Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 22: Eindspel Eindspel, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 994
    #4961 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 104

Ben nu nog niet thuis…de mail dat de eerste boeken bezorgd zijn maakte me nieuwsgierig of ik later vandaag ook een dikke enveloppe op de mat zal vinden…

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 107

De cover

Het boek ziet er aan de voorkant verschrikkelijk onheilspellend uit. Het is een oud en vervallen huis waar een boom tegenaan lijkt te rusten. Je vraagt je af of er in zo’n bouwval nog iemand kan leven. Zonder vooroordeel denk ik dan snel dat als er iemand woont dat het niet helemaal pluis is. Dus in die zin intrigeert het aanblik wel. Natuurlijk maakt het verschil wat voor weer het is. Als het mooi zonnig zou zijn, ben je geneigd het te zien als een onderkomen van een oud vrouwtje die zich nog net zelf redt. Maar op deze cover is gekozen voor een donkere lucht. Dit zorgt voor een unheimlig gevoel. De zwarte kraaien versterken het nog eens. De tekst op de achterflap maakt dat je het boek onmiddellijk in wil duiken. Helaas… ik moet nog even een ander uitlezen. Maar spoedig ga ik er in beginnen.

Verwachtingen van de auteur

Ik verwacht veel van deze vrouw. Als je op de achterflap leest zijn het grote kopstukken die haar aanbevelen. Hoewel ik niet zo geloof in aanbevelingen heb ik ook zonder deze reclame wel vertrouwen in haar. Ze heeft in ieder geval 4 boeken geschreven in deze serie. Dan moet je haast wel goed zijn. Ik heb nog nooit wat van haar gelezen maar laat me graag verrassen.

Wat ik van het boek verwacht

Ik heb geen idee. Maar ik hoop op een spannend verhaal waarbij ik al lezende niet kan raden wat de afloop is. Wat ook leuk zou zijn dat dit boek zo goed is dat ik er niet van kan slapen omdat het me bezig houdt. Ik kan haast niet wachten.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 78

Cover:

De cover zou voor mij een reden zijn het boek op te pakken en de achterflap te gaan lezen, mocht ik in een boekwinkel staan.
    Thriller liefhebbers houden denk ik hier van…………..onheilspellend, donkere luchten, zwarte vogels……………..
    Ook de tipisch Nederlandse lucht, is goed bij de Noordzeemoorden.

Verwachting van auteur:

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb nog niets van haar gelezen, maar aangezien de reeks Noordzeemoorden me wel was opgevallen, en goed staat aangeschreven verwacht ik er wel veel van. Ik had de reeks klaar staan op mijn telefoon (daar lees ik op), maar moest eerst nog boeken van een Scandinavische schrijver uit lezen.
    Isa Maron krijgt van de pers zeer goede recensies, dat maakt mijn verwachting groter, ook trouwens omdat er gebeurtenissen in voor komen die gebaseerd zijn op echte moorden.

Verwachting van het verhaal:

Ik kan alleen maar af gaan op het nawoord van de schrijfster…………..bij deze ePub kan ik de achterflap niet lezen.
    Ik denk spannend, juist ook omdat het op echte gebeurtenissen is gebaseerd ook “wird”, zeker door sexfeestjes en misbruik daarvan.

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 51

De Cover:

De cover maakt dat ik het boek meteen wil lezen. Hij ziet er spannend uit en maakt mij nieuwsgierig over het verhaal dat dit boek wil vertellen. Door de donkere lucht weet je al dat het verhaal duister en onheilspellend zal zijn.

Wat verwacht je van de schrijver?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen boeken van haar gelezen heb maar laatst in de winkel ze wel in mijn handen heb gehad. Ik twijfelde enorm tussen een aantal boeken en deze trokken sterk mijn aandacht. Ik verwacht een goed geschreven sterk verhaal. De rescensies aan de achterkant beloven veel goeds.

Wat verwacht je van het boek?
    Een spannend verhaal dat ik in een keer uit wil lezen.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 197

Cover: Onheilspellend en dreigend, dat voorspeld weinig goeds maar wel veel spanning. Het past wel bij de korte inhoud. Ik zie in dat huisje dat hoogbejaarde koppel wonen.

