Home Forums Leesclub 112: Gekooid Gekooid, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1333
    #20491 |

Vragen ThrillZone leesclub Gekooid                                        

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling geopend. 

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ellison Cooper vergelijkbaar?
    3. Is het lezen van Gekooid voor jou aanleiding om eventuele volgende boeken van deze auteur ook te gaan lezen?

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 113

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Je leert de karakters in het boek langzaam beter kennen, evolueren doen ze niet echt.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Sayer spreekt mij het meest aan omdat zij heel wat te verduren heeft gehad in haar leven maar ze wel de kracht en een goede manier heeft gevonden om hiermee om te gaan. Al komt ze er aan het eind wel achter dat ze bepaalde gevoelens heeft weggedrukt waardoor ze haar intuïtie niet langer laat spreken, als ze dit wel weer laat doen wordt ze een nog betere speurder!
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik zou aan niemand wat veranderen, iedereen past zoals hij/zij is binnen het verhaal.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijfstijl is lekker vlot, het boek leest makkelijk weg en is steeds spannend genoeg om door te blijven lezen, dus prima passend bij elkaar.
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ellison Cooper vergelijkbaar?
    Het boek deed me denken aan de boeken van James Patterson over Alex cross, vlotte hoofdstukken, fijne hoofdpersoon die je aanspreekt en spannend genoeg om door te willen lezen!
    Is het lezen van Gekooid voor jou aanleiding om eventuele volgende boeken van deze auteur ook te gaan lezen?
    Ik zou zeker een volgend deel ook gaan lezen (heb het al opgezocht, er is nog een deel maar die is nog niet vertaald)

Those who don't believe in magic will never find it.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 97

Je leert de karakters wel wat kennen, evolueren doen ze niet echt.

Tot nu toe heb ik nog geen echte voorkeur, maar het meeste spreekt me Sayer aan omdat zij het een en ander heeft meegemaakt en de kracht heeft om hiermee om te gaan.

Nee iedereen past binnen het verhaal.

De auteur
    De schrijfstijl is goed, leest makkelijk, het boek leest makkelijk weg.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ellison Cooper vergelijkbaar?
    Het boek deed mee aan niemand anders denken.

Is het lezen van Gekooid voor jou aanleiding om eventuele volgende boeken van deze auteur ook te gaan lezen?
    Ik zou zeker een volgend deel gaan lezen.

AT
    Bijdrager
    Post count: 67

Ik vind, voor een thriller, de ontwikkeling van de karakters interessant. Sayer is een interessante vrouw, al is het zoals in heel veel thrillers wel iemand die eigenlijk geen normaal huiselijk leven heeft, in een ongezellig huis woont. Dat heb ik wel al heel vaak gelezen. Desondanks blijft zij uiteraard het meest interessante personage. M.n. omdat ze niet alleen een politievrouw is, maar ook onderzoek doet, gaat haar denken vaak wat dieper.
    Ik had wel meer willen weten over Vik. Die blijft voorlopig heel vlak. Misschien werkt ze dat in een vervolg (ik hoop dat dat er komt) verder uit.
    Ellison Cooper schrijft vlot, snel en heel spannend. Ik heb er echt van genoten. Ik vind het altijd heel moeilijk om de schrijfstijl met een andere auteur te vergelijken; misschien af en toe een beetje met Nicci French (al is de setting zo anders dat dat moeilijk vergelijken is).
    Ik ga deze schrijfster zeker in de gaten houden. Ik vond het een heel spannend boek, met verrassende wendingen, een ongelooflijk spannend einde. Ik kon niet stoppen met lezen en dat zegt alles!

