Home Forums Leesclub 116: Een duister pad Een duister pad, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1409
    #21266 |

Vragen ThrillZone leesclub Een duister pad                                        

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling geopend. 

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Faye van Laar is een nieuw personage. Hoe vind je dat Corine Hartman haar heeft neergezet?
    3. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    4. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? 

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Corine Hartman vergelijkbaar?
    3. Is het lezen van Een duister pad voor jou aanleiding om de eerdere en volgende boeken van Corine Hartman  ook te gaan lezen?
    marcel
    Bijdrager
    Post count: 28

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    De karakters evolueren niet allemaal maar er zijn er wel enkele die er anders uitkomen dan in eerste instantie verwacht.
    Faye van Laar is een nieuw personage. Hoe vind je dat Corine Hartman haar heeft neergezet?
    Karakter is goed neergezet.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik heb geen favoriet personage
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Niets
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik denk het wel, ik zou zo gauw niet weten wat er anders zoumoeten
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Corine Hartman vergelijkbaar?
    Geen idee
    Is het lezen van Een duister pad voor jou aanleiding om de eerdere en volgende boeken van Corine Hartman ook te gaan lezen?
    Ik denk het niet omdat het te lang duurde voor het verhaal me pakte.

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 65

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Sommige karkaters wel die totaal anders zijn dan je had gedacht.

2.Faye van Laar is een nieuw personage. Hoe vind je dat Corine Hartman haar heeft neergezet?

Als een vrouw met veel geestelijke problemen die voortvloeien uit haar jeud. Heel goed neergezet!!!

3.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Therese mooi neergezet in het verhaal Een beetje mysterieus daar hou ik wel van..

4.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee zou niet weten waarom…

De auteur
    5.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja dat zeker… In het begin dacht ik pffff taaie kost.. Maar dat hebben deze Pscologische boeken allemaal .. dus past er goed bij.
    6.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Corine Hartman vergelijkbaar?
    Geen idee. Corine schrijft op vele verschillende manieren. Deze schrijfstijl had ik niet achter haar gezocht.

7.Is het lezen van Een duister pad voor jou aanleiding om de eerdere en volgende boeken van Corine Hartman ook te gaan lezen?

Jazeker Al haar boeken gelezen blijft een zeer goed schrijfster van hoog niveau.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 90

Karakters
    1. Faye verandert wel, door Emilie lijkt ze minder met zichzelf bezig te zijn.
    2. Corine heeft duidelijk gemaakt wie Faye is en waarom ze in een psychiatrische inrichting zit. Ik heb het gevoel dat ik al veel van haar weet.
    3. Faye en Simon zijn mijn favoriete personages.ze nemen allebei risico’s en vertrouwen elkaar.
    4. Ik zou geen personage willen veranderen.

De auteur
    5. Voor zover ik kan beoordelen wel.
    6. Ik zou het niet weten. Ze schrijft zoveel verschillende boeken dat ik denk dat ze moeilijk met iemand te vergelijken is.
    7.
    Ik heb al heel veel boeken van Corine gelezen.
    De Winter trilogie is mijn favoriet maar ook haar andere boeken vind ik goed.
    Ik kijk uit naar het volgende boeken over Faye, die ga ik zeker lezen.

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 9

De karakters:
    1. Ik vind wel dat de karakters veranderen. Sommige had ik anders ingeschat in het begin.
    2. Ze heeft Faye goed neergezet. We komen steeds meer over haar te weten.
    3. Faye is toch wel mijn favoriet personage, omdat ik haar gedachtewereld wel interessant vindt.
    4. Nee hoor, ik zou niks willen veranderen.

De auteur:
    1. De schrijfstijl past wel bij het verhaal, alhoewel ik in het begin wel moest wennen aan alle personages. Het was wat traag, maar als ik er nu over nadenk vond ik dat eigenlijk wel prettig.
    2. Met geen andere auteur. Ik ben nooit zo van de vergelijkingen; iedereen heeft zijn eigen schrijfstijl en dat vind ik wel prettig. Anders wordt het zo’n eenheidsworst.
    3. Ik heb alle boeken van mijn naamgenoot gelezen, dus ik wacht met spanning op het tweede deel.

