Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S. 151 T/M 200 Leesclub 157: Geen slechte daad Geen slechte daad, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1958
    #27723 |

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je Geen slechte daad een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Heather Chavez prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Heather Chavez vragen aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Heather Chavez mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

AT
    Bijdrager
    Post count: 112

1. Ik vond het een lekker, spannend verhaal wat goed was opgebouwd en waar heel langzaam steeds meer tipjes van de sluier werden opgelicht.
    2. Waar je heel lang denkt dat het plot draait om de relatie van Cassie met haar man en kinderen, komt er opeens een twist waardoor alles anders blijkt te liggen. Het verklaart ook haar moeilijke relatie met haar vader. Mooi opgebouwd, je maakt als lezer hetzelfde denkproces door als de hoofdpersoon.
    3. Nee, dit einde had ik niet verwacht; pas heel laat in het boek werd voor mij duidelijk hoe het allemaal zit.
    4. Het boek had steeds mijn volledige aandacht en dat moet ook wel aangezien er nogal wat karakters de revue passeren. Maar ik vond het ook boeiend, spannend en ik was gewoon nieuwsgierig naar hoe het allemaal zat.
    5. Ik vind de schrijfstijl soms iets teveel ad hoc, niet goed geïntroduceerd; opeens was Cassie weer op een bepaalde plek, met een bepaald iemand. Ik vond dat af en toe moeilijk te volgen. Ik vond het taalgebruik ook niet altijd even mooi, maar dat kan aan de vertaling liggen.
    6. Ik vind het een boeiende psychologische thriller, een nachtmerrie waar een vrouw zich heel moedig probeert uit te vechten.
    7. Ik vond dit niet een boek zoals ik er al heel veel gelezen heb. Het feit dat je continue Cassie’s gedachten volgt, maakt het bijzonder, je staat dicht bij de hoofdpersoon.
    8. Probeer het aantal karakters iets te beperken en werk niet alleen de hoofdpersoon goed uit, maar ook een aantal anderen, zoals in dit boek, de kinderen en/of echtgenoot.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 155

De plot

Wat vind je van het plot? Het verhaal kon nog alle kanten op maar richting het plot kreeg ik wel een vermoeden maar het waarom had ik niet zo kunnen bedenken.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Goed in elkaar gezet en spannend. De puzzelstukjes vallen op hun plek terwijl je in het begin van het boek er nog heel anders over denkt.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het niet zien aankomen.

Algemeen

Vond je Geen slechte daad een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Een heerlijk boek om te lezen en het had mijn volle aandacht van begin tot eind.

Vind je de schrijfstijl van Heather Chavez prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Met een paar niet goedlopende zinnen en wat moeilijke woorden vond ik het boek prettig lezen.

Stel….Heather Chavez vragen aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Het is een aangrijpend verhaal. Niet alles in het verhaal is geloofwaardig en realistisch maar daar prik je wel doorheen.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Doordat het verhaal volledig vanuit Cassie vertelt wordt is het een boek waar je je helemaal in de hoofdpersoon in kan leven.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Heather Chavez mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Blijf boeken schrijven vanuit één persoon maar diep de andere personen wel meer uit zodat je daar ook meer beleving bij krijgt.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 261

De plot
    Het plot was zeker verrassend en origineel. De verhaallijnen zijn zo opgebouwd dat je niet aan ziet komen waar dit verhaal heen gaat. Omdat het vanuit het perspectief van Cassie is geschreven, wat ik een sterke keuze vind, blijf je net zo in het onzekere als zij. Natuurlijk ga je wel uit van een goede afloop, maar de manier waarop had ik niet verwacht, zeker als het om Sam gaat.

Algemeen
    Het verhaal had zeker steeds mijn aandacht vooral omdat er een constante spanning aanwezig is. Naarmate het verhaal duurde raakte ik iets minder geboeid en deed het wat oppervlakkiger aan. Waarschijnlijk omdat sommige dingen snel gebeurden en dit minder uitgediept was uitgewerkt. Toch bleef het zeker spannend. Qua concentratie is dit boek makkelijk te lezen. De zinsbouw is eenvoudig en niet te lang. Ik ben geen storende elementen tegenkomen.
    Wat mij betreft zou ik dit boek typeren als een spannende actiethriller die niet echt geloofwaardig is, maar wel spannend is opgebouwd en is geschreven.

Dit boek
    Ik vind dit boek niet uniek. Het is gewoon een spannend boek en ik vind geen onderscheid met andere spannende boeken. Als Heather spannende thrillers met veel actie wil blijven schrijven hoeft ze niets te veranderen. Als ze wat meer niveau zou willen neerzetten zou het helpen om wat meer verdieping bij personages aan te brengen en kan ze wat meer doordachte elementen gebruiken (bv zoals ze op de eerste pagina deed).

