Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 51: Dwaalspoor Dwaalspoor, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1052
    #10062 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

M_Vermeulen89
    Bijdrager
    Post count: 37

Zojuist het boek ontvangen dus gelijk maar deze vragen even beantwoorden. Dan kan ik er vanavond direct aan beginnen!

Cover: Eigenlijk een beetje in dezelfde trant als Masterplan met als verschil dat hij daar heel donker was en hier heel kleurrijk. Ondanks dit verschil blijft de cover wel dezelfde onheilspellende, grauwe uitstraling hebben.

Auteur: Mijn verwachtingen zijn redelijk hoog. Ik vond masterplan een uitstekend debuut en ben benieuwd of Pjotr zichzelf heeft kunnen ontwikkelen tot een nog betere schrijver. Ik hoop dat ik een vorm van deze ontwikkeling in het boek terug kan vinden!

Verwachting: Ik verwacht weer een spannende actiethriller vol geweld, ontploffingen, achtervolgingen en schietpartijen. Ik hoop dat desondanks alle actie het verhaal eromheen ook goed in elkaar steekt en dat de hoofdpersonen, Alex en Susanne, ook een persoonlijke ontwikkeling doormaken.

Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in!

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 92

Cover: Het boek ziet er erg mooi uit, frisse kleur en spannende voorkant!

Auteur: Ik ken Pjotr Vreeswijk helemaal niet, ben erg benieuwd of hij een spannend (Nederlands) boek schrijft!

Verwachting: Ik verwacht spanning, actie en veel leesplezier!

Those who don't believe in magic will never find it.

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 97

Het is winter, de sneeuw dwarrelt en bedekt het landschap en het spoor. De titel is niet mis te verstaan. Je bevindt je op een dwaalspoor en die sneeuw erbij wekt de suggestie dat de hoofdpersoon al snel het spoor bijster is. Ik vind de kaft mooi en aantrekkelijk. Het is een winters tafereel maar toch oogt het niet donker. Er is hoop want kijk: er komt een trein aan wiens lampen licht in de duisternis doen schijnen. En volgens het woordje actiethriller zal dat met een hoop actie gepaard gaan.
    Ik krijg er al echt zin in.

Nu de achterkant: De tekst op de achterflap houdt de spanning erin. Een mysterieus bericht leidt tot actie, een even geheimzinnige trein ( dat kan alleen maar foute boel zijn toch?) en een voormalig werkgever die zich vijandig opstelt. Wat is er toch aan de hand? Ik heb geen idee maar weet dat er een monsterlijk kwaad Europa binnen gaat komen.
    Inmiddels ben ik al bijna ademloos door de flaptekst. O jeetje spannend, wat zou er allemaal aan de hand zijn. Ik ben inmiddels razend nieuwsgierig.

De auteur : Ik heb alleen over hem gelezen en nog niet van hem. Hij heeft niet voor niets de Thrillzone debuutprijs gewonnen.

Ik verwacht spanning, actie, mysterie en een geweldige tijd met Pjotr op de bank

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 114

Cover: Een mooi winters landschap met daarin een naderende trein op de voorgrond. Op de achterkant een man in het zwart gekleed, die niet op wil vallen.
    Auteur: Ik heb nooit eerder een boek van Pjotr Vreeswijk gelezen en had niet van hem gehoord.
    Verwachting: Een spannend verhaal vol actie en hopelijk leesplezier. Als ik de berichten in de media zie, gaat dat lukken!Geschreven door een politieman, verwacht ik veel spanning en intriges.

Jara Lee
    Bijdrager
    Post count: 44

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Ik vind de cover afbeelding en de titel op elkaar aansluiten. Valt goed op en nodigt uit om te gaan lezen!

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Ik heb geen mening over deze auteur. Ik heb nog niets van hem gelezen. Ik heb “Masterplan” meteen uit de bibliotheek gehaald. Ik zag zijn naam vaker voorbij komen op internet en ik ben erg nieuwsgierig naar beide boeken!

