Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 33: Evenwicht Evenwicht, Na het lezen #1

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1019
    #6704 |

Vragen ThrillZone leesclub Evenwicht

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteurs

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Dit is de debuutthriller van Jacqueline Coppens, hoe komt die bij je over?
    3. Wat vind jij, zou Jacqueline meer thrillers met een of meer maatschappelijke onderwerpen moeten schrijven? Waarom wel of niet?
    annemarie van weelie
    Bijdrager
    Post count: 42

1. Of de karakters nu echt evolueren betwijfel ik, wel heb ik hen door het boek heen steeds beter leren kennen. Krijg je een steeds beter beeld van hun katakter en hoe ze geworden zijn wie z zijn.

2. Marli sprak mij als hoofdpersoon het meest aan. Ik leefde echt met haar mee. Vond haar soms moedig, had soms medelijden en richting het einde van het boek irriteerde ze me. Als een hoofdpersoon die gevoelens allemaal oproept vind ik gaaf!

3. Ik vond de personages wel
    passen in het verhaal.

4. De schrijfstijl zette me aanvankelij wel op het verkeerde been. Aanvankelijk was het verhaal vermakelijk, de teksten lazen soepel en vloeiend, prettig leesbaar in de opbouw. De spanning kwam gaandeweg. Aanvankelijk was het ook een onschuldig ogend verhaal en naar het einde toe werd het spannend, bij vlagen zelfs rauw. Maar dat past ook echt bij het verhaal en geeft weer hoe de wat naieve Marli in de ban komt van degene die haar bijna vermoordt.

5. Ik vind het een geslaagd debuut. Het zit goed in elkaar, een gedegen verhaal, lekker plot. Het smaakt zeker naar meer.

6. Ik lees thrillers niet vanwege een maatschappelijk thema of problematiek maar als het goed wordt vervlochten kn het verhaal biedt het welniets extra’s. Ik denk dan bijv ook aan Schaduwkinderen van Linda Jansma.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 86

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Marli wordt naarmate het boek vordert sterker maar ze ze is ook erg naïef. Om haar baan op het spel te zetten voor haar buren en om zomaar bij iemand in te trekken die je eigenlijk helemaal niet kent zou ik niet doen.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Marli is mijn favoriete personage, want ze heeft een moeilijke jeugd gehad maar ziet het leven toch positief in. Ik vind het knap dat ze iets aan haar gewicht wil doen en dat ze daarbij steeds aan haar moeder denkt die erg denigrerend was.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Dit stukje tekst is verwijderd omdat het teveel weggeeft van de verhaallijn. (Cees van Rhienen)

De auteurs

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ik vind de schrijfstijl erg prettig en je had echt het idee dat de schrijfster goed in de ziekenhuismaterie was gedoken.
    Dit is de debuutthriller van Jacqueline Coppens, hoe komt die bij je over? Erg goed voor een debuut. Ik had het idee dat ze al jaren thrillers schreef.
    Wat vind jij, zou Jacqueline meer thrillers met een of meer maatschappelijke onderwerpen moeten schrijven? Waarom wel of niet? Ja, ik vind het onderwerp van dit boek erg goed, omdat het een onderwerp is wat veel voorkomt. Van mij mogen er meer van dit soort boeken op de markt komen.

Jacqueline Coppens
    Bijdrager
    Post count: 14

Hoi!
    Dank voor het fijne commentaar tot nu toe! Heel prettig zoals het boek besproken wordt.
    Heel benieuwd naar de anderen en de volgende onderdelen 🙂

Groetjes,
    Jacqueline

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 146

De Karakters.
    Sommigen zijn me heel dierbaar geworden en sommigen zijn me gaan irriteren door hun gedrag ten opzichte van Marli.
    Mijn favoriete personage is zeker wel Marli omdat ze moedig is, ze heeft het nooit gemakkelijk gehad in haar leven en ondanks dat heeft ze toch aardig wat weten op te bouwen.
    Ik vind anderzijds dat ze wat resoluter mocht zijn t.o.v. haar buren.Ze is ook wat naïef.

