15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

LET OP: In principe is het verhaal, en dus ook de verhaallijn, zoals je het leest van begin tot eind en hoe de gebeurtenissen en acties elkaar telkens opvolgen, het (of ‘de’) plot.

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je Drie dagen een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Anders Roslund prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Anders Roslund vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Anders Roslund mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

P. Holla
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

De plot

Wat vind je van het plot?
    Ik vond het plot super gevonden. Ondanks dat ik geen eerdere delen van deze serie heb gelezen, was dat niet storend. Ik kon goed mee in het verhaal.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Het leest voor mij heel prettig. De start met Eerder maakte mij nieuwsgierig. Aansluitend de delen per personages zijn goed te lezen, mede omdat het binnen een deel ook kleine ‘hoofdstukken’ bevat, waardoor je het boek makkelijk even kan wegleggen of juist even een paar stukken kan lezen. Naarmate het verhaal vorderde kwamen er meer personages in de delen bij elkaar. Heel goed gevonden, goed uitgewerkt en zeer opbouwend beschreven.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee totaal niet. Het einde vond ik subliem en totaal onverwacht. Wel goed naartoe ge4swchreven, doordacht en gevonden. TOP!!!

Algemeen

Vond je Drie dagen een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het boek was zeker boeiend. In het begin zoekend, waar wil de schrijven naar toe. Om vervolgens mee te worden gezogen in het verhaal. Ik wilde weten hoe het in elkaar zat en ook wel het later op de avond, het boek moest uit voor ik ging slapen.
    Vind je de schrijfstijl van Anders Roslund prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl vond ik prettig en gemakkelijk te volgen. Het is zeer begrijpelijk geschreven. Juist doordat het verhaal mij zo meezoog, moest ik mij beheersen om niet sneller te gaan lezen. Juist daardoor moest ik af en toe terugpakken om de verhaallijn goed te kunnen volgen.
    Stel….Anders Roslund vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Dit boek vond ik zeker realistisch. De geloofwaardigheid was er in het begin zeer zeker, echter iets ongeloofwaardig werd het voor mij toen bleek dat Amalia als aspirant politieagent juist bij het bureau van Ewert Grens te werk werd gesteld. Dit kwam ineens uit het niets, waardoor het ongeloofwaardig werd voor mij. Zou er gestaan hebben dat Amalia juist naar dit bureau had gesolliciteerd om als aspirant politieagent te mogen werken, dan had ik dat begrijpelijker gevonden.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Er zijn meerdere boeken rond dit thema, echter wat dit boek uniek maakt is de schrijfwijze van Anders. Dit gebeurd zo subliem, waardoor dit boek je meetrekt in het verhaal. Ik wilde weten hoe het afliep en kon het boek niet even wegleggen. Dat maakt dit boek voor mij Uniek.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Anders Roslund mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Anders ik ben superblij dat je door bent gegaan met schrijven, ondanks dat je medeschrijver is overleden. Ik vind het geweldig zoals je schrijft en ik ben inmiddels aan 3 seconden begonnen. Ik wens je succes met het schrijven van de volgende delen en kijk daar ook naar uit.

1958wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 150

Geweldig. Het boek met zijn verhalenlijnen grijpen zo goed in elkaar dat ik hem niet weg kon leggen en heel snel heb uitgelezen.

Het begin “eerder” is al zo luguber, in de delen die volgen vraag je je eerst af wat heeft dit ermee te maken, maar de verhaallijnen worden zo goed opgebouwd en met elkaar vervlochten.

Nee, dit eind had ik niet zien aankomen. Vooral voor Ewert vond ik het heel erg. Hij heeft zo zijn best gedaan.

Ja, drie dagen had steeds mijn volle aandacht. Mijn huishoudelijke werkzaamheden moesten even wachten. Dit boek moest eerst uit.

Vind je de schrijfstijl van Anders Roslund prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is prettig, nergens moeilijke woorden, heel begrijpelijk geschreven.

