15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 994
    #4966 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 134

Spanning: 9 punten, omdat ik het een vreselijk spannend boek vond

Plot: 9 punten, omdat de plot van begin tot eind heel goed opgebouwd is

Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal mij véle spannende uurtjes bezorgd heeft

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het makkelijk leest, super ontspannend

Originaliteit: 9 punten, omdat ik het net zoals de andere drie boeken erg origineel vond

Psychologie: 9 punten, omdat bij iedereen psychologische achtergrond duidelijk voelbaar was

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 162

Spanning: .8. punten, omdat …. Heerlijk spannend , vanaf het begin tot eind heb ik genoten.
    Plot: .8. punten, omdat …. Aan het einde word een spannende scene geschetst die het plot zinderend maakt.
    Leesplezier: .8. punten, omdat ….Vanaf begin tot eind heb ik heerlijk gelezen.
    Schrijfstijl: .8. punten, omdat ….Het boek leest heerlijk weg.
    Originaliteit: .8. punten, omdat ….Bepaalde scenes zijn zeer hard en origineel en laten niks aan de verbeelding over.
    Psychologie: .8. punten, omdat …. Het zit psychologisch vrij ingewikkeld in elkaar , en dan bedoel ik niet dat het moeilijk leesbaar is maar achter alle acties en daden zit een oorsprong.
    Gemiddelde beoordeling: ..8 punten

Ik heb genoten mijn recensie is geplaatst en ik ga snel de andere delen opzoeken. Bedankt dat ik mee mocht doen 🙂

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 78

Spanning: 8 punten, omdat: Het is spannend voor mij, wanneer ik maar door wil blijven lezen, soms leg ik ook het boek even weg omdat het te spannend is.

Plot: 8 punten, omdat het ondanks dat ik niet alle delen heb gelezen, toch een logisch opbouwend verhaal is, van het begin tot het eind.….

Leesplezier:8 punten, omdat ik nu ook de andere delen wil lezen, anders zou ik dat niet doen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik zeker in het begin aan Isa’s schrijfstijl moest wennen.

Originaliteit: 7 punten, tuurlijk is dit thema meerdere keren in thrillers gebruikt, maar zoals het verhaal is opgebouwd en ook omdat het weer andere achtergronden geeft van de personages, blijft het toch origineel.

Psychologie: 8 punten, omdat het het verhaal beter maakt wanneer je de personen beter gaat leren kennen door hun achtergronden.….

Gemiddelde beoordeling: 7,6 punten

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 119

Spanning: 7 punten, omdat het soms een beetje eentonig was

Plot: 7 punten, omdat het een beetje te voorspellen was

Leesplezier: 7 punten, omdat soms een zelfde
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat soms in de ik vorm is geschreven

Originaliteit: 7 punten, omdat het een “dagelijks” gebeuren is

Psychologie: 7 punten, omdat soms een beetje ingewikkeld was

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 86

Spanning: 9 punten, omdat het boek tot het einde toe spannend is.

Plot: 9 punten, omdat je gedurende het verhaal denkt dat Sarina nog leeft waardoor het plot zeer verrassend is.

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek mij in het verhaal meezoog en ik er echt van genoten heb.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk is geschreven en het prettig leest.

Originaliteit: 9 punten, omdat het een verhaal is wat ik nog niet eerder heb gelezen.

Psychologie: 9 punten, omdat Vincent en Ed er wel voor zorgen dat je gaat nadenken en je je echt af gaat vragen wat er in hun hoofden omgaat.

Gemiddelde beoordeling: 8,8 punten

Weert
    Bijdrager
    Post count: 107

Spanning: ..8 punten, omdat ….het een spannend verhaal is

Plot: .8. punten, omdat …. de plot goed gevonden en uitgewerkt is, hoewel niet helemaal onvoorspelbaar

Leesplezier: ..7 punten, omdat …. het verhaal niet moeilijk te lezen is en goed te volgen

Schrijfstijl: .7. punten, omdat ….….het boek goed geschreven is, in het begin weer even wennen aan de schrijfstijl van Isa Maron

Originaliteit: .7. punten, omdat …. het verhaal niet helemaal origineel is , maar wel goed uitgewerkt
    7
    Psychologie: 7.. punten, omdat …. de paychologie en gedachtenwereld van de personages goed uit de verf komt

Gemiddelde beoordeling: 7,3

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 107

Spanning: 9 punten, omdat het echt superspannend is. Ze bouwt in dit verhaal de spanning goed op. En voor mij na een stroeve start, omdat ik de voorgaande delen nog niet had gelezen, was toen ik er in zat het niet meer te stoppen omdat het zo spannend was.