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 162

De karakters evalueren niet echt. Je moet ze eerst leren kennen, dus wellicht in volgende delen. sayervals hoofdpersoon trekt mij het meesterhand. Het lijkt een vrouw die zich steeds heeft moeten bewijzen om te komen tot waar ze nu is.
    Omdat het boek een eerste deel lijkt, moet je eerst de karakters leren kennen. Voor nu prima en maken ze nieuwgierig en hoeven niet te veranderen

De schrijfstijl is prettig en leest vlot, mede door de vele hoofdstukken en past bij een thriller. Ik kan geen specifieke vergelijkbare schrijver noemen maar is zeker vergelijkbare met meerdere thrillers.
    Ik verwacht zeker een vervolg en ga dat met alle plezier lezen.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 21

Ik had niet echt het idee dat de karakters evolueren, daarvoor ging het allemaal te snel. Ik vond Sayer Altair erg sympathiek, ze lijkt me erg goed voor de taak en hield haar persoonlijke gevoelens ook erg goed in toom. Dit lijkt mij wel nodig als je, zoals zij, misdadigers moet vinden die gruwelijke moorden plegen.
    Als ik iets aan een personage mocht veranderen dan zou het Andy Wagner zijn. Blijkbaar moet er altijd één persoon zijn die ongelooflijk seksistisch is, maar dat is toch echt niet meer van deze tijd. Vrouwen in leidende functies is nu toch al normaal, lijkt mij, en, volgens mij, krijgen mannen die daar nog steeds moeite mee hebben tegenwoordig gewoon te horen dat als ze daar een probleem mee hebben dat ze dan beter op kunnen stappen.

De schrijfstijl van het boek vond ik vlot, en erg lekker snel lezen. Ik vind ellenlange karakter en landschap beschrijvingen echt niet bij dit soort verhalen passen. Ik denk dat als dit echt gebeurt zou zijn het ook zo snel mogelijk moet worden opgelost.

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een zo’n vlot geschreven thriller gelezen heb, tenminste wat eenzelfde soort onderwerp had. Wel jammer eigenlijk, want dat vond ik juist het mooie van dit boek.

Als het volgende boek van deze auteur ook deze vlotte schrijfstijl heeft, wil ik hem zeer zeker lezen. Deel 2 verschijnt in het Engels in Juli en ik heb er een notitie van gemaakt om het in de gaten te houden.
    De auteur

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 25

De karakters
    Dat gevoel heb ik niet echt gehad. Er gebeurd te veel om daar ruimte voor te zijn.

Sayer spreekt me erg aan, waardoor de mijn favoriet is, ze is sterk en gaat door ongeacht wat er om en met haar gebeurd.

Nee liever niet, ze passen goed in het verhaal.

De auteur
    De schrijfstijl is meer dan goed, ik kon het verhaal niet wegleggen.

Aan niemand ik vind deze schrijfstijl niet te vergelijken met andere die ik gelezen heb.

Zeker weten, ik vond het zo goed en hoop dat een vervolg hieraan kan tippen.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 105

De karakters
    Nee. De enige opmerkelijke groei die ik heb meegekregen is dat Sayer eindelijk zichzelf laat rouwen om haar man. Verder is ze een behoorlijke binnenvetter en zijn er niet echt dingen gebeurd wat haar heeft doen groeien. De andere personages waren teveel op de achtergrond om hierover een mening te kunnen geven.

Niet echt, ik vond de personages allemaal wel interessante dingen hebben. Je leest het meest over Sayer en daarom zou je interesse automatisch daar naartoe gaan. Toch ben ik ook wel heel erg benieuwd naar Vik. Ik hoop dat zij in het volgende deel partners blijven en dat er meer over zijn persoontje naar voren komt.

Nee, zeer zeker niet, ik vond ze interessant zoals ze zijn beschreven. Wel zou ik in een volgend deel iets meer van de persoonlijke kanten van ze verklappen, zodat je beter met ze verbonden kunt zijn.

De auteur
    Ja, meer dan prima. De spanning wordt er goed in gehouden, wat afgewisseld wordt met interessante feitjes. De schrijfstijl geeft ruimte om mee te denken in de zoektocht naar de moordenaar, iets wat ik persoonlijk altijd erg leuk vind.

