Home Forums Leesclub 176: Gebroken Gebroken, Beoordeling

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #30437 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Zoals je weet bestaat dit boek uit zes afzonderlijke en op zichzelf staande verhalen. Als je een eerlijke beoordeling wilt maken kun je eerst ieder afzonderlijk verhaal op de bekende wijze beoordelen en de resultaten bij elkaar optellen en door vier delen. Dan heb je ook tevens een goede motivatie die je kunt toevoegen bij je beoordeling.

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 228

Gebroken;
    Spanning: 9 punten, omdat er van het begin tot het einde toe veel spanning zit in dit verhaal

Plot: 9 punten, omdat er veel twisten in het plot zitten en deze goed is opgebouwd

Leesplezier: 9 punten, omdat ik dit verhaal in 1 ruk uitlas

Schrijfstijl: 9 punten, omdat mede door de schrijfstijl dit een goed verhaal is geworden

Originaliteit: 8 punten, omdat ik dit een redelijk origineel verhaal vind. Daarbij vind ik het feit van collegialiteit in dit verhaal heel mooi

Psychologie: 9 punten, omdat dit verhaal in je hoofd gaat zitten

Gemiddeld 53 : 6 = 8,8

Crime 101;
    Spanning: 9 punten, omdat er heel veel spanning in zit, ook onderhuidse spanning

Plot: 9 punten, omdat deze goed is opgebouwd vanaf het begin en door de twisten is het einde niet te voorspellen

Leesplezier: 10 punten, omdat ook dit weer zo’n verhaal is dat je uit moet lezen. Je kunt het niet wegleggen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het gemakkelijk leest en mede door de schrijfstijl is het een heel goed verhaal geworden

Originaliteit: 9 punten, omdat het voor mij veel punten heeft die het verhaal uniek maken

Psychologie: 10 punten, omdat het me aan het denken heeft gezet hoe zelf te handelen in zo’n geval

Gemiddeld 56 : 6 = 9,3

De dierentuin van San Diego;
    Spanning: 5 punten, omdat er weinig echte spanning in zit

Plot: 6 punten, omdat het plot maar magertjes in elkaar steekt

Leesplezier: 6 punten, omdat het verhaal heel kinderlijk aandoet

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het ondanks dat het geschreven is door Don Winslow veel verschilt van de andere verhalen

Originaliteit: 6 punten, omdat het zoals hierboven geschreven heel kinderlijk aandoet

Psychologie: 5 punten, omdat er geen echte hersenspinsels in voor komen

Gemiddeld 35 : 6 = 5,8

Zonsondergang;
    Spanning:  8 punten, omdat het bij tijd en wijle echt wel spannend is

Plot: 8 punten, omdat deze goed in elkaar zit met twisten en onbekend einde

Leesplezier: 8 punten, omdat het een mooi verhaal is vol nostalgie en kameraadschap

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een lekker leesbaar verhaal is

Originaliteit: 7 punten, omdat het niet echt uniek is maar wel goed in elkaar gezet

Psychologie: 7 punten, omdat het me niet echt aan het denken heeft gezet

Gemiddeld 46 : 6 = 7,7

Paradijs;
    Spanning: 8 punten, omdat er wel wat spanning in zit

Plot: 8 punten, omdat het goed in elkaar zit met verschillende twisten

Leesplezier: 7 punten, omdat het wel een leuk verhaal is maar geen topper

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het niet aanzet tot het direct uit te willen lezen

Originaliteit: 7 punten, omdat het niet echt een uniek gegeven is

Psychologie: 7 punten, omdat het niet echt aanzet tot nadenken

Gemiddeld 44 : 6 = 7,3

Laatste rit;
    Spanning: 9 punten, omdat dit echt weer vol spanning zit

Plot: 10 punten, omdat het einde me compleet verraste

Leesplezier: 8 punten, omdat het af en toe een beetje te veel werd. Het leek wel of er te veel gevraagd werd om medelijden

