Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 001 t/m 050 Leesclub 49: Een nieuw begin Een nieuw begin, Na het lezen #1

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 267

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Elize ontwikkelt zich goed, ze verandert van een haatdragende vrouw naar een zus die er voor Jennifer wil zijn.
    Jennifer ontwikkelt zich tot een steeds sterker wordende vrouw.
    2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Jennifer is mijn favoriete personage. Ze heeft veel moeten doorstaan. Ze denkt dat ze alles wel alleen aankan. Een minpuntje aan haar karakter vind ik haar eigenwijsheid.
    3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik zou alle personages laten zoals de auteur deze bedoeld heeft.

De auteurs
    1.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    In vind de schrijfstijl prima bij deze spannende thriller passen. Vlot geschreven, vlot verhaal.
    2.Een nieuw begin is het thrillerdebuut van Angelique Haak. Ga je de volgende boeken van haar ook lezen?
    Zeker weten. Er gebeurt zo ontzettend veel in het verhaal, heel veel acties. De uiteindelijke dader was voor mij een volkomen verrassing.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 139

De karakters
    Ik vind dat de karakters in het boek zich zeker wel ontwikkelen. Zowel afzonderlijk als samen, wat goed te zien is aan Elize, de relatie met Jennifer verbetert en daarmee verbetert ze haar eigen leven ook. Jennifer ontwikkelt zich ook, ze pakt haar leven weer op in Rotterdam, gaat weer aan het werk en probeert haar fouten van vroeger goed te maken / anders aan te pakken.
    En we zien het bij Martin, die in het verhaal erg worstelt met zijn gevoel over zijn baan en hierin een beslissing neemt.
    Mijn favoriete personage is Jennifer, zij komt natuurlijk ook het meest aan bod. Maar ook de andere personages in het boek spraken mij zeker wel aan.
    Ik zou niks willen veranderen aan een bepaald personage.

De auteurs
    Ik vind zeker dat de schrijfstijl past bij het verhaal. Het verhaal leest heel vlot weg en is makkelijk te lezen. De hoofdstukken zijn niet te lang waardoor je constant nog 1 meer leest! Geschreven vanuit het oogpunt van verschillende karakters maakt dat je geboeid in het verhaal blijft.
    Ik ga zeker het volgende boek van Angelique Haak lezen, ik vond het een erg goed debuut! En eigenlijk hoop ik wel dat ze meer boeken over dit team gaat schrijven!

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 45

De karakters

Het boek kent één hoofdkarakter, Jennifer, alle anderen zijn figuranten.
    Je ziet Jennifer worstelen met twee traumatische gebeurtenissen in haar leven: het overlijden van haar ouders en de gewelddadige verkrachting.
    Beide gebeurtenissen probeert ze een plaats te geven, maar hebben een enorme impact op haar leven, persoon en functioneren.
    Terug naar haar roots wordt ze geconfronteerd met haar angsten, die deels zeer reëel blijken.
    Ze probeert het verloren contact met haar zus te herstellen en wonderwel lukt dat.
    Haar andere angst, die voor haar verkrachter die evolueert tot een stalker, groeit echter en ze heeft meer hulp en pillen nodig.
    Tijdens de grande finale zie je haar groeien en breken.
    De stalker krijgt zijn eigen verhaal middels de gebruikte typografie. Hij evolueert achterwaarts: je ziet hoe hij geworden is wat hij is.
    Elize blijkt een sterker personage dan in eerste instantie, en veert ondanks haar verleden met hulp van Jennifer verrassend goed terug. Haar zou ik graag beter leren kennen.
    De collega’s krijgen een eigen specifieke karaktertrek mee, precies goed om ze boven een oppervlakkig type uit te tillen, zonder dat ze een te grote rol gaan spelen.

De auteur

Het boek is geschreven in een vlotte stijl, met prettige afwisseling tussen dialoog/actie en de worstelingen van Jennifer. De gebruikte typografie voor de drie verhaalperspectieven maken het prettig leesbaar. Het heeft een diepere laag door de keuze voor mythologie, waardoor het geen simpel boek is.
    Een volgend boek van Angelque Haak komt zeker op mijn boekenlijst!

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.