Auteur: Ik heb nog niks van haar gelezen net zoals toch al enkele anderen hier op het forum maar al veel goeds over haar gehoord

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Heel veel goeds als ik de recensies lees, een spannend verhaal waarvan het plot echt verrassend is

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 75

De cover

Op de voorkant van de cover staat een oud vervallen huis met wat schuren en een silo er bij gebouwd. Een oude scheef hangende boom rust tegen het huis aan. Alles maakt een verlaten indruk. Op de achtergrond zie je nog wat golven van de Noordzee die het strand op rollen. Er hangt een donkere, bijna zwarte lucht die noodweer voorspeld.Twee zwarte vogels vliegen voorbij op zoek naar hun nest om te schuilen voordat de bui lost barst. Het totaal plaatje maakt een sinistere en onheilspellende indruk, hier wil je liever miet zijn.
    Boven aan de cover staat de naam van de auteur, Isa Maron en daaronder met opvallende witte letters de titel van het boek “Eindspel”. Ondeaan de cover staat dat het een thriller is in de reeks van “De Noordzee moorden”. Het geheel past mooi bij de vorige drie delen van “De Noordzee moorden”. Op de achterkant staat een korte inhoud vermeld en ook wordt er terug verwezen naar de vorige boeken. Verschillende quotes worden aangehaald.

De auteur.

Ik heb de vorige boeken van “De Noordzee moorden” al gelezen. Het eerste boek “Galgenveld” had me al meteen te pakken en de daarop volgende boeken vond ik steeds beter worden. Ik ben dan ook heel benieuwd of Isa Maron met “Eindspel” zich zelf nog kan overtreffen. Mijn verwachtingen zijn dan ook hoog.

Verwachtingen.

Ik verwacht een gruwelijk spannend boek waarin de puzzelstukjes van de rode draad eindelijk op zijn plek vallen. Ik ben heel benieuwd hoe het met Kyra en haar zoektocht naar haar zus verder gaat. Hoe de zaak met de gevonden hoofden zich verder ontwikkeld en of ze de moordenaar nu eindelijk te pakken hebben. Wat is er gebeurt met het hoogbejaarde echtpaar en hoe gaat het verder met Maud, haar dochter en haar relatie. Allemaal vragen en nog meer vragen waar ik hopelijk aan het einde van Eindspel een antwoord heb.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 134

Cover: Zoals we gewend zijn van Isa Maron is ook de cover weer erg
    mysterieus te noemen. Erg mooi dat oude huisje met die boom
    er lang. De woorden voorop de cover zijn in stijl met de andere
    Noordzee moorden van haar. Een mooi geheel en prachtig afgewerkt.

De auteur: Hier hoef ik weinig van te zeggen. Isa Maron heeft me nog nooit
    +verwachting teleurgesteld. Alle Noordzee moorden waren super spannend en
    héél erg benieuwd naar déze inhoud. Ze heeft een fijne schrijfstijl,
    en ben heel erg benieuwd naar de afloop van de vermiste zus van
    Kyra. Ze zal haar zéker vinden. Hoop dat ik op het eind van dit
    boek met een gerust hart kan gaan slapen.

wiets
    Bijdrager
    Post count: 97

Cover: Ziet er dreigend en donker uit. Past ook bij de andere 3 en het verhaal.
    Duidelijke letters – acteur – titel – onderaan: soort en serie. Mooi!
    Achterop de beschrijving, niet te veel weggevend maar wel lokkend.
    En terecht de vermelding dat het een vierde deel in een serie is.
    Bij deze serie loopt het verhaal ook echt door, dus is het lezen van alle vier ook een pre.

Auteur: Ik verwacht weer een heerlijk lezend boek. Alles klopt en het verhaal steekt goed in elkaar.

