15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

P. Holla
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Spanning: 9 punten, omdat de spanning voelbaar is in het begin, dan gaat het verhaal zijn weg om uit eindelijk je mee te zuigen in het veerhaal waardoor ik het boek niet meer weg wilde leggen zonder het einde te weten.

Plot: 8 punten, omdat de verhaallijn goed in elkaar zit, alleen wat ongeloofwaardig rond de aanstelling van Amalia in het korps van Ewert Grens. Hier had nog wat diepgang in kunnen zitten.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het boek niet meer weg kon leggen omdat ik het einde wilde weten.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat boeiend, vlot is geschreven. Ik kon het boek niet meer wegleggen.

Originaliteit: 7 punten, omdat er meerdere boeken zijn rond dit thema.

Psychologie: 8 punten, omdat de verhaallijn goed is uitgewerkt, uitgediept en mijzelf aan het denken zet van hoe zit het in elkaar.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

1958wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 150

Spanning: 9 punten, omdat het begin ijzersterk is en en je steeds meer te weten komt over wat en waarom e.e.a. in gang is gezet.

Plot: 9 punten, omdat naar mijn idee nergens iets onduidelijk is, de verhaallijnen komen heel goed samen.

Leesplezier: 10 punten, omdat Ewert en Piet nu eenmaal mijn favoriete personages zijn. Ik zou nog veel meer over hen willen lezen.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat ik in het verhaal werd gezogen. Nergens is het moeilijk te begrijpen het leest heel makkelijk.

Originaliteit: 8 punten, omdat het het thema ook wel in andere boeken aan de orde komt. Het is daardoor niet uniek.

Psychologie: 9 punten, omdat er heel goed gespeeld wordt met de gevoelens van de hoofdpersonen en ook de hoofdpersonen in de gedachtegang van de anderen proberen te komen.

Gemiddeld 55 : 6 = 9,2

ranata
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 9 punten, omdat het tot aan de laatste bladzijde spannend blijft of het goed gaat komen

Plot: 9 punten, omdat het een verhaal is wat zich langzaam ontvouwt, maar wel steeds spannend blijft

Leesplezier: 9 punten, omdat Ik dit boek echt met heel veel plezier gelezen hebt, het was gewoon iedere bladzijde fijn om te lezen, het was geen boek waar je liever wat anders bij ging doen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het heel fijn te volgen is en je in het verhaal wordt gezogen.

Originaliteit: 8 punten, omdat het gewoon goed in elkaar zit, het is toch beetje anders dan de standaard thrillers

Psychologie: 8 punten, omdat het gewoon qua personages ook goed in elkaar zit

Gemiddelde beoordeling: 8,6. punten

Sander83
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Spanning: 8 punten, De aandacht blijft constant bij het verhaal waardoor je nieuwsgierig blijft naar het slot. Doordat de zaak wat minder explosief was dan bij de vorige delen voelde ik de spanning wel iets minder.

Plot: 9 punten, Het plot zit goed in elkaar en ontwikkeld zich op de juiste snelheid

Leesplezier: 8,5 punten, Het boek zit gewoon goed in elkaar en is op een aangename manier geschreven. In combinatie met de sterke personages is het heerlijk om te lezen

Schrijfstijl: 8,5 punten, Zoals bij leesplezier al aangegeven zit het boek goed in elkaar. Het is goed te volgen en boeiend geschreven.

Originaliteit: 7 punten, De onderwerpen komen in meerdere boeken terug. De combinatie van alles maakt het wel dat er een eigen stijl aanwezig is.

Psychologie: 7,5 punten, Er zit geen enorme psychische kracht in. Bij Ewert zie je wel terug dat het naderende pensioen en de oude zaak hem iets doen. Verder zie je weinig angst terug bij de personages. Aan de ene kant logisch omdat het voornamelijk harde lui zijn die zich niet op het juiste pad begeven.

Gemiddelde beoordeling: 8,1 punten

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Aantal berichten: 61

Spanning: .9. punten, omdat het voortdurend spannend was en moeilijk weg te leggen

Plot: 10 punten, omdat het verhaal heel goed in elkaar zit en de verschillende verhaallijnen naadloos in elkaar overgaan

Leesplezier: 10 punten, omdat het een heel boeiend verhaal is en steeds spannend blijft

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het vlot leesbaar en geloofwaardig is.