Plot: 8 punten, omdat het een goed uitgewerkt geheel was.

Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal gewoon goed is. Het is makkelijk leesbaar zonder dat je terug moet kijken hoe het ook alweer zit.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat prachtig verwoord, gemakkelijk leesbaar, begrijpelijk.

Originaliteit: 8 punten, omdat er wel eens vaker over ontvoeringen wordt geschreven. Maar deze kon ik nog niet echt. Het misbruik van eigen kinderen die op hun beurt weer gaan misbruiken.

Psychologie: 8 punten, omdat de karakters goed zijn uitgewerkt en je dus weet waar je mee te doen hebt.

Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

Kortom! Een keigaaf boek.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 197

Spanning: 9 punten, omdat het spannend is van het begin tot het einde, er is geen moment dat je het verhaal saai vind

Plot: 8 punten, omdat een deel te verwachten was maar ik had niet gedacht dat Sarah het zou overleven

Leesplezier: 9 punten, omdat hoewel ik de vorige boeken niet gelezen heb, kon ik het verhaal toch goed volgen

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het gemakkelijk weg leest en zo goed geschreven is dat je het boek niet kan wegleggen. Ik heb geen fouten gezien maar dat komt misschien omdat het boek me zo bleef boeien

Originaliteit: 9 punten, omdat het een heel sterk verhaal is en op deze manier heb ik nog geen verhaal gelezen

Psychologie: 8 punten, omdat alles zo geschreven is dat je meevoelt met de personages, je leert hun goed kennen en ook waarom ze geworden zijn wie ze nu zijn

Gemiddelde beoordeling: 8,8 punten

wiets
    Bijdrager
    Post count: 97

Spanning: 9 punten, omdat je na 4 boeken graag wil weten hoe ‘t nou zit – en eigenlijk nog hoop had;(

Plot: 8 punten, omdat ‘t de lijnen goed doorlopen tot de ontknoping (minpuntje – Jerry Hasting, zie vragen aan Isa)

Leesplezier: 8 punten, omdat ik ook dit boek weer met plezier heb gelezen, maar wel heel veel heen en weer springen moest

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de tekst prettig leest en zinnen goed lopen.

Originaliteit: 8 punten, omdat er vast wel meer boeken zijn die over zulke zieke geesten gaan maar hier er ook meerdere waar gebeurde feiten in verwerkt zijn.

Psychologie: 9 punten, omdat de hoofdpersonen door ontwikkelen, wat we ook meekrijgen (privé-situaties)

Gemiddelde beoordeling: 8.3 punten

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 104

Spanning: 8 punten, omdat de opbouw naar de ontknoping (van de hele serie) goed in elkaar zit qua spanning. Wel vind ik de moord op het oudere echtpaar een beetje onderbelicht blijven. Alsof het een soort kapstok is geweest waaraan dit verhaal moest worden opgehangen.

Plot: 9 punten, omdat ik vanaf boek 1 alles goed met elkaar verweven is. De uitkomst sluit perfect aan (hoe verdrietig ook) bij de serie.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik na deel 1 uitkeek naar elk volgend deel. Ik zal Kyra missen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een mooie balans is tussen een te oppervlakkige schrijfstijl en te gemaakt moeilijk. Geen overbodige uitleg. Niet teveel beeldspraak.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een geloofwaardig verhaal is. Vooral de geschiedkundige feitjes die in het verhaal verwerkt zijn geven iets extra’s.

