Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 115: Een kans op zes Een kans op zes, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1450
    #20884 |

Vragen ThrillZone leesclub Een kans op zes                                      

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Petra Spark vergelijkbaar?
    3. Is het lezen van Een kans op zes voor jou aanleiding om haar debuut  Artikel 13 en volgende boeken van  Petra Spark  ook te gaan lezen?
    moedrie
    Bijdrager
    Post count: 68

Heb je het gevoel dat karakters evolueren. Zo ja hoe?

Ja ik vond dat beide vrouwen wel evolueren
    Alexandra omdat die haar een beetje los laat van haar man en Catherina zich sterker maakt en zelf op onderzoek uit gaat
    Vindt dat Jacob over komt als een man met een verstandelijke beperking.

Heb je een favoriete personage? Zo ja wie spreekt jou het meest aan en waarom?

Damien spreekt mij wel aan omdat hij toch een kind is en nog goed gelovig is in de mensen om hem heen.

Zou jij aan een bepaald persoon iets willen veranderen en wat zou dat zijn ?

Dat vindt ik moeilijk omdat als je de personen veranderd ook het verhaal anders wordt.

De auteur

Vindt je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee waarom?

Moest wel wennen aan het Vlaams en het woordje te was een paar keer vergeten maar vond het voor de rest prettig lezen vlot geschreven zonder toelichtingen

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Petra Spark vergelijkbaar?

Eerlijk gezegd zou ik het niet weten

Is het lezen van Een kans op zes voor jou aanleiding om haar debuut Artikel 13 en volgende boeken van Petra Spark ook te gaan lezen ?

Als ik de kans krijg wil ik ze zeker nog een keer gaan lezen

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 55

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Neen, niet echt.

Heb je een favoriete personage? Neen, het boek kon me niet echt boeien, dus ik heb vroegtijdig afgehaakt.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Neen, want dan verander je het verhaal.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ik had geen probleem met het Vlaams, maar ik ben de draad kwijtgeraakt en kon niet volgen. De schrijftijl stoorde me enorm.
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Petra Spark vergelijkbaar? Geen idee.

Is het lezen van Een kans op zes voor jou aanleiding om haar debuut Artikel 13 en volgende boeken van Petra Spark ook te gaan lezen?
    Neen, sorry. Ik vond dit boek niet aangenaam lezen.

nathalieb
    Bijdrager
    Post count: 47

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Alexandra evolueert omdat ze zoals iemand hierboven al zegt ze meer van haar man loskomt.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Damien omdat hij nog zo onschuldig is en alles geloofd wat er tegen hem gezegd wordt.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, ik zou niks willen veranderen.
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ik vind dat het bij het verhaal past omdat het vlot is geschreven wat goed bij het verhaal past.
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Petra Spark vergelijkbaar?
    Ik heb geen idee.
    Is het lezen van Een kans op zes voor jou aanleiding om haar debuut Artikel 13 en volgende boeken van Petra Spark ook te gaan lezen?
    Ja.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 157

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja,je leert ze veter kennen
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Op dit moment nog niet echt. Ben net halverwege het boek
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ja Jacob beter beschrijven
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, buiten enkele schrijf fouten vind ik het goed
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Petra Spark vergelijkbaar? Kan ik op dit moment niet zeggen
    Is het lezen van Een kans op zes voor jou aanleiding om haar debuut Artikel 13 en volgende boeken van Petra Spark ook te gaan lezen? Ja hoor, eens zien dat het in de bib beschikbaar is

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 171

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    In mijn gevoel alleen Jacob, omdat hij gaat nadenken over wat hij heeft gedaan.
    Nee, geen favoriet.
    Nee, want dat is het niet passend in het verhaal.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik had moeite met de schrijfstijl, het chaotische, de vreemde, kromme zinnen, het niet gebruiken van leestekens e.d. Dat vind ik niet passend, bij geen enkel verhaal.

Niemand, omdat ik de schrijfstijl slecht vond.

Ik heb de preview gelezen van Artikel 13 om te kijken hoe de schrijfstijl in dat boek was en die vond ik een stuk leesbaarder. Voor nu ben ik echter afgehaakt met de schrijver.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 226

De karakters

Hoe verder ik kwam in het verhaal, hoe minder ik snapte van de personages. Als ik dacht de beweegredenen van hun gedrag te snappen, maakte het verhaal een twist waardoor een sympathiek persoon toch vervelende trekjes kreeg.

Geen van de personages.

Er niet één specifiek personage dat als die veranderd het verhaal beter loopt of geloofwaardiger maakt.

De auteur

Het boek leest wel vlot, maar voor een (literaire) thriller vind ik het echt te chaotisch geschreven.

Ik ken geen andere auteur die op deze manier schrijft.

Op basis van dit boek niet.

SaBo
    Bijdrager
    Post count: 19

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren.

Alexandra wel maar de rest van de karakters niet z

Niet echt,

Nee ik zou niets willen veranderen
    De auteur

Ik weet het niet ,het Vlaams is nog wel te doen,maar ik raakte de draad kwijt in het verhaal,het is te chaotisch
    Weet ik niet
    Nee

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 208

Ik heb niet het idee dat de karakters echt evolueren. Ik ben nu ongeveer halverwege het boek en we leren ze beter kennen maar ik zie niet echt een evolutie.
    Mijn favoriet personage is Catherine die op onderzoek uitgaat, haar eigen weg gaat en zich niet laat afschrikken.
    Ik zou aan geen enkel personage iets willen veranderen.

