Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 001 t/m 050 Leesclub 49: Een nieuw begin Een nieuw begin, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1686
    #9517 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 147

– Vermits ik het ebook heb kan ik alleen maar de voorkant zien, die ziet er aantrekkelijk uit. De kleine tekst vind ik wel niet echt voldoen aan de inhoud van het boek.

– Het is een debuut, maar ik geef haar alle kansen. Ik las dat ze een schrijfwedstrijd gewonnen heeft, dat gaat goed komen denk ik.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek
    – Afgaande op de korte inhoud gaat het spannend worden.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 237

De voorkant van het boek ziet er buitengewoon mooi uit. In vind de voorkant stijlvol. De afgebeelde jonge vrouw geeft mij de indruk dat ze het niet meer ziet zitten.
    De kleine doodskoppen op de achterkant zouden symbolen van een heel spannend verhaal kunnen zijn. De korte beschrijving op de achterzijde van het boek vraagt om gelezen te worden.

Ik verwacht van Angelique Haak een goed in elkaar gestoken verhaal met bijzonder veel spanning.

Ik verwacht dat de hoofdpersoon haarzelf constant tegenkomt wat haar voorgeschiedenis betreft en genoodzaakt zal zijn om haar geheim bloot te leggen.

roboos
    Bijdrager
    Post count: 87

Cover:
    Beetje nietszeggende cover. Wat heeft die foto met het verhaal te maken? Is dat Jennifer op die foto of een van de slachtoffers?
    Verder leuk die opmerkingen van andere bekende collega-lezers. Alleen jammer dat de opmerkingen die ze over het boek maken (nog) niet op hun wegpagina’s zijn terug te vinden.

Auteur:
    Een debuut uit Rotterdam, dat maakt me heel nieuwsgierig. Vooral ook omdat ik hier en daar al mooire recensies heb gezien. Benieuwd of Angelique Haak mij ook kan boeien.

Verwachting:
    Ik verwacht een spannend boek waar ik hopelijk flink wat van Rotterdam in tegenkom.

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Ik lees het ebook en ben de cover gaan opzoeken op internet. Voor mij is hij een schot in de roos. Veel zwart wat meestal slaat op niet zo prettige dingen die te gebeuren staan. Vermits je van buiten naar binnen kijkt, denk ik onmiddellijk aan een stalker of iemand die zijn volgend slachtoffer staat te bespieden. Hij geeft mij het thrillergevoel mee. En natuurlijk is mijn nieuwsgierigheid geprikkeld wanneer ik de achterflap lees. Wat heeft de auteur voor Jennifer in petto?

Het is een debuut en dat is vaak het moeilijkste boek voor een auteur, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Ik hoop dat het gevoel dat de cover mij geeft, doorgetrokken gaat worden doorheen het hele verhaal.

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 133

De cover creëert een bepaalde spanning bij mij. Heeft het raam spijlen of zijn het tralies? Het raam wekt de indruk gevangen te zitten.

Omdat dit een debuut is, hoop ik dat ze de opgeroepen spanning bij mij waar kan maken.

Ik verwacht een spannend verhaal en ik hoop op veel verrassende elementen.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 209

Cover: Tja ik zie een vrouw die staat te piekeren denk ik.
    Vind de cover nou niet echt spectaculair. Beetje saai.
    Wat collega’s achterop de flap schrijven vind ik wél de
    moeite waard en leuk om te lezen. Ook de doodskopjes
    aan de zijkanten vind ik héél apart.
    Ook een mooie foto van de auteur.
    Geweldige achterkant.

Auteur: het is het debuut van Angelique Haak, maar ik denk
    omdat ze al eens een schrijfwedstrijd heeft gewonnen, dat ze
    wel een spannend boek zal kunnen schrijven.

Verwachting: Nee het zal niet blijven bij een vrouw die diep
    verzonken staat de peinzen, of het niet meer ziet zitten, want de
    doodskopjes geven aan dat er wel méér zal gaan gebeuren.
    Ik verwacht een heel spannend boek.

Mama-jellie
    Bijdrager
    Post count: 27

Cover: voornamelijk zwart. Alsof iets duisters is gebeurd. Een vrouw achter een raam alsof iemand haar gekijkt. Vind de voorkant 123 niets zeggen over de titel.

Auteur: het is haar debuut. Geen verwachtingen. Ga er blanco in. Erg benieuwd.

Verwachting: er achter te komen waarom ze een nieuwe start wil maken. Wat is er gebeurd, maar ook waarom ze vertrokken is uit Rotterdam. Wat heeft de moordenaar met haar. Allemaal vragen over het boek en hoop dat ik daar antwoord op krijg in het boek. Verwacht hoop op een spannend boek. Het liefst van begin tot eind.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 123

Cover: Zwart overheerst op de cover, lijkt te duiden op een duister boek. Daarnaast is het alsof je van buitenuit iemand bekijkt. Doet me denken aan een gluurder/stalker.

Auteur: Het is een debuutboek, dus ik ben erg benieuwd.

