Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S. 151 T/M 200 Leesclub 157: Geen slechte daad Geen slechte daad, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2084

Vragen ThrillZone leesclub Geen slechte daad                                       

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeelBeoordeling geopend. 

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? 

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Heather Chavez specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Geen slechte daad is het debuut van Heather Chavez, ga je na het lezen van Geen slechte daad haar eerdere en volgende boeken ook lezen?
    AT
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

De karakters

Er is in dit boek maar één karakter dat we echt leren kennen en dat is Cassie. Ze maakt zeker een evolutie door, m.n. hoe ze denkt over haar vader en haar man. En dat proces ontwikkelt zich langzaam, waardoor het geloofwaardig is.
    Ik vond naast Cassie, Leo ook een leuk karakter omdat hij ook altijd een puber blijft met het gedrag dat daar bij hoort. Alleen voor zijn kleine zusje maakt hij af en toe een uitzondering. Ik had Sam graag wat beter willen leren kennen, dat is nu toch wel redelijk beperkt.

De auteur

De schrijfstijl past goed bij het boek. Doordat het in de ik-vorm is geschreven, maak je al Cassie’s denkprocessen heel actief mee en word je meegezogen in het verhaal. Je voelt de spanning die zij voelt. Ik vond het niet altijd een lekker taalgebruik om te lezen, maar dat kan ook aan de vertaling liggen. Ook is de schrijfster soms wat ad hoc in haar schrijfstijl waardoor je soms niet helemaal weet waar ze is, of welke mensen bij haar zijn. Daar werd ik wel eens door verrast.
    Ik zou het volgende boek zeker nog proberen, maar dan in het Engels. Kijken of het dan prettiger lezen is.

Corine12
    Bijdrager
    Aantal berichten: 78

1. Ik vind alleen Cassie evolueren, waarschijnlijk omdat het boek in de ik-vorm is geschreven.
    2. Mijn favoriete personage is Cassie, je leeft echt met haar mee.
    3. Nee ik zou niks aan een personage willen veranderen. Ik ben niet de auteur.
    4. Ja de schrijfstijl past goed bij het boek. Wat ik al eerder zei, je leeft echt mee met Cassie.
    5. De auteur heeft een meeslepende schrijfstijl.
    6. Ik ga zeker haar volgende boeken nog lezen.

J Vink v Engeland
    Bijdrager
    Aantal berichten: 12

Mijn favoriete karakter is Cassie
    Je leeft met haar mee
    Ook door de manier van schrijven
    Had wel iets meer van Sam willen weten
    Maar misschien is de geheimzinnigheid om Sam juist daardoor zo spannend
    De schrijfstijl is makkelijk
    Dat komt ook door dat het in de ik vorm is geschreven

Meeslepend en daardoor moeilijk om te stoppen met lezen
    Ben benieuwd naar een nieuw boek van haar

kareltje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 277

De karakters
    Omdat alles vanuit Cassie wordt geschreven merk je weinig van de ontwikkeling bij anderen. Cassie onthult steeds meer over zichzelf. Zo is het een vrouw met een bepaalde onhandigheid, leunt ze op haar partner, lijkt ze veel te onderdrukken en kan ze enorm boos worden wat zeker naar boven komt als het om haar kinderen gaat. Ik vind de kinderen prettige personages en vind dat ze goed zijn weergegeven, passend bij de leeftijd. Sam lijkt een engel te zijn, al krijg je dat alleen mee vanuit het denken en praten van anderen. Verder zijn er wel hele vervormde of zieke personen die een rol spelen. Die zijn zeker niet mijn favoriet. De hulpbronnen (personen die ze voor hulp inschakelt) van Cassie zijn positief, maar spelen een kleine bijrol.
    Damon viel voor mij een beetje uit de lucht. Daar heb ik verder geen beeld bij. Ik denk dat het ook leuk was geweest om een deel vanuit Carver of later vanuit Brooklyn te lezen. Dat had meer diepgang bij personages kunnen aanbrengen.