wiets
    Bijdrager
    Post count: 118

De karakters
    Een eerste boek uit een serie. De hoofdpersonen moeten worden geïntroduceerd.
    Langzaamaan leer je ze meer kennen, maar of ze erg ontwikkelen? Alleen Faye wordt wat zelfstandiger, gaat op onderzoek uit om haarzelf te ontdekken. Ontwikkelt ook hele rare trekjes (of had die al). Feit dat Faye mensen doodt en geniet van het moment dat ze doodgaan…. Luguber! Haar vader/Julius leert dat zijn dochter groeit en recht heeft op de waarheid (en deze ook aankan). Misschien dat de ‘familieleden’ van Faye langzaam evolueren, maar daar hebben we (nog) niet genoeg zicht op.
    Faye komt soms een beetje ‘niet echt’ over. Maar daarom woont ze waarschijnlijk in de psychiatrische inrichting Groot Loenen.
    Mijn favoriete persoon is Frenk. De grote broer/vader-figuur voor Faye. Rustig, vertrouwd, betrouwbaar: een echte vriend.
    Ik zou niets willen veranderen aan een personage. Ik ben niet de auteur.

De auteur
    Ik vind dat Corine een fijne schrijfstijl heeft, die volgens mij bij heel veel soorten verhalen past, ook bij dit verhaal. Waarom zou het niet passen?
    Ik heb nog nooit auteurs met elkaar vergeleken en zal dat ook nu niet doen.
    Na het lezen van deel 1 uit deze serie ben ik wel benieuwd hoe het verder zal gaan. Dus ik denk dat ik deel 2 sws ook ga lezen.
    Alle vorige boeken van Corine ook lezen ga ik niet doen. Ik heb al iets van haar gelezen (ben gestopt met die serie omdat ik het te luguber vond)

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 74

De karakters
    1. Faye evolueert – in het begin van het boek wordt nogal dikwijls het woord “bang” gebruikt als het om Faye gaat.
    Zie ook de armbandjes (elastiekjes) – Later “durft” ze al meer – wanneer ze de man in de badkamer ontdekt, de scene in de auto, en wat ze met Therese probeert.
    – Julius evolueert ook wel. In het begin wil hij koste wat kost de waarheid verzwijgen voor Faye – om haar te beschermen. Of is het om zichzelf te beschermen? Later vertelt hij toch de waarheid. Alhoewel? Ook weer niet de “echte” waarheid.

2,Faye is een nieuw personage en we leren haar beetje bij beetje kennen.
    Faye is zo in haar doen en laten door wat zich in haar kindertijd heeft afgespeeld. Ze heeft alles verdrongen, maar stilaan komen we alles te weten en komt dat ook bij Faye weer naar boven. Corine is er in goed in geslaagd om de lezer met kleine dosissen alles te laten begrijpen

3. Mijn favoriet is dan ook wel Faye – wellicht omdat haar verhaal vanuit de “ik” vorm is geschreven. Het boek draait voornamelijk om haar. Je gaat je wel wat met haar verbonden voelen. Het is een interessant personage.

4. Ik zou niets veranderen aan de personages. Het zijn de personages van Corine. Zij kiest hoe ze eruit zien, hoe ze zijn, hoe ze handelen.

De auteur.
    5. De schrijfstijl is oke. Las vlot

6. Zou niet weten met wie vergelijken. Ik vind dat altijd een wat rare vraag. Elke auteur heeft zijn/haar eigen manier van schrijven.

7. Ik ga zeker nog Corine Hartman boeken lezen —heb ook al bijna al haar voorgaande gelezen.
    Ben wel benieuwd wat er in het volgende boek zal gebeuren, komen we meer te weten over Faye en haar familie, hoe gaat het verder met Therese of wordt het een heel nieuw verhaal

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 74

De karakters
    Een eerste boek uit een serie. De hoofdpersonen moeten worden geïntroduceerd.
    Langzaamaan leer je ze meer kennen, maar of ze erg ontwikkelen? Alleen Faye wordt wat zelfstandiger, gaat op onderzoek uit om haarzelf te ontdekken. Ontwikkelt ook hele rare trekjes (of had die al). Feit dat Faye mensen doodt en geniet van het moment dat ze doodgaan…. Luguber! Haar vader/Julius leert dat zijn dochter groeit en recht heeft op de waarheid (en deze ook aankan). Misschien dat de ‘familieleden’ van Faye langzaam evolueren, maar daar hebben we (nog) niet genoeg zicht op.
    Faye komt soms een beetje ‘niet echt’ over. Maar daarom woont ze waarschijnlijk in de psychiatrische inrichting Groot Loenen.
    Mijn favoriete persoon is Frenk. De grote broer/vader-figuur voor Faye. Rustig, vertrouwd, betrouwbaar: een echte vriend.
    Ik zou niets willen veranderen aan een personage. Ik ben niet de auteur.

