Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 001 t/m 050 Leesclub 49: Een nieuw begin Een nieuw begin, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1999
    #9519 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

“Alsof er duizenden diamantjes over de rimpelingen van het water dansten.”

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?

Absoluut. Ik hou van de spanning die er steeds hangt

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Ik denk dat ik een typefoutje vond, maar het is vooral het ontbreken van komma’s dat me bijgebleven is.

roboos
    Bijdrager
    Post count: 95

Inmiddels ben ik al aangeland bij hoofdstuk 33. Goed boek dat makkelijk wegleest. Leuk dat het politiebureau aan de Hoflaan weer in gebruik is. De aparte hoofdstukken waar de dader aan het woord is maken het extra spannend.
    Nog wel wat kanttekeningen. Het rijbewijs uit hoofdstuk 5 moet wel heel oud zijn. Op het creditcard rijbewijs, dat sinds 2006 in gebruik is, staat namelijk geen adres vermeld maar de gemeente van afgifte. En bij mij staat er echt geen Hillegersberg, maar gewoon Rotterdam.
    Dan nog iets wat niet helemaal klopt volgens mij. In hoofdstuk 8 heeft Arnold de Jong Marcella opgebeld en gesproken, terwijl een hoofdstuk verder Arnold de Jong verteld dat hij bij Marcella is langs geweest.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 165

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    – Zoals Axelle zei “Alsof er duizenden diamantjes over de rimpelingen van het water dansten.”

– beter dan verwacht zelfs. Wat een verhaal.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    – ‘Ik heb zijn strafblad gezien, dat is niet misselijk’

Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 271

Het boek boeit me meteen. De spanning en iets dreigends zelfs is meteen aanwezig. Ik kan het boek moeilijk wegleggen. Dus dat is een goed teken!

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 239

Ben nog aan het lezen in Het Testament, maar tóch maar vast begonnen aan
    “Een Nieuw Begin”. Vreselijk zeg, ik kan het niet meer wegleggen en dat heb
    ik bij Het Testament óók al. Maar de eerste hoofdstukken heb ik al uit en
    wat leest het fijn met dat mooie lettertype. Het leest als een trein.

Ik vind het een geweldig spannend boek en ben erg benieuwd wat er zich
    allemaal af gaat spelen. Het Debuut van Angelique Haak valt zéér in de
    smaak en is nét iets voor mij. Wat zal haar volgende boek zijn als dit al zo
    geweldig is.

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 139

Het boek boeit me vanaf het begin. Ik kan geen specifieke citaten vermelden, het hele boek is goed geschreven, leest prettig en blijft boeien. Telkens wordt er een stukje meer ontrafeld van het leven van Jennifer.
    Ook qua zinsbouw en woordgebruik een prima “nieuw begin”!

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 239

Gister begonnen in een nieuw begin met een paar hoofdstukken. Vandaag verder gegaan, het andere boek is uit dus ga me volledig concentreren op een nieuw begin. Wat een geweldig boek is dit. Kost me mijn nachtrust ben ik bang. Kan het niet wegleggen.

Mama-jellie
    Bijdrager
    Post count: 27

Geen andere quotes gevonden dan die gene die al genoemd is.
    Aan de ene kant voldoet het boek wel naar mijn verwachting. De ontdekkingen waarom ze nu weg gegaan is en wat haar verleden in Rotterdam was. Aan de andere kant ook niet. Heeft meer te maken met de schrijfwijze en hoe/de manier waarop het verhaal zich ontwikkelt.
    Foutjes? Niet echt iets kunnen vinden. Af en toe een extra komma.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 158

Op pagina 50: “De Mancini-vulkaan was tot een nieuwe uitbarsting gekomen” een heerlijke woordgrap over het temperament van een Italiaanse advocaat die aangevallen was door de man van Sandra de Jong.

en de eerder genoemde “Alsof er duizenden diamantjes over de rimpelingen van het water dansten.”.

De verhaallijn zit goed in elkaar met steeds weer verschillende wendingen die mij in ieder geval op het verkeerde been zette. Het verhaal wordt ook verteld vanuit verschillende (hoofd)personages.
    Wisselende perspectieven van dader en hoofdpersoon Jennifer zorgt ervoor dat de spanningsboog heel strak komt te staan.

Ik ben géén fouten in zowel spelling als grammaticaal tegengekomen wat op zichzelf al héél erg knap is.

ook ik heb de fout opgemerkt die @Roboos heeft gemeld. Namelijk het feit dat, (hoofdstuk 8) Arnold de Jong Marcella gebeld had terwijl in hoofdstuk 9 wordt aangegeven dat Arnold de Jong bij Marcella langs was geweest en dat voordat Jennifer en Martin bij Marcella waren om e.e.a na te vragen over het verdwijnen van vriendin Sandra de Jong.

jennifervogels
    Bijdrager
    Post count: 11

Als je er eenmaal aan begonnen bent, is het boek niet meer weg te leggen. De stukjes van de moordenaar zijn spannend, en je probeert al linken te leggen met de personen uit het boek.

De verhaallijn loopt wel zoals ik had gedacht, maar wel soms met verassingen en dingen waar ik dan echt van denk,wow. Ik denk dat ik hem in een ruk ga uitlezen, hij wordt steeds spannender…!

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 208

1.Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Alsof er duizenden diamantjes over de rimpelingen van het water dansten. Een citaat wat dus iedereen is opgevallen
    2.Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?.
    Vanaf het begin heeft Angelique me in haar macht. Je wilt blijven doorlezen dit komt ook door haar vlotte manier van schrijven. Ik ben er nog niet achter wat er in het verleden gebeurt is maar dit maakt me razend nieuwsgierig

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 170

Opmerkeljk citaat (p182) “Een beetje jammer dat je me nou net met hem (Sebastian Vettel) vergelijkt, Max Verstappen vind ik veel leuker.” => vond ik grappig: onze Nationale raceheld 🙂
    p222:”Een nieuw begin. Voor het eerst sinds tijden had Jennifer ehct het gevoel dat het mogelijk was.” Leuk om de titel zo letterlijk tegen te komen.

Het boek leest heerlijk weg. Afwisselend vanuit perspectief van Jennifer en van de dader. Angelique lukt het om meerdere mannen in de omgeving van Jennifer verdacht te laten zijn.

Supergoed debuut wat mij betreft!

Severine
    Bijdrager
    Post count: 132

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt:
    “Een beetje jammer dat je me nou net met hem (Sebastian Vettel) vergelijkt, Max Verstappen vind ik veel leuker”: Ik ben een grote F1 fan en vind het dus heel leuk om eens een verwijzing ernaar te zien in een boek.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?:
    Ja, het is erg spannend en het mythologische aspect is goed uitgewerkt.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel:
    Ik heb er niet echt gezien. Of ik las er over.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 267

Ik ben vandaag in Een nieuw begin begonnen. Wat een goed debuut. Hartstikke spannend. Ik ben inmiddels op blz. 97. Ik denk dat ik deze week een middag verlof probeer te nemen, zodat ik weer verder kan lezen. Het verhaal zit goed in elkaar.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.