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het wel weer een verhaal is dat je wilt uitlezen

Originaliteit: 8 punten, omdat het mede door het einde redelijk origineel is

Psychologie: 9 punten, omdat ook dit verhaal me aan het denken heeft gezet

Gemiddeld 52 : 6 = 8,7

Totaal gemiddelde 47,6 : 6 = 7,9

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 158

Gebroken;

Spanning: 9 punten, veel spanning in het verhaal

Plot: 9 punten, goed opgebouwd en verrassende wendingen

Leesplezier: 9 punten, het verhaal (zoals zovelen van dit boek) in één ruk uitgelezen

Schrijfstijl: 9 punten, bijzondere vlotte en prettige schrijfstijl met de nodige humor

Originaliteit: 9 punten, bijzonder origineel bedacht en verteld.

Psychologie: 9 punten, dit verhaal blijft in je hoofd na-ijlen.

Gemiddeld 54 : 6 = 9

Crime 101;

Spanning: 9 punten, veel spanning wilde verder lezen.

Plot: 9 punten, verrassende plots met verrassende wendingen

Leesplezier: 9 punten, mede door de spanning wilde ik per se doorlezen.

Schrijfstijl: 9 punten, bijzondere vlotte en prettige schrijfstijl met de nodige humor

Originaliteit: 9 punten, geweldig origineel van opzet

Psychologie: 10 punten, dit verhaal zet je echt aan tot nadenken

Gemiddeld 55 : 6 = 9,15

Spanning: 7,5 punten, aardig verhaal wel wat spanning maar duidelijk minder dan in de andere verhalen.

Plot: 7 punten, beetje voorspelbaar

Leesplezier: 9,5 punten, geweldig met name door de aanwezige humor

Schrijfstijl: 9 punten, waanzinnig goed geschreven m.n. door de humoristische inslag

Originaliteit: 8 punten, verhaal is toch wel aardig verzonnen alhoewel het niet echt heel realistisch is.

Psychologie: 6 punten, leuk verhaal voor de vermaak weinig om over na de denken

Gemiddeld 47 : 6 = 7,83

Zonsondergang;

Spanning: 9 punten, van begin tot eind blijft het spannend.

Plot: 9 punten, zit goed in elkaar en je blijft tot het laatst in het ongewisse

Leesplezier: 9 punten, mooi verhaal over vriendschap en liefde

Originaliteit: 9 punten, omdat het goed in elkaar steekt

Psychologie: 9 punten, het verhaal doet wat met me en blijft ook hangen

Paradijs;

Spanning: 9 punten, geweldig verhaal met veel spanning

Plot: 10 punten, zit waanzinnig goed in elkaar met verschillende verrassende wendingen

Leesplezier: 9,5 punten, echt een super goed verhaal wilde weten hoe het af zou lopen

Schrijfstijl: 9 punten, heerlijke spannende en vlotte manier van schrijven

Originaliteit: 9 punten, een verhaal met een verloop die ik nog maar weinig van heb gelezen.

Psychologie: 9 punten, een verhaal om over na te denken wat zou ik nu doen in zo’n situatie?

Gemiddeld 55,5 : 6 = 9,25

Laatste rit;

Spanning: 10 punten, Top verhaal, voor mij het beste en het spannendste

Plot: 10 punten, wat een einde zeg! Zag ik echt niet aankomen.

Leesplezier: 10 punten, dit verhaal is het beste van het boek (althans voor mij) en had het verhaal niet voor niets zeer snel uitgelezen.

Schrijfstijl: 9,5 punten, vlotte en spannende manier van schrijven met een humoristische inslag

Originaliteit: 9,5 punten, echt bijzonder origineel Uniek in zijn soort.

Psychologie: 10 punten, dit verhaal heeft me zeker aan het denken gezet.

