Home Forums Leesclub 146: Een Noorse winternacht Een Noorse winternacht, Beoordeling

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1730
    #25832 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Karakterontwikkeling: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 186

Karakterontwikkeling: 10 punten, omdat elke personage een zekere ontwikkeling doormaakt. Niet altijd in positieve zin.

Plot: 10 punten, omdat het goed was opgebouwd met verschillende wendingen. Het bleef tot het eind een verrassing.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik me heel erg goed in kon leven in de personages en het verhaal.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat Karen Swan zo levendig kan schrijven dat ik soms echt de kou voelde en verwachtte dat het buiten zou sneeuwen.

Originaliteit: 10 punten, omdat het boek veel hedendaagse problematiek in zich heeft.

Psychologie: 10 punten, omdat het verhaal onder je huid gaat zitten, ik vroeg me constant af wie nu die “stalker” is.

Gemiddelde beoordeling: 10 punten

P. Holla
    Bijdrager
    Post count: 16

Karakterontwikkeling:10 punten, omdat alle karakters worden steeds verder uitgewerkt, waardoor je de persoon steeds beter gaat kennen/ begrijpen.
    Plot: 10 punten, omdat het een verrassend einde werd.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het echt een verhaal van deze tijd is. Het verhaal in het verleden had van mij wat meer uitgediept mogen worden.
    Schrijfstijl: 10 punten, omdat je zo beeldend schrijft en je in je hoofd een voorstelling daarvan kan maken.
    Originaliteit: 10 punten, omdat echt een verhaal van de huidige tijd is.
    Psychologie: 9 punten, omdat dit eigenlijk pas halverwege het boek echt vorm ging krijgen. De opbouw naar de stalker, de moord in het verleden kwam wat traag op gang.

Gemiddelde beoordeling: 9.6 punten

justine
    Bijdrager
    Post count: 179

Karakterontwikkeling: 8 punten, omdat alles zo mooi uitgewerkt werd
    Plot: 8 punten, omdat het een leuk en een verhaal van deze tijd is
    Leesplezier: 8 punten, omdat je echt werd gegrepen door dit verhaal
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat deze heel plezierig is
    Originaliteit: 8 punten, omdat sociale media een grote rol speelt
    Psychologie: 8 punten, omdat dit steeds meer naar voren kwam, zeker tijdens de stukjes over de stalker.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Elke
    Bijdrager
    Post count: 7

Karakterontwikkeling: 8 punten, omdat de karakters toch evolueren naar mate het verhaal vordert.
    Plot: 7 punten, omdat ik vind het wel een vlot verhaal, enkel begrijp ik niets van bloggen en vloggen.
    Leesplezier: 7 punten, omdat er teveel werd geswitcht naar het verleden.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het op sommige momenten best grappig was.
    Originaliteit: 8 punten, omdat de plaatsen (Noorwegen en de andere plaatsen) mooi omschreven worden. Ik ben nog nooit op die plaatsen geweest, maar doordat deze uitgebreid zijn omschreven, heb ik een plaatje in mijn hoofd hoe het eruit zou zien. Al krijg je me nooit naar Noorwegen, véél te koud ! 😀
    Psychologie: 7 punten, omdat de puzzelstukjes van de stalker mooi in mekaar vallen.

Gemiddelde beoordeling: 7,5

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 51

Karakterontwikkeling: 10 punten, omdat de karakters goed worden beschreven en er zit een groei in de karakters

Plot: 9 punten, omdat het het goed wordt opgebouwd. Soms wel voorspelbaar

Leesplezier: 9 punten, het is goed te lezen geen moeilijke stukken in het verhaal.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het het boek goed te lezen is.

Originaliteit: 9 punten, omdat Noorwegen wordt mooi beschreven. Je merkt dat er voldoende research us gedaan

Psychologie: 7 punten, omdat op een gegeven moment vallen de puzzelstukjes in elkaar wie de stalker is.