Verwachting: Een spannende thriller met een wat historisch (Griekse mythologie) kantje.

jennifervogels
    Bijdrager
    Post count: 11

De voorkant is heel mooi. De eerste indruk als ik op de kaft kijk, is dat ze veel heeft meegemaakt. De achterkant, met die doodshoofden, geeft aan dat het een vrij spannend verhaal is.
    Ik verwacht van Angelique Haak een goed, meeslepend verhaal.
    Ik verwacht een spannend verhaal, dat je heel erg meesleept.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 115

Cover:

De cover is qua kleursetting en vormgeving doodgewoon, niet echt spectaculair.
    Maar als ik goed naar de cover kijk en me afvraag waarom voor deze cover gekozen is snap ik het wel en is het een intrigerende cover. Je ziet waarschijnlijk de hoofdpersoon Jennifer begluurd voor een raam staan om zich om te kleden waarschijnlijk of om zich klaar te maken voor de nacht. Mijn gedachten zijn meteen dat ze begluurd wordt. Maar door wie? en wie zit hierachter? Daar hoop ik al lezende achter te komen!
    Verder staat de titel prominent in beeld op de cover in helder witte letters en de naam van de auteur in groene letters en een quote uit het boek in het geel!. Dit contrasteert goed met het overwegende zwarte voorkant van de cover.
    De achterzijde op een helderwitte achtergrond een korte samenvatting van het verhaal en een foto met begeleidend stukje tekst over de auteur Angelique Haak en in grote zwarte letters de naam van de uitgever De Crime Compagnie.
    Ook worden er enkele korte quotes uit recensies vermeld van een 3 tal lezers/blogs.
    Het geheel maakt de cover helemaal af. Het zou zo maar een boek zijn die ik op basis van de cover zou kopen!

Auteur:

Ik ken deze auteur Angelique Haak nog niet. Dit is mijn allereerste kennismaking met haar en haar werk. Het is ook haar debuut. Op basis van wat ik over haar gelezen heb, heb ik in ieder geval er het volste vertrouwen in een spannende en meeslepend verhaal die op vele aspecten herkenbaar zal zijn omdat het verhaal in Nederland afspeelt.

Verwachting:

Van wat ik er al van gelezen heb(reacties) verwacht ik een spannend en meeslepend verhaal die zich in Nederland afspeelt maar met een mysterieus Mythologisch Grieks kantje met de jacht op een moordenaar die het gemunt heeft op vooral ‘overspelende’ vrouwen.
    Ben heel erg nieuwsgierig en laat me héél graag verrassen.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 45

De voorzijde is overwegend donker, met als beeld een vrouw (in lingerie?) achter een raam. Ik voel me bijna een voyeur. De titel doet me niet direct een thriller vermoeden. Op de achterzijde summiere informatie over het boek en een paar recensies. Ze zetten me tot lezen aan.
    Ik heb geen verwachtingen, ga heerlijk blanco lezen, maar verwacht wel een thriller. Mede gezien de uitgever.

Angelique Haak
    Bijdrager
    Post count: 48

Leuk om de wisselende reacties op de cover te lezen en wat jullie van het boek verwachten… Hopelijk kan ik jullie verwachtingen waar maken 😉 Ik wens jullie in elk geval veel leesplezier en kijk uit naar de volgende onderdelen van de Leesclub!!

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 233

Met een e-book mis ik het bekijken en “besnuffelen” van een boek, voordat je het gaat lezen. Scheelt een hoop voorpret, daarom heb ik graag bladerexemplaren. Mijn voor-info haal ik dan van internet.

Cover: ik vind de foto op de voorkant intrigerend. Vanuit het donkere zwart lijkt het alsof iemand omhoog kijkt naar een raam waardoor een vrouw te zien is in een prachtige witte doorschijnende jurk of nachtjapon. Haar ogen zijn dicht en haar armen reiken naar haar haar en daarmee lijkt het beeld dat je bekijkt intiemer of wat kwetsbaar. Met duidelijke letters zijn de titel en auteur weergegeven, totaal niet afleidend, maar passend bij het geheel. Rechtsboven staat de tekst “wanhopig probeert Jennifer het verleden achter zich te laten…”. Dat woord “wanhopig” schept meteen een verwachting.

Auteur: een debuut is altijd spannend, voor lezer en voor schrijver. Ik lees dat ze zelf uit Rotterdam komt en ben benieuwd of dit terug te lezen is in het boek maar ben vooral benieuwd hoe zij deze thriller neer gaat zetten en of dat smaakt naar meer.

Verwachting: De omschrijving van het verhaal klinkt goed. Ik ben benieuwd naar wat Jennifer achter zich probeert te laten en naar de linken met Griekse mythologie en hoe de dreiging zich naar haar gaan ontwikkelen………. Ik verwacht een spannend boek (tenminste daar hoop ik op)…….

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 187

Helaas heb ik het boek nog steeds niet ontvangen. Is hier wat mis gegaan?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.