Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 51: Dwaalspoor Dwaalspoor, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 994
    #10066 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 134

Spanning: 7 punten, omdat het echt een leuk verhaal is maar het puntje van je stoel bereikte ik er niet helemaal mee. Sommige stukken daar in tegen waren zeker wel lekker vlot met spanning geschreven maar niet echt een thriller doch een super leuke spionage actieroman.

Plot: 9 punten, omdat geweldige draai op het einde die ik echt niet had zien aankomen. En prima verwerking van alle hoofdonderwerpen als sporen Rusland Europa/ treinen en radioactief materiaal.

Leesplezier: 9 punten, omdat een boek om heerlijk op de bank mee te hangen en soepel van te genieten door geen hoogdravende en moeilijke stukken en verhandelingen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het echt Pjort is die op een heel makkelijke manier en in een geweldige snelheid het verhaal aan je laat voorbij komen.

Originaliteit: 7 punten, omdat de thema’s zijn zeker niet nieuw maar dat hoeft niet omdat ze leuk aan elkaar gelinkt worden en de plot twist als cadeau aan het einde.

Psychologie: 5 punten, omdat het nog de diepgang in de karakters nog de spanning en intriges een grote rol spelen in het boek.

Gemiddelde beoordeling: 46 punten dus gemiddelde van 7.6

Jara Lee
    Bijdrager
    Post count: 44

Spanning: 9 punten. Ik vond het heel spannend om te lezen. Omdat je steeds op een dwaalspoor wordt gezet. Onder de noemer op het puntje van de bank van de spanning.

Plot: 9 punten omdat ik het totaal niet zag aankomen!

Leesplezier: 9 punten omdat ik helemaal de tijd vergat omdat het verhaal met al die spanning uitgelezen moest worden! Het boek was niet weg te leggen.

Schrijfstijl: 9 punten omdat ik haast niet kon geloven dat ik een Nederlands boek in mijn handen had.

Originaliteit: 9 punten omdat ik geen idee had dat een actie thriller mee zo kon boeien. Dat was voor mij een verrassing

Psychologie: 7 punten omdat het leek alsof daar minder ruimte voor was. Het was er wel, maar op de achtergrond.

Gemiddelde score: 8,6

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 106

Spanning: 9 punten, omdat ik het boek bijna niet weg kon leggen

Plot: 9 punten, omdat het knap opgebouwd is met veel wisseling

Leesplezier: 9 punten, omdat ik aan de ene kant wilde doorlezen en aan de andere kant niet wil dat het boek uit is.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek makkelijk te lezen is maar toch niet te simpel

Originaliteit: 9 punten, omdat actueel en nieuw is voor mij, zeker voor een Nederlandse schrijver

Psychologie: 7 punten, omdat de karakters zich niet echt ontwikkelden, maar dat was ook niet nodig naar mijn mening

Gemiddeld dan dus een 8,6

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager
    Post count: 79

Onwijs bedankt voor de mooie score

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 104

Spanning: .8. punten, omdat ik het achter elkaar uit wilde lezen en haast niet weg kon leggen.
    Plot: ..8 punten, omdat ik het af en toe te ver gezocht vond en de rol van Lynn niet goed uit de verf vond komen en ze best wel een grote rol had.….
    Leesplezier: .9. punten, omdat het een makkelijk te lezen boek is, vol vaart en ik het achter elkaar uit wilde lezen..
    Schrijfstijl: ..9 punten, omdat het prettig geschreven is..
    Originaliteit: .8. punten, omdat het een actueel thema is, terrorisme en daar kun je verschillende draaien aangeven.….
    Psychologie: .7. punten, omdat ik de karakters niet echt goed uitgewerkt vond. Er zat weinig diepgang in.
    Gemiddelde beoordeling: 8,2.. punten

yv87
    Bijdrager
    Post count: 77

Spanning: 8 punten, omdat er zeker spanning genoeg in het verhaal zat.

Plot: 9 punten, omdat er meer dan genoeg gebeurde en het mijn aandacht constant vasthield. Vaak liep het anders dan verwacht en al met al is dat dus een prima plot.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik gewoonweg alleen maar heb zitten genieten.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat er net even teveel vaart in zat.

Originaliteit: 8 punten, omdat er meer van zulke boeken zijn in het internationale boekenwereldje, maar het voor mij wel nieuw was omdat ik dit genre nauwelijks lees.

Psychologie: 6 punten, omdat er iets speelt met de personages. Kan er mijn vinger niet opleggen nog, maar hopelijk wel nadat ik Masterplan heb gelezen. Dus had de personages het liefst wat meer uitgediept gezien in Dwaalspoor.

Gemiddelde beoordeling: 8+ punten, wat overeenkomt met de 4* dat ik Dwaalspoor op andere boekensites heb gegeven.

Recensie ga ik nu plaatsen.

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Ik had je natuurlijk al bedankt. Bij deze nog eens dan. Thanks