De auteur
    De schrijfstijl is erg gericht op de actie. Je zit in het hoofd van Cassie, krijgt haar twijfels en angsten mee. Daarnaast zit je steeds in scenes waar beweging in zit doordat Cassie onderweg is of onderdeel is van een spannende scene. De schrijfster maakt gebruik van actief taalgebruik waarmee je je dichter bij de scene waant. Dat past bij het verhaal. Alleen de omschrijving op de eerste bladzijde (Wolken die zwaar waren van de niet-gevallen regen dreven voor de halvemaan langs. Af en toe viel er een druppel uit terwijl ze dreigden hun last helemaal te laten vallen) was een prachtige manier om ook met oog voor de omgeving van Cassie (natuur en/of weer) linken naar het heden te leggen. Ik vond het jammer dat ik dat soort beschrijvingen niet meer tegenkwam. Daarmee was het niveau voor mij omhoog gegaan. Nu is het meeslepende actiethriller.
    O.g.v. mijn huidige leeservaring ga ik niet meteen op zoek naar eerdere en/of toekomstige boeken van deze schrijfster.

katrijn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 45

Behalve Cassie leer je de andere personages niet echt kennen. Zij is de enige die dan ook een evolutie doormaakt. Ze rekende altijd op Sam maar moet het nu zonder hem doen. Ze evolueert in haar relatie tov Sam, Red en ook haar kinderen.
    Een favoriet personage heb ik niet. Er had over enkele personages wel wat meer achtergrond mogen zijn zoals bij Sam.

De schrijfstijl past zeker en vast bij dit boek. Het boek is zeker meeslepend. Dit komt doordat je bijna letterlijk in de huid van Cassie kruipt. Alles wordt beschreven uit haar ogen. Het is zo geschreven alsof je bijna altijd naast haar staat.
    Of ik nog een boek van deze schrijfster zal lezen weet ik nog niet.

Karin Meinen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 7

1: Mede ook door de ik-vorm leer je Cassie toch wel heel goed kennen en door steeds een lijntje erbij geeft het ook telkens meer verdieping. Ook Brooklyn gaat in deze lijn mee. De anderen blijven in die zin misschien wat achter maar ik vond deze wijze prima zo.
    2: Cassie zelf is mijn favoriet.Hoe ze met onmogelijkheden omgaat en hoe haar zwakke punten toch eigenlijk ook juist sterk kunnen zijn. Dat vond ik prachtig.
    3: Als ik dan mag kiezen dan had ik van Sam nog meer willen weten. Daar mis ik een stuk beleving.

4: Jazeker. Personages,ingebouwde spanning, het plot. Het komt allemaal samen en tot leven en dat past perfect bij deze thriller.
    5: De ik-vorm wordt fantastisch neergezet, je beleeft het mee en ziet het allemaal moeiteloos voor je. Chavez doet nergens moeilijk en je leest jezelf met gemak deze film in.
    6: Een volgend boek zou ik graag oppakken want ik vind dit een knap debuut.

Tilak
    Bijdrager
    Aantal berichten: 165

De karakters
    1. De enige personage die de lezer echt leert kennen is Cassie. Voor mij gevoel evolueert zij in bepaalde mate. Zij blijkt toch sterker te zijn en niet geheel afhankelijk van Sam. Ook opent zij zich meer voor haar vader en zijn beweegredenen om te handelen zoals hij in het verleden gehandeld heeft.
    2. Een favoriet personage had ik niet. Dit komt waarschijnlijk doordat alleen Cassie een duidelijke hoofdrol had.
    3. Ik zou sommige personages wat meer uitgediept willen zien, zo kon ik geen beeld vormen van bijvoorbeeld Damon.