Gemiddeld 59 : 6 = 9,84

Totaal gemiddelde 54,07 : 6 = 9,01

Sijbout
    Bijdrager
    Post count: 31

Gebroken
    Spanning: 9 punten, omdat je aan het begin niet weet hoe het eindigt en je hoopt dat er aan het eind gerechtigheid komt.
    Plot: 9 punten, omdat Het verhaal heen en weer slingert. De spanning loopt op naar het eind.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik me helemaal kan voorstellen hoe ik zelf reageren in zo’n situatie.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat de schrijfstijl precies aangeeft wat er in de betreffende situaties aan de hand is.
    Originaliteit: 9 punten, omdat dit verhaal eens goed aangeeft wat wraakgevoelens teweeg kunnen brengen.
    Psychologie: 9 punten, omdat de schrijver precies omschrijft wat je zou kunnen doen in de situatie van de hoofdrolspelen. Uiteraard is dit voor een ieder persoonlijk maar toch, de één zou het doen, de ander zou willen dat hij het gedaan zou hebbe.
    Crime
    Spanning: 8 punten, omdat de spanning er is maar na het lezen van “Gebroken” is het toch iets anders.
    Plot: 8 punten, omdat de lijn goed loopt tot het eind. Ook hier weer draait het heen en weer.
    Leesplezier: 9 punten, omdat een page turner is.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat de lijn soepel loopt en Don Winslow zeer sprekend schrijft.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het goed in elkaar zit.
    Psychologie: 9 punten, omdat je toch even gaat denken wat zou jij doen in zo’n situatie.
    Gemiddeld 51 : 6 = 8,5
    Spanning: 7 punten, omdat de spanning tegenvalt
    Plot: 8 punten, omdat he ondanks gemis aan spanning de plot toch wel aardig is
    Leesplezier: 7 punten, omdat het gewoon een simpel, onderhoudend verhaal is.je moet er maar opkomen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat Don Winslow een prima verhaal neer kan zetten.
    Originaliteit: 7 punten, omdat het een leuk verhaal is. Je kan je voorstellen dat er zoiets zou gebeuren.
    Psychologie: 6 punten, omdat er weinig psychologie in zit.
    Gemiddeld 43 : 6 = 7,2
    Zonsondergang;
    Spanning: 9 punten, omdat het tussen spanning en minder spanning wisselend geschreven is.
    Plot: 8 punten, omdat realistisch omschreven is en ook weer een draaiend verhaal is.
    Leesplezier: 8 punten, omdat de verhoudingen mooi omschreven zijn.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het een goed, plezierig leesbaar verhaal is.
    Originaliteit: 7 punten, omdat nier een eenmalig verhaal is.
    Psychologie: 6 punten, omdat de diepgang er niet echt in zit.
    Gemiddeld 47: 6 = 7,83
    Paradijs;
    Spanning: 8 punten, omdat het echte on Winslow spanning is
    Plot: 9 punten, omdat de verhaallijn goed in elkaar zit en ook weer van links naar rechts gaat.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het gewoon een lekker lezend verhaal is.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het geen echte page turner is
    Originaliteit: 7 punten, omdat het niet uitblinkt in originaliteit.
    Psychologie: 6 punten, omdat het je niet bij jezelf ter berde doet gaan
    Gemiddeld : 6 = 7,5
    Laatste rit;
    Spanning: 9 punten, omdat het spanning van het begin tot het eind is.
    Plot: 9 punten, omdat de laatste draai geweldig is.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het, zoals al bij punt 1 omschreven, van het begin tot het eind spannend is en daardoor ook weer plezierig leest.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het ook weer een echte page turner is
    Originaliteit: 9 punten, omdat je het zelf niet zou kunnen bedenken.
    Psychologie: 9 punten, omdat je bij jezelf weer te berde kan gaan.
    Gemiddeld : 6 = 9

