15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1999
    #9521 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 97

Spanning: 8 punten, omdat er is sprake van een origineel soms schokkend/confronterend verhaal.
    Plot: 9 punten, omdat origineel en goed getimede opbouw van het verhaal.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal je meeneemt, in de hoofdpersoon maar ook in de dader(s).
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk, begrijpelijk en prettig geschreven
    Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal net even anders is dan een standaard thriller.
    Psychologie: 7 punten, omdat er soms iets dieper gegaan mag worden in de psychopathologie (zowel bij slachtoffer als de dader(s).

Gemiddelde beoordeling: 8.2 punten

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 208

Spanning: .10. punten, omdat …de spanningsboog vanaf het begin gespannen staat. De gruwelijkheden, die perfect bij het verhaalhoren, geven het net nog dat extra beetje spanning.

Plot: .10. punten, omdat …je heel langzaam achter de waarheid komt maar het plot zo wordt beschreven dat het als een echte verrassing kwam.

Leesplezier: .10. punten, omdat …ik van elke bladzijde heb genoten.

Schrijfstijl: .10. punten, omdat het een ijzersterk verhaallijn heeft met personages die goed en duidelijk worden neergezet.

Originaliteit: .10. punten, omdat …het voor mij toch een ander soort thriller was.

Psychologie: .. 9punten .

toaal 5 verdiende sterren

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 271

Spanning: 9 punten, omdat de dreiging vanaf het begin ook voor mij als lezer voelbaar was.

Plot: 8,5 punten, omdat de verhaallijn goed is opgebouwd en tot meerdere verrassingen leidde.

Leesplezier: 8,5 punten, omdat ik genoten heb van dit debuut!

Schrijfstijl: 8,5 punten, omdat het prettig leesbaar is met korte alinea’s en hoofdstukken, welke worden afgewisseld met cursieve delen en hoofdstukken vanuit een persoon die Jennefer bespiedt.

Originaliteit: 8 punten, omdat er originele elementen in voor kwamen en er meerdere thema’s een rol speelden.

Psychologie: 8,5 punten, omdat er voldoende ontwikkelde bij de personages, maar ook verrassingen waren door de ontwikkeling die bepaalde personages hadden doorgemaakt. Dat paste goed in het verhaal.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

Mama-jellie
    Bijdrager
    Post count: 27

Spanning: 10 punten vanaf de eerst bladzijde wordt je meegenomen in het verhaal en laat je niet meer los

Plot: 10 punten zeer verrassend. zag het niet aankomen. Van iets negatiefs iets positiefs maken

Leesplezier: 10 punten als je boek niet meer weg kan leggen en dat je moet kiezen tussen koken of lezen. Zegt dat bij mij al genoeg

Schrijfstijl: 10 punten heerlijke schrijfstijl leest bladzijde na bladzijde weg

Originaliteit: 8 punten Zijn natuurlijk meer boeken geschreven waarin de hoofdpersoon worstelt met zijn of haar verleden. En toch is de combi die zij hier maakt wel weer uniek

Psychologie: 9 punten misschien dat er bij bepaalde personen iets meer diepgang hadden kunnen zijn. maar das iets kleins

Eind oordeel is voor mij een 9,5

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 165

Spanning: 9 punten, omdat het boek van begin tot eind spannend is

Plot: 9 punten, omdat het een origineel plot is

Leesplezier: 10 punten, omdat Ik heb enorm genoten van het boek

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het een aangenaam leesbare schrijfstijl heeft

Originaliteit: 9 punten, omdat gekwetste rechercheur is niet zo origineel, maar wat ermee gedaan wordt in dit boek is het wel.

Psychologie: 10 punten, omdat elk detail goed uitgewerkt wat

totaal 9.3

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 239

Spanning: 10 punten, omdat het zo spannend was van begin tot eind, dat je er helemaal in mee gezogen werd.

Plot: 9 punten, omdat het een goed opgebouwd verhaal is met allerlei wendingen die je niet aan zag komen.

Leesplezier: 10 punten, omdat het een geweldig boek is waar ik menig plezierig leesuurtje in heb mogen doorbrengen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het heerlijk geschreven is, niet al te lange hoofdstukken en geen moeilijke begrippen etc..

Originaliteit: 10 punten, omdat het zo geschreven is met al die onverwachte gebeurtenissen die het tot een heel originele inhoud maakte

Psychologie: 9 punten, omdat alle gebeurtenissen van de personen goed uitgewerkt waren. Je kon bij iedereen “binnen” in hun ziel kijken.

Totaal: 9.5 met 5 welverdiende sterren.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 158

Spanning: 10 punten, omdat je vanaf het begin het verhaal ingetrokken wordt en er zeer veel gebeurtenissen plaatsvinden. Géén enkele moment verveling.

Plot: 10 punten, omdat het plot me aansprak en de ontknoping is huiveringwekkend. Goed uitgewerkt en je wordt als lezer diverse keren op het verkeerde been gezet door de verschillende wendingen in het verhaal.….

Leesplezier: 10 punten, omdat ik heb genoten van het begin tot het eind. Beeldende personages en fijne schrijfstijl zonder al te ingewikkelde zinnen en/of woorden.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat Angelique me verrast heeft met haar fijne schrijfstijl zonder al te ingewikkelde zinnen en/of woorden.

Originaliteit: 10 punten, omdat het totale verhaal gewoon klopte en de thema’s waren origineel en actueel

Psychologie: 10 punten, omdat alles gewoon klopte met uiteindelijk een, voor mij, verrassende dader.

