15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Anitadegroot
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

Cover: Mooie donkere cover met taart en een flaptekst om je vingers bij af te likken.

Auteur: Ik heb 3 minuten gelezen dus de verwachting is hoog en ik hoop op wederom een super spannend boek.

Verwachting: Een stevig verhaal met actie en diepgang(achtergronden)

1958wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 150

Een mooie cover die past bij het eerste stuk van het boek.beetje donker, beetje mysterieus, met de rook die nog van de kaarsjes afkomt.

Ik vind deze auteur super. Ik heb alle boeken geloof ik wel van hen gelezen en ik hoop dat de schrijver nu alleen ook het hoge niveau kan volhouden.

Mijn verwachting is weer een superspannend geschreven verhaal met Ewert en ik ben heer benieuwd wat de rol van Piet dit keer wordt.

P. Holla
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

De cover is zeker intrigerend. Het uitblazen is geweest, het feest kan beginnen, maar welk feest? Ik moest wel even goed kijken voor kaarsje 5. De achterflap is zeer uitnodigend.

Auteur: Ik heb nog geen enkel boek van deze auteur gelezen. Zag wel regelmatig de boeken voorbij komen, maar gewoon niet aan toegekomen. Nu een uitstekend moment om te beginnen. Echter of het verstandig is midden in een ‘serie’ te starten over inspecteur Grens, zal ik gaan ontdekken.

Mijn verwachting: De eerste regels duiden op een bizar verhaal, met toch wel de nodige uitdaging. Misschien niet in de gruwel van het verhaal, meer in de zoektocht naar wat er gebeurd is. Ik ben benieuwd.

Jolanda
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Cover: Een mysterieuze cover.. Kan alle kanten op.

Auteur: Een goede schrijver. Mooie zinsopbouw heeft hij altijd

Verwachting: Een super spannende thriller Ben heel erg benieuwd!

jajansen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 226

Een cover die past bij de intro van verhaal. Door de combinatie van de donkere kleur en de taart met de uitgeblazen Kaarsjes krijgt het iets lugubers.

Ik ken de auteur nog niet, maar grijp nu mijn kans. Ik ben benieuwd

Ik verwacht een spannende thriller met lugubere details, maar wel met een maatschappelijke achtergrond.

ranata
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

Cover: Mooie cover, ondanks de verjaardagstaart is die erg duister, ook vind ik het mooi met die uitgeblazen kaarsjes.

Auteur: Ik heb veel gelezen van Roslund en Hellstrom samen, dus ben eigenlijk ook benieuwd hoe het is als hij alleen schrijft, komt vast goed

Verwachting: Ik verwacht een spannend verhaal, met een maatschappelijke twist,maar ook wel bizar

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Aantal berichten: 61

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Een taart met 5, net uitgeblazen kaarsjes. Niet het doorsnee vrolijke Verjaardagsplaatje, maar enigszins duister. De achterkant met intro en foto van de auteur maakt nieuwsgierig naar de rest.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik heb al een aantal boeken van Anders Roslund gelezen, die ik erg goed vond.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Mijn verwachting is dat het weer een heel spannend boek is, met de typisch Scandinavische sfeer.

Karen Steyaert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 26

* Cover
    De letters overheersen en dan zie je de foto van de uitdovende kaarsen met een donkere achtergrond.
    Het begin van een mysterie. Het gevoel dat de verjaarsdagsdag niet zo goed geëindigd is.
    De achterflap met foto van de auteur en de korte tekst zijn zeker ok, de tekst doet mij verlangen om meer te lezen van het boek.

*Auteur
    Deze auteur is nieuw voor mij, dus ik ben benieuwd. Ik heb even gegoogeld op internet en daar staan toch positieve kritieken, vooral rond de schrijfstijl, dus ik ben benieuwd.

*Verwachting
    Ik verwacht een spannend verhaal, met niet voorspelbare wendingen voor mij, maar dat we op het einde wel weten wie de dader is en waarom. Dat ik als lezer niet achterblijf met veel vragen.

Sander83
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Cover: De flaptekst en de cover passen goed bij elkaar. Het is duidelijke een verjaardag dat niet zo’n mooi feest is geworden. De cover is herkenbaar voor deze reeks waarbij de 3 steeds heel duidelijk naar voren komt.