Originaliteit: 9 punten, omdat het zeker geen doorsnee boek is. Mix van rauw geweld met goed verhaal en goed weergegeven karakters.

Psychologie: 9 punten, omdat alle hoofdpersonen goed werden weergegeven en hun karakters voldoende zijn uitgediept.

Gemiddelde beoordeling: 57:6= 9,5 punten. Een mooie en welverdiende score, ik ben fan!

jajansen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 226

Spanning: 9 punten, verhaal bleef boeiend tot het einde. Je blijft nieiwsgierig.

Plot: 9 punten – goed opgebouwd, juist door de verschillende verhaallijnen

Leesplezier: 9 punten. Leest als een trein

Schrijfstijl: 9 punten . Heel prettig, ook door uitleg waar nodig

Originaliteit: 10 punten, met name door het verhaal van Piet en het leven van de infiltrant en wat dat voor gevolgen heeft. Volgens mij veel onderzoek naar gedaan.

Psychologie: 8 punten De hoofdpersonen, Piet en Evert, zijn wie ze zijn. zij doen hun werk. Amalia had ik wat meer uitgewerkt willen zien. Wat maakt dat zij zo wreed is.

9 punten.

Alice1812
    Bijdrager
    Aantal berichten: 147

Spanning: 8 punten, omdat ik zelfs aan het boek bleef denken als ik niet aan herlezen was

Plot: 8 punten, omdat het plot een verrassing was

Leesplezier: 8 punten, omdat ik heb genoten van de losse verhalen die als een puzzel bij elkaar vielen aan het eind.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het ijn lezen was

Originaliteit: 8 punten, omdat het puzzel aspect niet vaak voorbij komt

Psychologie: 8 punten, omdat de personen ook allemaal goed passen in het verhaal en het daardoor erg boeiend maken!

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Those who don't believe in magic will never find it.

karanina
    Bijdrager
    Aantal berichten: 62

Spanning: 9 punten, omdat de spanning perfect was gedoseerd

Plot: 9 punten, omdat ik het einde niet zag aankomen

Leesplezier: 9 punten, omdat ik moeite had om het boek weg te leggen

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de verhalen van de verschillende personages perfect op elkaar aansluiten. Dat maakte het lezen nog fijner

Originaliteit: 9 punten, omdat het onderwerk misschien niet uniek was, maar wel de wijze waarop Roslund het verhaal heeft neergezet.

Psychologie: 9 punten, omdat ik weer zo ging meeleven met de personages en ook alle emoties voelde.

Beoordeling 9 punten

kareltje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 277

Spanning: 9 punten, omdat ik genoten heb van spannende gebeurtenissen, maar ook van de (weliswaar verschillende) constante spanning die er in het boek was.

Plot: 9 punten, omdat ik de opbouw van het verhaal zeer goed vind en de verhaallijn en sommige gebeurtenissen me echt verrasten.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik genoten heb van deze goed thriller en deze achter elkaar heb uitgelezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek lekker leest ook door een prettige schrijfstijl met niet te moeilijk woordgebruik.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik het zeer verrassend vond qua verhaallijnen en sommige gebeurtenissen.

Psychologie: 8 punten, omdat ik de informatie over Zana deels zeer realistisch vond en de schrijver goed heeft nagedacht welke keuzes van de personages logisch waren.

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten

Lieke
    Bijdrager
    Aantal berichten: 92

Spanning: 10 punten, er lopen meerdere verhaallijnen door elkaar, ieder met zijn eigen spanning. Heel knap gedaan

Plot: 9 punten, ik had een vermoeden, maar de omstandigheden verrasten me

Leesplezier: 9 punten, omdat ik moeite had het boek weg te leggen

Schrijfstijl: 10 punten, iedere verhaallijn had een eigen herkenbare stijl waardoor het gemakkelijk te lezen was

Originaliteit: 9 punten, het thema (wraak) is natuurlijk niet origineel, maar de uitvoering wel

Psychologie: 8 punten, het is natuurlijk een actie thriller, waar psychologie een meer ondergeschikte rol speelt. De enige ontwikkeling is bij Zana

Beoordeling 55:6= 9,1 punten

Anitadegroot
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

Spanning: 8,5 punten, omdat veel plotwendingen en totaal niet voorspelbaar maakten dat ik het boek bijna in 1x heb uitgelezen.

