Home Forums Leesclub 157: Geen slechte daad Geen slechte daad, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1870
    #27719 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

AT
    Bijdrager
    Post count: 109

Spanning: 8 punten, omdat ik steeds maar door wilde lezen en weten hoe het zit. De hoofdpersoon zit in een vreselijke nachtmerrie en ik heb echt meegeleefd.

Plot: 7 punten, omdat het goed bedacht is, maar pas heel laat in het boek een heleboel gebeurtenissen uit het verleden erbij betrokken worden.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik merkte dat ik het boek slecht weg kon leggen….

Schrijfstijl: 6 punten, omdat ik het geen mooi taalgebruik vind.

Originaliteit: 7 punten, omdat er steeds weer kleine hints in het boek zijn (bijv. de origami-figuur, de cijfers). Dat vond ik een leuke puzzel waardoor je als lezer heel erg mee aan het puzzelen bent.

Psychologie: 7 punten, omdat de rollercoaster waar Cassie in terecht komt, ook mij mee trok.

Gemiddelde cijfer: 7,2.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 151

Spanning: 9 punten, omdat het van het begin tot het einde spannend is.

Plot: 8 punten, omdat het goed in elkaar zit en de puzzelstukjes op hun plek vallen.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik echt heb genoten van het boek en ik het jammer vond als ik hem weg moest leggen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek prettig leest.

Originaliteit: 8 punten, omdat het boek vanuit Cassie werd verteld en je hierdoor het idee had dat je in haar schoenen stond.

Psychologie: 8 punten, omdat bijna elk personage wel ‘een rugzakje’ had dus voldoende om over na te denken.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 251

Spanning: 9 punten, omdat er een constante spanning aanwezig was, welke werd afgewisseld met spannende scenes.

Plot: 7 punten, omdat het wel goed doordacht en goed opgebouwd was, al ging het op het einde wat te snel.

Leesplezier: 8 punten, omdat het een lekker leesbaar boek is.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat deze voor iemand die Engelse literatuur heeft gestudeerd wat oppervlakkig bleef

Originaliteit: 8 punten, omdat het een origineel plot was, echter wel ongeloofwaardig

Psychologie: 6 punten, omdat de verdieping van personages of hun ontwikkeling ontbreekt en zich alleen op Cassie richt.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

Ben1955
    Bijdrager
    Post count: 11

Spanning: 9 punten, het boek is constant spannend.

Plot: 9 punten, Het plot zit erg goed in elkaar is verrassend en alles valt op zijn plek

Leesplezier: 9 punten, Het boek heb ik met veel plezier gelezen en vond het jammer dat het uit was.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek een aangename schrijfstijl heeft en erg prettig leest.

Originaliteit: 8 punten, redelijk origineel en doordat het vanuit Cassie verteld word

Psychologie: 6 punten,Andere karakters hadden wat mij betreft wat meer uitgediept mogen worden

Gemiddelde beoordeling: 8.3 punten

J Vink v Engeland
    Bijdrager
    Post count: 12

Spanning
    8 heel spannend
    Plot
    9 Goed verhaal
    Leesplezier
    9 Heb het met plezier gelezen
    Schrijfstijl
    8 leest makkelijk
    Originaliteit
    8 onverwachte wendingen
    Psychologie
    8 Alle karakters kwamen aan bod
    Gemiddeld 8,3

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 158

Spanning: 7,5 het was niet nagelbijtend maar toch maakte Cassie wat spannende momenten mee.
    Plot: 6,5 punten, het eind van het verhaal vond ik té onrealistisch ook het verleden van Cassie kwam pas heel laat naar voren.
    Leesplezier: 7,5 door de fijne schrijfstijl vond ik het wel een fijn boek om te lezen.
    Schrijfstijl: 7,5 punten, omdat het verhaal prettig en makkelijk leest.
    Originaliteit: 6,5 punten, omdat ik het verhaal niet uniek vond.
    Psychologie: 7 punten, omdat wanneer de karakters meer uitgediept zouden zijn ik het einde van het verhaal wellicht wat geloofwaardiger zou vinden.

Gemiddeld 7,1

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 54

Spanning: 7 punten, omdat ik het niet echt heel spannend vond.
    Plot: 7 punten, omdat het allemaal wat langzaam op gang kwam.
    Leesplezier: 6 punten, omdat het in het begin wel fijn las, maar halverwege vond ik het rommelig worden.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het wel makkelijk las.
    Originaliteit: 6 punten, omdat ik niet een echt origineel verhaal vond.
    Psychologie: 6 punten, omdat ik vond dat de andere karakters meer uitgediept hadden moeten worden.

Gemiddeld: 6,5

Karin Meinen
    Bijdrager
    Post count: 7

Spanning: 7 Sterk begin en spanning bleef aanwezig

Plot: 6.5 Richting einde werd het wat veel en rommelig, verder dik in orde

Leesplezier: 8 Prettige stijl en het verhaal bleef onderhoudend

Schrijfstijl: 8 Makkelijk, beeldend, sterke ik-vorm

Originaliteit: 7 Goed verhaal met een sterk begin, niet heel uniek.

Psychologie: 7.5 Waar Cassie voor een 9 is uitgewerkt had er bij anderen meer ingezeten.