Heb heel wat thrillerauteurs bedacht, maar ik kan er niet zo eentje opnoemen waarbij de schrijfstijl vergelijkingen heeft met dit boek. Qua snelheid misschien wat met Arlidge en Bryndza, maar dit boek is echt veel beter uitgewerkt en daarom vind ik ze niet vergelijkbaar. Qua details misschien wat met Simon Beckett, maar gezien hij vooral op forensische onderdelen afgaat en Cooper juist op het psychische, vind ik het ook weer niet vergelijkbaar. Lastig dit, ik zou zeggen dat Cooper een mooie eigen stijl heeft.

Absoluut! Ik heb zo genoten van het boek, dat ik google alvast heb geraadpleegd om te kijken of het tweede deel al in het Engels is verschenen. Dit is nog niet het geval, maar in juli komt-ie uit en gezien ik het geduld van een fruitvlieg heb, zal ik het volgende deel wel in het Engels lezen.

bonkikong
    Bijdrager
    Post count: 16

Ik heb niet echt het gevoel dat de karakters evolueren daar het verhaal zich afspeelt op een korte tijdspanne. Doorheen het verhaal leer je ze wel beter kennen.

Sayer, de FBI-neurologe is mijn favoriete personage. Ze is een hardwerkende vrouw die niet snel opgeeft en de kracht blijft vinden om overeind te blijven in deze zaak. In eerste instantie houdt ze zich aan de keiharde bewijzen, maar gaanderweg wil ze haar intuïte meer laten spreken en kan je zien hoe ze zichzelf meer en meer ontplooit en hoe ze tegen haar oversten/collega’s haar mannetje kan staan en bewijst dat zij de geschikte speurder is voor deze zaak.

Voor mij past iedereen in het plaatje, ik zou niets aan een personage veranderen. Sayer is in dit boek het hoofdpersonage hoewel ik Vik ook wel beter wil leren kennen. Misschien komen we meer over Vik te weten in haar volgend boek? Teveel verdiepingen van de personages in 1 boek lijkt me soms wat teveel. Ik vind dat Ellison de personages goed beschreven heeft en daar ze niet allemaal dezelfde diepgang hebben, ben je gewoon benieuwd naar een volgend boek van haar om een – hopelijk – ander personage beter te leren kennen.

Ik vind het boek vlot geschreven en het leest gemakkelijk weg. De auteur werkt met korte hoofdstukjes en overal is de plaatsbeschrijving terug te vinden. De spanning wordt stilaan opgebouwd en je hebt het gevoel dat je in Sayer haar team zit en dat je mee opzoekt bent naar de dader.
    Ik heb niet echt een auteur waarmee ik Ellison Cooper kan vergelijken.

Jazeker, ik wil de andere personages ook beter leren kennen en ik ben heel benieuwd wat er nu uiteindelijk in Jake zijn dossier staat.

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 48

Ze evolueren niet echt, je leert ze wel beter kennen.

Sayer, ze heeft het niet makkelijk, maar ze laat zich niet doen. Ze durft ook op haar intuitie af te gaan.

Neen, de rollen zijn perfect uitgwerkt.

De auteur

Zeer vlot en goed geschreven. De spanning wordt goed opgebouwd, het plot zit goed in mekaar. De moordenaar komt uit onverwachte hoek.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ellison Cooper vergelijkbaar? Met M.J. Arlidge.

Is het lezen van Gekooid voor jou aanleiding om eventuele volgende boeken van deze auteur ook te gaan lezen? Zeker, ik heb genoten van dit boek.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 69

1) De karakters evolueren niet echt. De tijd waarin het verhaal zich afspeelt is te kort.
    2) Ezra was mijn favoriet. Hij kreeg de kans om dosiers uit te pluizen. En hij pakte het met beide handen aan na het zware ongeluk wat hij had gehad. Hij wilde zich geen slachtoffer voelen.
    3) Ik vind niet dat je een personage moet veranderen. Het is dan niet hetzelfde meer.
    4) De schrijfstijl past zeker bij het verhaal. Het blijft boeien.
    5) Ik zou niet weten met wie ik Ellison Cooper kan vergelijken.
    6) Als er een nieuw boek zou uitkomen van Ellison zou ik het graag willen lezen.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 80