De auteur
    4. De schrijfstijl is eenvoudig en daardoor vlot leesbaar. Het paste zeker bij dit soort verhaal, de schrijfster wist op een redelijk eenvoudige wijze de gevoelens en angsten van Cassie goed weer te geven.
    5. De schrijfstijl vond ik boeiend met een vleugje spanning.
    6. Of ik nog een boek van haar zal lezen weet ik eerlijk gezegd nog niet. Dat komt omdat ik het geheel van dit boek soms wat ongeloofwaardig over vond komen.

tesdro
    Bijdrager
    Aantal berichten: 165

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? De hoofdpersoon in het verhaal is Cassie en zij evolueert goed. Je ziet haar van slachtoffer veranderen in een sterke vrouw die er alles aan doet om haar gezin te redden.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Cassie is mijn favoriete personage, omdat het een krachtige en sterke vrouw is en terugkijkt naar het verleden hoe Sam was en toch niet zo veranderd kon zijn.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik zou wel meer willen weten over Sam over hoe hij de hele gebeurtenis ervaren heeft.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstijl past goed, want ik vond het verhaal van het begin tot het eind spannend. De schrijfstijl nodigde ook uit om verder te lezen.

Kun je de schrijfstijl van Heather Chavez specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ik vond het een meeslepend verhaal maar het had ook iets filmisch, want het zou zo maar een film kunnen zijn.

Geen slechte daad is het debuut van Heather Chavez, ga je na het lezen van Geen slechte daad haar eerdere en volgende boeken ook lezen? Ik ben erg enthousiast over haar schrijfstijl en verhaal dus ik ben zeker nieuwsgierig naar haar andere boeken.

Ben1955
    Bijdrager
    Aantal berichten: 18

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik heb dat gevoel alleen bij Cassie,waarschijnlijk omdat je haar het beste leert kennen.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik heb geen favoriet ,je leert behalve Cassie de personen ook niet echt goed kennen

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja dat past prima door de ik -vorm kruip je helemaal in de huid van Cassie,dat maakt het boek erg intrigerend en spannend

Kun je de schrijfstijl van Heather Chavez specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    meeslepend

Geen slechte daad is het debuut van Heather Chavez, ga je na het lezen van Geen slechte daad haar eerdere en volgende boeken ook lezen?
    Jazeker,erg benieuwd naar een volgend boek

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

De karakters

De persoon die het meeste evolueert is Cassie, ook al omdat we van haar het meeste weten.
    Dat is Cassie , ze komt over als iemand die goed nadenkt over situaties.
    Nee, eigenlijk niet, hoewel ik wel iets meer over Sam zou willen weten.

De auteur

Een gemakkelijke en duidelijke schrijfstijl, die je goed bij de les houdt , ook prettig dat het boek in de ik vorm geschreven is, waardoor je een duidelijk beeld van Cassie krijgt, vooral ook de manier waarop ze denkt over situaties.
    Kun je de schrijfstijl van Heather Chavez specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Meeslepend
    Geen slechte daad is het debuut van Heather Chavez, ga je na het lezen van Geen slechte daad haar eerdere en volgende boeken ook lezen?
    Ik ga haar wel in de gaten houden.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 186

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja, je leert de personages beter kennen naargelang het verhaal
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Cassie, ze is altijd positief en ze helpt enorm
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Geen enkele
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, leuk uitgelegd en niet al te grote hoofdstuk
    Kun je de schrijfstijl van Heather Chavez specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. perfect voor een kortfilm
    Geen slechte daad is het debuut van Heather Chavez, ga je na het lezen van Geen slechte daad haar eerdere en volgende boeken ook lezen? Natuurlijk

Anita
    Bijdrager
    Aantal berichten: 76

De karakters

‘Geen slechte daad’ leest vanuit het perspectief van Cassie. Zij evolueert heel sterk. Is ze in het begin de vrouw die vooral focust op haar werk en weinig tijd overhoudt voor haar gezin, voortdurend steunt op Sam, dan evolueert ze naar een echtgenote en moeder die alles op alles zet om haar gezin te redden. Ook emotioneel evolueert ze. Ze staat open voor de uitleg en argumenten van haar vader en kan hem waarderen en appreciëren om wie hij is en om wat hij voor haar heeft gedaan.
    Ook Brooklyn evolueert. Zij ontpopt zich tot een diep getraumatiseerde ziel die helaas voor Cassie en haar gezin, gedreven wordt door een vernielende wraakzucht.

