Home Forums Leesclub 115: Een kans op zes Een kans op zes, Tijdens het lezen

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 30

Wat ik interessant vond aan dit verhaal is dat het in de hoofden van zijn slachtoffers en mij als lezer kruipt. Ik mag niet spoileren dus doe dit ook niet maarer zijn bepaalde uitspraken in het boek die tot nadenken stemmen.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 96

Er zijn me eigenlijk nog geen speciale citaten opgevallen, het is gewone spreektaal zoals het Nederlands in Vlaandren gesproken wordt. Ik werk in Brussel, dus het spradische Frans pak ik ook gewoon mee. Het handjevol Vlaamse woorden en enkele afkortingen zijn voor mij ook dagelijkse kost.
    De schrijfstijl is wel anders dan bij oudere of Noord-Nederlandse schrijvers, vermoedelijk omdat het courante spreektaal is en we praten wel anders onder en boven de Moerdijk. Maar… niet verkeerd, het is niet voor niks dat de Vlamingen meestal het groot dictee der Nederlandse taal wonnen 🙂

De plot ontwikkelt zich totaal anders dan ik had verwacht en de inhoud is ook veel gruwelijker, harder. Dat was schrikken en aanpassen (er is helemaal geen speurtocht naar een dader) maar het is spannend en ik hoop dat het zo voortduurt.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.