Ik merkte geen evolutie op bij de personages, maar dat was in dit geval ook geen gemis omdat het verhaal erg focuste op de gebeurtenissen. Eigenlijk was dit boek een mooie basis voor eventuele volgende delen.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Ik twijfel tussen Ton en Ezra. De alternatieve Ezra met een goed gevoel voor humor. Zijn doorzettingsvermogen en z’n klein hartje vond ik wel erg aandoenlijk. Maar ook Ton vond ik een leuke buurman, iemand met een groot hart. Een mooie ondersteuning voor Sayer. Ik hoop dat zowel Ezra als Ton ook een rol krijgen in het volgende deel.

Het was goed zoals het nu was. Misschien soms wat herkenbaar zoals in zovele thrillers, maar feitelijk stoorde me dat niet.

Ik ben door dit boek doorgevlogen. Dat kwam niet enkel door de spannende stukken, maar ook omdat Cooper een zeer vloeiende schrijfstijl hanteert. Ik ben wel enorm geïnteresseerd in het medische, pathologische aspect dus ook de stukken over de hersenwerking vond ik zeer interessant.

Een mix van Tess Gerritsen, Sterre Carron en Bryndza.

Zeer zeker JA !

justine
    Bijdrager
    Post count: 114

De karakters

Er was mss enige vooruitgang, maar het meer om wat er gebeurde dan dat het om uitgewerkte
    karakters ging.
    Ik had een zwak voor de zwaargewonde Ezra, die toch vanuit het ziekenhuisbed probeert mee te helpen en veel ontdekt.
    Nee gewoon zo laten.
    De auteur

Jawel, het is echt, heel echt Amerikaans, lekker over the top
    Geen idee, mss Tess Gerristisen, want die is soms ook wel lief.
    Ik hou het iig in de gaten..

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Julia23
    Bijdrager
    Post count: 22

De karakters

Ja je leert steeds meer over ze en leert ze zo beter kennen.

Sayer. De sterkte vrouwelijke hoofdpersoon uit het boek. Omdat ze een vrouw en sterk, maar ook haar kwetsbare kanten heeft.

Nee, ik weet zo niks.

De auteur

Ja, ik vind de schrijfstijl fijn. Het boek is heel spannend geschreven. Je kot er zo achter hoe de FBI een zaak behandeld.

Omdat het echt een heel spannend boek was, deed het me denken aan Stephen King en Stve Mosby.

Ja!! Dit boek was echt top!

Dayenne
    Bijdrager
    Post count: 36

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Hoofdpersonage Sayer maakt wel een ontwikkeling door, door gebeurtenissen in het verleden (dood van haar ouders en vriend) is zij gevormd. Dit beïnvloedt haar houding en de manier waarop ze nu werkt. Je merkt dat ze gedurende dit onderzoek geconfronteerd wordt met haar gevoelens en daardoor gedwongen wordt ze aan te pakken en dat lukt haar.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Sayer, als leider van het onderzoek heeft ze een belangrijke taak. Ondanks de vooroordelen die er over haar zijn en de tegenslagen in het onderzoek weet ze deze zaak op te lossen.
    Adi vind ik ook een boeiend personage. Zij is de laatste die wordt ontvoerd en blijft zeer krachtig, ondanks de monsterachtige dingen die zij meemaakt.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik zou niet echt iets willen veranderen, ik ben eigenlijk alleen nieuwsgierig naar hoe het met Adi en Sayer verder gaat.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja het boek was toegankelijk geschreven, waardoor je lekker vlot kunt lezen. Dit is fijn, want bij een spannende thriller wil je lekker kunnen doorlezen.
    5. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ellison Cooper vergelijkbaar?
    Robert Bryndza, M.J. Arlidge, Andreas Pfluger.
    6. Is het lezen van Gekooid voor jou aanleiding om eventuele volgende boeken van deze auteur ook te gaan lezen?
    Zeer zeker, het was een spannend boek dat mij van begin tot eind geboeid heeft. Daarnaast had het boek een verrassend eind, wat erg fijn is bij een thriller.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.