s
    De auteur
    Ik vind dat Corine een fijne schrijfstijl heeft, die volgens mij bij heel veel soorten verhalen past, ook bij dit verhaal. Waarom zou het niet passen?
    Ik heb nog nooit auteurs met elkaar vergeleken en zal dat ook nu niet doen.
    Na het lezen van deel 1 uit deze serie ben ik wel benieuwd hoe het verder zal gaan. Dus ik denk dat ik deel 2 sws ook ga lezen.
    Alle vorige boeken van Corine ook lezen ga ik niet doen. Ik heb al iets van haar gelezen (ben gestopt met die serie omdat ik het te luguber vond)

Corine schreef naast de Haider reeks ook nog losse boeken,bvb In vreemde handen – Schijngestalten -Als de dood ….Misschien moet je hier eens eentje van lezen
    De Haider reeks vond ik na een aantal ook niet meer mijn ding.

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 53

1 De karakters evolueren maar zeker niet allemaal.Faye vind ik het meest evolueren, door Emilie is ze minder op zichzelf gericht.
    2 Corine heeft heel duidelijk aangegeven wie Faye is en waarom zij in het huis woont.
    3 Ik heb niet echt een favoriet personage maar als ik zou moeten kiezen dan koos ik Simon.
    4 Nee, de personages zijn goed zoals zij zijn.

De auteur

1 Het past zeker bij het verhaal.Door de schrijfstijl wordt de spanning steeds meer voelbaar voor mij.
    2 Isa Marion.
    3 Zeker, alle eerdere boeken van Corine Hartman heb ik al gelezen.

Sorayalatten
    Bijdrager
    Post count: 7

Ja, vooral Faye natuurlijk. In het begin is ze nog een stil meisje die door haar problemen word geleefd maar gaandeweg merk je dat haar problemen steeds meer naar de achtergrond verdwijnen en dat ze zichzelf ontwikkelt tot een bijzondere vrouw

Faye van Laar is een nieuw personage. Hoe vind je dat Corine Hartman haar heeft neergezet?

Ben helema fan van Faye ze is zo’n lief, leuk en bijzonder karakter kan niet wachten om meer over haar te lezen

Absoluut Faye ze is echt geweldig, Ik vind het heel mooi hoe sterk ze is ondanks haar soms zwakke momenten en dat ze niet geleefd word door haar ziekte. Ook dat ze op sommige manieren jonger aandoet dan haar leeftijd laat goed het karakter zien van iemand die psychische problemen heeft.
    Zou niemand willen veranderen

De auteur

Ja, door de schrijfstijl wil je door blijven lezen en maakt het je nieuwsgierig naar elke nieuwe bladzijde

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Corine Hartman vergelijkbaar?

Oei die is lastig, juist omdat ze zoveel verschillende boeken schrijft. Ik vind haar schrijfstijl eigenlijk uniek en niet echt te vergelijken! Gelukkig maar dat maakt haar goed denk ik.

Is het lezen van Een duister pad voor jou aanleiding om de eerdere en volgende boeken van Corine Hartman ook te gaan lezen?

Ja absoluut, sowieso volgende delen met Faye maar ook eerdere boeken die ik nog niet las staan nu op mijn lijstje!

ranata
    Bijdrager
    Post count: 23

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Faye groeit uit tot een vrouw die volwassen wordt, meer voor haar zelf kiest, wat wijzer wordt en zich niet meer perse onder vaders vleugels blijft, die haar wel klein hield.
    2.Faye van Laar is een nieuw personage. Hoe vind je dat Corine Hartman haar heeft neergezet?
    Faye is een leuk personage, ze maakt heftige dingen mee, je leert haar echt kennen op de manier waarop ze door Corine is neergezet, ben nu al benieuwd naar meer Faye
    3.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Frenk, omdat hij er altijd voor Faye was, een soort van steun en toeverlaat

4.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    nee ze zijn goed zoals ze zijn, net als echte mensen erger je je soms aan ze, maar ook daar kun je vaak niets aan veranderen, en bij boekpersonages dan worden ze zo gemaakt, dit houdt ze echter.