Gemiddelde beoordeling: 10 punten

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Spanning: 10 punten, omdat het voel mij nooit verlaten heeft

Plot: 10 punten, omdat ik op het verkeerde been werd gezet en toen ik het dacht te weten, toch nog een verrassing voorgeschoteld kreeg

Leesplezier: 9 punten, omdat er een paar dingetjes instonden die niet geloofwaardig waren

Schrijfstijl: 10 punten, omdat op een meeslepende manier neergezet werd

Originaliteit: 9 punten, omdat er gebruik gemaakt werd van de Griekse mythologie

Psychologie: 10 punten, omdat we bij vele mensen in hun hoofd konden kijken en er heel wat manipulatie aan bod kwam

Gemiddelde beoordeling: 9,6 punten

CharlottevV
    Bijdrager
    Post count: 29

Spanning: 9 punten omdat het boek me vanaf het begin intrigeerde en meesleepte in het verhaal.
    Plot: 8.5 punt omdat het een spannend en goed geschreven plot was.
    Leesplezier: 9 punten omdat ik moeite had met te stoppen met lezen wat bij mij betekent dat mijn leesplezier hoog is.
    Schrijfstijl: 8 punten omdat het gemakkelijk leesbaar was.
    Originaliteit: 9 punten omdat het een uniek boek is.
    Psychologie: 9 punten omdat er een psychologie zit achter de manier waarop de moorden worden gepleegd, wie het was en waarom hij dat deed.

Gemiddelde beoordeling: 8.75 punten wat neerkomt op 4.5 ster

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 139

Spanning: 9 punten, omdat het boek bleef boeien van begin tot eind.

Plot: 10 punten, omdat het goed opgebouwd was met verrassende wendingen.

Leesplezier: 10 punten, omdat de aandacht niet verslapte en het verhaal spannend was en prettig om te lezen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal prima te volgen was zonder verslapping van de concentratie.

Originaliteit: 9 punten, omdat de paniekaanvallen van Jennifer en de verwijzing naar de Griekse mythologie voor mij nog niet eerder zo voorgekomen waren.

Psychologie: 9 punten, omdat heel goed uitgelegd werd hoe de paniekaanvallen van Jennifer ontstaan waren en het verhaal verder goed uitgediept werd.

Gemiddelde beoordeling: 9,3.

roboos
    Bijdrager
    Post count: 95

Spanning: 9 punten
    Behoorlijk spannend en ook goed opgebouwd qua spanningsboog.

Plot: 9 punten
    Prachtige plot die nogal wat onverwachte wendingen kent.

Leesplezier: 9 punten
    Ik heb dit boek met veel plezier gelezen en kijk al weer uit naar het volgende boek van Angelique.

Schrijfstijl: 9 punten
    Makkelijk schrijfstijl met niet al te lange hoofdstukken. Goede wisselingen naar het perspectief van de dader. Boek dat je niet makkelijk weglegt.

Originaliteit: 9 punten
    De verwijzing naar de mythologie kom je ook tegen in de boeken van Belgische Jo Claes. In Nederland ken ik daar geen voorbeelden van. De verwijzingen naar plekken in Rotterdam maakte het boek voor mij extra leuk.

Psychologie: 8 punten
    De ontwikkeling van Jennifer maar ook hoe de dader er zo toe gekomen is, zijn knap beschreven.

Gemiddelde beoordeling: 53 punten

Gedeeld door 6 kom ik dan uit op een eindcijfer 8,8.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 267

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal van begin tot en met het einde me volledig in haar greep had.

Plot: 9 punten, omdat ik een totaal ander beeld had van de moordenaar en een andere dader voor ogen had.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik ontzettend van deze debuutthriller genoten heb.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal vlot, levendig en boeiend geschreven is.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik het heel bijzonder vind hoe de Griekse mythologie in het verhaal verweven is.

Psychologie: 9 punten, omdat je een goed beeld krijgt hoe de personages in elkaar zitten. Vanuit welke achtergrond ze iets of niets met hun leven gedaan hebben.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

Severine
    Bijdrager
    Post count: 132

Spanning: 9 punten, omdat ik van in het begin in het verhaal zat en de spanning in het hele boek aanwezig was.

Plot: 8 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zat en de auteur probeert om de lezer op het verkeerde been te zetten.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik er enorm van heb genoten.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het vlot geschreven is.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het verwijzen naar de Griekse mythologie dat tikkeltje meer geeft aan het verhaal.

Psychologie: 9 punten, omdat je een goed beeld krijgt van Jennifer en decaanvaller/moordenaar.

Gemiddelde beoordeling: 52 punten = 8,7/10

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 170

Spanning: 10, want Angelique maakte alle mannen om Jennifer heen een beetje verdacht, heerlijk!
    Plot: 9, mooie opbouw, je komt steeds meer te weten over het verleden van Jennifer (jeugd en korter geleden in Groningen)
    Leesplezier: 9, heb elke minuut tijdens het lezen genoten, zeker nooit het idee gehad dat dit een debuut betreft
    Schrijfstijl: 9, want het leest lekker vlot
    Originaliteit: 9, nog niet vaker een mythologisch aspect gelezen in een Nederlandse thriller
    Psychologie: 9, het motief van de dader is zeer goed uitgewerkt

Gemiddelde score: 9,2 => welverdiende 5 sterren!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.