Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 51: Dwaalspoor Dwaalspoor, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 79

Klinkt goed Charlotte. Have fun

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 221

Klinkt goed Charlotte. Have fun

Dank je we Pjotr, ik kon niet naar de release, balen, maar meedoen met deze leesclub weer, geweldig.

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Volgend jaar weer een kans Charlotte

Jara Lee
    Bijdrager
    Post count: 44

En dan opeens is hij uit! Dat ik verder zo ingespannen heb zitten lezen dat ik vergeet kritisch te kijken.
    Dat zegt dus wel iets over het verhaal. Het zit goed in elkaar!
    Zo spannend dat ik vergat adem te halen. Spannend en boeiend tot de laatste letter!
    Inderdaad werd de telefoon later uitgelegd!
    Ik heb genoten!
    Groetjes van Rachel (Jara Lee)

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 104

Ik ben over de helft nu en eigenlijk wil ik Dwaalspoor niet wegleggen, zo boeiend en spannend. Maar, de zon lokt, het is nog mooi weer en even naar buiten. Fijn, dat er bij de hoofdstukken een plaats/landaanduiding wordt gegeven. Zo blijf je er goed bij, waar het afspeelt.

Annemie S
    Bijdrager
    Post count: 55

Tijdens het lezen :
    1. opmerkelijke citaten
    “De slagaderlijke bloeding, want dat was het, luidde de laatste drie minuten van zijn leven in”. Ik vond dit een gewéldige beschrijving, zeker omdat er nog eens ‘terloops’ bij werd gezegd, dat het wel zeker een ‘slagaderlijke bloeding’ betrof. Deed me glimlachen !
    2. Ontwikkeling verhaallijn zoals verwacht ?
    Het verhaal ontwikkelt zich redelijk snel. Geweldadige acties volgen elkaar in sneltempo op, waardoor ik soms niet meer kon volgen. Vaak krijg ik het gevoel dat ik toch beter eerst “Masterplan” gelezen had. Ik heb namelijk nogal wat moeite met het leren kennen van de personages, en ze ook weer te herkennen, vooral ook hun onderlinge relaties . Bleef toch nogal onduidelijk.
    3. spellingfouten
    Het ebook lijkt mij tegen sneltempo in elkaar gezet. Er zitten niet echt spellingfouten maar er staan wel nogal wat lidwoorden dubbel in . Omdat het té veel voorkwam ben ik gestopt met te noteren.

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hoi Annemie,

Jammer van de foutjes in de epup. Ecbt jammer vind ik dat. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe een epup tot stand komt. Wellicht kan ik daar eens onderzoek naar doen.
    Hopelijk haalt het je niet al te veel uit je verhaal.

Vriendelijke groet,
    Pjotr

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 106

Wat een fantastisch boek. Je wordt er inderdaad gelijk in meegezogen en het laat je niet meer los. Verrassende wendingen, veel acties geen tijd om te letten op spel, taal of stijl fouten. Ik merk wel, ik lees het E-book (mijn e-reader (Sony) is denk ik hoogbejaard en vertoont helaas kuren) en merk dat de opmaak niet soepel loopt. Soms eindigt een hoofdstuk bovenaan de bladzijde dan een heel stuk wit, blank en onderaan nog net 1 regel van het nieuwe hoofdstuk. Maar misschien kan jij daar ook niets aan doen.
    Het boek heeft me verrast en zodanig meegenomen dat ik vannacht bedacht dat ik tijdens het lezen nog niet had geschreven. Dank je wel. Ga masterplan zeker ook lezen, en ga vooral door. Hoop straks in de pauze op mijn werk de laatste bladzijden uit te kunnen lezen!