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

yv87
    Bijdrager
    Post count: 155

Gebroken:
    Spanning: 9 punten, omdat ik de gehele rit op het puntje van mijn stoel zat.
    Plot: 9 punten, omdat alles perfect in elkaar past.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik niets anders heb gedaan dan heb genoten.
    Schrijfstijl: 10 punten, omdat de harde en rauwe waarheid zeer goed binnendringt.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het niets nieuws is om over wraak te lezen, maar Winslow het toch in zijn eigen stijl doet.
    Psychologie: 10 punten, omdat hij zo goed laat merken wat de gevolgen van wraak zijn.
    Gemiddelde: 55/6= 9.2

Crime 101:
    Spanning: 7 punten, omdat het een paar keer verrassend de andere kant op ging.
    Plot: 8 punten, omdat het geheel degelijk in elkaar zat.
    Leesplezier: 7.5 punten, omdat het vlot weg las maar nergens echt indruk wist te maken.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het nergens uitblinkt, maar toch fijn wegleest.
    Originaliteit: 4 punten, omdat het eigenlijk bijna een klassieker te noemen is: kat- en muisspel tussen jager en dader.
    Psychologie: 8 punten, omdat het stof tot nadenken geeft.
    Gemiddelde: 41.5/6= 6.9

Dierentuin van San Diego:
    Spanning: 4 punten, omdat het niet spannend, maar juist hilarisch was.
    Plot: 7 punten, omdat de details ervan hilarisch waren.
    Leesplezier: 6 punten, omdat het niet helemaal mijn stijl was.
    Schrijfstijl: 6 punten, omdat het nergens echt indruk wist te maken. Het was een leuk tussendoortje.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het verhaal ontzettend grappig was en ik werkelijk nog nooit zoiets heb gelezen.
    Psychologie: 7 punten, omdat het tussen de regels door een wijze les weet mee te geven.
    Gemiddelde: 39/6= 6.5

Zonsondergang:
    Spanning: 4 punten, omdat het wat voortkabbelde en nergens echt spannend werd.
    Plot: 6 punten, omdat het eigenlijk wat magertjes en standaard is.
    Leesplezier: 5 punten, omdat dit zo’n verhaal was dat mijn interesse niet goed kon vasthouden.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat ook dit verhaal verbazingwekkend vlot geschreven is.
    Originaliteit: 9 punten, omdat hij random personages uit eerdere verhalen zonder moeite tot een geheel verwerkt.
    Psychologie: 7 punten, omdat zie punt hierboven.
    Gemiddelde: 38/6= 6.3

Paradijs:
    Spanning: 6 punten, omdat het niet goed naar voren kwam, maar het bij dit verhaal ook zeker niet het belangrijkst was.
    Plot: 8 punten, omdat die niet bijster interessant was, maar de zijwegen het plot een niveau hoger tilden.
    Leesplezier: 9 punten, omdat de karakteristieke details van de personages al een verhaal op zich waren.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het fijn weg las.
    Originaliteit: 7 punten, omdat ik het lastig vind om deze te beoordelen. Het verhaal was niet echt heel vernieuwend, maar de personages en de omschrijvingen wel heel origineel waren.
    Psychologie: 3 punten, omdat het verhaal hierin gewoon tekort kwam.
    Gemiddelde: 41/6= 6.8

Laatste Rit:
    Spanning: 10 punten, omdat er toch het gehele verhaal twijfel was over de uitkomst.
    Plot: 9 punten, omdat het een erg sterk verhaal is.
    Leesplezier: 10 punten, omdat ik van begin tot eind werd meegezogen.
    Schrijfstijl: 10 punten, omdat dit Winslow op zijn best is.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het niet het eerste verhaal van hem dat zich bij de grens afspeelt.
    Psychologie: 9 punten, omdat het zo ontzettend binnenkwam.
    Gemiddelde: 56/6= 9.3

Gemiddelde: (9.2 + 6.9 + 6.5 + 6.3 + 6.8 + 9.3 = 37.8/6=) 6.3
    Komt goed overeen met de 3.5 ster die ik wilde geven 😀

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.