Home Forums Leesclub 104: Groen licht Groen licht, Beoordeling

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1245
    #19108 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 119

Spanning: 10 punten, omdat de onderhuidse spanning door het hele boek voelbaar is.

Plot: 10 punten, omdat deze goed is opgebouwd en onverwachts is voor mij.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik geboeid was door het boek en daardoor door wilde lezen.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het een prettige schrijfstijl is die lekker leest. Geen moeilijke woorden of ingewikkelde zinsconstructies.

Originaliteit: 9 punten, omdat er veel beschrijvingen waren over de werkwijze van de recherche. Dit ben ik nog niet tegengekomen in andere boeken.

Psychologie: 9 punten, omdat ik mee ging denken en puzzelen. Daarbij raakte ik ook af en toe geïrriteerd door Susan, met name haar denkstijl en haar reacties.

Gemiddelde beoordeling: 9,7 punten

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 187

Spanning:.. 8 punten, omdat ….De spanning zit gans het boek door goed. Je wilt constant verder lezen.

Plot:.. 7 punten, omdat ….Het is niet super origineel, maar je zag het als lezer wel niet aankomen.

Leesplezier:. 8 punten, omdat ….Je wil constant verder lezen.

Schrijfstijl:.. 8 punten, omdat ….Door de vlotte en boeiende schrijfstijl leest het boek makkelijk weg

Originaliteit:.. 6 punten, omdat ….Er zijn originelere verhalen. Maar deze zit wel goed in elkaar .

Psychologie:.. 8,5 punten, omdat ….De puzzels, zorgen ervoor dat je als lezer zelf gaat meedenken. plus wat susan heeft meegemaakt zorgt ook voor de nodige psychologie.

Gemiddelde beoordeling:.. 7,1 punten

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 170

Spanning:.. 9 punten, omdat het van begin tot eind spannend was én bleef

Plot:.. 9 punten, omdat deze van de eerste tot de laatste regel erg goed opgebouwd was

Leesplezier:.. 9 punten, omdat ik er menig fijn leesuurtje aan heb gehad. Ontspanning door spanning

Schrijfstijl:.. 9 punten, omdat ik het een erg fijne schrijfstijl vind.

Originaliteit:.. 9 punten, omdat ik het origineel vond in zijn soort. Vooral waar het zich afspeelt etc..

Psychologie:.. 9 punten, omdat er veel psychologische stukken in voor komen.

Gemiddelde beoordeling:.. 9 punten

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 109

Spanning: 6punten, omdat de spanning vaak wegviel
    Plot: 7punten, omdat het een goede structuur had maar ik was er niet voldoende bij betrokken.
    Leesplezier: 6punten, omdat het niet geheel mijn ding was. Teveel info over het hoofdpersonage. Te weinig spanning.
    Schrijfstijl:8 punten, omdat het wel vlot en aangenaam geschreven was.
    Originaliteit: 6 punten, omdat het geen originele thriller is.
    Psychologie: 6 punten, omdat ik mij te weinig kon inleven in de personages.

Gemiddelde beoordeling: 6,5 punten

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 89

Spanning: 8 punten, omdat de spanning aanwezig was, maar mocht misschien nog iets meer.
    Plot: 9 punten, omdat het goed was opgebouwd en een onverwacht einde voor mij.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik door wou lezen.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het een vlotte schrijfstijl is.
    Originaliteit: 9 punten, omdat de werkwijze van de recherche aan bod komt.
    Psychologie: 8 punten, omdat je ook meedenkt. Maar ik kon mij niet altijd inleven in de personages.

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 236

Spanning:10 punten, omdat ….het was spannend van het begin tot het einde

Plot:9 punten, omdat ….het goed opgebouwd is en een verrassend einde heeft

Leesplezier:10 punten, omdat ….ik het boek gewoon niet kon wegleggen
    Schrijfstijl:10 punten, omdat ….het zo gemakkelijk en vlot te lezen is

Originaliteit:9 punten, omdat ….er komen toch elementen in die goed gevonden zijn en ik ergens anders niet tegen gekomen ben

Psychologie:7 punten, omdat ….de personages waren wat te weinig uitgewerkt en je wist te weinig over hun gedachten of gevoelens, zoals Marc daar wist je bijna niks van

Gemiddelde beoordeling:9,1 punten

Inge Spaan
    Bijdrager
    Post count: 6

Spanning: 6 punten, omdat ik niet werd meegetrokken in het verhaal, bleef afstandelijk, voelde voor het eerst spanning toen Suzan persoonlijk bedreigd en achtervolgd werd.
    Plot: 6 punten, omdat voor mijn gevoel ook elke andere collega uiteindelijk de dader had kunnen blijken, ik was niet overtuigd van het motief van de dader.
    Leesplezier: 7 punten, omdat het een vlot te lezen boek is en het als inwoner van de Achterhoek leuk was plaatsen en andere kenmerken te herkennen (hoewel het soms voor mij te veel cliché was)
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat ze een vlotte schrijfstijl heeft, die makkelijk wegleest.
    Originaliteit: 7 punten, omdat het voor mij het eerste boek is dat zich in de Achterhoek afspeelt en waarbij de Achterhoek dan ook zo een duidelijke rol heeft.
    Psychologie: 6 punten, omdat ik me niet goed kon identificeren met de personages en het dadermotief voor mij niet voldoende geloofwaardig was.

Gemiddelde beoordeling: 6,7 punten

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 78

Spanning: 9 punten, omdat het door- en oplopend achtergrondspanning bevat met regelmatige pieken culminerend in een grote en totaal onverwachte climax.

Plot: 8 punten, omdat er een (on)duidelijk spoor gevolgd wordt, waarbij de extra elementen die naar voor komen, vaak niets bijdragen tot de eindoplossing, al zijn er op het einde geen losse draden meer.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik er erg van genoten heb, al had ik op bepaalde momenten een hekel aan de hoofdpersoon.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot leest op de trein en na onderbreking zonder problemen kan hernomen worden .

Originaliteit: 8 punten, omdat de combinatie van, en accenten op, de verschillende elementen het origineel maakt.

Psychologie: 7 punten, omdat het wel over twee psychologes en minstens 2 personen met serieuze psychologische problemen gaat, maar desondanks de psychologie toch een minder belangrijke rol speelt. Waarvoor mijn dank.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 34

Spanning: 7 Dit boek vond ik minder spannend dan de andere boeken van Corine.
    Plot: 9 Vond het een totaal onverwacht einde.
    Schrijfstijl: 9 Vind haar schrijfstijl heel beeldend en dat trekt mij altijd erg aan.
    Leesplezier: 8 door de schrijfstijl.Als het spannender was geweest was dit cijfer hoger uit gevallen.
    Originaliteit: 9 Vond het plot wel bijzonder origineel.
    Psychologie:8 Er kwam wel een psychologe in voor maar er werd gelukkig niet erg de nadruk opgelegd.

Gemiddelde beoordeling:8.1

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.