Stel….Anders Roslund vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Realistisch en geloofwaardig. Ook hier wordt weer een actueel onderwerp aangestipt.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vind dit boek uniek, juist omdat het een uit een serie Van Ewert en Piet is. Deze 2 hoofdpersonen zijn wel mijn lievelingspersonages.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Anders Roslund mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Nee, alleen maar dat ik het fijn vind dat hij ook in zijn eentje met deze reeks is verder gegaan.

ranata
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

De plot

Goed, verrassend ook wel, wel typisch een roslund plot,
    Het zat goed in elkaar, de verhaallijnen kwamen slim samen en ontvouwde zo langzaam het hele verhaal
    Nee totaal niet, had een idee welke kant het op ging, maar was toch verrast het werd wel een beetje duidelijk vlak voor het einde, maar het was toch anders dan ik had gedacht

Algemeen

Ja heb er echt van genoten, heeft mij geen moment verveeld ook
    Vind je de schrijfstijl van Anders Roslund prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Nee het leest wel gewoon makkelijk weg, doordat het spannend was blijft je aandacht er ook continu bij
    Stel….Anders Roslund vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn? geloofwaardig, maatschappijkritisch maar vooral ook aangrijpend in de zin van dat je gaat meeleven met de personages

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Nee vind deze boeken best uniek, ze zijn origineel en net even wat anders, in mijn ogen dan
    Ja gewoon blijven schrijven, dan kan ik blijven genieten

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

Sander83
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Het plot was wederom sterk geschreven. Een interessante samenhang van heden en verleden en verschillende gebeurtenissen die sterk in elkaar kruipen.
    De opbouw met de verschillende delen is prettig. Het bouwt zich op deze manier per verhaallijn op naar een situatie waar zaken samen komen. Op dat moment zie je die samenkomst in de delen erna terug.

Het slot had ik niet aan zien komen. Hoewel als je terug gaat denken het eigenlijk wel weer logisch is dat deze ontknoping er is. Het feit dat je daar tijdens het lezen toch niet aan hebt gedacht zegt al iets over de goede schrijfstijl.

Ook de vorige boeken met Ewert Grens zijn boeiend en meeslepend geschreven. Af en toe zitten er wel korte stukken in die wat minder krachtig zijn en waar de aandacht een beetje verslapte. Dit is echter niet storend en doet niets af aan een prima boek omdat de schrijfstijl heel aangenaam en prettig leest. Het taalgebruik is begrijpelijk en helder waardoor alles goed te volgen is.

Drie dagen is zeker aangrijpend gezien hoe Ewert reageert op de vroegere zaak met Zana. Verder is het een actiethriller omdat dit, ondanks dat het minder is dan de vorige delen, nog steeds een grote rol speelt.

Alle onderwerpen komen regelmatig in boeken voor. Infiltratie, actie, recherche etc. De combinatie van deze zaken en de wijze waarop het door Roslund en eerder met Hellström is uitgwerkt is daarentegen minder vaak te zien.
    Dit maakt het geheel interessant en blijft het nog steeds leuk om deze boeken te lezen. De steeds andere soorten zaken waaraan wordt gewerkt helpen hier ook zeker aan mee.

De enige tip die te geven is om Ewert over een paar boeken een waardig pensioen te geven. En verder vooral op deze manier blijven schrijven.

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Aantal berichten: 61

De plot

Het verhaal zit heel goed in elkaar. Verschillende verhaallijnen die uitstekend in elkaar overlopen en samen komen.
    Er zit een goede opbouw in, het boek is spannend en is moeilijk weg te leggen.
    Dit had ik niet zien aankomen, pas op het allerlaatst ging ik in deze richting denken.

Algemeen

Heel boeiend en moeilijk weg te leggen.
    Het is begrijpelijk en goed in te voelen. De karakters worden goed neergezet.
    Meeslepend en geloofwaardig.

Dit boek

De samenwerking tussen Piet en Ewert maakt het boek best bijzonder. De combinatie tussen het rauwe en het menselijke zie je niet zo heel vaak. Als ik een vergelijking moet maken met andere boeken, komen die van Jens Lapidus het dichtst in de buurt.