Ben1955
    Bijdrager
    Post count: 14

Wat vind je van het plot?
    Heel erg goed opgebouwd plot,er wordt langzamerhand steeds meer duidelijk

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Goed opgebouwd en spannend,alles valt op zijn plek

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik had dit einde helemaal niet zien aankomen

Vond je Geen slechte daad een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Steeds mijn volle aandacht,ik heb het boek me heel veel plezier gelezen

Vind je de schrijfstijl van Heather Chavez prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Prettige schrijfstijl die vlot leest en je in de greep houdt

Stel….Heather Chavez vragen aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc.
    Aangrijpend

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?Niet specifiek uniek,gewoon een spannende thriller

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Heather Chavez mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    De andere karakters in het boek ook wat meer uitdiepen

J Vink v Engeland
    Bijdrager
    Post count: 12

Plot
    Ik vond het een spannend verhaal
    Je werd er al snel in mee gezogen
    Het liep anders dan ik had verwacht
    Algemeen
    Ik vond het een boeiend verhaal met onverwachte wendingen
    De schrijfstijl vond ik prettig
    Duidelijk en zodra je begint te lezen kun je moeilijk stoppen

Het verhaal zou ik beschrijven als Spannend en onheilspellend
    Dit boek
    Niet uniek maar wel een goede verhaal lijn
    Verder geen opmerkingen of raad voor de schrijfster
    Wel benieuwd naar andere boeken van deze schrijfster

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 165

De plot
    1. De verhaallijn was mooi opgebouwd. Lange tijd kon het verhaal nog alle kanten opgaan.
    2. Langzaam gaf de schrijfster steeds wat meer informatie prijs waardoor de lezer de verschillende mogelijke wendingen kon afstrepen.
    3. Dit einde had ik niet verwacht, eerlijk gezegd vond ik het erg onrealistisch.

Algemeen
    4. Het was zeker een boeiend boek. Aan het einde verloor ik mijn aandacht een beetje, dit heeft vooral te maken met het feit dat ik het einde van het verhaal een beetje ver gezocht vond.
    5. Zij heeft een prettige schrijfstijl welke makkelijk te volgen is. Geen moeilijke taal. Alleen het insect moest ik even opzoeken. Verder was het boek goed te volgen.
    6. Ik vond het vooral een onthutsend verhaal, geen spannende thriller.

Dit boek
    7. Dit is een boek zoals er zoveel zijn, voor mij was het an ook niet uniek.
    8. Ik zou het verhaal een geloofwaardiger einde willen geven.

Karin Meinen
    Bijdrager
    Post count: 7

De plot
    1: Overall zit het goed in elkaar. Het verleden dat meerdere lijnen samenvoegt en verklaart is ook erg goed neergezet.
    2: Prima opbouw en met name het begin vond ik erg sterk neergezet ook. Meerdere lijnen zorgen continue voor (voldoende) spanning en vraagtekens. Richting einde werd het in verhouding een beetje veel, maar Chavez weet het binnen de bochten te houden en het geheel echt prima af te ronden.
    3: Je vraagt je als lezer steeds wel af hoe dit zit en hoe dit af gaat lopen, wat dat betreft zat er voldoende onzekerheid in maar had je ook zeker ruimte om zelf je bedenkingen te hebben. Het einde an sich was geen complete verrassing maar ik ben op de weg daar naar toe ook zeker wel op het verkeerde been gezet.

Algemeen:
    4:Het begin vond ik ijzersterk en daar was mijn gretigheid ook het grootst. De spanningsboog bleef vanaf daar ook tot het einde voldoende gespannen, mijn aandacht bleef er bij.
    5: Ik vond de stijl makkelijk en fijn te lezen, er wordt qua taalgebruik ook nergens moeilijk gedaan.
    6: Spannend met snelheid waar de nadruk op personages ligt en het verleden zaken samenvoegt en weet te verklaren. Psychologische thriller vind ik een uitstekende term.

Dit boek:
    7: Niet heel uniek of specifiek. Wel goed.
    8: Nee, ik heb er veel leesplezier aan gehad! Als je als auteur dicht bij jezelf blijft want je kunt het nooit iedereen naar de zin maken, en dit je debuut is; wel dan maak ik een diepe buiging.

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 66

De plot
    1. De plot zit goed in elkaar, naarmate het einde naderde kwam er steeds meer informatie tevoorschijn.
    2. Op het einde komen er ineens dingen bij elkaar, die niet verwacht had. Ik moet wel zeggen dat ik het soms wat rommelig vond.
    3. Nee, dit einde had ik niet aan zien komen.

