Home Forums Leesclub 116: Een duister pad Een duister pad, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1409
    #21262 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 53

De verhaallijn ontwikkelt zich halverwege toch anders dan verwacht.Ben erg benieuwd naar het einde.

ranata
    Bijdrager
    Post count: 23

De verhaallijn liep anders dan ik dacht en toen was plots het boek al uit.

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 65

Ik had in het begin even wat moeite om in het boek te komen. Inmiddels een kwart verder denk ik o wat verrassend dit had ik niet verwacht.. Hoop dat het zo blijft…..

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 74

Ik had in het begin even wat moeite om in het boek te komen. Inmiddels een kwart verder denk ik o wat verrassend dit had ik niet verwacht.. Hoop dat het zo blijft…..

ik ben nu ongeveer 65 pagina’s ver en moet je gelijk geven. Heb ook wat moeite. Ook meteen wat veel personnages.
    Maar ik heb dus goede moed als ik je opmerking lees, dat het dus snel beter wordt. Zal voor morgen zijn.

wiets
    Bijdrager
    Post count: 118

Ik ben ook nog maar op 50. Dus ook hier gaat t rustig aan, net als t verhaal.
    Het is natuurlijk ook zaak dat we de personages wel wat leren kennen vanaf het begin.
    Er komt nog n serie achteraan als het goed is.
    Ik reken erop dat ik er straks meer in raak.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 90

Ik ben tot nu toe geen opmerkelijke citaten tegen gekomen.

Ik ben nu op blz 130 en het wordt steeds moeilijker om het boek weg te leggen.
    Ik had niet echt een verhaallijn in gedachten, vind dus wel dat het steeds boeiender wordt.

Geen spellingsfouten of iets dergelijks gezien

Lena B
    Bijdrager

Onderussen al wat verder in het boek. Niet zoveel tijd gehad, maar ik, wil het rustig lezen (en goed opletten) Op pag 81 nu en daar lees ik iets, wat misschien bijdraagt tot een wending in de verhaallijn. (Een vermoeden over iemand).
    En Faye ziet er anders uit dan ik dacht.😍

Nog geen spelfouten opgemerkt en geen citaat.

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 9

Ik heb nu ongeveer honderd pagina’s gelezen. Even gestopt om over de personages na te denken. Het wordt al spannend..

wiets
    Bijdrager
    Post count: 118

Ik ben nu op blz 173. Ik zit nu wel in t verhaal, maar het is nog niet zo spannend als ik had verwacht. Wel mooie verhaallijnen die elkaar raken.
    Wat mij wel opviel: het verhaal is in de ik-vorm (faye). Maar hoofdstuk 16 was dat niet.
    Bewust? Waarom? Het is mij (nog) niet duidelijk.
    We gaan weer verder…..

Sorayalatten
    Bijdrager
    Post count: 7

Ik ben nu halverwege en vind de schrijfstijl van Corine heerlijk! De spanning bouwt zich op een goede wijze op en maakt doorlezen aantrekkelijk! Ik heb nog niet echt bijzondere opmerkingen gezien maar ben erg benieuwd naar de tweede helft van het boek!

Lena B
    Bijdrager

Ik ben nu op blz 173. Ik zit nu wel in t verhaal, maar het is nog niet zo spannend als ik had verwacht. Wel mooie verhaallijnen die elkaar raken.
    Wat mij wel opviel: het verhaal is in de ik-vorm (faye). Maar hoofdstuk 16 was dat niet.
    Bewust? Waarom? Het is mij (nog) niet duidelijk.
    We gaan weer verder…..

@wiets
    ik ben daar ondertussen ook beland.
    Ik denk dat de reden is, omdat dat stuk eigenlijk vanuit rechercheur Simon wordt verteld. Hij is bezig met zijn onderzoek en probeert wat meer te weten te komen via Faye

marcel
    Bijdrager
    Post count: 28

Het duurt even voor het verhaal je pakt. Ik had het boek bijna weg gelegd toen het opeens begin te lopen er staat wel iets raars in , op bladzijde 45 heb en ze het o er het middageten en ze nemen medicijnen in voor de avond, dat vind ik vreemd. Er zijn meerdere verhaallijnen te ontdekken maar vind ze tot op heden nog niet heel spannend. Het meest nu wel vlot weg en de onderlinge relaties zag je van veraf aankomen.

Lena B
    Bijdrager

Het duurt even voor het verhaal je pakt. Ik had het boek bijna weg gelegd toen het opeens begin te lopen er staat wel iets raars in , op bladzijde 45 heb en ze het o er het middageten en ze nemen medicijnen in voor de avond, dat vind ik vreemd. Er zijn meerdere verhaallijnen te ontdekken maar vind ze tot op heden nog niet heel spannend. Het meest nu wel vlot weg en de onderlinge relaties zag je van veraf aankomen.

dat van die medicijnen had ik ook gezien, maar dacht dat ik ergens iets had gemist

Lena B
    Bijdrager

De verhaallijn. Op pag 152 gebeurt iets wat ik al een tijdje vermoedde.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.