De Auteur.
    Aanvankelijk lijkt het een roman maar naarmate je meer en meer in het boek komt wordt de spanning opgebouwd en verandert het in een regelrechte thriller.
    Een meer dan geslaagd debuut en ik kijk dan ook uit naar meer van haar.
    Ik lees vooral thrillers en als er een bepaalde problematiek door haar in verweven wordt dan zal ik dat zeker toejuichen.Want dat zien we niet al te vaak.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 100

De karakters.
    Naar mijn idee evolueren de karakters niet echt. Een uitzondering hierop is Marli; In het begin is zij erg onzeker maar wordt naarmate het verhaal vordert, steeds sterker.
    Mijn favoriete personage is de hoofdpersoon Marli. Waarschijnlijk komt dit doordat het verhaal vanuit haar wordt verteld en je meeleeft met haar. Ze laat haar zwakheden en onzekerheden zien, dit maakt haar menselijk.
    Nee ik zou niets aan de personages veranderen. Ze (vooral Marli) komen duidelijk naar voren en zie je zo voor je.

De auteur.
    De schrijfstijl is prettig leesbaar met af en toe medische termen tussendoor. Dit laat zien dat Jacqueline Coppens weet waarover ze schrijft. De stijl past prima bij het verhaal.
    Het begin van het verhaal bevat veel informatie, daardoor is er nog niet veel spanning. De spanning wordt later in het verhaal opgebouwd, mede door de cursief geschreven stukken, en rolt netjes uit naar de plot.
    Of Jacqueline meer thrillers met een of meer maatschappelijke onderwerpen zou moeten schrijven, ligt geheel bij haar. Met deze thriller heeft ze in ieder geval laten zien dat ze dat kan. Ik denk dat ze over elk onderwerp een goed verhaal zou kunnen bedenken en schrijven, dus het hoeft niet persé een maatschappelijk onderwerp te bevatten.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 58

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Van Marli wel, in het begin is ze onzeker, later krijgt ze meer zelfvertrouwen en komt ze meer voor zichzelf op.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Marli vind ik het sympathiekst. Door het verhaal leer je haar ook het beste kennen.
    Ook vind ik Rian een sympathieke vrouw.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Niets veranderen, zou het verhaal geen goed doen!!

De auteurs

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik vind de schrijfstijl er zeker bij passen. Het leest vlot, begrijpelijke taal, veel alinea”s om het verhaal overzichtelijk te houden en niet te lange hoofdstukken

Dit is de debuutthriller van Jacqueline Coppens, hoe komt die bij je over?
    Prima, je zou niet zeggen dat dit haar debuut is.

Wat vind jij, zou Jacqueline meer thrillers met een of meer maatschappelijke onderwerpen moeten schrijven? Waarom wel of niet?
    Zeker wel. Ze kan het duidelijk brengen.
    Ze zal zich zeker eerst goed in een onderwerp verdiepen, zodat ze over een volgend onderwerp ook veel weet.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 95

De karakters
    1. Marli wordt gaandeweg het verhaal wel steeds sterker. In het begin is zij nog erg onzeker maar naarmate zij zich lekkerder in haar vel voelt zitten en zij op liefdesgebied ook het e.e.a. meemaakt, wordt zij steeds sterker. Wel blijft zij iets kinderlijks over zich houden.
    2. Mijn favoriete personage was Marli, zij sprak mij het meest aan omdat zij in het boek de meest kwetsbare personage was. Haar onzekerheid en naïviteit gaf haar duidelijk iets menselijks.
    3. Ik zou niets willen veranderen aan de personages, in het verhaal komen zij allemaal precies tot hun recht. Ook de hoeveelheid personages is prima, zo blijft het verhaal overzichtelijk.
    De auteurs
    4. De schrijfstijl is vlot en zonder onduidelijkheden. Ook wanneer je geen kennis hebt van het ziekenhuiswereldje is het een makkelijk te lezen boek. Ik vind deze stijl zeker passen bij het boek, wanneer het te zwaar zou worden zou ik het boek niet zo makkelijk hebben opgepakt.
    5. Het is zeker een geslaagd debuut. De spanning wordt mooi opgebouwd mede dankzij de cursief gedrukte stukken. Ook het onderwerp vind ik goed gekozen, Jacqueline weet waar zij over schrijft, dit komt duidelijk in het boek naar voren.
    6. Ik heb een goede indruk gekregen van de schrijfkwaliteiten van Jacqueline en zou in de toekomst graag nog een boek van haar willen lezen. Of hier dan een duidelijk maatschappelijk onderwerp in voor dient te komen is geheel aan haar. Het belangrijkste vind ik dat een boek spannend is, indruk op mij maakt en mij boeit.

