15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Vragen ThrillZone leesclub Drie dagen           

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Anders Roslund specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Drie dagen is de eerste solothriller van Anders Roslund. Voorheen schreef hij thrillers met Börge Hellström die helaas in 2017 is overleden. Ga je na het lezen van Drie dagen de eerdere boeken van het voormalig auteursduo Roslund & Hellström en de volgende solothrillers van hem ook lezen?
    Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Aantal berichten: 61

De karakters

1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Piet en Ewert blijven wie ze zijn, Hugo maakt wel een ontwikkeling door. Noodgedwongen onderneemt hij actie en dat is heel bepalend voor de afloop.
    2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Piet en Ewert als hoofdpersonen spreken tot de verbeelding en zijn beide mijn favorieten.
    3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, ik hoop wel dat Ewert nog wat gelukkiger wordt. Maar hij komt zo wel heel goed tot zijn recht.
    De auteur

4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja helemaal,ik werd helemaal meegenomen in het verhaal en het koste moeite om het boek weg te leggen.
    5.Kun je de schrijfstijl van Anders Roslund specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Meeslepend en beeldend.
    6.Drie dagen is de eerste solothriller van Anders Roslund. Voorheen schreef hij thrillers met Börge Hellström die helaas in 2017 is overleden. Ga je na het lezen van Drie dagen de eerdere boeken van het voormalig auteursduo Roslund & Hellström en de volgende solothrillers van hem ook lezen?
    Zeker! Een aantal heb ik al gelezen, maar de rest staat inmiddels op mijn lijstje nog te lezen!

Jolanda
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Nee dat heb ik niet

2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Piet Hoffman is mijn favoriet Ik ben benieuwd wat hij in het verleden allemaal heeft meegemaakt. Hij blijft mysterieus tot op heden daar hou ik altijd wel van. Toch ook een zorgzaam persoon die voor het vuur gaat voor zijn gezing.

3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee de personage´s zijn echt waanzinnig.. Goed omschreven je krijg er een zeer helder beeld bij.

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

Jazeker Spannend en mysterieus

5.Kun je de schrijfstijl van Anders Roslund specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    De schrijfstijl is zeer meeslepend het zuigt je in het verhaal.

6.Drie dagen is de eerste solothriller van Anders Roslund. Voorheen schreef hij thrillers met Börge Hellström die helaas in 2017 is overleden. Ga je na het lezen van Drie dagen de eerdere boeken van het voormalig auteursduo Roslund & Hellström en de volgende solothrillers van hem ook lezen?

Dat weet ik wel heel zeker. Het is een goede schrijver!!

ranata
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Eigenlijk niet ze zijn wie ze zijn , en ze veranderen niet veel meer denk, wel kon je merken dat Hugo een soort van volwassen werd en gaat besluiten nemen.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ewert omdat ik dat gewoon een man vind die iets doet omdat hij vind dat het nodig is, en het juiste wil doen. Maar eigenlijk waren ze allebei sterk, Roslund is sterk om goede personages neer te pennen.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee eigenlijk niet, al hoop ik wel dat Ewert meer liefde vindt, want daar was hij al lezende wel een beetje aan toe, kreeg ik het idee, dat hij minder eenzaam is in ieder geval

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Jazeker, het is spannend en het blijft spannend, waardoor je het boek eigenlijk blijft lezen, precies zoals ik het graaf heb.
    Kun je de schrijfstijl van Anders Roslund specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Meeslepend, boeiend, blijft spannend hij zuigt je het verhaal in, maar ook heel beeldend en je ziet de film als het ware voor je!
    Drie dagen is de eerste solothriller van Anders Roslund. Voorheen schreef hij thrillers met Börge Hellström die helaas in 2017 is overleden. Ga je na het lezen van Drie dagen de eerdere boeken van het voormalig auteursduo Roslund & Hellström en de volgende solothrillers van hem ook lezen?
    Ja zeker! Ik ben en blijf fan, kon ook niet merken dat het nu heel anders was eigenlijk, maar ik blijf zijn boeken graag lezen, maar ook die van hun samen herlezen

Alice1812
    Bijdrager
    Aantal berichten: 147

Ik vind niet zozeer dat de karakters evolueren, ze groeien eerder in het verhaal.
    Eigenlijk heb ik bij dit boek niet een favoriet, vind alle spelers passend en interessant.
    Ik zou aan niemand iets veranderen, ieder hoort passend in het verhaal.

