Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S. 151 T/M 200 Leesclub 157: Geen slechte daad Geen slechte daad, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

kareltje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 277

De eerste bladzijde vind ik heel goed. Met een ‘als’ wordt al iets spannends aangekondigd.
    Ik vind ook het stukje ‘Wolken die zwaar waren van de niet-gevallen regen dreven voor de halvemaan langs. Af en toe viel er een druppel uit terwijl ze dreigden hun last helemaal te laten vallen’ erg mooi. Daar spreekt een dreiging uit en het is mooi dat je oog hebt voor de natuurverschijnselen en dat kunt linken aan het verhaal.

De verhaallijnen zijn verrassend. Niet allemaal zoals ik had verwacht.

Qua zinnen en spelling geen rare dingen of fouten tegenkomen.

tesdro
    Bijdrager
    Aantal berichten: 165

Een boek wat lastig weg te leggen is. Er gebeurt veel maar is goed te volgen. Wel wat opvallende woorden tegengekomen als stenopelmatus, tamales en aritmie. Woorden die ik toch even op moest zoeken.

Op blz. 125 een zin die ik niet helemaal begrijp: De hand die mijn hart vasthield kneep. Vervolgens op blz. 126 Audrey was zich hier niet op haar gemak. Zich moet weg uit deze zin. Nog eentje dan op blz. 168 keelstoot. Zal wel kopstoot moeten zijn.

Tot nu toe een erg spannend boek dus wie weet lees ik hem dit weekend wel uit.

AT
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

1. Geen opmerkelijke citaten. Zo’n soort boek vind ik het ook niet. Maar het houdt me wel geboeid doordat er steeds nieuwe ontwikkelingen en karakters zijn.
    2. Ja, ik vind dat het boek zich ontwikkelt conform de flaptekst. Cassie helpt een mevrouw die wordt aangevallen en vervolgens gebeurt er iets afschuwelijks in haar privé-leven. Toeval of heeft het iets te maken met het incident? Ik heb nog geen idee; ik heb het boek nog niet uit. Maar ik zit op het puntje van mijn stoel en lees graag door.
    3. Ik heb nog niks kunnen ontdekken.

Tilak
    Bijdrager
    Aantal berichten: 165

1. Ik ben nu op blz. 130 aangekomen en geen opmerkelijke citaten tegen gekomen. Wel moest ik even het (voor mij onbekende) insect Stenopelmatus googelen om mij er een beeld bij te vormen.
    2. De verhaallijn ontwikkelt zich zoals ik verwacht had na het lezen van de achterflap. Cassie komt in een zoektocht terecht naar haar man waarbij de lezer zich constant afvraagt of dit in verband staat met het voorval van de avond ervoor.
    3. Tot nu toe ben ik geen spellingfouten tegengekomen en ik vind de zinsopbouw goed. De schrijfstijl leest prettig en boeiend.

J Vink v Engeland
    Bijdrager
    Aantal berichten: 12

Opmerkelijke citaten ben ik niet tegen gekomen
    Van af de eerste bladzijde ben ik geboeid aan het lezen
    De verhaal lijn zoals op de kaft klopt helemaal
    Geen spelling fouten kunnen vinden
    Het is tot nu toe een boeiend verhaal
    En het leest makkelijk weg
    Benieuwd naar de ontknoping

katrijn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 45

Halverwege het boek. Opmerkelijke citaten heb ik nog niet gelezen.
    De verhaallijn is tot hiertoe wat ik er van verwacht, met een spannende opbouw. Hopelijk blijft het zo verder gaan.
    1 foutje in het boek heb ik opgemerkt maar is hier al geplaatst door Tesdro

Corine12
    Bijdrager
    Aantal berichten: 78

1. Opmerkelijke citaten ben ik nog niet echt tegengekomen.
    2. De verhaallijn ontwikkelt zich niet helemaal zoals ik verwachtte, maar dat is juist leuk.
    3. Ik ben geen spellingfouten tegengekomen.

Ik ben nu ongeveer halverwege het boek. Leest wel lekker snel.

Ben1955
    Bijdrager
    Aantal berichten: 17

Opmerkelijke citaten heb ik nog niet gelezen
    De verhaallijn is erg goed opgebouwd en spannend erg boeiend en het leest vlot
    Ik ben geen spellingfouten tegengekomen

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 186

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt. Momenteel geen gevonden
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Ja heel goed. Goed spannend
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Verlopig nog geen enkele gevonden

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

Fijn boek , ik lees met plezier.
    Spellingfouten ben ik nog niet tegengekomen of ik heb ze gemist.
    Opmerkelijke citaten nog niet gevonden.
    Het verhaal ontwikkelt zich zoals verwacht: spannend , goed opgebouwd ,goede verhaallijn

Anita
    Bijdrager
    Aantal berichten: 76

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

De schrijfstijl is vrij eenvoudig. Af en toe komt er wel een zin voorbij die er een beetje uitspringt.

p. 66
    Zoe’s gezicht was een schildersdoek en de levendige penseelstreken konden onmogelijk verkeerd geïnterpreteerd worden.

p. 77
    Ik wachtte op Sams antwoord in de koude gehuurde Sedan, waarin een sterke dennengeur hing, en toen de tekst weer verscheen bonkte mijn hart zo luid dat ik half verwachtte dat de voorruit zou buigen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?

In het begin had ik het een beetje moeilijk om bij de les te blijven en kreeg ik geen connectie met Cassie. Ondertussen is die er wel en zit ook ik met gefronste wenkbrauwen mee in het verhaal en vraag me af hoe dit allemaal gaat aflopen. Het boek leest vlot en ik moet mezelf soms echt dwingen om te stoppen met lezen.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Ik heb hier niks te melden.

Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

De schrijfstijl is inderdaad vrij eenvoudig. blz. 75: Typisch pubergedrag: ” Mijn zoon glimlachte op de manier zoals hij deed als hij bij zijn vrienden was en niet wist, dat zijn moeder naar hem keek. ”

saartje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 63

1 citaten: wat ik erg mooi vond is: “Wolken die zwaar waren van de niet-gevallen regen dreven voor de halvemaan langs. Af en toe viel er een druppel uit terwijl ze dreigden hun last helemaal te laten vallen”. Wauw wat een prachtige quote was dat die ook heel mooi het dreigende gevaar weer gaf.
    2) Het verhaal verloopt zoals ik verwacht en is super spannend met geregeld cliffhangers. Een verhaal waar je snel in geïnvesteerd bent en niet meer kan weg leggen.
    3) op pagina 124 kwam ik deze zin tegen “spelletje dat leuk beloofde worden” dat vond ik vreemd beloofde te worden zou correcter klinken al weet ik niet of het echt een spelfout was zo klonk het alleen wel voor mij. Verder niks tegengekomen.

Sabrina
    Bijdrager
    Aantal berichten: 181

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Geen opmerkelijke citaten gezien.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Het loopt niet allemaal zoals ik verwacht had, maar wel verrassend!

Ik heb een fout gezien, maar niet genoteerd. Niet storend, jammer maar kan gebeuren.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.