Auteur: Ik heb alleen de boeken die hij met Hellstrom heeft geschreven gelezen. Voor drie dagen lees is 3 uur die al klaar ligt. Ik verwacht geen groot verschil met de boeken die ik gelezen heb. De sfeer en spanning zal daarom zeker aanwezig zijn.

Verwachting: Ik verwacht een spannend en sterk verhaal waarin de sfeer van de situatie en omgeving goed naar boven komt.

Alice1812
    Bijdrager
    Aantal berichten: 147

Cover: De uitgeblazen kaarsjes op de verjaardagstaart lijken te schreeuwen dat er iets niet klopt, de samenvatting op de achterkant maakt nieuwsgierig!

Auteur: Nog niet eerder iets van deze auteur gelezen. Wel meerdere keren met de voorgaande boeken in mijn handen gestaan. Ik begrijp dat hij deze alleen heeft geschreven maar omdat ik de eerdere boeken nog niet ken heb ik geen vergelijking hoe het eerder was met partner dus ik ga er blanco in.

Verwachting: Wel wat gelezen op hebban over de eerdere boeken en zijn samenwerking met Hellstom, ik verwacht oplopende spanning en een goed in elkaar stekend verhaal, ben benieuwd!

Those who don't believe in magic will never find it.

Lieke
    Bijdrager
    Aantal berichten: 92

Cover:
    Half beeld, half letters, vind ik niet zo aantrekkelijk.
    Vijf uitgeblazen kaarsjes op een taart, in het donker. Dit boek zou ik in een boekhandel zeker niet als eerste oppakken.
    Op de achterzijde een tekst die mij nieuwsgierig maakt.

Auteur:
    Dit is een voor mij totaal onbekende auteur, dus ik ga er blanco in.

Verwachting:
    Door de flaptekst verwacht ik een spannend boek

(En door de reacties van mijn collega lezers trouwens ook)

karanina
    Bijdrager
    Aantal berichten: 62

Cover: De cover past goed bij de andere delen, hoewel deze vier kaarsjes laat zien terwijl het er eigenlijk vijf moeten zijn.
    Auteur: Ik heb de andere delen gelezen, dus mijn verwachting van Anders Roslund is weer heel hoog.
    Verwachting Ik vind Ewert Grens een heel fijn personage. Mijn verwachting is weer een verhaal waarin ik helemaal in meegezogen word.

kareltje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 277

Mooie cover die past bij de beschrijving op de achterkant. Een taart met kaarsjes, waarbij het lijkt alsof de kaarsjes worden uitgeblazen. Het moment om een wens te doen. Een verwachtingsvol beeld. Op de onderste helft van de cover grote letters met schrijver, titel en ondertitel. De informatie op de achterkant is veelbelovend. Geen letter teveel of teweinig.

Ik heb nog niet eerder iets van deze auteur gelezen. Ook niet van hem mijn zijn eerdere schrijversmaatje. Ik kan er alleen wel uithalen dat hij (weliswaar deels samen met een ander) ervaring heeft in het schrijven van thrillers. Ik verwacht dus dat hij een thriller goed weet neer te zetten.

De omschrijving op de achterzijde zet alles op ‘aan’. Hoe feestelijk het begint, des te schrijnender is het beeld dat de rechercheur aantreft. Dat lijkt me zo’n beeld dat je nooit kwijtraakt. En dan lijkt het ook nog eens niet opgelost te worden. Als dan later het vermoeden ontstaat dat het meisje weer bedreigd wordt, dan snap ik dat het een spannend verhaal wordt. Ik heb hoge verwachtingen……

maria
    Bijdrager
    Aantal berichten: 406

Cover: vijf (de vijfde wel in eerste instantie moeilijk te vinden)standaard verjaardag kaarsjes op een ronde bol (die er niet echt als een taart uit ziet). Vrij donker is de cover en drie dagen is essentieel want dat lettertype is erg groot. Vooral de kleuren zwart, rood en beige, niet erg vrolijk ondanks de verjaardagstaart.

Auteur: Ik heb drie seconden gelezen en dat zat heel ingenieus in elkaar dus dat verwacht ik ook nu ook al is hij nu alleen als schrijver.

Verwachting: Ik verwacht een heel verrassende ontknopingstechniek waarbij Ewert denk ik maar drie dagen de tijd heeft op het op te lossen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.