Gemiddeld: 7,3

katrijn
    Bijdrager
    Post count: 42

Spanning: 8 – ik vond de spanning tot het einde er in zitten.
    Plot: 7 – gaandeweg valt alles op zijn plaats maar op het einde een beetje te veel informatie ineens
    Leesplezier: 8 – ik heb er maar een paar dagen over gedaan om het te lezen en dat zegt genoeg
    Schrijfstijl: 8 – Een zeer vlotte schrijfstijl.
    Originaliteit: 8 – voor mij 1 puntje meer voor de IK-vorm omdat ik dat zelf nog niet veel in thrillers ben tegengekomen
    Psychologie: 7 – ik zat echt helemaal in het personage Cassie, maar een paar personages met wat meer diepgang was welkom.
    Gemiddeld: 7.6

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 180

Spanning: ..7 punten, omdat …. Het heel spannend was toen ze sam gingen zoeken
    Plot: ..7 punten, omdat …. Het niet zo voorspelbaar was
    Leesplezier: ..7 punten, omdat …. Niet al ge moeilijk om te lezen

Schrijfstijl: ..7 punten, omdat …. Het niet te ingewikkeld is
    Originaliteit: ..7 punten, omdat …. Het bekend is in de wereld
    Psychologie: ..7 punten, omdat …. Sommige personages meer inzicht nodig hebben

7/10

Anita
    Bijdrager
    Post count: 66

je motivatie:

Spanning: 6.5 punten, omdat het eerste deel een beetje voortkabbelde maar ik in het tweede gedeelte van het boek toch wel goed in het verhaal zat;
    Plot: 7.5 punten, omdat ik pas laat in het verhaal begon door te krijgen hoe het plot in elkaar stak.
    Leesplezier: 7 punten, omdat het boek me een aantal uren aangenaam heeft bezig gehouden;
    Schrijfstijl: 6.5 punten, omdat het verhaal vlot verteld wordt, op enkele opmerkingen van de schrijfster na, die een beetje simplistisch en artificieel op mij overkwamen;
    Originaliteit: 6 punten, omdat het boek zich niet echt onderscheidt van gelijkaardige boeken;
    Psychologie: 6.5 punten, omdat Cassie zich levensecht toont aan de lezer, omdat het mogelijk is om je als lezer in Cassie te verplaatsen en je al haar emoties en haar gedachten kan meebeleven; omdat de personages van Dee en Brooklyn iets te ver gaan in hun acties en de andere personages niet uitgediept worden.

Gemiddelde beoordeling: 6.66 punten

Weert
    Bijdrager
    Post count: 180

spanning 8 punten, omdat het boek op momenten heel spannend is
    plot 7 punten , omdat de plot goed is uitgewerkt en verrassend is
    leesplezier 7 punten, omdat de schrijfstijl erg eenvoudig is, daar had ik meer van verwacht, zeker voor iemand die gestudeerd heeft , maar toch is het boek verder wel prettig leesbaar
    schrijfstijl 6,5 punten, de schrijfstijl vind ik te eenvoudig
    originaliteit 7 punten omdat het verhaal niet heel origineel is
    psychologie 6,5 punten , alleen Cassie is goed uitgewerkt, de andere personages niet zo, dat had wat mij betreft beter gekund

gemiddelde beoordeling 7 punten

Raywoman
    Bijdrager
    Post count: 22

Spanning: 8 punten, omdat ik het boek echt spannend vond, misschien nog het meest door hetgeen je niet weet.
    Plot: 6 punten, omdat ik op een paar punten de draad kwijt was en dat haalt je uit het verhaal.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek heel graag heb gelezen en mijn nieuwsgierig steeds gewekt bleef tijdens het lezen.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het makkelijk te volgen is en het wel apart is dat alles vanuit de ik-vorm geschreven is.
    Originaliteit: 9 punten, omdat ik het verhaal erachter nog nooit eerder ben tegengekomen, dus voor mij origineel.
    Psychologie: 9 punten, omdat het boek je de hele tijd laat nadenken en voelen hoe deze situatie is ontstaan, en wat nou waar is en wat niet, en wie kan Cassie wel en niet vertrouwen?

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

saartje
    Bijdrager
    Post count: 55

Spanning:9/10
    Omdat ik het echt een heel spannend en boeiend boek vond dat ik maar moeilijk tot op het einde niet meer kon wegleggen wat me zelfs wat slaap gekost heeft.
    Plot: 8/10
    Omdat deels had ik de dader zien aankomen maar niet het waarom een bovendien was het plot goed uitgewerkt en verdiende 8 dus.
    Leesplezier:9/10
    Omdat ik het heel fijn vond om dit boek te lezen en het me geen moment verveeld heeft.
    Schrijfstijl:9/10
    Omdat het heel boeiend, spannend en vlot geschreven is.
    Originaliteit 6/10
    Omdat het niet super origineel is. Het is een thriller zoals er nog zijn maar wel een goede.
    Psychologie:8/10
    Omdat de psyche van de karakters erg goed is uitgewerkt in dit boek net als de psychologie achter bepaalde gebeurtenissen. Erg goed gedaan.

Gemiddelde beoordeling:8,2 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.