De auteur
    5.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja zeker, ze bouwt de spanning op, ze neemt je mee in het verhaal, maar ze leert je ook meer over psychische achtergronden, en anti depressiva, maar niet op een belerende manier ofzo, het past gewoon allemaal bij elkaar.
    6.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Corine Hartman vergelijkbaar?
    Moeilijk, ik vind haar eigenlijk gewoon heel eigen, en geniet daarvan, dus weet nu echt niemand te noemen
    7.Is het lezen van Een duister pad voor jou aanleiding om de eerdere en volgende boeken van Corine Hartman ook te gaan lezen?
    Jaaaa zeker wel, dit was zeker niet de laatste Corine Hartman, sterker nog, ga binnenkort haar boek die ze met Tomas Ross schref lezen, want die staat echt al jaren in mijn kast

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 38

De karakters

Ik vindt dat Faye in de loop van het verhaal sterker neergezet wordt dan in het begin.
    Van een bang iemand die later dan ook dingen alleen gaat doen.
    Ik vindt dat ze Faye haar goed heeft neergezet
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Ik heb geen favoriete personage
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee
    De auteur

Ik vindt de schrijfstijl van Corine prettig. En het verhaal gaat toch anders dan dat ik in het begin had verwacht. En zelf had bedacht.
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Corine Hartman vergelijkbaar? Ik vindt niet dat je haar kan vergelijken met een ander auteur, Corine heeft gewoon haar eigen manier van schrijven.
    Dit is mijn 2e boek die ik van haar gelezen heb. Beide vindt ik ze heel goed geschreven en zou zeker nog meer boeken van haar willen lezen.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 117

Je maakt rustig kennis met de personages en dan bemerk je dat praktisch alle personages evolueren. De 1 meer dan de ander en daar Faye in dit geval de hoofdpersoon is, bemerk je bij haar dat ze steeds sterker wordt en zelfbewuster.
    Ik vind dat Corine haar knap heeft neergezet, je moet er maar weer op komen!
    Ik heb niet echt een favoriet. Het is als in een familie zoals in het verhaal. De 1 mag je net iets meer dan de ander, maar niet echt expliciet 1 persoon. Ik zou ook niemand willen veranderen.

Het is de schrijfstijl van Corine zelf, dus dat past zeker! Gaanderweg voel je de opbouwende spanning.
    Ik vergelijk nooit auteurs met elkaar, dus nee
    Ik heb tot nu toe alle boeken gelezen van haar en ben nog geen enkele keer teleurgesteld. Ik kijk al weer uit naar het vervolg!

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 336

De karakters

De personages worden in dit eerste deel aan de lezer voorgesteld en je leert ze ook een beetje kennen maar echt groeien doen ze niet.
    Faye is een hoofdpersonage die je het beste leert kennen en door de aandacht die Corinne geeft aan aan het waarom van deze psychische “patiënten” heeft ze ze goed neergezet, Faye is wel de spil van het geheel.
    Faye en Simon zijn de favoriete personages en dit komt doordat je over hun het meeste meekrijgt en hierdoor je meer bij hun wel en wee wordt betrokken.
    De psychische patiënten worden goed neergezet en net zoals in het echte leven krijg je met deze groep mensen ook niet meteen het juiste gevoel het is en blijft aftasten en dat is goed in de personages verwerkt.

De auteur

De schrijfstijl past goed bij het verhaal dat merk je doordat je meteen in het verhaal zit en lekker verder blijft lezen.
    Ik heb er altijd moeite mee om de schrijfstijl van een auteur te vergelijken met een andere auteur . Corine heeft zo haar eigen stijl en daar heb ik geen vergelijking mee met een andere auteur.
    Ik heb al wel een aantal boeken van haar gelezen en zal zeker ook de toekomstige boeken van haar gaan lezen.

danielle
    Bijdrager
    Post count: 10

Sorry late reactie maar moest even wennen aan deze leesclub. Heb dus ook rustiger gelezen om de vragen goed te kunnen beantwoorden.

Wie weet staat dit er nu 2 keer maar zag niet dat er wat geplaatst was dus nogmaals gedaan.

Vragen ThrillZone leesclub Een duister pad

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

– Of ze evolueren dat vind ik lastig. Ze krijgen na maten dat het boek volgt wel meer diepgang. Ik vind diepgang niet echt evolueren. Evolueren is voor mij dat men veranderd en een verbeterde versie van zich zelf neerzetten. Dat gebeurt na mijn idee niet
    – Totaal anders dan ik van Corinne Hartman gewent ben maar echt super goed neer gezet. Zal menig onderzoek aan vooraf zijn gegaan.
    – Toch echt Faye, dit omdat ik het goed neer gezet vind en een kijkje geeft in het hoofd van een persoon met een psychische stoornis.
    – Had wel wat meer van Emily willen weten. Vind haar rol in het boek aanwezig maar toch weet je niets.

De auteur

– Ik heb alle boeken en verhalen van Corine Hartman gelezen en merk wel dat dit boek ook echt wel in haar schrijfstijl van de andere past.
    – Vind het wel wat weg hebben van Isa Maron en ook wel Karin Slaughter.
    – Haha ik heb ze allemaal al gelezen maar anders was het antwoord Ja geweest.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.