Home Forums Leesclub 112: Gekooid Gekooid, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1333
    #20485 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 113

Cover: Vind de voorkant van het boek niet bij de titel en de samenvatting van de achterkant van het boek passen. Had eerder een kooi of iets dergelijks verwacht.

Auteur: Ik ken nog niets van deze schrijfster dus stap er nieuwsgierig in.

Verwachting: Mijn verwachting is hoog, de samenvatting spreekt mij erg aan en maakt mij erg nieuwsgierig!

Those who don't believe in magic will never find it.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 97

De cover geeft dreiging aan, mensen die elkaar vasthouden, ten de zin van de een. Met veel fantasie kun je dan indenken dat iemand gekooid wordt. Ik vind de voorkant zeker intrigerend. De achterkant geef fijn een stukje inhoud weer en wat info over de schrijfster. Ziet er goed verzorg uit.
    Ik ken de schrijfster niet, ben heel benieuwd naar het verhaal.
    Ik verwacht veel spanning, een met veel vaart geschreven verhaal.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 162

De cover geeft een angstige vrouw aan, die zich zelf bedekt, als zijnde raak mij niet aan. Dit past bij de korte inhoud van het verhaal en wordt nog versterkt door de zwart-witte foto. Voor lezers altijd fijn om op de achterflap te lezen waar het overgaat.

Ik ken de auteur niet , maar verwacht een spannende psychologische thriller. Een boek waar je helemaal in weg kan duiken.

Dayenne
    Bijdrager
    Post count: 36

Cover: de cover straalt angst uit. Mensen houden elkaar vast, troosten elkaar. Een meisje is vermoord en hier past troost zoeken bij. De flaptekst en de voorkant maken het boek, maken mij nieuwsgierig naar het boek.

Auteur: ik ken de auteur niet, dus ik ben erg benieuwd en laat me graag verrassen.

Verwachting: ik verwacht een spannend boek, waarbij een sterke FBI-agent/onderzoeker een belangrijk en politiek beladen onderzoek leidt. Ik verwacht dat zij een sterk personage is. Ik ben zeer benieuwd!

AT
    Bijdrager
    Post count: 67

Cover: Ik vind het een mooie foto, al moest ik wel goed kijken naar wat ik nu eigenlijk zag. In combinatie met de titel vind ik het een aantrekkelijke cover. De flaptekst intrigeerde me meteen, door deze combinatie zou ik in de boekhandel zeker even bij dit boek blijven staan.

Auteur: Door haar professionele ervaring vind ik de schrijfster meteen interessant ook al had ik nog nooit van haar gehoord.

Verwachting: Ik heb hoge verwachtingen. Ik vind een vrouwelijke hoofdpersoon altijd leuk, de kooi deed me meteen aan Silence of the Lambs denken en het feit dat ze een tweede moord moet zien te voorkomen, maken het allemaal ingrediënten voor een spannend boek.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 21

Gisteren heb ik de link van de ePub ontvangen, dus gisteravond heb ik deze snel even op mijn ereader gezet. Bij een ePub heb ik niet echt een cover, maar de cover is natuurlijk wel te zien als ik hem in mijn bibliotheek zet. De cover vind ik wel erg sober met al die zwart/grijs tinten maar er is verder geen kooi op te zien, wat je misschien, gezien de titel, wel zou verwachten.

Wel hoop ik dat dit niet weer zo’n seriemoordenaar verhaal is, waarin de seriemoordenaar weer wil bewijzen dat hij/zij heel slim is en de politie en de fbi heel dom zijn. Dat vind ik altijd zulke cliché verhalen waar ik altijd op afknap.

De auteur ken ik verder niet dus is laat mij verrassen.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 69

Op foto van de voorkant zie ik 2 mensen die elkaar omarmen. Alsof ze troost zoeken en geborgenheid.
    Als ik uitga van de tekst op de achterkant, denk ik dat het een spannend verhaal is. Een race tegen de klok.
    Ik heb niet eerder iets gelezen van Ellison Cooper dus het wordt een verrassing.

bonkikong
    Bijdrager
    Post count: 16

Ik vind de cover sober gebracht in zwart-wittinten. 1 persoon die zich kwetsbaar opstelt en troost zoek bij zichzelf. Dit boek zou niet meteen mijn aandacht trekken. Gelukkig staat de titel er wel groter op, waardoor mijn interesse gewekt was. Nadat ik de achterflap had gelezen was ik wel meteen verkocht.