Psychologie: 9 punten, omdat het verhaal mij bleef boeien. De schijnbare medewerking van Vincent. De dubbelrol van Ed.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 51

Spanning: 9 punten, omdat ik vond het echt spannend. Goede opbouw van spanning.
    Plot: 9 punten, omdat goed plot, goede opbouw tot het einde.
    Leesplezier: 8 punten, omdat in het begin was het moeilijk, kwam moeilijk door het verhaal heen. Daarna werd het beter en wilde ik het in een stuk doorlezen.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat Fijne schrijfstijl om te lezen, niks op aan te marken.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het is geloofwaardig geschreven en het verhaal komt niet herkenbaar over in verschil met andere thrillers, volkomen uniek.
    Psychologie: 9 punten, omdat je gaat echt denken hoe de hoofdpersonen denken en doen.

Gemiddelde beoordeling: 8.8 punten

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 75

Spanning: 9 punten, omdat er continu spanning in het verhaal zit, moeilijk te stoppen met lezen.

Plot: 10 punten, alle 4 de delen komen op een sublieme wijze samen in een daverende eindspurt.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik met erg veel plezier dit 4e deel gelezen heb en zeer tevreden het boek dicht sla.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat prettig geschreven, geen moeilijke woorden of zinnen.

Originaliteit: 10 punten, omdat verschillende thema’s uit de 4 boeken uiteindelijk allemaal samen komen in huiveringwekkend.

plot . Wat dan ook nog eens op waargebeurde feiten berust.

Psychologie: 10 punten, omdat er continu een onderhuidse psychologische lading aanwezig is. Veel diepgang.

Gemiddelde beoordeling: 9,6 punten

maria
    Bijdrager
    Post count: 173

spanning: 9 punten, omdat ik de spanning in mijn borstkast voelde….

Plot:8 punten, omdat de eindjes goed bij elkaar komen en niet te vroeg.helaas is Sarina er niet meer wat eigenlijk al te verwachten was omdat op de andere locaties niets gevonden was. Het blijft vreemd dat Sarina vermoord is omdat zij ook aan de muur van Vincent hing. Het was ook weer niet echt verrassend.

Leesplezier: 8 punten, omdat het prettig lezend was en ik verder wilde gaan.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat er niet noemenswaardig veel fouten in stonden gezien de dikheid van het boek, en prettig en makkelijk geschreven.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik meer boeken heb gelezen waarin een persoon cursief weergegeven is en ik over deze misstanden wel gelezen had alleen niet in deze vorm.

Psychologie: 8 punten, omdat verknipte personen moeilijk te begrijpen zijn en je ze dan altijd gekke dingen in een boek kan laten doen.De achtergrond van vooral de daden van Vincents gedrag en die van Carla worden wel goed weergegeven.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

alegna
    Bijdrager
    Post count: 62

Spanning: 9 punten, omdat ik de verschillende verhaallijnen vanaf het begin tot het eind onwijs spannend vond en steeds weer wilde weten hoe het verder af zou lopen.

Plot: 8 punten, omdat bijna alle verhaallijnen goed op elkaar aansluiten. Enkel de verhaallijn van de inbraak door de jongeren bij het oudere echtpaar kan ik moeilijk in verband brengen met het kindermisbruik en de verdwijningen van jonge meisjes. Dit lijkt er maar wat bij verzonnen te zijn, terwijl ik dacht dat hier het verhaal ook om zou gaan, omdat het hiermee begint.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik echt kan genieten van dit soort thrillers. Lekker luguber. Een goed kat en muisspel.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat Isa Maron echt een fijne manier van schrijven heeft. Het is zeer overzichtelijk en je weet goed wie er in het boek nu ‘aan het woord’ is. Aangezien ik persoonlijk niet heel diep in een boek duik, vind ik dit wel erg fijn, dan hoef ik niet tussendoor ook nog te denken: O ja, nu is die en nu is die, waardoor ik het verhaal verlies.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het echt superleuk vond dat er één dader in de cel zit en men zelfs een tijdje dacht dat dit de enige dader was. Dit vond ik een leuk aspect, waardoor het echte kat en muisspel pas laat begon, maar het psychische tussen Kyra en Vincent al even bezig was. Wel was het minder origineel dat de dochter van de politieagente werd meegenomen.

Psychologie: 9 punten, omdat je echt mee begon te leven met de hoofdrolspelers. Vooral met Kyra. Vincent is zo’n misselijk psychisch spel aan het spelen met haar over haar zus, dat je echt een bloedhekel aan hem krijgt.

Gemiddelde beoordeling: 8.7 punten

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.