Home Forums Leesclub 176: Gebroken Gebroken, Voor het lezen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1999
    #30433 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 226

Cover: de cover is heel mooi qua kleurstelling. Een prachtige zon nog net zichtbaar tussen de hoge gebouwen. Naam van de auteur en de titel van het boek prominent aanwezig. Een cover die aanzet om op te pakken.

Auteur: ik heb nog niets gelezen van hem maar zijn naam is me wel bekend.

Verwachting: ik verwacht een spannend boek maar heb nog niet echt een idee hoe de verhalen zich ten opzichte van elkaar ontwikkelen.

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 49

Cover: Prachtige foto. Rustig wat ik prettig vind ogen. De donkere gloed vind ik een spannend effect.

Auteur: Ik ben benieuwd. Ken Don Winslow nog niet, maar met 20 boeken op je naam moet je toch wel wat neer kunnen zetten.

Verwachting: Ik ben erg nieuwsgierig naar het boek, juist omdat de cover nog weinig zegt. Waar gaat het boek nou eigenlijk over? Mij is het niet duidelijk na het lezen van de achterzijde. Hierdoor ben ik juist getriggerd het boek te willen lezen.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 155

Cover:
    Het is fijn dat HarperCollins dezelfde stijl heeft aangehouden met de auteursnaam en de titel. Ze zijn hetzelfde als zijn voorgaande boeken. Ergens vind ik het jammer dat dit boek toch niet dezelfde sfeer heeft door middel van de contrasterende zwarte en witte tonen. Anderzijds vind ik dit toch wel mooier. De zonsondergang in de skyline is heel sprekend. Ik kan geen link leggen tussen de afbeelding en de titel, maar wie weet komt dat in het verhaal naar voren. Omdat ik niet teveel van het verhaal wil weten, heb ik de achterkant grotendeels overgeslagen. Het stukje met informatie over de auteur heb ik wel gelezen en daarvan werd ik blij: er zijn (of komen?) blijkbaar 2 verfilmingen van zijn boeken aan. Dat zorgt ervoor dat ik daar van de week op mijn gemak eens google op ga loslaten.

De auteur:
    Don WInslow is een van mijn favoriete auteurs. Met zijn boek ‘Lek’ had hij me al in zijn greep, maar ‘De Grens’heeft de sluizen hier echt open weten te gooien. Dat gebeurt niet snel, dus dat is erg knap! ‘De Grens’telde behoorlijk wat pagina’s, maar toch had het boek geen letter teveel. Hij wist me continu geboeid te houden en liet met dat boek de kunst van het schrijven aan me zien.

Verwachtingen:
    Helaas, die liggen heel erg hoog. Ik weet dat dat niet goed is en dat ik hoogstwaarschijnlijk teleurgesteld ga worden, maar ik kan gewoon niet anders. Die man weet zo goed met letters om te gaan dat mijn verwachting gewoon niet lager komt dan bovengemiddeld. Ik weet dat dit iets heel anders is, omdat het boek een zestal korte verhalen bevat. Maar juist dat maakt me zo nieuwsgierig. Zou hij met de korte verhalen net zo hard en diep binnen kunnen komen als met een lang verhaal?

Sijbout
    Bijdrager
    Post count: 29

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    De cover is “stijlvol” en een beetje duister. Alleen jammer dat bij het e-book de voorplaat
    aan het eind van het boek staat! De opmerking op de voorplaat van Steven King dat Don Winslow
    de beste is, laat niets te wensen over.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Dit is het eerste boek van Don Winslow dat ik ga lezen. De hierboven genoemde opmerking van
    Steven King wekt wel grote verwachtingen.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    De korte omschrijving lezend, verwacht ik een verhaal dat van begin tot eind pakkend
    zal zijn. Dit ook weer ingegeven door de opmerking van King. Corruptie is meestal
    iets dat tegen alle gevoel van rechtvaardigheid ingaat dus moet de afsluiter wel de
    oneerlijkheid weer goedmaken.