De auteur

Ik vond de schrijfstijl echt heerlijk, personages worden goed beschreven, je blijft nieuwsgierig en het is spannend waardoor je door blijft lezen!
    Kun je de schrijfstijl van Anders Roslund specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ik vond het spannend en bijna filmisch, ik zat er echt middenin!
    Drie dagen is de eerste solothriller van Anders Roslund. Voorheen schreef hij thrillers met Börge Hellström die helaas in 2017 is overleden. Ga je na het lezen van Drie dagen de eerdere boeken van het voormalig auteursduo Roslund & Hellström en de volgende solothrillers van hem ook lezen?
    Ik ga zeker de vorige boeken die hij samen met Hellström schreef lezen en ook vervolg boeken van hem alleen komen ook op het verlanglijstje!

Those who don't believe in magic will never find it.

Lieke
    Bijdrager
    Aantal berichten: 92

De karakters

Gedurende het verhaal leer je de personages beter kennen, je ontdekt een beetje waaróm ze zijn zoals ze zijn.* Ik wil dat geen evolueren noemen, maar dat past ook niet binnen één boek van een reeks.
    Als ik een voorkeur moet uitspreken, dan is het voor Ewert Grens. Een oude vakman, die de grenzen van zijn bevoegdheid hier en daar wat oprekt.
    De auteur weet alle personages prima in evenwicht te houden, niks aan veranderen dus.

De auteur

Ik heb het boek in één adem uigelezen. Voor mijn gevoel klopte alles: een spannend verhaal met veel vaart, hier en daar een cliffhanger, af en toe wat droge humor om even de spanning te breken, om daarna in sneltreinvaart door te denderen in gebeurtenissen.
    De verschillende verhaallijnen lopen door elkaar, naast elkaar en vormen later één geheel.
    Het boek sleept je mee en laat je niet meer los.
    Ik ben zeker van plan om de andere boeken ook te lezen!

* zowel Piet Hoffman als Ewert Grens zijn al in eerdere boeken ten tonele verschenen.

1958wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 150

Ja, Ewert komt dichter bij zijn pensioen en laat daardoor toch zijn schild wat zakken. Hugo, zo jong als hij is, neemt verantwoording op zich voor zijn moeder en zijn broertje en zusje.

Mijn favoriet is Piet. Hij doet er alles aan om zijn gezin te beschermen, maar laat ook zijn zachte kanten zien.

Ja, ik vind het jammer dat Zena voor een politiemoord kiest. Ik had Ewert het zo gegund dit meisje te redden.

Ja, het is spannend zonder bloederig te worden.

De schrijfstijl is meeslepend, je wilt blijven doorlezen.

Ik heb alles van hen gelezen en blijf zeker Anders volgen om zijn boeken te kunnen lezen.

jajansen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 226

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe.
    Je leert de karakters kennen, maar ik kan niet zeggen dat ze evolueren. Ze zijn wie ze zijn.
    Pieter Hoffman, een man met een mysterieus En crimineel verleden mede door zijn beroep. Maar wel iemand die voor het goede gaat en daar, niet altijd binnen de wet, alles voor doet.
    Evert misschien. Ik vind dat hij wel heel erg aan het verleden blijft hangen. Ik zou hem bij wijze van spreken een schop onder zijn kont willen geven. Ga door met leven!

De auteur

Ja een prettige schrijfstijl, weet de spanning goed vast te houden en het blijft boeiend.
    Meeslepend, boeiend en beeldend
    Ja ik ben fan geworden. Ben wel benieuwd of de schrijfstijl anders is nu hij alleen schrijft.

P. Holla
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

De karakters

In het verhaal zelf blijven de karakters hetzelfde. Alleen dat Ewert dicht tegen zijn pensioen aan zit kan je zien als evolueren, je merkt het in zijn manier van omgaan met de anderen. Ook Hugo, gezien zijn leeftijd maakt een verdieping. Mooi om te lezen.

Ewert, meer omdat je hem nog een mooie tijd na zijn pensioen gunt, alhoewel in het het verhaal kwam naar voren dat hij nog even door mocht gaan. Of hij dit ook doet…..dat is aan de schrijver.

Ik verbaasde mij alleen hoe Amalia precies bij Ewert kwam als aspirant politieagent, was iets te weinig aandacht aan geschonken. Werd heel vluchtig beschreven. Vond het eind met Zena subliem gevonden en totaal onverwacht.

De auteur

Ik vond de schrijfstijl heerlijk. het leest vlot en doordat er korte hoofdstukken in de delen zijn verwerkt, bleef je lezen of kon je het zo ‘even’ weg leggen om dat weer op te pakken en verder te lezen.

Ik vond de schrijfstijl meezuigend in het verhaal, zeer boeiend en beeldend geschreven.