Plot: .8. punten, omdat het verhaal onvoorspelbaar is

Leesplezier: .9. punten, omdat het minder rauw en wreed is geschreven dan de vorige delen maar wel met Piet en Ewert maar die zijn gegroeid in het leven en dat is heel mooi weergegeven.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Piet en Ewert in rustiger vaarwater zijn gekomen en de schrijver daar echt wat mee heeft gedaan.

Originaliteit: 8. punten, omdat 2 naamswijzigingen wel wat veel is, maar verzin het maar en maak er maar een mooi verhaal van.

Psychologie: .9. punten, omdat Piet en zijn gezin, het belangrijkste is voor Piet maar ook in het werkelijke leven en dat je voor hun door het vuur ga.Het vuur dat oplaait in Piet is heel logisch en laait ook op in mij als lezer.

Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

Een zeer geslaagd verhaal wat ik met veel plezier heb gelezen en dat mij op het puntje van mijn stoel kreeg.

Karen Steyaert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 26

Spanning: 9 punten
    -> Van bij het begin tot het einde zat ik in de greep van het boek en wou ik weten hoe het verder ging.

Plot: 9 punten
    -> Het plot verraste mij, en ik vond het goed. Ik bleef ook niet achter met vragen.

Leesplezier: 10 punten
    -> Een plezier om dit boek te lezen. Ik vond het jammer dat het uit was.

Schrijfstijl: 9 punten
    -> Eenvoudige, vlotte schrijfstijl. Geen moeilijke zincontructies.

Originaliteit: 8 punten
    -> Infiltreren door de politie was origineel, een plaats van misdaad, die na jaren opnieuw in de picture komt voor een misdaad. De veranderingen van het meisje

Psychologie: 8 punten
    -> Ik voelde veel emoties bij dit boek, de auteur wist mij op dit gebied te raken

Gemiddelde beoordeling: 8.8 punten

Een heel goed boek, aanradertje!

Jolanda
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Spanning: 10 omdat vanaf het begin af aan het spannend was.

Plot: 10 punten, omdat het een verrassend plot was. Goed bedacht

Leesplezier: 10 punten, omdat het boek vanaf het begin boeiend was en me dit tot het einde vast hield.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat Boeiend en meeslepend.

Originaliteit: 10 punten, omdat verschillende lijnen met elkaar verbonden zijn.

Psychologie: 10punten, omdat emotie maar ook standvastigheid in deze thriller.

Eindresultaat een 10

maria
    Bijdrager
    Aantal berichten: 406

Spanning: 9. punten, omdat ik echt door wilde lezen vooral toen de tijd ging tellen en de berichten steeds ongunstiger werden en je meevoelde met Ewert en Piet.

Plot: 8,5. punten, omdat het verrassend was al dacht ik wel waarom duikt ze niet onder verdwijnt ze niet van de radar. Dat antwoord mis ik en zo had ik nog een paar vragen die we helaas niet aan de schrijver konden stellen.

Leesplezier: 8,5. punten, omdat het zalig weg las maar soms dacht ik waarom…Zo gemakkelijk krijg je b.v. naamswijzigingen niet voor elkaar, en binnen een politieopleiding wordt je helemaal doorgelicht.

Schrijfstijl: 9. punten, omdat het goed geschreven is waarbij je de lezer kan vasthouden.

Originaliteit: 8. punten, omdat de infiltratie binnen een korps zorgt voor zoveel onzekerheid, een klein meisje met zo’n trauma en dan de gevolgen en dat het een afrekening was!….

Psychologie: 9. punten, omdat je zo meevoelde met alle personen die beschreven werden. Hun angst, hun gevoel, hun emotie. Heel goed gedaan. De effecten van bepaalde handelingen op personen worden echt zeer goed weergegeven.

Gemiddelde een 8,7

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.