Cassie. Terwijl ik het boek las, kwam ik ook in haar hoofd te zitten en haar bedenkingen en reacties waren die van een moeder en echtgenote die er alles aan doet om haar gezin veilig te stellen en te verenigen.

Dee gaat wel heel ver. Ze steelt een kind; haar folterpraktijken nemen enorme proporties aan, zodanig dat het op het randje van het geloofwaardige lijkt. Maar vermits het fictie is …

De auteur

De schrijfstijl past bij het verhaal. Het is het relaas van een echtgenote en moeder die haar gezin weer samen wil zien. Niks overdreven, gewoon zoals de gedachten door haar hoofd gaan.

De schrijfstijl is filmisch. Het zou het scenario voor de verfilming van ‘Geen slechte daad’ kunnen zijn. Als lezer kan je je alles perfect voor de geest halen.

Ik ga haar in ieder geval volgen.

saartje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 63

De karakters
    1) evolutie: Ik heb zeker het gevoel dat de karakters evolueren. Cassie wordt volwassener en neemt met haar verantwoordelijkheden als moeder daar ze vroeger de zorg voor de kinderen aan haar man overliet en vaak een wedstrijd van zoonlief miste wordt ze echt een moederleeuw die haar welpen kost wat kost beschermd en overwogen keuzes maakt ook wat betreft haar echtgenoot en vader. Ook zoon Leo verandert van een opstandige puber in een jongen die er is voor zijn zusje en mama. Ook vader Red neemt zijn verantwoordelijkheid nadat hij haar in de steek liet vertelt hij de waarheid. Zelfs de inspecteur Rico verandert in zijn houding naar Cassie toe.
    Favoriet personage: toch wel cassie ze doet me denken aan mezelf soms onbezonnen, impulsief maar een echte Leeuw als het op haar kinderen en man aankomt. Vooral blijft ze ook heel sterk desondanks alles en zou ze haar leven geven om anderen te helpen. Maar ook Leo was een jongen die me wat aan mijn zoon deed denken van puber tot verantwoordelijke jong volwassene.
    3)personage veranderen: nee dat zou ik niet doen. Ik vind elk personage perfect zoals ze zijn met elk zijn eigen karaktertrekken.

Auteur
    4)schrijfstijl past bij verhaal? Dat vind ik zeker wel. De schrijfstijl is vlot in korte hoofdstukken met cliffhangers en spannend wat perfect bij deze thriller past.
    5) schrijfstijl beschrijven: de schrijfstijl was filmisch ik kon het zo voor me zien het verlaten huis de pompoen maar ook de personages je krijgt van alles en uitgebreid beeld. Verder zou ik het ook meeslepend noemen vanaf een bepaald moment kan je dit boek echt niet meer aan de kant leggen en kost het je slaap en vergeet je zelfs heel even dat er corona is dankjewel Heather Chavez.
    6) Nog boeken van Heather lezen?: Ik wil zeker van deze auteur nog boeken lezen.

Sabrina
    Bijdrager
    Aantal berichten: 181

De karakters

Voor mij evolueert enkel Cassie, langzaam maar wel heel geloofwaardig.

Ja, Cassie. Ik leefde met haar mee.

Sam had ik graag wat beter leren kennen.

De auteur

De schrijfstijl past zeker bij het verhaal. Je voelt de spanning meer door de ik-vorm.

Meeslepend, maar ook filmisch.

Waarschijnlijk wel.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.