Algemeen
    4. Ik vond het boek in het begin wel gemakkelijk lezen, maar over de helft vond ik het rommelig worden. Dus het had niet steeds
    mijn aandacht.
    5. De schrijfstijl vond ik wel makkelijk, maar zoals ik al eerder zei het werd wat rommelig.
    6. Ik vond het meer een psychologische thriller.

Dit boek
    7. Ik vond het boek niet echt uniek.
    8. Ik had wat meer over de andere karakters in het boek willen weten, niet alleen de hoofdpersoon Cassie.

katrijn
    Bijdrager
    Post count: 42

PLOT
    Het plot werd mooi opgebouwd. Gaandeweg kom je meer en meer te weten maar het einde had ik niet zien aankomen. Het is meeslepend en je ziet alles door de ogen van Cassie. Je beleeft haar verhaal.
    ALGEMEEN
    Zeker een boeiend verhaal om te lezen. De spanning bleef tot het einde.
    Prettige leesstijl, eenvoudige zinnen, geen moeilijke woorden.
    Een psychologische thriller. Een meeslepend, spannend verhaal
    DIT BOEK
    Ik zelf heb nog niet veel thrillers uit de IK-persoon gelezen, maar of dit nu echt uniek is dat denk ik niet.
    Een goede raad heb ik niet echt. Ik vond het wel fijn om bijna in de huid van Cassie te kruipen maar misschien enkele figuren wat meer uitdiepen. 1 of 2 personages.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 184

Wat vind je van het plot? Leuk. Het is opbouwend je zie ook alles van Cassie haar ogen
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Ik vind het een spannend einde. Veel spanning
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Niet zien aankomen. Nooit gedacht dat het einde zo ging zijn
    Algemeen

Vond je Geen slechte daad een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Steeds mijn volle aandacht
    Vind je de schrijfstijl van Heather Chavez prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Het is gemakkelijk te lezen
    Stel….Heather Chavez vragen aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dit boek realistisch en geloofwaardig

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Er wordt veel verteld over ontvoeringen maar deze heeft een andere versie
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Heather Chavez mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Doe zo verder

Anita
    Bijdrager
    Post count: 71

De plot

Wat vind je van het plot?

Het plot is goed onderbouwd en het duurt toch wel even vooraleer je doorhebt wat er nu juist aan de hand is.

Wanneer je denkt dat je het doorhebt, dan is er toch weer nog een twist waardoor je je realiseert dat je toch niet van alles op de hoogte bent. Het is stap voor stap dat alle tipjes van de sluier worden opgetild. De ontknoping komt in fasen.

Pas naar het einde toe had ik door dat Brooklyn en Cassie een gemeenschappelijke band hadden met Dee. Maar dan nog … Wat Dee deed, het moorddadige plan van Brooklyn, ik had het niet zien aankomen.

Algemeen

Vond je Geen slechte daad een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

Vanaf het moment dat Leo en Audrey in gevaar waren, kwam ook Cassie op kruissnelheid en vanaf dan werd ik echt meegezogen in het verhaal.

Vind je de schrijfstijl van Heather Chavez prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

De schrijfstijl is eenvoudig. De nadruk ligt op het overbrengen van de emoties van Cassie. De schrijfstijl is helemaal aangepast aan de hectische periode waarin Cassie zich bevindt.

Stel….Heather Chavez vragen aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Het is een realistische thriller in zoverre hij de emoties en acties van Cassie weergeeft. Wat de handelingen van Dee en Brooklyn betreft, vind ik het moeilijker om het verhaal nog geloofwaardig te vinden.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

Uniek zou ik het boek niet noemen. Het is inderdaad een boek zoals er meer zijn.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Heather Chavez mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Als lezer ben ik al lang blij dat ik dit boek mocht lezen. Wie ben ik om aan de schrijfster raad te geven?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

Weert
    Bijdrager
    Post count: 186

De plot

Wat vind je van het plot? Goed gevonden en beschreven, er wordt langzamerhand naar toe gewerkt, je komt steeds iets meer te weten.
    Er is door de schrijfster goed naartoe gewerkt, er wordt steeds een stukje van de sluier opgetild.
    Het einde had ik niet helemaal zien aankomen, hoewel ik wel vermoedens had.

Algemeen

Het verhaal is boeiend , het had mijn volle aandacht en las prettig
    De schrijfstijl is gemakkelijk, soms zelfs een beetje te gemakkelijk, vind ik.
    Realistisch en op sommige momenten toch wat ongeloofwaardig.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Uniek is het boek niet en dat hoeft voor mij ook niet altijd. Het lijkt me in ieder geval al moeilijk in thrillerland om nog iets unieks te bedenken.
    Ga lekker door met schrijven, daar doe je de lezers een groot plezier mee.