Cijfer 9

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 47

Karakterontwikkeling: 8 punten, omdat er groei zit in de karakters van Bo en Anders.
    Plot: 8 punten, omdat ik het deels wel zag aankomen.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik het lekker vond lezen.
    Schrijfstijl: 9 punten, zie leesplezier.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het helemaal van deze tijd met de social media.
    Psychologie: 8 punten, omdat er langzaam naar de identiteit van stalker toegewerkt wordt.
    Totaal: 8,5

Sylvia
    Bijdrager
    Post count: 28

Karakterontwikkeling: 9 punten, omdat alle karakters voldoende aandacht kregen; er bleef niemand onbelicht.

Plot: 9 punten, omdat het een uniek verhaal is en de opbouw heel goed is. Ik vond het niet voorspelbaar, dus het einde was verrassend voor mij.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik echt meegezogen werd in het verhaal! Het kroop onder mijn huid … ik zag het gewoon voor me. Van mij mogen ze er een film van maken 🙂

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek heel lekker leest. Ik ben nergens onduidelijkheden tegengekomen en ik vond het nergens saai of langdradig worden.

Originaliteit: 10 punten, omdat het social media thema maar in weinig boeken zo goed belicht wordt.

Psychologie: 9 punten, omdat uit het verhaal blijkt dat iedereen wel iets met zich meedraagt en daarvoor vaak veroordeelt wordt door anderen. Het is vaak niet wat het lijkt … om maar even met de woorden van Signy te spreken :-).

Gemiddelde beoordeling: 9,3 punten

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 121

Karakterontwikkeling: 8 punten, omdat Bo van verwende dame naar vrouw van vlees en bloed gaat.

Plot: 9 punten, omdat het verhaal heel afwisselend is en ik dit einde niet had verwacht en het heel goed word opgebouwd.

Leesplezier: 9 punten, omdat het heel plezierig leest maar vooral ook boeiend is.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal goed in elkaar steekt leest het heel vlot.

Originaliteit: 9 punten, omdat bloggen en stalken niet vaak in een roman te lezen zijn.

Psychologie: 8 punten, omdat je door de vele plotwendingen het verhaal zeer plezierig is om te lezen zonder dat je het door hebt wie Hij is.

Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

Ik heb genoten van het verhaal en ben positief verrast

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 37

Karakterontwikkeling: 7 punten, omdat er niet echt een ontwikkeling is vind ik, maar dat is juist goed.
    Plot: 9 punten, omdat het goed in elkaar is gezet, realistisch en duidelijk.
    Leesplezier: 8 punten, omdat er wel iets eerder e.e.a. mag gebeuren nog, misschien meer onverklaarbare dingen, maar overal genoten van het verhaal of eigenlijk 2 verhalen.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het goed te begrijpen is, duidelijk, geen foutjes gevonden en veel details van omgeving.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het in Noorwegen afspeelt en je wat woordjes leert. Het heel hedendaags en realistisch is met alles op internet zetten.
    Psychologie: 8 punten, omdat de 2 verhalen zo goed bij elkaar komen uiteindelijk, super bedacht. Het romantische deel was dan weer wel voorspelbaar, maar dat is ook iets wat je wil als je het leest.

Gemiddelde beoordeling: ruim 8 punten

Malika
    Bijdrager
    Post count: 9

Karakterontwikkeling: 8 punten, omdat je enkele personages toch ziet groeien/veranderen in het verhaal. Dit werd heel duidelijk weergegeven.

Plot: 7 punten, omdat het goed in elkaar zit maar uiteindelijk toch niet zo heel verrassend is

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het boek erg graag gelezen heb en ik het boek moeilijk weg kon leggen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de auteur een erg beeldende schrijfstijl heeft, waardoor ik me de locaties visueel erg goed kon voorstellen

Originaliteit: 7 punten, omdat het wel een leuk verhaal is, maar er qua inhoud toch niet zo erg tussenuit springt

Psychologie: 8 punten, omdat de karakters van de hoofdpersonages erg goed uitgediept waren en het me erg realistisch leek hoe ze reageerden op de gebeurtenissen uit hun verleden

Gemiddelde beoordeling: afgerond 8 punten op 10 omdat het een erg mooi boek is waar ik aangename uurtjes mee heb doorgebracht.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.