Ellison Cooper ken ik nog niet. Ik ben zeer benieuwd naar haar werk. Hopelijk kan ik haar op mijn lijstje zetten met favoriete auteurs.

Mijn verwachtingen zijn vrij hoog, zeker nadat ik de achterflap heb gelezen. Sayers onderzoek naar afwijkingen in het brein spreekt me erg aan. Dit samen met een portie spanning gaat me hopelijk veel leesplezier bezorgen.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 80

Meestal is het de cover die me over de streep trekt om naar de korte inhoud te kijken. Deze keer vind ik het kaft niet zo aanlokkelijk, maar is het gewoonweg de korte inhoud dat me enorm aanlokkelijk lijkt èn het feit dat het van Xander Uitgeverij is. Dat laatste is misschien kort uit de bocht, maar hun thrillers zijn meestal de “max” ! Ik zie een vrouw die zichzelf probeert af te schermen of die troost zoekt bij zichzelf. Alleszins staat ze naakt op de cover en legt ze haar armen rond zich heen.
    De auteur is me onbekend, dus qua stijl weet ik niet waar ik me aan moet verwachten.
    Ik verwacht me aan een heftig beklemmend boek, omdat het tenslotte gaat over meisjes die opgesloten worden in een kooi. Misschien een politieke twist ook ?

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 97

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Cover zou mij niet direct aanspreken in de winkel, te donker en weinig zeggend. Quote van Lisa Gardner doet het wel lekker en schept verwachtingen. Tekst op de achterflap verteld reeds wat over inhoud en schept ook de verwachting van een spannend verhaal.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Onbekend met schijter Ellisson Cooper. De informatie over de schrijfster wekt de verwachting dat ze enige kennis heeft van het Amerikaanse rechtssyteem.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Verwacht een spannend en vlot verhaal.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 105

Cover:
    De cover vind ik erg verrassend. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik van de plaat op de voorkant vind. Het kweekt de verwachting dat ik een New Adult boek ga lezen en geen thriller. De donkere kleuren en de oneliner van Lisa Gardner zijn juist wel weer thrillerwaardig.. Ik zit nog een beertje in dubio :-).

Auteur:
    Ik heb nooit eerder iets van Ellison Cooper gelezen, maar volgens mij is dit haar debuutthriller, dus dan is dat niet zo gek. Gezien haar favoriete onderwerpen en voorgaande carrière, verwacht ik een boek dat door goed uitgewerkte personages gedragen wordt en dat er een mooie psychologische spanningsboog te vinden zal zijn.

Verwachting:
    Mede door haar voorgaande carrière verwacht ik goed uitgewerkte karakters en een plot waarin psyche een flinke rol speelt.

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 48

Cover: Ik had een andere cover verwacht, een kooi of handboeien. De voorkant van het boek past niet bij de titel. Deze cover past beter bij een roman.

Auteur: Ik ken nog niets van deze schrijfster dus ik ben heel benieuwd.

Verwachting: Mijn verwachting is hoog, de samenvatting spreekt mij erg aan en maakt mij erg nieuwsgierig!

justine
    Bijdrager
    Post count: 114

Helemaal vergeten, maar de cover spreekt wel tot de verbeelding,
    het heeft wel wat erotisch. Ik zou het zeker oppakken en
    de achterkant lezen. Als dan mijn nieuwsgierigheid genoeg
    getriggert zou zijn…
    De auteur is mij totaal onbekend dus ik laat mij graag verrassen.
    En hoop op een megaspannend boek…maar ook weer niet te…

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Julia23
    Bijdrager
    Post count: 22

ik dacht dat ik hier al lang iets had ingevuld maar ik zie niks staan, dus nog maar een keer

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Mooi. 1 foto, zwart/wit, een beetje vaag en duister, daardoor interessant.
    De achterkant ik duidelijk en nodigt uit om te lezen.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik ken de auteur niet. Door haar carrière voor het schrijven van boeken verwacht ik een goed verhaal.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik hoop dat het spannend is van begin tot einde. dat het boek me aan het denken zet en dat meer te weten kom over het brein van de mens.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.