Home Forums Leesclub 116: Een duister pad Een duister pad, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1409
    #21264 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

marcel
    Bijdrager
    Post count: 28

Spanning: 8 punten, omdat het boek je na een stroef begin toch intrigeert

Plot:.9. punten, omdat ik deze deels zag aankomen maar toch nog verrast werd….

Leesplezier:.7. punten, omdat het begin heel taai was

Schrijfstijl:.7. punten, omdat je moet wennen aan de manier van schrijven….

Originaliteit:.9. punten, omdat ik geen ander boek in dit genre ken met deze specifieke problematiek….

Psychologie:.7. punten, omdat ik deze niet echt heb kunnen ontdekken

totaal: 7.83

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 38

Spanning:8 punten, omdat er genoeg spannende dingen in het verhaal gebeuren

Plot: 8 punten, omdat ik vooral halverwege het boek het verhaal een verrassende wending kreeg.

Leesplezier:9 punten, omdat ik het boek fijn vond lezen. Daardoor elke mogelijkheid die ik had om te lezen deze ook te benutten

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik vindt dat Corine een fijne manier van schrijven heeft.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik nog niet eerder een boek gelezen heb met deze problematiek.
    Problematiek wordt goed uitgewerkt.

Psychologie: 8 punten, omdat de psychologie van de personen goed beschreven worden

8,3

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 65

Spanning: 9 punten, omdat de spanning goed is opgebouwd in het boek. Het houdt je vast

Plot:9 punten, omdat het zo verrassend is.

Leesplezier:9 punten, omdat ik het boek op een gegeven ogenblik niet meer kon weg leggen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal goed is opgebouwd, leest prettig.

Originaliteit:9 punten, omdat het geen eenheidsverhaal is. Goed over nagedacht en volgens mij ook wel het een en ander goed nagegaan zodat het net echt is.

Psychologie: 9 punten, omdat de kenmerken en de personen zeer goed uitgewerkt worden in dit verhaal.

Een dikke 9

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 74

Spanning:7 punten, omdat ik dat kruiswoordraadsel maken – soms een beetje storend vond en niet echt spannend was 😊

Plot:.8 punten, omdat ik het einde toch nog anders liep dan verwaxht4

Leesplezier:8 punten, omdat het boek een welkom was na een vorig minder geslaagd boek. Ik had het gevoel!van “yes” ik heb een goed boek vast dit keer

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek vlot las

Originaliteit: 9 punten, omdat het een heel andere setting was dan normaal 😄

Psychologie:.8 punten, omdat je toch wel gaat nadenken over de verschillende familieleden, hun onderlinge relaties.

Totaal 8 punten

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 9

Spanning: 8 Na een moeizaam begin door de vele personages, werd het halverwege spannend.
    Plot : 9 ik zag deze niet aankomen.
    Leesplezier: 9 het las prettig.
    Schrijfstijl: 9 herkenbaar, dus leest het gemakkelijk.
    Originaliteit: 9 omdat het origineel verhaal is. Goede research is het halve werk.
    Psychologie: 9 omdat het karakter van de personages goed uitgewerkt wordt.

Totaal: 8,83.

ranata
    Bijdrager
    Post count: 23

robeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal je toch boeit, je wil weten hoe het verder gaat

Plot: 9 punten, omdat ze mij continu heeft verrasst

Leesplezier: 9 punten, omdat het vanaf het begin een feestje was om te lezen

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik hou van deze manier van schrijven

Originaliteit: 9 punten, omdat het uniek is, het is geen plek of onderwerp wat je vaak tegenkomt

Psychologie: 7 punten, omdat de personages goed zijn uitgewerkt, je meer van ze krijgt te weten

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 53

Spanning 7 punten, maar dit komt omdat het lang duurde voor de spanning in het boek kwam.
    Plot 8 punten.Plot verraste mij toch nog.
    Leesplezier 8 punten.
    Schrijfstijl 9 punten.Vind dit een hele prettige schrijfstijl.
    Originaliteit 9 punten.Vind het onderwerp erg origineel.
    Psychologie 8 punten.

