Home Forums Leesclub 87: Heimwee naar bloed Heimwee naar bloed, Beoordeling

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1052
    #16095 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 80

Spanning: 5 punten omdat er weinig verrassingen in zaten en ik niet echt aan het boek gekluisterd was.

Plot: 6 punten, omdat er wel wat originele dingen in zaten, met name het slot.

Leesplezier: 6 punten, omdat het een soepel lezend boek is

Schrijfstijl: 6 punten, omdat het makkelijk leest in begrijpelijke taal en korte hoofdstukken.

Originaliteit: 6 punten, omdat met name het slot verrassend is

Psychologie: 5 punten, omdat ik het niet heel diepgaand vond.

Gemiddelde beoordeling: 5,7 punten

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 92

Spanning:5 punten, omdat het eigenlijk geen moment écht spannend is

Plot:5 punten, omdat ook het plot mij te weinig verraste

Leesplezier:5 punten, omdat ik het boek soms echt “verplicht” moest lezen

Schrijfstijl:5 punten, omdat ik de namen soms verwarrend vond en het te lang vond duren allemaal

Originaliteit:5 punten, omdat het enige originele aan het verhaal is dat het gebaseerd is op een echte moordenaar

Psychologie:5 punten, omdat ik er geen psychologie in vond zitten

Gemiddelde beoordeling een 5

Those who don't believe in magic will never find it.

justine
    Bijdrager
    Post count: 74

:

Spanning:6 punten, omdat ik er weinig spanning in vond zitten

Plot:7 punten, omdat dit dan wel weer aardig goed was

Leesplezier:6 punten, omdat het door het gedetailleerde soms saai was

Schrijfstijl:7 punten, omdat die was goed

Originaliteit:8 punten, omdat dit wel origineel was, twee journalisten die op zoek gaan.

Psychologie 5 punten, omdat die niet echt aanwezig was

Gemiddelde beoordeling:6.5 punten

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

LJ1976
    Bijdrager
    Post count: 48

Spanning: 6 punten, omdat het verhaal spanning mist, kon het boek makkelijk wegleggen
    Plot: 6,5 punten, omdat de plot redelijk goed is opgebouwd maar met een matig eind
    Leesplezier: 7 punten, korte hoofdstukken, humor, leest lekker weg maar door teveel in detail te treden wordt het verhaal soms wat langzaam.
    Schrijfstijl: 7,5 punten, prettige, toegankelijke schrijfstijl
    Originaliteit: 7 punten, Italiaanse geschiedenis als inspiratie, journalistiek duo dat onderzoek doet
    Psychologie: 7 punten, omdat de hoofdpersonages prima uitgewerkt zijn, de overige blijven vrij summier

Gemiddelde beoordeling: 6,8 punten

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books?

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 75

Spanning: 6 punten, omdat het niet echt spannende momenten in zaten.
    Plot:7 punten, omdat het wel goed was uitgewerkt, maar niet geheel onvoorspelbaar was.
    Leesplezier: 7 punten, omdat het de gebeurtenissen afwisselend waren, maar toch wat spannende momenten miste.
    Schrijfstijl:8punten, omdat het duidelijk en goed is uitgewerkt.
    Originaliteit: 7 punten, omdat het niet opvallende elementen had wat eigens is.
    Psychologie: 6 punten, omdat merendeel het doen en laten van de personages goed zijn uitgewerkt. M.b.t de lezer had het spannender mogen zijn. Een mogelijkheid is bijv. de dader en de slachtoffers meer uit te werken (ik bedenk me dat dit ook van toepassing is op de vragen 4 en 10 bij de topic # na het lezen 2).

Gemiddelde beoordeling: 6.8 punten

nvdrs
    Bijdrager
    Post count: 10

Spanning: 4 punten, omdat ik enkel het einde spannend vond, het boek zelf is eerder een beschrijving

Plot: 6 punten, omdat dit toch wel heel anders dan het boek zelf was

Leesplezier: 4 punten, omdat het soms echt vermoeiend was om dit boek te lezen en mee te zijn met het uitgebreide verhaal

Schrijfstijl: 5 punten, omdat het teveel beschrijvingen en extra info bevat die niet relevant is