Raywoman
    Bijdrager
    Post count: 33

Gauw deze vragen invullen, voordat ik al in het boek gezogen ben! Heb stiekem al een klein stukje gelezen.
    De cover spreekt me direct aan door de mooie kleuren. De titel Gebroken in combinatie met het gebroken licht tussen de gebouwen, maakt me nieuwsgierig. In de winkel pak ik zo’n boek op om de inhoud te lezen, zeker omdat Stephen King (!) Don Winslow de beste vindt (of ligt dat aan de vertaling?). Maar goed, de achterflap biedt normaal gesproken uitkomst voor die inhoud, maar in dit geval iets algemeens omdat het meerdere verhalen zijn. Maar ook dit nodigt voor mij uit om te gaan lezen.
    Over de auteur: het verbaast me eigenlijk dat ik nog niets van deze auteur gelezen heb, met zoveel boeken op zijn naam en 2 verfilmingen. Maar ik verwacht dus wel echt wat, zeker omdat het een mix belooft van psychologisch inzicht (ben ik dol op), humor (hoe doe je dat in combinatie met bruutheid?), actie (leest lekker) en een geweldige literaire pen (benieuwd naar de schrijfstijl!).
    Verwachting van het boek: het zijn 6 verhalen, ik verwacht 6 losse verhalen met verschillende hoofdpersonen, maar toch moeten ze ergens iets met elkaar te maken hebben, want anders zouden ze niet in 1 boek staan. Misschien is er 1 hoofschurk??

amko
    Bijdrager
    Post count: 2

Ten eerste een hele mooie foto van de zonsondergang waardoor het meteen in de oog springt. De auteur en titel zijn in reliëf, wat een luxe gevoel geeft.

Zoals op de achterflap te lezen is verwacht ik een spannend boek met thema’s die mij aanspreken.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik verwacht spannende en boeiende verhalen. Ik ben benieuwd of en hoe de verhalen door elkaar heen lopen of dat het 6 losse verhalen zijn.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 295

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.Ik vind het een mooie prent maar ik zie niet meteen de link met de titel maar daar zal misschien een reden voor zijn

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Ik ken hem niet dus ik weet niet wat ik moet verwachten

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Een spannend verhaal, ik ken het genre Stephen King niet dus ik kan ook niet met hem vergelijken

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 158

Cover:

Een hele opvallende cover. Nu ben ik net terug van vakantie in een strandhuisje op het strand van Katwijk aan Zee en daar heb ik vele avonden de zonsondergang kunnen fotograferen dus dit fenomeen intrigeert mij zeker.
    Voor mij zorgt de zonsondergang op de cover ervoor dat een stad wordt ‘GEBROKEN’. Mooie contrast met de kleuren oranje-wit en de nachtelijke kleuren.
    De titel ‘GEBROKEN’ in spierwitte letters springt er echt uit. Ook de naam van de auteur die in knal Oranje/Rood kleurige letters wordt weergegeven springt er echt uit. Het geheel heeft wel iets on heilspellend.
    Ook op de rug van het boek is de titel opvallend gedrukt in witte letters en de naam van de auteur iets minder prominent.

op de achterflap een korte samenvatting van het verhaal, wat korte reviews van eerdere boeken van Don Winslow en een stukje waarin hij wordt voorgesteld vergezeld van een foto.

In zijn geheel een cover die opvallend is en ik zeker zou oppakken wanneer ik deze zou zien liggen in de schappen.

Auteur:

Deze auteur is voor mij ‘nog’ een onbekende auteur. Maar gelet op de uitspraak van collega auteur Stephen King verwacht ik wel héél veel van Don Winslow zeker met zijn kenmerkende mix van psychologisch inzicht, humor, actie en een geweldige literaire pen.

Verwachting:

Hoop spannende verhalen te lezen met een goed tempo, sterke en unieke karakters en interessante verhaallijnen en plots.

maria
    Bijdrager
    Post count: 383

Cover: Een avondzon tussen twee gebouwen die gesplitst zijn- gebroken of is de vuurbal iets anders…. Een stad op de achtergrond in de avonduren. Een opvallende witte tekst :gebroken.

Auteur Ik ken de schrijver niet maar heb wel hoge verwachtingen, zie hierna

Verwachting: : Nu de auteur een antiterroristentrainer verwacht ik een goed inzicht in het gedrag en daden van terroristen en daar hij ook als detective werkzaam is geweest steengoed opgebouwde verhalen die misschien in het laatste verhaal samenkomen? Met thema’s als corruptie, wraak, rechtvaardigheid, verlies, schuld en verraad kun je met de term gebroken verschillende kanten op en ik denk dat elk verhaal een eigen thema heeft dat op gebroken ziet. Ik ben wel benieuwd welke uitleg allemaal aan gebroken gegeven gaat worden en verwacht zwartgallige humor en veel actie op een mooie pakkende wijze beschreven.

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Post count: 91

Ik vind de voorkant van het boek erg mooi, hele mooie warme kleuren, dat je het boek graag willen lezen.

De verwachting was erg nieuwsgierig naar de schrijver en het boek.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek

Ik verwachte een heel spannend verhaal.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.