Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 76: Gespleten Gespleten, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1019
    #14354 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Ingrid Winnelinckx
    Bijdrager
    Post count: 4

Ik ben erin begonnen en het begint meteen heel erg spannend. Ik zit ook meteen op de juiste plek (ziekenhuis) om te kunnen meevoelen met de personages

Carla-K.
    Bijdrager
    Post count: 10

Ik heb intussen bijna 200 bladzijden gelezen en ik zou het boek het liefste in 1 ruk uitlezen. Ik voel de spanning maar kan hem niet “aanraken” zeg maar. Verder moet ik soms lachen om de uitspraken/gedachten van de hoofdpersoon.Het boek “Goede dochter” vond ik al een heel ander boek dan ik gewend was van Karin Slaughter, ook dit boek ervaar ik als anders, maar deze lijkt ook weer niet op “Goede dochter”. Ik heb het idee dat Karin Slaughter zich weer opnieuw aan het uitvinden is. Maar misschien ervaren jullie dit helemaal niet zo. Vooralsnog vind ik het genieten, ook dit boek weer.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 107

Ik heb al een stuk gelezen en het is weer een echte Slaughter.
    Fijne, pakkende schrijfstijl.
    Dit boek lijkt inderdaad tot nu toe niet op Goede dochter, maar ook niet echt op haar eerdere boeken.
    Ik ben benieuwd waar het naar toe gaat.
    Vind wel dat het lettertype nogal klein is , ik weet niet meer of dat met Goede dochter ook zo was.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 95

Ik vind het tot nu (ben bij blz. 325) een heel fijn boek om te lezen. Het is echt zo’n boek waarbij je maar constant door wilt gaan. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de afwisseling tussen heden en verleden in de hoofdstukken, waarbij langzaam de vragen van de lezer en van Andrea beantwoord worden.

Ik dacht even op blz. 279 een schrijffout te zien; “Zelfs Andrew zat te gloeien onder Nicks loftuitingen”. Na een google actie bleek de T in loftuitingen toch correct, weer wat geleerd 😉 .

Carla-K.
    Bijdrager

Wow, ik heb net hoofdstuk 12 uit, en ik zat hier zo in vast dat ik grote moeite had om over te schakelen naar 2018!ik wist even niet meer over wie het ging en wat er ook weer gebeurd was…..

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 100

Na problemen met het lezen op mijn tablet (alle epubs hebben lege bladzijdes) heb ik nu een tijdelijk oplossing gevonden zodat ik verder kan lezen.
    Het eerste stuk van het boek is spannend en leest lekker.
    Ik vraag me af wat het verhaal is bij de terugblik van 26 juli 1986 en wat dit te doen heeft met het andere verhaal van Andy.
    Stukje bij beetje kom je meer te weten door de flashbacks en de antwoorden die Andy op haar vragen krijgt.

Mama-jellie
    Bijdrager
    Post count: 27

Heb bijna al haar boeken gelezen. Dit boek is weer anders dan haar vorige boeken. Dat maakt het lezen van haar boeken ook zo super. Geniet van elke bladzijde.
    Nog niks bijzonders opgevallen qua quotes of foutjes. Dat laatste zie vaak toch niet.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 201

Ik vind dit boek toch weer anders dan haar andere boeken maar daarom echt niet minder goed en het is echt wel spannend. Wel een ding, ik heb altijd het gevoel dat Andy jonger lijkt dan ze is. Ik zou ze veel jonger schatten dan 31, vinden jullie dat ook?

fantje
    Bijdrager
    Post count: 30

enkele punten waar ik notitie van heb gemaakt in het boek
    -pagina 11: De derde was gestorven na een cocainebacchanaal.
    Moest ik even opzoeken wat men hier mee bedoelde. Bacchanaal is een ander woord (synoniem) voor drinkgelag of drinkpartij. Het woord is afkomstig van feesten, die vroeger werden gegeven ter ere van de Romeinse wijngod Bacchus.
    -op pagina 48: grappige zin: ze trok haar benen als een zonneschrerm op. niets fout mee hoor, moest het enkele malen lezen voor ik het voor me zag, toen dat gebeurde vond ik het grappig.
    – op pagina 77 staat de zin: ze liep anar achteren, een pig-penachtig spoor van plassen… ik heb geen idee wat dit is, jullie wel
    – op pagina 123 staat de zin ‘tot uw dienst, ma’ma’ zei de politi,…fout geschreven of bedoelt met hier iets anders mee?
    en dan kom ik op painga 121 met titel ZEVEN
    en is het precies of ik ander boek lees. Ik weet wel over wie het gaat en dat het samenhangt met het verhaal, maar er staat zoveel in dat eigenlijk niet van belang is, en dus voor mij een beetje te uitgebreide informatie.
    blij dat ik terug ben bij het gewone deeltje en dit terug vlotter leest.

Tilak
    Bijdrager

– op pagina 77 staat de zin: ze liep anar achteren, een pig-penachtig spoor van plassen… ik heb geen idee wat dit is, jullie wel
    – op pagina 123 staat de zin ‘tot uw dienst, ma’ma’ zei de politi,…fout geschreven of bedoelt met hier iets anders mee?

Pig Pen is een karakter uit de stripserie Peanuts die altijd bijzonder vuil is wellicht wordt dit hiermee benadrukt?
    Politi is de Noorse naam voor de politie, ook ik dacht eerst dat het om een schrijffout ging maar deze benaming komt vaker voor.

Kaatje
    Bijdrager

Ook ik heb het gevoel dat Andy jonger lijkt. Ze oogt onvolwassener en naïever voor haar leeftijd.

Kaatje
    Bijdrager

Ik zit nu een stuk verder in het verhaal en het schakelen tussen 2018 en 1986 maakt steeds meer duidelijk hoe het gespleten leven van Laura in elkaar steekt. Wel ben ik het met nini_Ingrid eens dat dit boek anders is dan eerdere boeken van Karin Slaughter.

Carla-K.
    Bijdrager

Wow, UIT! Ik kon gisteravond niet meer stoppen! Twee “verhalen” die mooi samen komen. Nu lijkt het of ik het over een roman heb, terwijl het toch echt een thriller is en wat mij betreft mag het ook een literaire thriller heten.
    Voor mij was dit weer echt genieten, Karin staat voor mij nog steeds aan de top en dat zal nog wel een poos zo blijven ook denk ik.

Tilak
    Bijdrager

Wel een ding, ik heb altijd het gevoel dat Andy jonger lijkt dan ze is. Ik zou ze veel jonger schatten dan 31, vinden jullie dat ook?

Klopt helemaal ik kon mij Andy ook niet voorstellen als dertiger ik had haar eerder rond de 20 geschat. Naarmate ik verder in het verhaal kom vind ik haar qua persoon wel groeien.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.