Verwachting: Een heerlijk, gruwelijk spannend verhaal, waarbij je alleen maar verder lezen wil.
    Door, door, door, tot het uit is en je denkt: ‘oh, wat jammer, ‘t is uit’.
    Wel eindelijk de ontknoping, want je wil na 4 boeken natuurlijk ook wel ‘s weten hoe ‘t nou allemaal zit.

Brigitte72
    Bijdrager
    Post count: 11

Cover: onheilspellend en duister. Wordt er door aangetrokken om zo snel mogelijk te gaan lezen. Korte info op de achterkant versterkt dat.

Auteur: Ze krijgt goede recensies dus ik verwacht een goede schrijfstijl die je gelijk pakt.

Verwachting: Een boek dat je vanaf minuut 1 in zijn greep houdt. Dat je alleen maar wilt lezen, lezen en nog eens lezen. Een spannend en onheilspellend verhaal wat je ook nog bezig houd nadat het boek uit is…

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 86

Wat een dik boek! Dat zal weer veel leesplezier met zich meebrengen. Ik vind de cover er erg spannend uitzien met het slechte weer en het huis in een vervallen staat.

Ik ben dol op deze schrijfster. Haar Noordzeemoorden boeken zijn geweldig en super spannend dus dat zal dit boek ook weer zijn. Ik verwacht dus weer veel leesplezier en ik denk dat ik ook dit boek weer lastig weg kan leggen als ik er eenmaal goed in zit.

alegna
    Bijdrager
    Post count: 62

De cover is zoals ik graag zie bij een thriller. Mysterieus, onheilspellend een perfect plaatje. Een vervallen huis (in the middle of nowhere?) met een donkere lucht en twee kraaien. Op de achterzijde staat dat het hoogbejaarde stel in Amsterdam-Noord woont. Hebben ze daar zulke afgelegen woningen zoals op de afbeelding? Geen idee.

De schrijfster ken ik nog niet. Een aangename kennismaking, hoop ik. Wel lees je veel goede recensies en / of opmerkingen over haar boeken, dus dat beloofd wat.

Als het boek hetzelfde in me teweeg brengt als de geweldige voorpagina en het kleine stukje op de achterzijde, dan ga ik enorm genieten van dit spannende boek! Ben dus echt benieuwd of het deze verwachting waar zal maken. Wel zal ik nog eerst even twee andere boeken moeten lezen. Nog even geduld dus.

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 162

Cover – Een zeer mooie cover die je een onheilspellend stormachtig gevoel geven. het boek is lekker dik dat had ik niet zo verwacht. Ik moet zeggen dat ik dit boek al vele malen langs heb zien komen en keer op keer dacht ik , die wil ik graag lezen. Ik kan ook niet wachten om te beginnen.

Ik heb nog nooit iets van de schrijfster gelezen en ben dan ook zeer benieuwd. Ik heb niet echt een verwachting daarvan.

Het verhaal lijkt me een heerlijk heftige thriller.

maria
    Bijdrager
    Post count: 171

De cover geeft bij mij aan een gevoel van desolaatheid, grauw, eenzaam, alleen, vervallen, verlaten,somber, ouderdom, maar misschien daarom een plek om iemand apart te houden.

De schrijfster ken ik niet

Ik verwacht een spannend verhaal, zeker omdat het deel vier is. Ik hoop niet dat de andere delen onmisbaar zijn om dit deel te begrijpen. De Titel geeft aan dat dit het einde is van een serie van vier boeken, dus er zal neem ik aan helderheid komen.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 107

Cover: Mooie cover in zwart wit met foto van een onheilspellend huis.
    Wat staat daar te gebeuren?
    De achterkant is ook in zwart wit, het geheel vind ik smaakvol.

Auteur: Van Isa Maron heb ik in deze serie eerder twee boeken gelezen, Galgenveld en Ritueel en ik zag wel groei in de boeken. Daarom ben ik erg benieuwd naar dit laatste deel. De kritieken zijn goed.

Verwachting: Ik verwacht een spannend en goed geschreven verhaal te gaan lezen en een goede afsluiting van de serie.
    Met name ook of Kyra uiteindelijk haar zuster vindt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.