Originaliteit: 6 punten, omdat standpunt vanuit journalistiek eens iets anders is – combinatie met historische moord ook (maar ‘slechts’ 6 omdat deze 2 punten écht positief waren, maar veel meer konden uitgewerkt worden)

Psychologie: 4 punten, omdat ik weinig psychologie zag terugkomen

Gemiddelde beoordeling: 4,8 punten

Weert
    Bijdrager
    Post count: 114

Spanning:.6. punten, omdat ….er niet heel veel spanning is

Plot:.8. punten, omdat ….de plot goed gevonden en uitgewerkt is

Leesplezier:.8. punten, omdat ….mede vanwege de humor is het leesplezier groot

Schrijfstijl:.8. punten, omdat ….gewoon een prima schrijfstijl

Originaliteit:.8. punten, omdat ….het gegeven vind ik best origineel (twee journalisten die op onderzoek uitgaan) en ook de uitwerking

Psychologie:.7. punten, omdat ….goed uitgewerkte hoofdpersonages, de andere personages iets minder

Gemiddelde beoordeling:.45. punten is 7.5

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 21

Spanning: 5 punten, omdat de spanning niet behouden blijft.

Plot:7 punten, omdat het goed uitgewerkt was

Leesplezier:4 punten, omdat ik me echt moest dwingen om verder te lezen

Schrijfstijl:8 punten, omdat het op zich wel vlot geschreven was. Enkel de verwisseling van voor en achternaam stoorde mij nogal veel. andere dingen kunnen even goed bij de vertaling liggen dus spreek ik mij daar niet over uit.

Originaliteit:7 punten, omdat het gebaseerd is op een historische gebeurtenis

Psychologie: 5 punten, omdat ik vond dat dat er niet echt in zat.

Gemiddelde beoordeling: 6 punten

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 21

Mijn recensie geplaatst. Maar vraag me af of ik het op de juiste plek plaatste in thrillzone.nl?

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 110

spanning: 4 punten, omdat het buiten een stuk op het einde eigenlijk nooit echt spannend werd.

Plot:7 punten, omdat het daar wel goed ging.

Leesplezier: 4 punten, omdat het buiten het einde nergens spannend was en ik mezelf moest dwingen om verder te blijven lezen.

Schrijfstijl: 5 punten, omdat het wel makkelijk leesbaar was.

Originaliteit: 6 punten, omdat het feit dat er journalisten op onderzoek gaan toch niet veel voorkomt en het gebruik van een seriemoordenaar uit de geschiedenis ook wel origineel is.

Psychologie: 4 punten, omdat ik weinig psychologie tegen kwam.

gemiddeld: 5 punten

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 97

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal door de plotwisselingen en door de goed gebrachte opbouw van de achtergrond van de personages me voortdurend wist te boeien en nieuwsgierig maakte
    Plot: 8 punten, omdat het plot ingewikkeld maar toch goed te volgen was. Bovendien wikkelde het zich langzaam af. De plotwendingen waren soms onverwacht en zetten je op het verkeerde been. Het einde was onverwacht.
    Leesplezier:..9 punten, omdat het me meenam en onderdompelde in het Itiaanse leven, het me nog interessante feitjes leerde over de historie, de journalistiek en me voortdurend wist te boeien.
    Schrijfstijl:..7 punten, omdat er af en toe sprake was van slordigheidjes in het naamsgebruik en omdat er verwarring was over het vreemdgaan van Besana. Voor de rest was het boek aangenaam om te lezen.
    Originaliteit:..8 punten, omdat het historische elementen en flink wat maatschappijkritiek bevat. Het geeft een goed beeld van de samenleving en hoe die is veranderd. Bovendien is het geen politieroman maar gaat het over onderzoeksjournalistiek. Toch heeft de vraag naar de waarheid over de dader niet de overhand. Even belangrijk lijkt de ontwikkeling van de personages.
    Psychologie:..9 punten, omdat de personages goed zijn opgebouwd en geloofwaardig overkomen. Hun karakters zijn niet oppervlakkig en maken steeds meer groei door. Ze hebben af en toe diepgaande gedachten en psychologisch interessante reacties zoals wanneer Ilaria zich in het duister waant terwijl ze haar vader de moordenaar in een verlicht restaurant ziet

Gemiddelde: 49 gedeeld door 6 is 8, 16 dus 8 punten

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.