Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 001 t/m 050 Leesclub 49: Een nieuw begin Een nieuw begin, Na het lezen #2

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 170

De Plot
    Vind het een spannend verhaal! Wat is Jennifer nu precies overkomen in Groningen waardoor ze daar weg ging, waarom had ze geen contact meer met haar zus? Een en ander wordt gaandeweg duidelijk. Maar Angelique Haak maakt voorzichtig alle mannen in de omgeving van Jennifer een klein beetje verdacht, heerlijk! Had het einde dus lang niet aan zien komen, maar vond de dader wel erg verdacht….!

Algemeen
    Zoals hierboven al aangegeven vond ik het dus een zeer boeiend verhaal, waar je maar moeilijk mee kunt stoppen. Je moet door om er achter te komen waarom deze of gene verdacht lijkt en wie nu uiteindelijk de echte dader is! De schrijfstijl is zeer prettig, geen moeilijke woorden, leest lekker weg. Of het een typisch Nederlandse thriller is? Hmm speelt zich duidelijk in Nederland af, maar misschien ook wel doordat ik de personages wel echt Nederlands vind, gewoon lekker jezelf zijn, je niet beter voordoen dan je bent…
    Typering: geloofwaardige thriller, spannend tot het einde

Dit boek
    Voor een Nederlandse thriller vind ik het mythologische aspect wel uniek.

Goede raad voor Angelique Haak: ga zo door! Ben zeer onder de indruk van je debuut!

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 139

De plot
    Ik vond het goed opgebouwd en spannend. Er gebeurd genoeg in het verhaal waardoor het nooit saai wordt en je constant door wilt blijven lezen. De verdenking word op verschillende personen gelegd waardoor je mee gaat denken in het verhaal over wie de dader is. Je vermoed wel iets maar zeker weten doe je het niet.
    Het verhaal word dus erg goed opgebouwd.
    Ik had het einde niet zien aankomen, het was voor mij echt een verrassing.

Algemeen
    Ik vond het zeker een boeiend verhaal en het had steeds mijn volle aandacht. Er gebeurd genoeg in het verhaal waardoor je wilt blijven doorlezen. En de verdenking op verschillende personages maakt dat het spannend blijft want je wilt weten wie de dader is.
    De schrijfstijl van Angelique Haak is erg prettig. Het verhaal leest vlot en is erg begrijpelijk geschreven.
    Of het een typisch Nederlandse thriller is vind ik moeilijk te zeggen altijd, want wat is een typische Nederlandse thriller. Ja er staan Nederlandse namen en plaatsnamen in maar dit zou je zo kunnen vervangen voor andere namen en plaatsnamen.
    Ik vond het verhaal geloofwaardig, spannend en vermakelijk. Ik heb genoten van het boek!

Dit boek
    De griekse mythologie is toegevoegd aan dit boek maar ik denk dat dit wel in meer boeken voorkomt. Dus echt uniek is dat niet. Wat het boek voor mij goed maakt is dat alles klopt in het boek, leuke, interessante personages, genoeg verdachtmakingen, spannende verhaallijn.
    De tip voor Angelique Haak is vooral door te gaan met schrijven. En hopelijk komt Jennifer en haar team nog eens terug in een boek, dat zou leuk zijn!

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 45

Het plot

Het verhaal zit ijzersterk in elkaar, komend vanuit twee verhaallijnen werkt het toe naar een spetterend, gewelddadig einde. Het eerste deel toont hoe verknipt en wreed de dader is. Beetje bij beetje krijgen we dezelfde info als Jennifer en leren we de stalker beter kennen.
    Heel subtiel worden we richting buurman en collega gestuurd en pas daarna wordt de aandacht verlegd. Er wordt naar een grande finale gewerkt en die krijgen we ook.
    In hoeverre de epiloog wat toevoegt aan het verhaal weet ik niet, persoonlijk houd ik wel van een open einde.

Algemeen

Ik heb dit boek met veel plezier gelezen. Helaas noodgedwongen met een gat van twee weken, maar dat bleek een prima test, want ik zat er zo weer in. Het is vlot geschreven, met een lekker ruime woordenschat.
    Het boek speelt zich duidelijk af in Rotterdam, met een grote rol voor het Kralingse Bos.
    Daarnaast het gegeven van een hippe broodjeszaak als JamJam en uiteraard de Lambertuskerk met belendende begraafplaats.
    Beklemmend, intrigerend, origineel.

Dit boek

Dit boek heeft een rauwe start, een sprong in het diepe. Binnen 25 pagina’s word je het verhaal ingezogen en voel je de angsten van de hoofdpersoon.
    Een boek wat je meteen grijpt is altijd prettig.
    Ga op deze manier verder, je schrijfstijl boeit!

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.