Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 087: Heimwee naar bloed Heimwee naar bloed, Beoordeling

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 123

Ik had dit reeds doorgestuurd vrijdag ofzo, maar om een of andere reden staat mijn post hier niet tussen. Dus daarmee nog eens mijn beoordeling:

Spanning: 5 punten, omdat ik verhaal gewoon niet spannend genoeg vind om vlot door te lezen.

Plot: 6 punten, omdat het concept op zich niet slecht is, maar het had meer over de ufo’s mogen gaan van mij.

Leesplezier:6 punten, omdat ik moeite had om door te lezen. Dit komt door het teveel aan details en gebrek aan uitwerking.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik zijn schrijfstijl wel aangenaam vind en goed vind passen bij dit verhaal.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik het idee van een copycat moordenaar gebaseerd op een echt bestaande moordenaar wel goed vind. Alsook dat journalisten de moorden onderzoeken.

Psychologie: 5 punten, omdat ik uitdieping mis in de karakters, er blijven nog vragen onbeantwoord.

Gemiddelde beoordeling: 36 punten = 6/10.

maria
    Bijdrager
    Post count: 301

Hoezo UFO,s. Volgens mij verwar je het met een ander boek!

Jjkoot
    Bijdrager
    Post count: 5

Spanning: 5 punten, omdat er geen spanning in zat

Plot:6 punten, omdat het op een gegeven moment wel duidelijk werd hoe het in elkaar zat en dan is het lastig doorlezen

Leesplezier:.6 punten, omdat ik toch echt een dosis spanning miste waardoor het moeilijk te lezen was

Schrijfstijl:7 punten, omdat het niet al te moeilijk is geschreven en korte hoofdstukken.

Originaliteit:7 punten, omdat het opgelost wordt door journalisten ipv detectives en dus een andere kijk hebben op de gebeurtenissen

Psychologie:7 punten, omdat er geen diepgang is zat

Gemiddelde beoordeling:5,8 punten

lianeem
    Bijdrager
    Post count: 50

Spanning: 5 punten, omdat ik het nergens echt heel spannend vond worden. Ook de climax eindigde in een praatsessie. Wat dat betreft is het boek meer een roman dan een thriller en al helemaal niet een thriller met horror elementen, wat ik een beetje had verwacht.

Plot: 8 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zit, meerdere verhaallijnen bevat en heel uitgebreid en geloofwaardig beschreven is.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik het door elkaar gebruiken van voor- en achternamen niet prettig vond, er heel veel personages iets kleins deden, waarbij ik vraagtekens zette, en er wel heel veel gegeten werd. Ik kan me zo een aantal andere dingen voorstellen wat ook had gekund. Een pluspunt is echter de korte hoofdstukken. Dat las dan weer vlot door.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat er mooie zinnen in staan. Niet standaard en ook zeker de moeite van het opnieuw lezen waard.

Originaliteit: 6 punten, omdat vampirisme op zichzelf niet nieuw is. En het nergens ook echt onder de huid kroop. Ik vond het bloed drinken op zichzelf ook niet overtuigend neergezet.

Psychologie: 8 punten, omdat zowel Marco als Ilaria een mooie ontwikkeling doormaken, geheel in lijn met hun verleden. Daar is goed over nagedacht. Wat dat betreft vond ik het meer een roman dan een thriller. Ondanks de moorden die gepleegd zijn.

Gemiddelde beoordeling: 40 /6 = 6,7 punten
    Waarbij ik kwijt wil dat ik het als roman hoger had beoordeeld.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.