Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 51: Dwaalspoor Dwaalspoor, Tijdens het lezen

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 79

Wow Saskia. Jij hebt oog voor details.
    Opletten geblazen bij jou. Veel leesplezier verder.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 55

Van bij het begin van het verhaal zat ik al meteen mee in volle aktie. Ik moet bekennen dat ik zo werd meegesleept dat ik nergens anders op gelet heb, ook niet op citaten. 1 sprong er toch uit op p199 “Het is niet te hacken. Het is volkomen veilig…. Maak je niet druk. Het is echt onmogelijk.”
    Als ik zoiets lees komt mijn haar (het weinige dat ik nog heb) rechtovereind en verwacht ik Armageddon. Dit beweert men vandaag van blockchain technologie (Bitcoin) dat alle banken willen gaan invoeren… Laat ons hopen dat het boek een thriller blijft en geen voorspelling wordt.

Tot bladzijde 170 ontwikkelt de verhaallijn zich volgens het stramien van andere top-thrillers die ik al gelezen heb. Wel in een modern (technologisch) kleedje. Dan stort alles in mekaar. Gelukkig herneemt het verhaal al direct op de volgende bladzijde maar met een totaal andere verhaallijn. Onverwacht maar opnieuw razend spannend.

Voor het lijstje spellingfoutjes
    p129 on y vas (zonder ‘s’)
    p153 …net buiten de stad zou de ze binnen drie uur…

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hai Lezer,
    Als ik uw feedback goed begrijp.
    U heeft gelijk. Alles is te hacken. Wellicht probeer ik de zelfgenoegzaamheid en ongelofelijke naïviteit van Henry en zijn organisatie te benadrukken.

Uiteraard is alles in het boek naar eigen smaak en invulling te interpreteren. Dat is het mooie van lezen tov een film.

Veel leesplezier verder.

Pjotr

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 134

Hij is uit en als veel lezers was dat ook zomaar in eens een feit.
    De beoordeling en na het lezen is ingevuld.
    Review is geplaatst maar ben daar de sterren vergeten (sorry) maar ik vind het een zeer nette 4 sterren.

Dank je Pjort en ik lees dat deel 3 al onderweg is of is dat een verkeerde interpretatie.
    Denk het niet want je moet echt niet stoppen met schrijven hoor.
    En Alex, Lynn en Suzanne kunnen echt nog wel even mee.

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 85

Het boek is uit en het is tijd voor alcoholische versnapering shaken but not stirred

nog even een grammaticale opmerking op pagina 256
    Hoe het had geweest.: hoe het was geweest?

citaat pagina 137 de bloedverwurging zat als gegoten.
    Dat vond ik nou een mooie uitdrukking.

Verder valt het me op dat de perspectiefwisselingen elkaar wel heel snel opvolgen. Dat voelt meestal wel natuurlijk aan maar soms ook niet. Dan lijkt het een beetje chaotisch te worden. Dat gebeurt volgens mij vooral op momenten die niet met elkaar verbonden lijken te zijn. Zoals het springen naar Iran of naar de machinisten. Dat is niet altijd zo maar soms. Ik kan er de vinger niet helemaal opleggen.

M_Vermeulen89
    Bijdrager
    Post count: 37

Ik ben nu zo ongeveer halverwege het boek en het leest weer ontzettend lekker!

1. Opmerkelijke citaten: Ik zag ergens aan het einde van een zin Wilco staan. Geen flauw idee wat dit betekende maar zag hierboven dat het staat voor Will comply, dus dat maakt het direct een stuk duidelijker.
    2. Ja, ik had verwacht dat Alex en Suzanne weer centraal zouden staan en dat er veel actie aan te pas zou komen. Ik had verwacht dat het lastiger zou zijn voor Alex om contact te leggen met Suzanne na wat er in deel 1 was gebeurd. Maar van beide kanten vond ik het opvallend makkelijk gaan. De (heftige) actie is misschien iets minder aanwezig tot dusver, maar er is meer aandacht besteed aan het verhaal er omheen (zit beter in elkaar). Ik hoop zelf op nog iets meer persoonlijke ontwikkeling van de hoofdrolspelers in het 2de deel van het boek!
    3. Ik ben wel enkele spelfouten tegen gekomen. Een paar hiervan zijn:
    Blz. 20 – Alex boog zich een weinig voorover.. Denk dat weinig vervangen moet worden door beetje
    Blz. 46 – Even gebeurde er niets, even het bleef stil – het bleef = bleef het
    Blz. 58 – Assadi werd in verband gebra cht (woord halverwege afgebroken)
    Blz. 61 – A lex keek op het scherm (woord halverwege afgebroken)
    Blz. 69 – zette hij de video op pauze en staarde naar de het stilstaande beeld van Sloand (de teveel)

Vanaf dit moment zijn mij geen verdere spelfouten meer opgevallen, waarschijnlijk door het feit dat de spanning steeds verder begon op te lopen en ik er hierdoor makkelijk overheen heb kunnen lezen.

Helaas weinig tijd om te lezen, maar ik ga zeker proberen hem nog deze week uit te krijgen en begin volgende week de andere vragen te beantwoorden!

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 111

Vanaf de proloog pakt het verhaal je weer helemaal! Leuk dat er nog een vrouwelijke held, Lynn Diaz, bij hebben gekregen!
    Het verhaal leest als een trein. Ik vind het juist leuk dat steeds gewisseld wordt tussen de hoofdpersonen en de plaatsen waar het verhaal zich gelijktijdig afspeelt. Het wordt elke keer goed aangegeven.
    Verhaal verloopt zoals verwacht: spannende en hectische actiethriller a la James Bond met pittige Bond girls!
    (hoewel Alex natuurlijk niet zo’n womanizer is als James :))

M_Vermeulen89
    Bijdrager
    Post count: 37

Het boek is uit!

In tegenstelling tot de roestige oude dieseltrein leest het laatste deel als een sneltrein! 😉
    Ben nog wel wat spelfoutjes tegen gekomen, maar had geen zin om ze te noteren omdat ik verder wilde lezen 🙂

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Top man. Goed dat je geen zin had om spelfouten op te schrijven 😉

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.