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Er staat actiethriller op de cover. Mijn verwachting is dan ook dat het een boek zal zijn met veel actie waarbij de lezer steeds weer op het verkeerde been zal worden gezet.

Super nieuwsgierig!
    Groetjes van Rachel (Jara Lee)

Severine
    Bijdrager
    Post count: 110

Cover: Heel mooie cover met mooie kleuren. Die sprak mij gelijk aan. Cover past ook perfect bij het verhaal, als ik de achterflap lees.

Auteur: ik heb nog niets van hem gelezen, ik ben wel van plan om Masterplan te lezen.

Verwachting: Ik verwacht een erg spannende thriller boordevol actie.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 115

Cover: Al E-pub is het toch iets ander dan bij een fysiek boek, maar ik zie een afbeelding van het spoorbrug, de lichten van een aankomende trein, sneeuwvlokken. Een spannende pakkende cover.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Ik heb veel gehoord over hem, maar nog nooit iets van hem gelezen. Begreep dat hij zelf ook agent is, vaak helpt dat wel.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Ik verwacht een spannend verhaal met vaart en actie.

Helma
    Bijdrager
    Post count: 17

Cover: Mooi, aantrekkelijk. Je wilt weten wat daar in de verte op die spoorbrug gebeurt. Een explosie of gewoon de lichten van een aanstormende trein? Op de achterzijde de contouren van een soldaat? En de foto van Pjotr die je bijna streng toekijkt. Alles zeer smaakvol gedaan. Na het leze van de tekst op de achterzijde wil je direct beginnen met lezen. Maar ik moet nog even geduld hebben, want eerst moet ik nog een ander boek uitlezen. Want ik weet nu al, als ik hier eenmaal in begin wil ik verder lezen.

Auteur: Ik vond het debuut van Pjotr Vreeswijk een heerlijke actiethriller. Een mooie mix van spionage, avontuur en actie in een zeer prettig weglezende schrijfstijl. Ik verwacht dat hij deze lijn voortzet in Dwaalspoor.

Verwachting: Opnieuw een mooie mix van spionage, avontuur en actie, zoals ik hierboven ook al meldde. Een actiethriller met soepele zinnen en snelle actie waardoor je net als bij Masterplan door het verhaal vliegt. De epiloog van Masterplan had nog wat open eindjes dus ik hoop dat Pjotr daar in dit boek ook antwoord op geeft.

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 80

Ik heb het boek ontvangen
    Cover: Ik vind het een spannende cover. Er komt met denderende snelheid een trein op je af terwijl je verblind bent door het licht.

Auteur: Deze auteur is voor mij onbekend. Ik vind het altijd leuk om kennis te maken met het werk van voor mij onbekende auteurs. Aangezien hij vele positieve recensies heeft maakt het mij nog nieuwsgieriger.

Verwachting: Ik verwacht een lekkere spannende thriller die je moeilijk opzij kunt leggen. Een triller die met een sneltrein vaart gaat.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 81

Zo, na een hectisch weekje eindelijk de tijd om de cover eens goed en aandachtig te bekijken.

Cover:
    De kleur groen van de achterkant is helemaal mijn kleur. De voorkant is mysterieus en wekt vragen op. Wat heeft een treinspoor met het verhaal te maken? De achterkant vertelt dit meteen.

Auteur:
    Pjotr is voor mij een onbekende schrijver, maar na wat opgezocht te hebben, blijkt dat hij zelf agent in Den Haag is. Dat belooft veel actie en waarheidsgetrouwe scenes!

Verwachting:
    Actie, overload aan testosteron, mysterie! Oftewel: een verhaal dat me opzuigt en zorgt voor korte nachtjes!