Inmiddels heb ik 3 seconden ook gelezen, meer omdat ik benieuwd was hoe e.e.a. met de vrouw van Ewert is gegaan. Ook hierin kon ik dit niet echt terug lezen. De andere boeken van deze auteur ga ik ook nog lezen.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?Ja, Piet doordat hij vader is en daardoor zijn gezin niet in gevaar wil brengen en voor ze wil zorgen en Ewert omdat hij ondanks zijn leeftijd weer het vuur vind in zijn werk en samen met Piet is hij bijna onoverwinnelijk maar wel een oude en eenzame man.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?De combinatie van Ewert en Piet vind ik heel leuk. De eenzamen oude man, die al jong zijn Anni verloor en Piet die door Zofia en zijn kinderen het geluk heeft gevonden en daardoor des te meer worstelt met zijn verleden. Bij elkaar vinden ze vertrouwen terwijl ze allebei einzelgangers zijn en dat vind ik heel mooi om te lezen.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee ik wil niks veranderen, dat ietwat rauwe en niemand vertrouwen dat vind ik best spannend om te lezen.
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?Ja met het schrijven creeërt hij een sfeer waar het verhaal geloofwaardig neer word gezet. Piet en Ewert zijn echt met de tijd meegegaan en daarbij horen eigen problemen die mooi weergegeven worden.
    Kun je de schrijfstijl van Anders Roslund specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.Anders beschrijft meer het verhaal als in een film, de 2 vorige delen vond ik harder en meedogenloos maar ik ben zeker niet teleurgesteld. Anders Roslund heeft dat heel goed opgelosten alleen een waardig opvolger geschreven.
    Drie dagen is de eerste solothriller van Anders Roslund. Voorheen schreef hij thrillers met Börge Hellström die helaas in 2017 is overleden. Ga je na het lezen van Drie dagen de eerdere boeken van het voormalig auteursduo Roslund & Hellström en de volgende solothrillers van hem ook lezen? Ja ik ga door met zijn boeken lezen ik heb van deze enorm genoten.

kareltje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 277

De karakters

Ewert Grens is een ouder wordende rechercheur die zich terugtrekt in zijn werkkamer en vanuit het angstbeeld te vereenzamen zonder werk, vereenzaamt hij zich al. Het idee dat hij mogelijk toch wat jaren langer kan werken en de actie die Piet van hem vraagt, maken wel dat hij zijn hart wat meer openstelt (ook vanwege de kinderen van Piet) en dat hij actiever wordt. Zana lijkt een onbevangen klein meisje, die haar trauma afschermt door te doen alsof haar gezin nog leeft. Ik vind dat reeel en hartverscheurend. Mooi om te lezen. Piet Hoffman blijkt ook een belangrijke personage. Hij kiest voor zijn gezin, maar wordt gedwongen om zijn oude rol weer op te pakken. Hij ontwikkelt zich niet zo, wel qua uiterlijk (haha) maar niet qua persoon.
    De vrouw van Piet Hoffman spreekt me aan. Haar liefde en kiezen voor Piet, terwijl hij er weer vandoor gaat, de angst, maar toch de standvastigheid, dat vond ik wel mooi om te lezen. Het stoorde me alleen wel, dat ze minder alert en kritisch was en dat eigenlijk Hugo de volwassene moest spelen. Daar vond ik hem wat jong voor. De 5-jarige Zana spreekt me ook aan.
    Aan dit boek en dus ook aan de personages zou ik niets willen veranderen.

De auteur

Drie dagen is mijn kennismaking met Anders Roslund. Ik heb ook geen boeken gelezen die hij met Hellstrom heeft geschreven. Ik ben na het lezen van Drie dagen fan. Ik vind het een geweldige thriller. Ik vind de schrijfstijl goed, prettige zinnen, goed taalgebruik. Hij weet de sfeer van een scene goed neer te zetten, waardoor ik het voor me zag gebeuren, maar ook beter kon meevoelen met de personages. Ik vind het een meeslepend verhaal en zou hier graag de film van willen zien. Ik ga zeker zijn vervolgboeken lezen.

Sander83
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

1. In het boek zelf ontwikkeld voornamelijk Zana zich. De overige personages zijn ten opzichte van het vorige deel wel wat gegroeid. Zeker bij de kinderen van Piet zie je terug dat ze ouder worden. Bij Hugo zie je meer verantwoordelijkheidsgevoel dan bij het vorige deel. In het boek zelf ontwikkelen deze personages zich niet echt.

2. Ook al zijn Piet en Ewert mooie personages, in dit boek vond ik Hugo wel mooi verwerkt. Hij laat zien dat hij zich verantwoordelijk voelt om zijn moeder, broer en zus te helpen.

3. De personages zijn prima zoals ze zijn. Ook al omdat de meeste al langere tijd in de boeken voor komen, hebben ze hun eigen persoonlijkheid gekregen. Als dat niet zou bevallen, was ik waarschijnlijk niet door blijven lezen aan deze reeks.

4. De stijl met de verschillende delen past prima bij het verhaal. Het laat de verschillende lijnen steeds meer naar elkaar toe groeien tot ze in elkaar overlopen.