Ik zou nog graag een vervolg lezen met Piet en Ewert. Misschien op den duur een waardige opvolger voor Ewert, zodat hij echt met pensioen kan. Dan kan hij nog eens een bijrol vervullen als raadgever.

jajansen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 226

De plot stak goed in elkaar. Als lezer wordt je meegenomen richting de uitkomst. Ook ik had vorige delen niet gelezen, maar vond dat geen enkel probleem.
    Goed opgebouwd. Aanvankelijk lijken het losse verhaallijnen, die heel knap bijelkaar worden gebracht
    Totaal niet, tot aan het laatste hoofdstuk, toen viel het kwartje. Net iets eerder dan Evert, denk ik.

Ja , ik vond het heel boeiend geschreven. Aanvankelijk had ik wel , waar gaat het verhaal naar toe. Wat heeft Piet hiermee te maken , maar daar kwam ik al snel achter.
    Een hele prettige schrijfstijl, lees vlot en gemakkelijk.
    Stel….Anders Roslund vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn? Realistisch en geloofwaardig zijn inderdaad de 1e woorden die bij mij opkomen.

Veel Zweedse thrillers behandelen een maatschappelijk thema. Ook dit boek weer. Wat ik uniek vind is de in een vlechting van wat in eerste instantie meerdere verhaallijnen zijn .
    En ook heel knap, dat het geen probleem is als je eerdere delen niet hebt gelezen.
    Ga door , ik kijk uit naar het volgende deel en ga de eerdere ook zeker lezen.

Alice1812
    Bijdrager
    Aantal berichten: 147

De plot
    Ik vond de plot geweldig, ik zag het absoluut niet aankomen en het verhaal is zo’n goede puzzel waar alle losse delen op zijn plek vallen aan het eind!

Algemeen
    Ik vond Drie dagen zeer spannend, het had steeds mijn volle aandacht en ook als ik niet aan het lezen was moest ik aan het boek en het verhaal denken! De schrijfstijl is erg fijn, het leest lekker weg!
    Ik vond het boek een heerlijk spannende thriller!

Dit boek
    Het boek is niet uniek maar ik hou wel erg van boeken met meerdere verhalen die uiteindelijk prachtig bij elkaar komen als een echte puzzel, die zijn er niet heel veel!
    Geen raad voor Anders Roslund, gewoon lekker door blijven schrijven, ik ben fan!

Those who don't believe in magic will never find it.

karanina
    Bijdrager
    Aantal berichten: 62

De plot

Een sterk plot. Roslund heeft me op een paar momenten toch op het verkeerde been gezet.
    Hoewel alle personages een heel eigen verhaal hebben, komt het allemaal heel mooi samen.
    Pas aan het einde kreeg ik een vermoeden, maar de manier waarop zag ik totaal niet aankomen.

Algemeen

Ja absoluut. Ik vond het moeilijk om het boek weg te leggen en het heeft me toch wel een paar uurtjes nachtrust gekost.
    Ik vind het een fijne schrijfstijl. Begrijpelijk geschreven en hij weet de spanning op een prima niveau te houden.
    Ik denk dat ik realistisch het beste bij het boek vind passen. Een actueel onderwerp.

Dit boek

Het onderwerk zal niet uniek zijn, maar ik vond het heel goed hoe de verhaallijnen rondom het onderwerp bij elkaar werden gebracht. Dat maakt het boek voor mij toch wel uniek.
    Een goede raad niet, maar wel de hoop dat er snel een nieuw boek van zijn hand komt.

kareltje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 277

De plot

De start van dit boek is sterk. Het beeld van de 5-jarige Zana die door het huis gaat, met haar eigen gedachten over haar gezin, terwijl ze dood blijken te zijn, is schrijnend en maakt dat je meteen in dit boek zit. Ik vond dit een zeer verrassend boek met een verrassend plot. Daar waar de achterflap iets schrijft over een 5-jarig meisje en een rechercheur, kwamen er onverwachte verhaallijnen bij. Die waren goed opgebouwd en uitgedacht. Ook de perspectiefwisseling hielp goed bij de opbouw van dit verhaal. Er waren meerdere plottwisten die ik niet zag aankomen. De ontknoping bestond uit meerdere elementen. Een deel daarvan had ik wel verwacht, maar het einde zag ik niet aankomen. Het was wel een passende afronding.

