Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S. 151 T/M 200 Leesclub 157: Geen slechte daad Geen slechte daad, Tijdens het lezen

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 37

1. Opmerkelijke citaten en waarom: eigenlijk staat het boek vol met mooie zinnen: “ik had ooit gehoord dat je iemands negatieve energie tot een afstand van een meter kan voelen. De negatieve energie die mijn vader uitstraalde was na het volgende blok nog te voelen.”, mooi omdat het zo beeldend is. En deze, omdat je de haast voelt die Cassie meemaakt: Op de snelweg reed ik sneller dan verstandig was, alsof ik mijn gedachten voor wilde blijven. En wanneer ze het weer beschrijft, waar letterlijk iets dreigends vanuit gaat: “Wolken die zwaar waren van de niet gevallen regen dreven voor de halve maan langs. Af en toe viel er een druppel uit terwijl ze dreigden hun last helemaal te laten vallen.”
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Niet helemaal, ik verwacht niet dat Cassie zoveel op eigen houtje doet, zonder hulp in te schakelen, maar verder loopt de lijn zoals ik verwacht, met veel spannende gebeurtenissen. De reden waarom vind ik wel een grote verrassing!
    3. Spellingfouten en een minder goede zinsbouw: die ben ik niet tegengekomen, en niet genoteerd, volgens mij is het boek wat dat betreft vrij foutloos uitgebracht, mij vallen dat soort dingen wel direct op, maar in dit geval dus positief.

Karin Meinen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 7

Qua quotes, citaten, spellingsfouten heb ik eigenlijk niets specifieks te melden. Meerdere lijnen wisten me zeker te verrassen tot zelfs ook op het punt dat het een tikje veel werd. Doet er niets aan af dat ik van het begin tot het einde geboeid bleef.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.