5. De boeken zijn allemaal meeslepend en boeiend.

6. Ik dacht dat uur het eerste solo deel van Roslund was. De meeste boeken heb ik inmiddels al gelezen. Een tweetal van voor de “drie” reeks moet ik nog wel lezen. Deze komen zeker nog een keer aan bod. Ook 1 van de boeken van Roslund met Thunberg (Made in Sweden) heb ik reeds gelezen.

karanina
    Bijdrager
    Aantal berichten: 62

De karakters

In dit boek is het vooral Ewert Grens die ik vind groeien. Hij laat steeds meer een kwetsbare, menselijke kant van zichzelf zien.
    Piet Hoffman is in het verhaal prominent aanwezig, maar degene die mij het meeste aansprak was zijn vrouw. Ondanks zijn verleden (het is fijn om de voorgaande boeken te hebben gelezen) heeft ze nog steeds alle vertrouwen in hem
    Nee.

De auteur

In het eerste deel (3 seconden) heb ik moeten wennen aan de schrijfstijl. Ik vond het een beetje rommelig. Nu las het boek heerlijk weg dus wat mij betreft past het prima bij het verhaal.
    Ik vind hem behoorlijk beeldend schrijven. Wat ik heel knap vind, is dat hij de gemoedstoestand van de personages zo goed weet te beschrijven. Ik zag bijvoorbeeld Ewert Grens zitten, eenzaam in zijn rommelige kantoor, zijn gedachten bij Piet en zijn gezin.
    Volgens mij heeft Roslund 3 uur ook al alleen geschreven. Deze boeken heb ik met veel plezier gelezen en ik ga zeker kijken naar andere boeken die door het duo zijn geschreven.

Karen Steyaert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 26

DE KARAKTERS

==> Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik heb niet het gevoel dat er veel evolutie in de karakters zit. Enkel Hugo maakt dit wel een beetje door.

==> Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Piet spreekt mij het meeste aan. Gewoon omdat deze man een verleden heeft waarbij ik mij afvraag wat hij allemaal heeft meegemaakt. Hij en zijn gezien, en dan vooral zijn vrouw, leven toch een “speciaal” leven.
    Het maakt mij ergens nieuwsgierig wat ze allemaal al hebben tegengekomen. Het was duidelijk niet de eerste keer dat ze moesten onderduiken.

==> Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Neen, heb niet het gevoel dat ik iets anders zou willen bij een personage.

DE AUTEUR

==> Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik vind van wel. Zodra ik het boek begon te lezen, had het mij in zijn greep. Het leest heel vlot en bevat geen moeilijke woorden of zinconstructies. Je leest lekker vlot door.

==>Kun je de schrijfstijl van Anders Roslund specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Voor mij was dit
    * spannend (het liet mij steeds verlangen om verder te lezen)
    * meeslepend (ik voelde mij met momenten zelf boos worden op andere personages, of verdrietig worden)
    * filmisch (ik kon mij alles goed voorstellen en dat vind ik altijd leuk)
    * eenvoudig (geen moeilijke woorden, geen moeilijke zincontructies), alleen de vreemde namen waren voor mij wat moeilijk. Voornamen en namen van Steden die ik niet ken, en dan heb ik het moeilijker om mij te oriënteren.

==>Drie dagen is de eerste solothriller van Anders Roslund. Voorheen schreef hij thrillers met Börge Hellströmdie helaas in 2017 is overleden. Ga je na het lezen van Drie dagen de eerdere boeken van het voormalig auteursduo Roslund & Hellström en de volgende solothrillers van hem ook lezen?
    Ja hoor!

maria
    Bijdrager
    Aantal berichten: 406

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Vooral die van Amalia die uiteindelijk voor een andere oplossing kiest.

2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Nee geen favoriet wel leef je enorm mee met Ewert en Piet

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Totaal niet.

De auteur

4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja een prima opbouwing van informatie en spanning. Vlot geschreven ,makkelijk te lezen en ik kon het boek bijna niet wegleggen en wilde doorlezen. Hij geeft zo goed de spanning weer die bv Piet voelt door zijn wijze van vertellen waardoor je echt meeleeft!

5. Kun je de schrijfstijl van Anders Roslund specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Filmisch, beeldend, boeiend en meeslepend

6. Drie dagen is de eerste solothriller van Anders Roslund. Voorheen schreef hij thrillers met Börge Hellström die helaas in 2017 is overleden. Ga je na het lezen van Drie dagen de eerdere boeken van het voormalig auteursduo Roslund & Hellström en de volgende solothrillers van hem ook lezen?
    Had er al een van gelezen(drie seconden) en die vond ik al leuk dus ja zeker!! Een favoriet duo en schrijver van mij.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.