Algemeen

Drie dagen is een erg boeiend verhaal. Het boek had de hele tijd mijn volle aandacht. Het boek is begrijpelijk geschreven en leest prettig. De ontwikkeling van het verhaal helpt daar zeker bij. Het typeren van dit boek vind ik lastig. Een aantal dingen vind ik niet geloofwaardig. Het is wel geloofwaardig geschreven, maar ik geloof niet dat het in werkelijkheid zou gebeuren. Ik vind het een enorm goede thriller, met verrassende verhaallijnen. Ik vind de personages goed neergezet en uitgewerkt. Daarmee vind ik het zeker realistisch geschreven.

Dit boek

Ik vind dit een hele sterke thriller. Een sterke, schrijnende start, verrassende verhaallijnen, goed opgebouwd en afgewerkt. Dit is geen doorsnee thriller. Ik heb echt genoten en ben onder de indruk. Dat maakt dat ik Anders Roslund geen goede raad wil meegeven, maar een dringend verzoek om graag snel verder te schrijven!

Lieke
    Bijdrager
    Aantal berichten: 92

De plot

Een bizarre situatie bij de start, waarvan de impact gedurende het verhaal steeds duidelijker wordt, twee hoofdpersonen die duidelijk in eerdere boeken ten tonele zijn gevoerd, veel actie en het verhaal laten eindigen met een bijzondere finale. Klasse!
    Alle verhaallijnen waren duidelijk en kwamen goed bij elkaar, wat resulteerde in diverse verrassende plotwendingen. Tegen het eind werd mijn vermoeden bevestigd, maar het was zeker geen simpel en afgeraffeld slot.

Algemeen

Vanaf de start werd ik gegrepen door het verhaal en kon ik het boek nauwelijks wegleggen. Ik heb genoten! De schrijfstijl is helemaal naar mijn zin, hij volgde de situatie. Eenvoudige, korte zinnetjes bij het kind, duidelijke en rake omschrijvingen bij de actie en meer subtiele bewoordingen als het om gevoelszaken ging. Dat maakt de situatie en verhaallijn herkenbaar en houdt de aandacht vast.
    De start is bijna surrealistisch, maar daarna word je in de rauwe werkelijkheid gezogen.
    De woorden snel, rauw, vertouwen en verraad zijn hier van toepassing

Dit boek

Hoewel het duidelijk is dat de twee hoofdpersonen een gedeeld verleden hebben, stoorde me dat niet. Ik vind het jammer dat ik ze in deze situatie heb leren kennen, maar ga zeker de eerdere boeken lezen. Dit boek heeft me veel leesplezier gegeven en denk niet dat ik in de positie ben een zo goede schrijver een advies te geven anders dan: doorgaaan!

Anitadegroot
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

De plot

Wat vind je van het plot? Zit heel sterk in elkaar
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Door de vele plotwendingen is het verhaal onvoorspelbaar en een heerlijk kat en muisspelletje om te lezen, lekker spannend!
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Wel gehoopt maar niet verwacht, ik vond het tot de laatste bladzijde onvoorspelbaar.
    Algemeen

Vond je Drie dagen een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik vond het superboeiend en heb het in een ruk gelezen.
    Vind je de schrijfstijl van Anders Roslund prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vind de schrijfstijl zeer prettig, het is minder hard dan drie minuten maar goed dat ging over drugs en daar gaan ze over lijken, ik was aangenaam verrast met dit deel en ik vind het echt bij de andere delen passen.
    Stel….Anders Roslund vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn? Minder hard en rauw als de vorige delen en zeer geloofwaardig en realistisch.
    Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Deze serie gaat over infiltreren voor de politie en daar zijn niet echt veel boeken over geschreven, ik vind deze serie zeer spannend en zet mij aan tot nadenken over criminaliteit, infiltratie en politie en hoe moeilijk zij het hebben om criminaliteit en drugsoverlast tegen te gaan.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Anders Roslund mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Tegen beter weten in hoop ik dat er nog een deel komt. Piet en Ewet hebben mijn hart gestolen ik hoop dat je inspiratie vind voor nog een deel in deze serie.

Jolanda
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

De plot

Een werelds plot. Verhalenlijn loopt mooi in elkaar over. Vandaar dat het verhaal je ook tot het laatst toe in de ban houdt.

