Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 146: Een Noorse winternacht Een Noorse winternacht, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!
    Bianca0602
    Bijdrager
    Aantal berichten: 243

1. Een opmerkelijk citaat heb ik gevonden in hoofdstuk 9;
    Bo keek naar haar. ‘Ik kan wel merken dat u veel van hem hield.’
    ‘Hield?’ zei Signy scherp. ‘Hij is dood, de liefde niet.’
    Dit is een hele mooie uitspraak. Waarom zou de liefde over zijn als een geliefde overlijdt.

2. Nee, de verhaallijn ontwikkelde zich niet zoals verwacht.

3. Ik ben maar 1 foutje tegengekomen in het boek. Dom genoeg ben ik vergeten te noteren waar.
    “het was nog vroeg in zomer”
    Daar mist het woordje ‘de’.

Sylvia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 43

Opmerkelijke citaten zijn me niet opgevallen, hoewel ik me wel erg kan vinden aan wat Bianca hierboven zegt: “Hij is dood, de liefde niet”. Dat is echt heel erg mooi gezegd door Signy en getuigd van ware liefde.

Wat de verhaallijn betreft had ik echt geen idee waar die heen zou gaan, ik werd dus meerdere keren aangenaam verrast in het boek.

Ik weet dat ik ergens een klein foutje heb gezien, maar geen idee meer waar. Het verhaal nam me zo enorm in beslag dat het beslist niet storend was.

justine
    Bijdrager
    Aantal berichten: 198

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Normaal ben ik niet zo van de citaten, ik zie ze niet, maar in dit boek stond het bol van prachtige poëtische omschrijvingen van de omgeving.
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ja, en nee, soms denk je dat je het weet, en dan weer niet. Best bijzonder

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Elke
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

Ik sluit me aan bij de meerderheid hier, van hetgene dat Signy zegt :
    “Hij is dood, de liefde niet”. Dat getuigt toch van ware liefde.

Wat de verhaallijn betreft, kan ik nog niet zeggen of het naar mijn verwachting verloopt, ik heb er op dit moment geen idee van, ik ben momenteel in de helft v/h verhaal.

En een foutje heb ik tot hiertoe nog maar één gevonden :
    In hoofdstuk 9 :
    “Ze sloot de deur en liep zo zachtjes als op haar bergschoenen mogelijk was verder…”
    Een aantal regels verder lees je dat Bo de schoenen van Zac aanheeft…

Corine12
    Bijdrager
    Aantal berichten: 78

Aangezien bovenstaande lezers het al hebben vermeld, zou ik in herhaling vallen. Dus wat ik ook opmerkelijk vond is de zin: “Hij is dood, de liefde niet”.
    In het begin vond ik het boek niet lekker lezen, maar ik ben nu halverwege en het leest inmiddels als een trein. Ik heb nu een vermoeden hoe de verhaallijn gaat lopen, maar je weet het maar nooit. Misschien zit er nog een verrassing in.

Malika
    Bijdrager
    Aantal berichten: 9

Het citaat dat ook mij voorlopig het meest is bijgebleven is ‘Hij is dood, de liefde niet’. Dit vind ik zo mooi gezegd.
    Ik zit momenteel ongeveer halfweg het boek en ik vind dat er nu pas vaart in begint te komen. In het begin had ik er wat moeite mee en snapte ik de flashbacks naar het Noorwegen van de jaren ’30 niet. Ondertussen wordt één en ander duidelijker.
    Voorlopig nog geen taal- of schrijffouten ontdekt, en ik ben hier doorgaans toch écht allergisch voor.
    We lezen gezellig verder de komende dagen.

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Aantal berichten: 51

De bovengenoemde citaat vond ik ook inderdaad mooi.
    Ik ben nu op de helft van het boek.
    Nu begin ik er pas echt in te komen.
    Verhaallijn gaat nog niet als verwacht, ik hoop dat er nog een verrassende wending in het verhaal komt.

sillyruns
    Bijdrager
    Aantal berichten: 141

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Echt opmerkelijke citaten ben ik niet vaak tegengekomen. Wel woorden waarbij ik even moest fronsen. Zoals bijvoorbeeld het woord een gedesemde gezichtsuitdrukking (mijn plakker in het boek is op een of andere manier verloren, het woord stond redelijk aan het eind van het boek). Vaker kwam ik woorden tegen die ik een beetje gezocht vond. De schrijfstijl is over het algemeen heel toegankelijk. Het lijkt echter alsof de auteur (of vertaler) er af en toe een wat duurder woord in heeft willen gooien.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? De verhaallijn vind ik redelijk voorspelbaar, al bleef bij mij wel lang de vraag met wie Bo uiteindelijk zou eindigen. De spanning over de stalker vond ik te voorspelbaar. Dat was alleen maar een aha-moment toen het duidelijk werd.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Geen bijzonderheden wat fouten betreft, alleen het eerder genoemde verdwaalde chique woord.

Corine12
    Bijdrager
    Aantal berichten: 78

Ik had toch nog een opmerkelijke zin gezien: “De ochtend ving aan als een ei dat brak”. Grappig, ik heb er nog nooit van gehoord.

Malika
    Bijdrager
    Aantal berichten: 9

Ik had toch nog een opmerkelijke zin gezien: “De ochtend ving aan als een ei dat brak”. Grappig, ik heb er nog nooit van gehoord.

Ik denk dat dit komt uit de vertaling van ‘at the crack of dawn’. Misschien iets te letterlijk vertaald.

Gonneke38
    Bijdrager
    Aantal berichten: 52

Ik ben nu op de helft van het boek. Ik kan zo snel geen opmerkelijke citaten bedenken.

De verhaallijn ontwikkelt zich heel anders dan ik had verwacht. Vanaf moment 1 dacht ik dat er wat zou gebeuren met 1 van de hoofdrolspelers. Dat ze zouden verongelukken of iets. In elke bladzijde zou wel een plotwending kunnen komen en dat vind ik erg goed. Het duurt wel lang voordat er ook echt wat gebeurt en het verhaal duidelijker wordt. Ik ben wel nu al benieuwd hoe het verhaal afloopt. Het verhaal zelf vind ik nog niet echt thriller, doodeng is het niet. Meestal kan mijn hart een harde thriller niet (figuurlijk dan) en lees ik alvast de laatste pagina’s uit nieuwsgierigheid. Nu hou ik het liever geheim tot het eind. Ook wel eens leuk voor de verandering.

Ik ben nog geen gekke spelfoutjes tegen gekomen in het boek.

Gonneke38
    Bijdrager

Wat een grappige uitdrukking. Nog niet tegengekomen… ken het ook niet.

Gonneke38
    Bijdrager

Grappige quote… ken ik ook niet

Anitadegroot
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Ik vind het tot nu toe heel typisch nu Bo ten huwelijk is gevraagt merkt ze pas op dat ze altijd met zijn drieën zijn maar goed dat hebben er meer dat het begin wat lastig is en dat heb ik ook maar nu halverwege heb ik er zin in om verder te gaan.
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld. Geen gekke dingen gezien tot nu toe.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.