Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 112: Gekooid Gekooid, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1449
    #20487 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

AT
    Bijdrager
    Post count: 74

Ik ben pas op bladzijde 71, maar hier wat me tot nu toe opvalt.

1. Opmerkelijke citaten ben ik nog niet tegengekomen.Kleine grappige vergelijkingen als ‘dit onderzoek bubbelde als frisdrank waar de prik vanaf was’.
    2. De verhaallijn ontwikkelt zich zoals je bij een boek als dit verwacht. Je leert de politiemensen alvast een beetje kennen, er zijn wat strubbelingen tussen collega’s, de moord heeft plaats gevonden, er zijn wat verdachte omstandigheden, maar nog geen hoofdverdachten. Dat klinkt alsof het allemaal heel voorspelbaar is, maar daar komt dan wel bij dat ik het heel prettig geschreven vind, dat het wel realiteitszin lijkt te hebben, en dat ik heel nieuwsgierig geworden ben en graag doorlees (waar ik dit weekend gelukkig tijd voor heb!)
    3. Er zijn me nog geen spelfouten opgevallen.

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 55

Ik heb nog maar enkele hoofdstukken gelezen, ik vind het tot nu zeer goed.

1. Opmerkelijke citaten ben ik nog niet tegengekomen.
    2. De verhaallijn ontwikkelt zich zoals verwacht. Er wordt kennis gemaakt met de personages, nog geen idee in welke richting de moordenaar gezocht moet worden of wie het kan zijn. Het boek leest zeer vlot en weet me te boeien, ik ben benieuwd naar de volgende hoofdstukken.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 27

Ik ben inmiddels begonnen te lezen en ben nu op 15%. Aangezien ik de ePub lees heb ik geen flauw idee welke pagina dit is. Tot nu toe vind ik het boek erg goed. Het leest ontzettend snel en de auteur houdt zich niet bezig met het beschrijven van uitzichten, karaktertrekken en verhoudingen onderling, maar is gewoon to the point. De hoofdstukken zijn kort. Ik vind dit erg prettig lezen en ik zit al goed in het verhaal. Ik ben tot nu toe nog geen opmerkelijke citaten tegen gekomen. Ook is het mij niet opgevallen dat er spelfouten in zitten. Ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat en hoe het zal aflopen.

justine
    Bijdrager
    Post count: 129

Ik ben nog niet echt begonnen, gaat ook nog ff duren.
    Maar wat ik heb gelezen leest lekker weg, en is
    ook al mooi spannend.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 171

Ik heb tot nu toe geen opmerkelijke spelfouten en citaten tegengekomen. Wel in de eerste paar bladzijden een aantal woorden die voor mij onbekend zijn, zoals een Zydecodansgroep, een fMRI scanner (MRI is bekend ,maar de f blijkt voor functioneel te staan) en tenslotte kernspintomografie . Dat alleen in de 1e 20 blz.
    Het verhaal ontwikkelt zich zoals verwacht en leest lekker door.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 105

Opmerkelijke citaten ben ik nog niet tegengekomen. Wel vraag ik me af wat er met va bedoeld wordt. Sommige hoofdstukken beginnen met hoofdkwartier FBI, Quantico, va. De verhaallijn is goed te volgen. Tot nu toe ontwikkelt de verhaallijn zich vloeiend het leest lekker weg. Ik ben nog geen spelfouten tegengekomen, maar als ik in het verhaal zit lees ik daar ook zo maar overheen.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager

Gisteren het boek als een speer uitgelezen. Ik moet nu dus even wachten tot het volgende draadje opengaat. Echt een heel spannend boek.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 127

Ik hoef nog maar een kleine 100 pagina’s, dus even een verplichte pauze ingelast om dit te beantwoorden voordat-ie uit is, haha.

Ik ben nog een bijzondere of memorabele quotes tegengekomen. De schrijfstijl vind ik erg fijn. Interessante informatie wordt afgewisseld met spanning en dat houdt het erg interessant. Zrogt er ook voor dat het ontzettend snel wegleest. De hoofdstukken wisselen van kort naar normaal: leest prettig. Ik vind de personages erg leuk, maar (nog?) wel wat teveel op de achtergrond qua uitdieping. Ben benieuwd wat het laatste deel me nog gaat brengen!

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 120

Ook ik heb nog geen gekke dingen of taalfouten kunnen ontdekken in het boek.
    Ik ben over de helft en wil enorm graag weten hoe dit afloopt, heb nog een aardig stukje te gaan en vraag me af wat hierin nog kan gaan gebeuren.
    Het boek leest lekker weg en blijft spannend genoeg om door te lezen, wat ik nu gauw weer ga doen!

Those who don't believe in magic will never find it.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 76

Op blz.11 zag ik dit: De man vulde de ruimte om zich heen als een berg van massief steen.
    Ik ben op blz. 120 en ik heb nog geen mening over de verhaallijn. Het is wel prettig om te lezen.
    Nog geen erg gehad in taal – of spelfouten.

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 55

Het boek leest heel vlot.

1. Opmerkelijke citaten ben ik nog niet tegengekomen.
    2. De verhaallijn ontwikkelt zich zoals verwacht. Er wordt kennis gemaakt met de personages. Ik heb nog geen idee wie de moordenaar is of om welke reden hij hen in de kooien opsluit. Vanavond lees ik verder, ik kijk er al naar uit.

bonkikong
    Bijdrager

Ik ben tot op heden nog niet echt opmerkelijke citaten tegengekomen. Wat ik wel een leuke zin vond is de volgende: ‘Dit onderzoek bubbelde als frisdrank waar de prik vanaf was’.

Het verhaal verloopt vlot, er wordt ook duidelijk aangegeven waar het verhaal zich juist afspeelt. Er is niet echt een onderverdeling van de hoofdstukken, wat ik soms wel handig zou vinden. Je leert de personages één voor één beter kennen en dit op een goed tempo. Ik heb niet het gevoel dat ik op mijn honger blijf zitten, het verhaal ontwikkelt zich in een vlot tempo.

Ik ben tot op heden geen spellingfouten tegengekomen.

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 97

– Als verpleegkundige word ik heel blij van de aandacht voor de psychopathologie en neuropathologie. Af en toe weer even met mijn neus in de boeken om een term of iets anders op te zoeken dat is heerlijk. Het stuk over de prefrontale cortex en seriemoordenaars is zeer interessant.

– Verhaallijn is zeer verrassend. Aantal onverwachte wendingen.

– Geen opvallende spelfouten of vervelende zinsopbouw.

…. tot nu toe een heerlijke thriller.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 89

Opmerkelijke citaten of fouten ben ik niet zozeer tegengekomen. Ik vind het wel een bijzonder spannende thriller !

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.