Bookloversaphira
    Bijdrager
    Post count: 31

Hoi Hoi

Ik heb het boek uitgelezen. Heerlijk boek.

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik vond dat Marli groeide in het verhaal. Van een normale dame naar heel onzeker en angstig.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik vindt Christian het interessants, waarom hij is duister en was zeer benieuwd naar zijn beweeg redenen.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik zou niets willen veranderen. De personages passen bij het verhaal.

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja haar schrijfstijl leest lekker vlot weg en duidelijk waardoor ik mijn eigen goed in het verhaal en karakters kon plaatsen.

Dit is de debuutthriller van Jacqueline Coppens, hoe komt die bij je over? Positief. Zou graag meer werk willen lezen van deze schrijfster.

Wat vind jij, zou Jacqueline meer thrillers met een of meer maatschappelijke onderwerpen moeten schrijven? Waarom wel of niet? Ze moet schrijven waar ze zich zelf het fijnst bij voelt. Natuurlijk gaat mijn voorkeur uit naar thriller. Ben gek op deze genre.

Groetjes BOOKLOVERSAPHIRA

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 67

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Evolueren niet echt, je merkt dat ze sterker worden tijdens het verhaal, vooral het personage uit het cursieve gedeelte ( naam laat ik weg ivm eventuele spoilers ) wordt steeds sterker en machtiger. Marli wordt misschien juist wel zwakker om uiteindelijk als een leeuwin terug te vechten met haar wilskracht.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik vind Rian leuk, haar onderzoekende aard en ik ben dol op politiemensen in boeken zeker als het vrouwen zijn ;). Ik vind Marli ook erg leuk en voel met haar me, hoewel ik soms wel medelijden met haar heb hoe het zover heeft kunnen komen.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, ik vind dat de schrijver de personages gecreëerd heeft en dat ze zijn zoals ze zijn. Natuurlijk wil je soms wat veranderen, maar mensen zijn zoals ze zijn.

De auteurs
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Jazeker, de schrijfstijl is beeldend en intens, de cursieve stukken zijn echt een toevoeging.

5. Dit is de debuutthriller van Jacqueline Coppens, hoe komt die bij je over?
    Heel goed, het smaakt maar meer! Het verhaal is beeldend en spannend van de eerste tot de laatste bladzijde.

6. Wat vind jij, zou Jacqueline meer thrillers met een of meer maatschappelijke onderwerpen moeten schrijven? Waarom wel of niet?
    Dat is altijd leuk, ik houd wel van dat soort thrillers, hoewel ik het hier er niet heel dik vond opliggen, tenminste het boulimia/maagverkleining gedeelte.

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 41

De karakters:
    De karakters evolueren zeer zeker! Vooral Marli, in het begin kwam ze mij wat onzeker over door haar complex over haar gewicht, maar naarmate het verhaal vorderde vond ik dat ze groeide. In het begin vooral door de aandacht van Christiaan, jammer dat het zo moest uitdraaien voor haar.
    Mijn favoriete personage is zonder twijfel Marli. Terwijl ze zelf een strijd voert tegen de kilootjes zet ze zich ook in voor mensen die, in die strijd tegen kilootjes, het leven lieten. Een dappere meid!( al vond ik wel dat ze met vuur speelde door de manier waarop ze te werk ging, even vreesde ik dat ze haar werk zou verliezen hierdoor)
    Ik zou aan geen enkel personage iets willen veranderen. De personages die aan bod kwamen hadden elk hun rol in het verhaal.