Gemiddelde beoordeling 8.1

Sorayalatten
    Bijdrager
    Post count: 7

Spanning: 8 punten, omdat je wordt echt meegesleept in het verhaal en blijft tot de laatste bladzijde spannend

Plot: 8 punten, omdat het is een goed bedacht en uitgewerkt plot

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek leest heerlijk weg en ik heb tijdens het lezen echt genoten van de personages etc

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik de schrijfstijl van Corine heel fijn vindt lezen. Niet te moeilijk, niet te langdradig gewoon een lekker boek

Originaliteit: 9 punten, omdat ik nog nooit had gehoord van een boek waarin het draaide om de dochter van een eigenaar van een psychische kliniek die er zelf in zit .

Psychologie: 9 punten, omdat het op veel punten psychologische was qua thrillergenre

Gemiddelde beoordeling: 8,6 punten

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 117

Spanning: 8 Heerlijk zoals het verhaal rustig begint en dat de spanning langzaam maar zeker toeneemt.
    Plot: 9 Het was een verrassende plot die ik niet aan zag komen
    Leesplezier: 9 Ik heb weer enorm genoten van het lezen van Een duister pad!
    Schrijfstijl: 9 Fijne korte, leesbare hoofdstukken zonder ingewikkelde zinnen.
    Originaliteit: 8 Een goede thema die realistisch kan zijn
    Psychologie: 9 Een goed uitgewerkt verhaal omtrent familie leden die geen familie van elkaar is en toch past het goed in elkaar

Totaal: 8,6

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 90

Spanning:.9. punten, omdat het boek al snel spannend werd, moeilijk weg te leggen.
    Plot:..9 punten, omdat ik dit plot niet verwacht had.
    Leesplezier:9. punten, omdat …het een goed boek is dat ik met plezier heb gelezen.
    Schrijfstijl:.9. punten, omdat Corine een fijne schrijfstijl heeft.
    Originaliteit:..9 punten, omdat voor zo ver ik weet er nog niet zoveel boeken over het protest tegen antidepressiva… zijn
    Psychologie:.9. punten, omdat de karakters van meerdere personen goed uitgewerkt zijn..

Gemiddelde beoordeling:.9 punten

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 336

Spanning: 8 punten, omdat er toch een degelijke spanning voelbaar was.

Plot: 9 punten, omdat sterk en er is goed over nagedacht over de opbouw ervan.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik aangenaam het verhaal heb zitten lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat prettig,begrijpend en vlot is.

Originaliteit: 9 punten, omdat de rol van de “psychische”patiënt serieus in beeld wordt gebracht.

Psychologie: 9 punten, omdat het verhaal in een “psychische”instelling plaats vind waardoor de lat van psychologie hoog wordt gelegd en dat is gelukt om dit goed in beeld te brengen.

totaal van 51 punten : 6 =8,5

danielle
    Bijdrager
    Post count: 10

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Spanning: 7 punten, omdat het niet het puntje op mijn stoel effect had maar wel dat je wil weten hoe het verder gaat.

Plot:8 punten, omdat het zo niet had verwacht dit plot

Leesplezier:8 punten, omdat dit zijn wel de boeken die ik graag lees.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik van haar stijl hou. Kan ook niet wachten op het volgende boek er is.

Originaliteit: 6,5 punten, omdat je nu steeds meer boeken ziet waarin mensen met psychische problemen een grotere rol krijgen.

Psychologie:7,5 punten, omdat het niet te zwaar is maar goed te behapstukken is ook al weet je niets van Bordeliner af.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

danielle
    Bijdrager
    Post count: 10

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Deze komt na t weekend! Anders red ik het niet

Arda
    Bijdrager
    Post count: 45

Spanning:8 punten, omdat ik steeds verder wilde lezen
    Plot:8 punten, omdat ik het niet zag aankomen
    Leesplezier:8 punten, omdat ik niet kon stoppen met lezen
    Schrijfstijl:8 punten, omdat het een geweldig manier van schrijven is
    Originaliteit:9 punten, omdat ik nog niet eerder een boek gelezen heb met deze problematiek.
    Psychologie:8 punten, omdat het karakter van de personages goed uitgewerkt wordt.

Gemiddelde beoordeling:8,2 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.