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hai Wilma. Wat leuk zeg, je reactie. Word er helemaal blij van weer. Die Epup… tja. Weet niet zeker of het aan je ereader ligt. Ik kreeg hier in de leesclub al eerder wat klachten. Dat is natuurlijk enorm jammer. Ik ben alleen bang dat ik geen idee heb hoe dit komt. Ik heb, in tegenstelling tot de papieren versie, geen flauw benul hoe en door wie het eboek gemaakt wordt. Ik zal het eens navragen.
    Gelukkig heeft het je leesplezier niet te veel beïnvloed. Dat zou ik vreselijk baken hebben gevonden.
    Geniet nog even van de laatste pagina’s.

Groetjes
    Pjotr

Severine
    Bijdrager
    Post count: 104

Wat een super goed boek! Hij is al bijna uit, kan hem niet wegleggen.

Citaten die mij aanspreken vind ik niet echt.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?:
    Het is nog spannender en origineler dan ik dacht!

Er zijn wel wat spelfouten, vooral in het begin en einde van het boek. Woorden die gesplitst zijn, een woord vergeten… Maar het boek is te goed om mij eraan te storen.

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hai Severine,

Fijn te horen dat je je zo vermaakt. Gelukkig stoor je je niet aan de setfoutjes. Uiteraard doen we ons best dit zo min mogelijk te laten gebeuren. We houden een lijst bij en zullen ze er in een eventuele tweede druk zeker uithalen.

Veel plezier met het laatste stuk.

Groetjes

Pjotr

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 85

Ik ben op pagina 114 en kwam ook wat spel/zetfoutjes tegen die voor mij niet storend waren. De vaart zit er over het algemeen goed in en ik ben benieuwd hoe het verder gaat. In het begin vond ik het Alex verhaal minder spannend dan wat er met Lynn gebeurde. Ik ben benieuwd wat er verder gebeurt omdat Lynn het plotseling ook over die vermiste mannen had. Die kwamen even uit het niets ( na dat gebeuren met die vrachtwagen)
    Op pagina 103 en104 raakte ik even in de war. Eerst zit ze onder de douche. Dan volgt een flashback over het gevalletje vrachtwagen. Dat is nog allemaal goed te volgen. Dan op pagina 104 springen we van de vrieskou naar de warmte? Of toch niet? Hier zitten we na drie keer lezen toch in de warmte en denken terug aan de kou ( ik zeg het maar even heel simpel)
    Wat me geholpen zou hebben is een verschil in het tijdsgebruik. En met name in de volgende zin: De kou boven op de berg dwong haar… Als er ‘had haar gedwongen’ had gestaan zou ik eerder begrepen hebben waar ik me met Lynn bevond.

Nu ben ik in Barcelona met Alex die wel helemaal te Bond is maar af en toe ook niet altijd helemaal bij de pinken. Hij is wel feilbaar.
    Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 74

Ik ben nu ook halverwege. Het is een boeiend verhaal. In het begin even in komen omdat er verschillende verhaallijnen opgestart moesten worden maar naar mate je iets verder bent kom je er lekker in.
    De spellingsfouten die ik tot nu toe heb gezien zijn al vermeld.

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Veel leesplezier Ans

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 85

Ik ben nog steeds aan het lezen, maar wordt geregeld opgehouden door robots momenteel ( Nederland Leest). Maar ik kom iedere keer weer een stukje verder. Het is een spannend verhaal en ik ga zo tijdens het ontbijt weer verder.

Tijdens het lezen over de scooters viel me iets op. Op pagina 12 bestijgt Alex een Vespa motor scooter. Hij wil een helm opzetten, maar daar doen ze in Spanje niet aan. Staat er.
    Op pagina 146 zet Natalia echter haar helm af als ze van de scooter komt. Dat vind ik vreemd.
    Bovendien haalt ze ook nog haar hoge hakken uit haar buddy seat terwijl ze op pagina 131 in het hotel nog hoge hakken aanhad, en meteen de achtervolging inzette.
    Ik fronste hierover even mijn wenkbrauwen en lag er even uit maar lees nu fluks verder

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.