Annemie S
    Bijdrager
    Post count: 55

COVER :
    Ik ontving een ebook en kan dus enkel voortgaan op een digitale versie van de cover. Om deze in kleur te krijgen -om alsnog een algemene indruk te kunnen vormen- zocht ik op het net een presentatie hiervan op. En ik moet zeggen dat ik de kleur niet zo mooi vind, nogal flets, maar het thema zelf vind ik fantástisch : de treinbrug met een naderende trein straalt veel gevaar uit, duidt op spanning, actie, intrigeert me. Ik zou het boek zeer zeker vastpakken in een boekenwinkel. De naam van de auteur valt toch nog goed op, alleen al omdat dit geen alledaagse naam is. De titelkleur had van mij knalrood gemogen, lekker agressief.
    AUTEUR :
    Ik ken de auteur niet, maar door wat ik intussen over hem las door te googlen, zijn mijn verwachtingen wel erg hoog komen te liggen. Hij heeft als politieagent wel vele watertjes doozwommen en ik hoop die ervaringen terug te mogen vinden in zijn boek.
    VERWACHTING VAN HET BOEK :
    Bij het openslaan van het boek vond ik het jammer dat er slechts 185 bladzijden zijn. Als het een spannend boek is, gaat het snel uitgelezen zijn ?. Ik verwacht een verhaal vol actie en spanning. Ik denk dat de juiste ingrediënten hiervoor aanwezig zijn.

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 221

De cover van Dwaaslspoor vind ik aansprekender dan van Masterplan. Deze cover is spannend, een trein die onder een spoorbrug doorgaat, de rails die kan splitsen, de sneeuw en een eigenlijk totaal andere kleur dan men vaak gebruikt, groen. Ook de letters heeft men in deze teint gehouden behalve dan de titel, die er uit springt en op voorhand al op verschillende manieren uitgelegd kan worden.

Ik mis alleen de foto van meneer Vreeswijk zelf, komt doordat ik zijn beeltenis zie met boek in spoortunnel op de foto’s rondom presentatie.

Ik verwacht een spannend boek met hoofdrolspeler Alex die ik ken uit het eerste boek Masterplan, ik schreef toen dat ik hem sexy vond, ahum. Maar al met al verwacht ik veel actie en reactie, spanning en hele fijne prettige leesuren.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 134

Cover.

De cover spreekt zeer wel aan. Ik zie de relaties met verdwaald zijn, op het verkeerde spoor zijn, de dreiging van iets in de verte dat je nadert. Maar ben benieuwd hoe dit in het verhaald past. Mede omdat door lezen deel 1 Masterplan en de discussie toen met Pjort dat er meerdere diepere lagen in de cover zitten.

Auteur.
    Het was tof om deel 1 te lezen maar vooral.om de achtergronden vaN Pjort te horen. Via Twitter kleine hints langs zien komen voor deel 2 en ben benieuwd hoe dit nu uitpakt.

Verwachting.
    Snel en niet al te moeilijk leesbare thiller met voldoende technische opsporings dingen er in en een knipoog naar James Bond.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 62

Net thuisgekomen in een koud huis. Mijn buur kent mijn prioriteiten en heeft het boek boven op de stapel post gelegd. Warm wordt ik er niet van: een desolaat, besneeuwd landschap met centraal een ijzeren spoorbrug. Het doet me helemaal aan de spionagethrillers rond het ijzeren gordijn denken. De bijpassende naam van hoofdrolspereler en meesterspion Pjotr Vreeswijk blijkt die van de auteur te zijn. De introductie op de achterkant toont aan dat ik wel meteen in de juiste sfeer zit.
    Van de winnaar van de Thrillzone Debuutprijs 2016 verwacht ik een spannend boek dat hetzelfde hoge tempo aanhoudt als de actie die erin beschreven staat.Als programmeur hoop ik dat de rol van de computer in detail uit de doeken wordt gedaan.
    Als de beschrijving op de achterkant effectief de lading dekt, zal ik meer dan tevreden zijn.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.