Annemie S
    Bijdrager
    Post count: 55

Ik mocht voor leesclub thrillzone het boek “Dwaalspoor” lezen van Pjotr Vreeswijk. De auteur heeft zich gebaseerd op een zeer actueel onderwerp, de manier van hedendaagse oorlogsvoering via de media waardoor het verhaal wel aan zekere aantrekkingskracht heeft. Het boek begint vanaf pagina één al erg spannend te worden. Voor je ‘t weet ben je halfweg in dit meeslepende verhaal. Spannende gebeurtenissen, gewelddadige acties en extreme achtervolgingen volgen elkaar in een snelvaart op. De schrijver hanteert hierbij zulk een beeldende schrijfstijl dat het soms wel lijkt alsof je naar een film kijkt. Door de vlotte schrijfstijl, het gebruik van korte hoofdstukken, vaak met perfecte clifhanger aan het einde, gebruikt Pjotr natuurlijk de perfecte ingredienten voor een actiethriller om ‘U’ tegen te zeggen.
    De personages en hun relatie tot elkaar worden even vlug als de acties besproken wardoor je soms wel het gevoel krijgt dat je dingen mist. Die hadden wat beter uitgediept kunnen worden. Het verspringen van plaatsen en personages gaat ook soms té snel waardoor je niet altijd meer het wat, waar en hoe volgt.
    Spanning : 8 punten, omdat het boek maar moeilijk weg te leggen is. Zelfs als je niet leest blijft het verhaal je bezig houden, wat uiteindelijk wel kenmerkend is voor een ‘goed boek’.
    Plot : 8 punten, omdat het toch weer een verrassend einde kent, en voor heel veel spanning wordt uitgewerkt naar het einde toe.
    Leesplezier : 7 punten, omdat het soms wel heel erg snel gaat, en je niet altijd mee bent.
    Schrijfstijl : 9 punten, omdat het soms echt wel lijkt of je een actiethriller aan ‘t bekijken bent ipv een boek zit te lezen. Heel erg beeldend en fantasierijk geschreven
    Originaliteit : 9 punten, omdat hier uitgegaan is van een zeer actueel alledaags onderwerp !
    Psychologie : 7 punten, omdat de lezer niet altijd kan volgen. Situaties en personages wisselen elkaar soms zo snel af, dat je niet even kan afgeleid worden of je moet teruglezen.
    Gemiddelde beoordeling : 8 punten.
    Dwaalspoor is een gewéldige actiethriller die voor de liefhebber zeker op de ‘nog te lezen lijst’ mag komen. Daarom geef ik deze thriller vier sterren.

Annemie S
    Bijdrager

mijn recensie verkeerdelijk gepost, dus volgt hier mijn beoordeling :

BEOORDELING

Spanning : 8 punten, omdat het boek maar moeilijk weg te leggen is. Zelfs als je niet leest blijft het verhaal je bezig houden, wat uiteindelijk wel kenmerkend is voor een ‘goed boek’.

Plot : 8 punten, omdat het toch weer een verrassend einde kent, en voor heel veel spanning wordt uitgewerkt naar het einde toe.

Leesplezier : 7 punten, omdat het soms wel heel erg snel gaat, en je niet altijd mee bent.

Schrijfstijl : 9 punten, omdat het soms echt wel lijkt of je een actiethriller aan ‘t bekijken bent ipv een boek zit te lezen. Heel erg beeldend en fantasierijk geschreven.

Originaliteit : 9 punten, omdat hier uitgegaan is van een zeer actueel alledaags onderwerp !

Psychologie : 7 punten, omdat de lezer niet altijd kan volgen. Situaties en personages wisselen elkaar soms zo snel af, dat je niet even kan afgeleid worden of je moet teruglezen.

Gemiddelde beoordeling : 7.8 punten

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 74

Spanning: 8 punten. De spanning zit er goed in. Wat gaan de terroristen doen, hoe wordt het aangepakt. Besluipen van panden, schietgevechten, hacken van gegevens. En de verhaallijnen die stukje bij beetje duidelijk worden en bij elkaar komen. Mooi uitgewerkt.

Plot: 8 het verhaal is goed uitgewerkt. Naar het einde toe een wending richting spionage die je niet aan zag komen. Mooi verrassend.

Leesplezier: 8 punten Ik heb genoten van het boek. Spannend, vlot geschreven en een actueel onderwerp terrorisme.

Schrijfstijl: 8 punten Een prettige schrijfstijl. Actueel goed merkbaar dat Pjotr weet waar hij over schrijft, de kennis van invallen, wapens e.d. die hij met zijn politiebaan mee maakt dragen hier natuurlijk positief aan bij.

Originaliteit: 8 punten een actueel onderwerp terrorisme met nucleaire materialen kom je nog niet veel tegen in thrillers dus zeker een origineel onderwerp.

Psychologie: 8 punten. Een goed uitgewerkt en spannend verhaal. De karakters zijn ook heel verschillend. En dan natuurlijk de verhaallijnen maken het een goed geheel.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hai Ans en Annemien,

Bedankt voor de mooie score. Ik ben blij dat jullie mijn boek gaaf vonden.
    Dwaalspoor is natuurlijk pas het tweede verhaal dat ik heb geschreven en als beginnend schrijver is waardering door “gewone” lezers wat mij betreft het hoogst haalbare.

Thanks

Annemie S
    Bijdrager

Gemiddelde beoordeling : 7.8 punten

Moet natuurlijk 8 zijn. Een dikke 8 dus.😊

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Een dikke 8. Yeahh😎 en het is natuurlijk Annemie. Spellingcheck vind dat maar raar kennelijk. Plakt er een N achter. Sorry

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 221

Spanning: 8 punten, omdat ik wilde doorlezen in deze actiethriller.

Plot: 9 punten, omdat het een bijzonder plot is, wel verwacht door mij, maar een bijzondere wending.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek met plezier heb gelezen, de uitleg vond ik soms te veel, er mag ook nog wel wat aan de verbeelding over gelaten worden.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat deze vlot is, korte hoofdstukken zorgen voor een snelle actie en reactie.

Originaliteit: 9 punten, omdat diefstal wel voorkomt, maar tot op heden is er nog niet zo veel over geschreven, actualiteit voorop in Dwaalspoor.

Psychologie: 6 punten, omdat ik dit punt erg weinig tegen kom, maar het hoeft ook niet, onnodig voor een actiethriller.

Is 48 : 6 = een 8, overeenkomend met vier sterren.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.