Goed in elkaar gezet en over nagedacht. Spannend tot het einde.

Nee ik had dit niet zien aankomen. Had wel een paar vermoedens maar dat dit zo zou aflopen.
    Algemeen

Een goed geschreven boek

Super boeiend verhaal het was weer een van de boeken die je niet weg kan leggen. Dus volle aandacht!

Fijne schrijfstijl, niet moeilijk en zeer begrijpelijk leesbaar.

Aangrijpend en verfilmbaar. Realistisch dat zeer zeker. Aangrijpend omdat er je de angst voelt die er in het gezin omgaan.

Dit boek

Super spannend boek. Uiteraard zijn het boeken die je soms herken in andere boeken. Het gaat om de manier hoe deze geschreven is en dat maakt het boek Uniek! Dikke 10 en vooral lekker doorgaan.

Het verhaal dat zich afspeelt om een aantal plaatsen zijn toch ook wel herkenbaar. Dit boek zou op waarheid gebaseerd kunnen zijn. Ik heb het boek als zeer prettig ervaren en tot het eind heeft het mijn weten te boeien.

Karen Steyaert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 26

DE PLOT

==>Wat vind je van het plot?
    Het plot was super. Dit was één van de weinige boeken waar ik op voorhand geen plot in gedachten had. Het was dan ook verrassend, maar echt wel goed.

==> Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Heel goed, was opgebouwd zoals het moet vind ik. Allemaal verhaallijnen die zich op het juiste moment in elkaar vlechten, waardoor we een mooi plot kregen!

==> Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik had voor mijzelf geen einde in gedachten, en ook dit had ik dus zeker niet zien aankomen.

ALGEMEEN

==> Vond je Drie dagen een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Oja, zeker weten!

==> Vind je de schrijfstijl van Anders Roslund prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vond dit boek heel prettig om te lezen, echt ontspannend na een werkdag. Je moest er niet bij nadenken, eenvoudige taal, vlot geschreven. Zoals eerder al gezegd had ik wat moeite met de namen en plaatsnamen.
    Ik kon mij soms moeilijk oriënteren, maar ik was zo mee in het boek, dat dit zeker niet als negatief punt moet aanzien worden.

==> Stel….Anders Roslund vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Ondanks er heel veel gebeurd in dit boek, vind ik het eigenlijk wel realistisch.
    Ik had ook gevoelens als boosheid, verdriet, angst bij het lezen van dit boek, wat wil zeggen dat het aangrijpend is.

DIT BOEK

==> Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Voor mij was dit de eerste keer dat ik een boek met dit thema las. De politie die infiltreert, iemand die onderduikt,… Meisje ziet gezin uitmoorden en dan jaren later duikt daar weer een misdaad op.

==> Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Anders Roslund mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Blijf zulke boeken schrijven!!
    Het was echt een plezier om dit boek te lezen, ik werd er volledig in meegenomen en wou telkens verder lezen!
    Als lezer is dit het gevoel dat je wil als je een boek leest!

maria
    Bijdrager
    Aantal berichten: 406

De plot
    1. Wat vind je van het plot?
    Verrassend ik dacht aan het einde echt neeeeeeeee het is niet waar.

2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Steekt prima in elkaar, goede opbouw en spanning. Mooie verhaallijnen die samenkomen.

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Zoals bij 1 aangegeven niet verwacht dat diegene de dader was

Algemeen
    4. Vond je Drie dagen een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Boeiend en had zeker mijn aandacht en zou nog veel meer van dit soort boeken willen lezen.

5. Vind je de schrijfstijl van Anders Roslund prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Prettig, vlot geschreven, beeldend en begrijpelijk

6. Stel….Anders Roslund vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Kan heel realistisch zijn, geloofwaardig en het verhaal grijpt je vast omdat je zo goed met de personen meeleeft en ja het was wel heel toevallig dat Amalia op dat bureau terecht kwam zonder inleiding..en dat hij zo snel een pand kon vinden voor zijn gezin dat voldeed aan de eisen.

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Mooie spanning die lang voelbaar is in het boek. Het grijpt je vast. Vooral als de tijd weer gaat tellen..

8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Anders Roslund mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga alsjeblieft door met schrijven.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.