De schrijfstijl past wel bij het verhaal.Dat Vlaams ligt mij wel. Heel herkenbaar voor mij, prettig om te lezen dus.
    Ik kan Petra niet met een andere auteur vergelijken. Vind dit trouwens steeds een moeilijke vraag omdat elke auteur iets unieks heeft.
    Artikel 13 plaats ik op mijn nog te lezen lijstje en haar volgende boeken hebben ook mijn belangstelling.

maria
    Bijdrager
    Post count: 301

De karakters
    Nee niet echt, alleen Catherina wordt steeds doortastender maar of dat verstandig handelen is, is de vraag.Kwam een beetje dom over.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Heb enorm medelijden met Damien die een enorm trauma voor de rest van zijn leven heeft.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ja vindt het handelen van Caterina zo naïef dat het mij enorm ergerde.
    De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Vlot geschreven maar vol met niet logische feiten, niet echt lopende zinnen en soms chaotisch (bv het kermisverhaal)
    5. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Petra Spark vergelijkbaar?
    Nee dat heb ik niet
    6. Is het lezen van Een kans op zes voor jou aanleiding om haar debuut Artikel 13 en volgende boeken van Petra Spark ook te gaan lezen?
    Als ik ze toevallig in handen krijg maar zou ze niet kopen op basis van dit boek.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 256

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja ik vond dat Catherine wel evolueerde omdat ze toch op het einde ervoor zorgde dat Damien gered werd en je ziet haar veranderen van een angstige gevangenen tot een sterke vrouw
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Dan ga ik voor Catherine om dezelfde reden als ik op de vorige vraag beantwoord heb
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Er zou aan verschillende personages veranderingen aangebracht moeten worden want het is soms zo verwarrend en onafgewerkt

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Nee want ik vind dat het verhaal niet echt klopt en niet goed uitgewerkt is en dat is wel jammer
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Petra Spark vergelijkbaar? Ik kan niet vergelijken met iemand anders
    Is het lezen van Een kans op zes voor jou aanleiding om haar debuut Artikel 13 en volgende boeken van Petra Spark ook te gaan lezen? Nee niet echt

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 161

De karakters
    Alexandra evolueert psychisch wel. Verschillende keren wordt aangegeven hoe diep ze wel heeft gezeten. Wat begrijpelijk is na alle trauma’s die ze meemaakte. Toch vindt ze tijdens haar opsluiting en nadien op de boot de kracht om te proberen ontsnappen.
    Jacob is enerzijds een vuile pedofiel maar heeft ook af en toe blijk van gevoelens. Anders dan Martin.
    Sacha zijn karakter is gevormd door zijn verleden.
    Catherine wil enerzijds wel helpen maar anderzijds is ze vooral geïnteresseerd in haar eigen promotie. Ze wisselt doorheen het verhaal tussen hulpvaardig en egoïstisch.
    Nee. Ik vind elk personages wel iets hebben die mij niet aanspreekt. Naast natuurlijk Sophie, Martin, Jacob en Sacha die walgelijk zijn (geworden). Alexandra komt veel te warrig over. En ik verloor dikwijls mijn geduld. Nu ja, ze heeft natuurlijk vanalles meegemaakt. En Catherine denkt alleen aan zichzelf.
    Tja, ik zou veel veranderen , maar dan heb je geen verhaal meer natuurlijk 😉.
    De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Meestal vlotte schrijfstijl maar soms was ik helemaal niet mee in de gedachtengang van de auteur. Was het te warrig geschreven.
    5. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Petra Spark vergelijkbaar?
    Geen idee.
    6. Is het lezen van Een kans op zes voor jou aanleiding om haar debuut Artikel 13 en volgende boeken van Petra Spark ook te gaan lezen?
    Ik denk wel dat ik in de toekomst nog eens iets zou lezen.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 155

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Beide vrouwen vind ik wel. Ze worden sterker vooral Alexandra
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Heb niet echt een favoriet maar wel heb ik medelijden metr Damien
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Hahahah, leuke vraag. Ik zou de nare karakters graag zien veranderen maar dan heb je geen mooi boek meer
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ik vond het wat rommelig en ik was vaak de draad kwijt
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Petra Spark vergelijkbaar? Kan zo geen naam bedenken
    Is het lezen van Een kans op zes voor jou aanleiding om haar debuut Artikel 13 en volgende boeken van Petra Spark ook te gaan lezen? Ja hoor

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 106

Nee, de personages zijn gevormd en vervormd door hun verleden, ik heb niet de indruk dat ze nog kunnen veranderen. Ze passen zich wel aan de veranderende omstandigheden aan, maar dan op een negatieve maneir, door leugens en bedrog, zelfs moord.

Nee, ik vind ze allemaal even onappetijtelijk. Telkens je begrip probeert op te brengen doen ze wel iets om dat weer ongedaan te maken.

Nee, dan zou het een ander boek worden.

Dit is de eerste keer dat ik “dit soort” verhaal lees. Bijgevolg past de schrijfstijl bij het verhaal. Andere argumenten die dit ondersteunen: grof, plat, hard… net zoals de feiten en personages.

Niemand die ik ken

Aktief op zoek ga ik niet, maar als ik het in de 2de handswinkel tegenkom, zal ik het zeker meenemen.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 123

De karakters

Alexandra evolueert, maar ook Catherina. Je leert ze beter kennen.

Damien, hij is nog zo onschuldig als kind.

Ik zou niets veranderen, want je verhaal wordt dan ook anders.

De auteur

Ja, jammer van de fouten.

Ik weet het niet.

Misschien wel.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.