar het volgende hoofdstuk. In de tweede helft van het boek ging dit al beter omdat de schakelingen steeds minder abrupt werden doordat de verhaallijnen bijelkaar kwamen.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.