Home Forums Leesclub 171: Drie dagen Drie dagen, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1997
    #29667 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 115

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Nee ik kom nog niets tegen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Eigenlijk niet. Het verhaal neemt een hele andere wending.. Super gewoon om te lezen!!

Zeer spannend en dan ben ik nog maar in het begin.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Totaal niet van toepassing!!

Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!
    Niet van toepassing. tot zover een heerlijk spannend boek

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Post count: 50

1.Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    In het zesde deel: Een grimeuse met een glimlach waarin hij zou kunnen verdrinken. Heel mooi geschreven.
    2.Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Zeker, mijn verwachtingen waren hooggespannen, tot nu voldoet het boek hier ruimschoots aan.
    3.Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Een kleinigheidje, Rasmus wordt een keer Ramus genoemd.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 216

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Nee, deze ben ik niet tegengekomen

Nee, ik zie nu een tweede verhaallijn. Verwacht dat deze uiteraard bij elkaar komen. Boek leest lekker weg

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!
    Nee, tot op heden niet.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 86

Opmerkelijke citaten ben ik nog niet tegengekomen, al viel me wel op dat er tweemaal exact dezelfde zin voor dezelfde persoon gebruikt werd (plus eenmaal een variatie daarop). En dat is de zin die in een eerder commentaar genoemd werd: Een grimeuse met een glimlach waarin hij zou kunnen verdrinken.
    Ik ben nu op het punt dat alle verhaallijnen op een plek bij elkaar komen. De spanning stijgt.
    Ik heb een heel enkele spellingsfout of typografische misser gezien, maar ze zijn niet storend, het verhaal leest als een trein.

Blij dat ik deze auteur nu ook op mijn lijstje “nog te lezen” kan zetten!

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 270

Ik moet even reageren. Ik ben nog niet zo ver, pas op pagina 45 van de epub, maar wat een start!
    Wat schrijnend. En wat knap.
    Ik lees snel weer verder…….

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 86

Ik kon niet stoppen.
    Uit.
    Wow

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 132

Het hele boek is opmerkelijk, het leest zo makkelijk en vlot weg, maar de spanning is voelbaar. Erg fijn om te lezen.

Het begin gaat helemaal niet over of met Piet en als dat dan eindelijk zover is wordt al snel duidelijk dat ook zijn verhaallijn weer in het straatje van Ewert past. Het komt allemaal prima samen.

Een enkele fout kwam ik tegen: Ik stuur ze nu naar je toen. Moet zijn naar je toe (blz. 239-240)
    en: grote sommen gelds moet zijn geld (blz. 393)
    Of er nog meer dingen in voorkomen die niet goed zijn heb ik niet gezien, maar ik kan er ook over heen gelezen hebben. Het was niet storend in ieder geval, daarvoor is het veel te boeiend.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 270

Ik ben benieuwd of anderen bijzondere citaten ontdekken. Ik zit zo in het verhaal, dat ik wel stil sta bij de beelden, maar meteen weer doorlees voor het volgende en dus niet zo op zoek ben naar citaten.

Het verhaal ontwikkelt zich enorm verrassend. Dat had ik vantevoren niet kunnen bedenken. In die zin ontwikkelt het verhaal zich niet zoals ik vooraf had bedacht, maar alleen maar beter.

Ik kom geen storende zinnen of grammaticafouten tegen. Ik heb wel een paar nieuwe woorden leren kennen (N-A-S-O-L-A-B-I-A-A-L-P-L-O-O-I).

P. Holla
    Bijdrager
    Post count: 27

Ik kom geen citaten tegen die ik opmerkelijk vind. Denk omdat ik zo in het verhaal zit vanaf het moment van eerder tot einde van het boek, leest het lekker vlot, houdt het de vaart erin, leef je mee en voel je de spanning en wil je verder lezen.

Hahaha zo mooi. Het is totaal niet zoals ik verwacht had. Drie dagen, was voor mij is het pas na drie dagen ontdekt, leeft ze drie dagen met de oeverleden personen. Echte het is ook drie dagen de tijd voor zowel Ewert als Piet. Zo goed in elkaar gezet.

De spellingsfouten zullen er heus wel zijn, echter ze zijn niet storend in het verhaal.

ranata
    Bijdrager
    Post count: 78

Nee tot nu toe helemaal niet, ben nog even het spoor bijster maar het is wel spannend en leest lekker weg, Wil eigenlijk alleen maar verder lezen en weten hoe het verder gaat met vooral Piet maar ook met Ewert
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld. Niet opgevallen

karanina
    Bijdrager
    Post count: 62

‘De zinvolheid van de dood als voorwaarde voor de zinloosheid van het leven’ Dit vond ik zo mooi.

De verhaallijn is een enorme verrassing, maar past absoluut bij de voorgaande delen.

Een enkele niet storende spellingfout/typfout

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 141

De citaten die hierboven genoemd worden waren mij bijna allemaal ook op gevallen, verder geen nieuwe vreemde dingen tegengekomen.
    De verhaallijn ontwikkeld zich heerlijk, niet voorspelbaar, spannend, niet snel weg te leggen dit boek!
    Nog geen spellingsfouten kunnen ontdekken!

Those who don't believe in magic will never find it.

karanina
    Bijdrager
    Post count: 62

Ik ben halverwege het verhaal en wat is dit genieten. Het is toch bijzonder knap om de verhaallijnen van de twee personages zo mooi in elkaar te laten vloeien. Ik betrap mezelf erop dat ik langzamer ga lezen omdat ik het niet te snel uit wil hebben.

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 109

Vandaag gestart na gisteren 3 minuten te hebben uitgelezen.

Na de eerste 2 delen geen bijzonder opvallende zinnen of opmerkingen gezien.

Piet komt op een andere manier in het verhaal terug, ik ben nog niet ver genoeg om te weten hoe dit zich verder ontwikkeld. De opbouw met de verschillende delen is zoals de bij de eerdere delen. Vanuit de personages kom je goed in het verhaal. Ik ga er in de komende delen achter komen hoe de lijnen Piet en Ewert bij elkaar gaan komen.

Vooralsnog zijn er geen fouten opgevallen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.