Raywoman
    Bijdrager
    Post count: 25

De plot
    1. Wat vind je van het plot? Het plot is goed gedaan met verschillende plot twists, ik wist niet wat waar was en waar ik op kon vertrouwen.
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het plot wordt in het midden wel wat warrig, ik ben de structuur van de tijd kwijt, maar heeft de hoofdpersoon volgens mij ook last van!
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het niet zien aankomen, vond het wel een goede ontknoping met wat er allemaal achter zat. Ik kan er natuurlijk niet te veel over zeggen, maar ik wist tot het einde niet hoe alles precies in elkaar stak. Je krijgt als lezer maar een eendimensionale kijk op de gebeurtenissen, en dat is ook een deel van het spannende gevoel wat ik tijdens het lezen had.
    Algemeen
    4. Vond je Geen slechte daad een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja en zeker in het begin en aan het einde was ik erg geboeid. Ik moest het einde ook doorlezen omdat ik wilde snappen wat er allemaal aan de hand was. Ik was in het midden nog wel geboeid, maar ik merkte ook dat ik af en toe heel even de draad kwijt was.
    5. Vind je de schrijfstijl van Heather Chavez prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl was absoluut niet moeilijk te volgen, ik lees er als een trein doorheen.
    6. Stel….Heather Chavez vragen aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Ik zou ‘Geen slechte daad’ als aangrijpend typeren, zeker omdat er kinderen in het spel zijn en dat je bang bent dat een of andere gek ze iets aandoet. En Heathers boek geeft ook iets om over na te denken, gebeuren dingen per toeval, semi-toeval of gepland? En had je dan iets anders kunnen doen?
    Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik lees veel boeken (vooral thrillers) en dit boek geeft me wel een uniek gevoel, niet perse prettig maar ook wel opgejaagd omdat je juist zo weinig weet en er zoveel mogelijkheden en twijfels zijn.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Heather Chavez mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Zorg dat het midden van het boek wat meer aansluit, of iets meer duidelijkheid geeft waarom Cassie ergens heen gaat of iets doet, ik was op 2 plekken de draad even kwijt. Dus advies neem de lezer nog iets meer mee in de keuzes. En ik vond het deel met de politie wat ongeloofwaardig. De rechercheur werd afgeschilderd als bureaucratisch, maar volgens mij gaan ze bij acuut gevaar echt wel mee naar een locatie om een inval te doen, zeker als ze vermoeden dat het gevaarlijk is en er mensenlevens op het spel kunnen staan. Dan was het einde misschien anders gegaan, maar ik vond dat stukje niet zo geloofwaardig.
    9. Nog een dingetje: op de achterflap staat dat ook Cassie’s dochtertje vermist wordt de volgende dag, dat klopt echt niet!

saartje
    Bijdrager
    Post count: 57

De plot
    1) wat vind je van plot?: Ik vond het plot echt goed en verrassend. Je moet even nadenken wat er allemaal tegelijk aan het gebeuren is. Het was echt heel spannend.
    2)structuur plot: ook de structuur was erg goed. Door heel het boek wordt er stilaan info gegeven tot alle puzzelstukjes perfect in elkaar passen. Voor het einde zich ontplooit is er al een sub-plot die ik echt niet had zien aankomen daar was ik echt heel verrast. De sub plot verklaart ook het
    waarom van het definitieve plot.
    3) dit einde verwacht?: Ik had wel de betrokken dader verwacht maar niet om de reden waarom ik dacht dat het om een heel andere reden was dat deze persoon deed wat die deed. Dus al bij al een heel verrassend einde.

Algemeen
    4)boeiend verhaal?:geen slechte daad was een heel boeiend en spannend verhaal dat altijd mijn aandacht had zeker vanaf het moment met de kinderen zat ik op het puntje van mijn stoel en kon ik het boek niet meer wegleggen.
    5)wat vind je van schrijfstijl:die vond ik vlot boeiend en spannend. Ik moest niet echt nadenken en vond het nergens moeilijk.
    6)boek typeren: wat de emoties van de karakters betreft zou ik zeggen geloofwaardig psychologisch. Wat het verhaal betreft zou ik eerder zeggen dat het een spannende boeiende thriller is.
    7)boek zoals anderen?: zelf vind ik het boek niet uniek het is een thriller zoals er nog zijn maar dat is niet erg het is een goede spannende thriller en dat is wat telt.
    8)raad voor Heather Chavez: blijf gewoon lekker spannende boeken als deze schrijven dan ga je ons heel gelukkig maken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.