De auteur:
    Ik had nog nooit iets van Jacqueline Coppens gelezen dus ik wist niet wat ik moest verwachten qua schrijfstijl. Reeds van in het begin van het boek had ik het gevoel dat haar stijl mij lag, vlot geschreven, met oog voor een opbouwende spanning. ( de delen die cursief stonden speelden hier een grote rol in!)Haar schrijfstijl past dus zeker bij dit soort verhaal.
    Als ik lees dat dit haar debuut is dan moet ik zeggen:’Chapeau, heel knap gedaan!!’ Alle elementen zijn aanwezig om dit een heel sterk boek te maken!
    Of de schrijfster nog meer over maatschappelijke onderwerpen moet schrijven: ze moet zeker verder schrijven!! Of dit dan over maatschappelijke thema’s moet gaan is iets wat de schrijfster moet beslissen. Als zij zich daar goed bij voelt, waarom niet!!

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 42

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Zeker het karakter van Marli evolueert. In het begin komt ze over als een jonge vrouw die over zich heen laat lopen, maar ze verandert in een dappere vrouw die in haar eentje op onderzoek uitgaat.

2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Nee. Marli is natuurlijk de hoofdpersoon, dus leef je automatisch met haar mee.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, ik vind ze prima neergezet.
    De auteurs
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja. Ik vind dat een medische thriller niet zo’n zware schrijfstijl moet hebben. Dit boek heeft een prettige schrijfstijl, waarbij je toch moet nadenken maar niet af en toe moet terug bladeren.

5. Dit is de debuutthriller van Jacqueline Coppens, hoe komt die bij je over? Ik vind het een uitstekende thriller. Ik kijk uit naar haar volgende (medische) thriller.

6. Wat vind jij, zou Jacqueline meer thrillers met een of meer maatschappelijke onderwerpen moeten schrijven? Waarom wel of niet? Ja, dit zijn vaak onderwerpen waar niet zo snel over gepraat wordt.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 249

De karakters:
    Na-mate je steeds verder in het verhaal komt ging ik me steeds meer mee leven met de personages. Tijdens het lezen leer je de personages steeds beter kennen en leef je mee met ze . De verschillende gemoedstoestanden waarin de personages verkeren kwamen bij mij zeer duidelijk over en voelde die gemoedstoestand dan ook.
    Doordat het verhaal verteld wordt vanuit het oogpunt van Marli is ze het ook een personage die gaande weg het verhaal van soms een naïef vrouw in een steeds sterker wordende vrouw. Wat goed aan haar karakter is dat je haar verschillende kanten leert kennen.
    Christian Reumer is een persoon met een dubbele persoonlijkheid en zijn manier van denken wordt duidelijk tegen het einde van het verhaal. Een sluw persoon met valse trekjes in zijn mooie praatjes.
    Ik heb wel het gevoel gekregen dat de karakters goed zijn neergezet en ze hebben de juiste dosering gekregen voor hun rol in het verhaal.

De auteurs:
    De schrijfstijl past goed bij het verhaal. Duidelijk is begin met het uiteenzetten van de personen en het verhaal. Dit allemaal in een zeer toegankelijke taal die vlot geschreven is waardoor het heerlijk leest.
    Een debuut met een goed doordacht plot en hoe het verhaal moet verlopen. Niet te langdradig en weet de juiste toon van het verhaal op het juiste moment te zetten.
    Een verhaal met een maatschappelijk onderwerp maakt het dat je makkelijk het verhaal in mee wordt genomen, jezelf goed in de personages kan verplaatsen.Wat mij betreft mag ze dit vooral blijven doen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.