Home Forums Leesclub 104: Groen licht Groen licht, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1245
    #19104 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 236

Cover: Omdat het een ebook is kan ik niet goed de cover beoordelen maar ik ben eens gaan kijken op internet en ik vind het wel een mooie cover.

Auteur: Ik weet dat het een bekende auteur is en ze krijgt goede recensies dus ben ik wel erg benieuwd. ik heb nog niets van haar gelezen.

Verwachting: Omdat deze auteur zoveel goede recensies krijgt verwacht ik dat het verhaal meteen goed op gang komt en dat je het boek niet meer wilt weg leggen

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 119

Cover: de cover doet Hollands aan, die koeien in een ochtendmist.
    De vrouw in haar rode jas alleen in het gras, starend naar ….iets? De titel van het boek centraal.
    Ik vind de kleuren heel mooi, zo zacht.

Auteur: ik heb meerdere boeken van Corine Hartman gelezen en heb echt genoten van deze boeken. Ik verwacht dan ook dat ze met Groen licht ons weer trakteert op een zeer goed boek.

Verwachting: ik verwacht een superspannend verhaal en ik hoop dat het moeilijk weg te leggen zal zijn.

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 109

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Heel mooie cover. Ik denk dat het onderste deel de achterhoek moet voorstellen? Ik ben niet bekend met deze plaats. Maar bij opzoeken op internet, kom ik veel weiden en koeien tegen. Het ziet er wel heel ‘lief’ uit voor een thriller, of voor een moordmysterie zoals er op de cover staat.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik ken haar niet maar er stonden al boeken op mijn wenslijstje. Ik ben dus erg benieuwd.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Ik hoop een spannende detectivethriller. De korte inhoud klinkt alvast erg spannend.

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 81

Buitenzijde van het boek is neutraal en rustig. Verraad nog niet veel van het verhaal.

Auteur Corine Hardman leek mij onbekend. Maar na een kort onderzoek op google kwam ik er achter dat ze al een heel oeuvre op haar naam heeft staan. Het boek Doodskopsvlinder heb ik gelezen.
    Mijn verachtingen van de auteur zijn daarom hoog gespannen.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik verwacht een spannend en verrassend verhaal.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 170

Heb even op de site gekeken omdat bij een e-Pub weinig te zien valt.
    Ik vind het een rustige, maar ook een beetje mysterieuze cover.
    Achterin het meisje in het rood. Daar kun je alle kanten mee uit.

Zéker heb ik verwachtingen van dit boek. Van Corine Hartman al
    diverse boeken gelezen en Ijskoud ligt nu op het nachtkastje,
    maar moet wachten. Eerst aan dit boek maar even beginnen.

Ik verwacht een spannend verhaal, goede opbouwende plot die niets
    verraad waar het allemaal op uit draait.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 119

Kessel45

Ijskoud ligt nu op het nachtkastje

Ik kan je verklappen dat ijskoud ook vreselijk goed is.

Inge Spaan
    Bijdrager
    Post count: 6

Cover: Ik vind de cover rustig, zou er niet meteen uitspringen, neutrale kleuren. Door de mist en schemer heeft het wel iets mysterieus. De vrouw in de rode jas valt op, kijkt zij ergens naar? Of loopt ze juist ergens van weg?

Auteur: Ik heb tot nu toe slechts 1 boek van haar gelezen (Het kwaad in ons) en die vond ik een beetje tegenvallen. Maar ik hoor veel goede verhalen over haar boeken, dus ik ben erg benieuwd naar dit boek. Hij staat al een tijdje op mijn lijstje om te lezen.

Verwachting: Ik verwacht een spannend verhaal (waarbij de spanning voor een belangrijk deel wordt veroorzaakt door de tijdsdruk die een rol speelt) met herkenning van de locatie waar het zich afspeelt. Ik woon namelijk zelf in de Achterhoek, daardoor vind ik het nog leuker om mee te doen met de leesclub.

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 34

Omdat het een e-boek is ziet men alleen de voorkant van de cover en die trekt mij wel aan.Wat duistere bovenkant door de wolken en verder door de beesten aan de onderkant duidelijk dat het niet in de stad speelt.Denk ik.

Van Corine heb ik alle boeken gelezen dus dat zegt wel genoeg.

Van dit boek verwacht ik dan ook wel weer dat ik er direct in meegetrokken wordt en moeite zal hebben om het weg te leggen.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 134

Ik heb e-pub dan is de cover altijd wat lastiger te beoordelen. Ik zie een meisje/vrouw het lijkt wel of ze in de duinen loopt, terwijl de onderkant van de cover echt een weiland is met koeien wat mist, herkenbaar van heerlijke vakanties in de buurt van Winterswijk.

Ik nog nooit iets gelezen van haar, terwijl ze dezelfde achternaam draagt als ikzelf. Ik meen me te herinneren van mijn vader een boekje geërfd te hebben ik meen door haar geschreven waarbij mijn moeder de hoofdpersoon is. Was een speciale actie jaren geleden (mijn vader is al meer dan 10 jaar geleden overleden) Heb het nog nooit gelezen!

Mijn verwachtingen zijn helder een heerlijk spannend en mysterieus boek, ben heel benieuwd.

moedrie
    Bijdrager
    Post count: 14

heb de e-pub en de cover past niet helemaal op mijn scherm, heb op internet de cover opgezocht.
    vindt het een mooie cover wat bij de achterhoek goed past de koeien en landerijen en boerderijen in de verte, de cover spreekt mij wel aan om over te gaan in het lezen.

moedrie
    Bijdrager
    Post count: 14

heb de e-pub van groen licht ontvangen.
    de cover ziet er mooi uit maar past niet in zijn geheel op mijn scherm moet het in twee delen bekijken,heb nog niet eerder een boek van Corine Hartman gelezen het lijkt mij een mooi verhaal met veel zoeken en ontknopingen en vast een verassend eind .

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 187

De cover is mooi en mysterieus.
    Het is er eentje die je aandacht trekt als je het boek ziet liggen.

Ik heb nog nooit iets gelezen van Hartman maar dit boek stond al een tijdje op mij e-reader lijk me de ideale manier om eindelijk het boek te lezen door mee te doen aan deze leesclub.

Mijn verwachtingen zijn er geen omdat ik me wil laten verrassen door deze Nederlandse schrijfster.

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 183

Ik vind de cover erg rustig ogen, kalm, als het oog van de storm. Het concept regiothriller wordt er wel mooi door verwoord en dat is natuurlijk erg belangrijk. Toch doet het geheel weinig thrillerachtig aan. Als je er zo vlug langsloopt, denk je niet dat het om een spannend verhaal gaat in eerste instantie.
    Verschillende lezers in mijn omgeving zijn fan van Corine Hartman en ik ben dan ook erg benieuwd. Ik ben nog niet heel bekend met haar werk. Ik heb enkel ‘Het kwaad in ons’ geluisterd vorig jaar.
    Ik verwacht eigenlijk erg veel paardensport en achterhoekse termen. Dat is de reden dat ik het boek gekocht heb! Ohja, en wat spanning mag ook wel!

JacqRed
    Bijdrager
    Post count: 22

Cover:
    De cover is mooi, met rustige kleuren. Het speelt zich af in de Achterhoek, daar zouden de foto’s gemaakt kunnen zijn.

Auteur:
    Ik heb verschillende boeken van haar gelezen en vond ze erg goed. Een prettige schrijfstijl en haar plots zijn heel knap.

Een vlot geschreven boek, spannend en met een onverwachte afloop.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.