Home Forums Leesclub 117: Dodenstoel Dodenstoel, Beoordeling

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1375
    #21372 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Kristel
    Bijdrager
    Post count: 35

Spanning:.. 9 Voor mij mag het lekker gruwelijk spannend zijn.
    Plot:.. 8 Dacht wel dat Hamer Neli zou moeten ter hulp komen maar er was wel een verrassingseffect van Verschuure.
    Leesplezier:.. 8 Hier en daar rare zinsbouw en teveel personages en organisaties.
    Schrijfstijl:.. 9 Het gebeurde allemaal erg snel, wat mij ertoe aanzette om steeds verder te willen lezen.
    Originaliteit:.. 8 De manier waarop de moorden zijn gepleegd waren zeker orgineel, en het feit van Nimrod en de stoel.
    Psychologie:.. 8 Je leert de personages stilaan beter kennen om een band met hun te maken, Hamer en Neli hun band,
    daar komt nog iets moois van, hoop ik in een volgend deel.

dan kom ik uit op een 8.3

biancam73
    Bijdrager
    Post count: 17

Spanning:.. 8.5, omdat ik het boek amper kon wegleggen, lang leve de ziektewet

Plot:.. 8, omdat zeker in de 1e helft niet verwacht richting einde werd het steeds duidelijker

Leesplezier:..9 punten, omdat het boek lekker wegleest, je zeker geen woordenboek nodig hebt

Schrijfstijl:.. 8, omdat leest soepel

Orginaliteit:..8 punten, omdat dit een boek is wat nog niet eerder verschenen is van nederlandse auteur

Psychologie:.. 8 punten, omdat je zo nu en dan op het verkeerde been wordt gezet, meeslepend is

een gemiddelde van 8.3

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 54

Spanning:.. 7, omdat de moorden heel overtuigend geschreven worden

Plot:.. 6, omdat de dader uit onverwachte hoek komt

Leesplezier:..5 punten, want iets te langdradig en te gedetailleerd

Schrijfstijl:.. 8, leest heel vlot en gemakkelijk

Orginaliteit:..7 punten, mijn eerste boek over een dodenstoel

Psychologie:.. 8 punten, omdat je zo nu en dan op het verkeerde been wordt gezet

een gemiddelde van 6.8

bonkikong
    Bijdrager
    Post count: 25

Spanning: 7 punten, omdat de moorden gedetailleerd worden beschreven.

Plot: 7 punten, omdat ik al heel snel een vermoeden had van de dader.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik me er meermaals op betrapt heb dat ik het boek heb weggelegd en sommige delen meerdere malen moest lezen. ( ivm het militaire gedeelte, dit neemt niet weg dat het boek zeer goed opgebouwd en geschreven is. Ik ben mezelf hier gewoon tegengekomen dat dit gedeelte me gewoon minder ligt )

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek vlot wegleest ( muv het militaire gedeelte en de verschillende organisaties die het voor mezelf wat chaotisch maakte )

Originaliteit: 8,5 punten, omdat de moorden gedetailleerd beschreven zijn, Nimrod zich vergelijkt met andere seriemoordenaars. Op zich is het een supergoed, orgineel verhaal!

Psychologie: 8 punten, omdat de dader een kat en muis spelletje speelt met het onderzoeksteam. Op het einde was er toch een verrassingseffect wie er buiten Nimrod ook nog bij betrokken was.

Mijn gemiddelde voor dit boek is 7,4.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 77

Spanning:
    9,5 Zeer spannende verhaallijn met diverse verrassende plotwendingen waardoor ik het boek niet weg kon leggen.

Plot:
    9 Alhoewel ik dacht de dader te kennen was het toch einde toch wel verrassend

Leesplezier:
    9 wilde gewoon doorlezen. ben er zelfs ‘s nachts voor uit bed gekomen

Schrijfstijl:
    9,5 De vlotte, spannende, mysterieuze en beeldende schrijfstijl maakt dat ik heb genoten van het lezen

Originaliteit:
    9 Moorden zijn erg gedetailleerd beschreven waardoor het voelde alsof je de gruwelijkheden van nabij meemaakt

Psychologie
    9 ik werd diverse keren op het verkeerde been gezet

Gemiddelde beoordeling: 9,17 punten

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 232

Spanning:10 punten, ….

Plot: 10 punten, ….

Leesplezier:10 punten, ….

Schrijfstijl:10punten, ….

Originaliteit:10punten, ….

Psychologie:10 punten,

Ik geef het boek een dikke 10, omdat het volledig mijn ding was, het bevatte alles wat ik zoek in een thriller, het was gedetailleerd, spannend, een goed plot, een leuk duo waar je onmiddellijk van gaat houden.
    Ik heb dan ook niet van slechts op dit boek aan te merken. Vandaar een 10.

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 170

Spanning:..8,5 punten, omdat er steeds wel een subtiele dreiging was, richting Nelie of Hamer en de spanning was er ook of ze wel op tijd zouden zijn bij de volgende moorden. Spanning mooi opgebouwd.

Plot:..8,5 punten, omdat ik het goed opgebouwd vond….

Leesplezier:.8,5. punten, omdat ik het achter elkaar wilde uitlezen….

Schrijfstijl:.8,5. punten, omdat het gedetailleerd en realistisch is….

Originaliteit:.8,5. punten, omdat er een mix was van politiek, politie en het leger ….

Psychologie:.8,5. punten, omdat je inzichten kreeg hoe Nimrod tot zijn daden gekomen is en het laat goed zien dat een (zwarte) vrouw het niet makkelijk heeft in een leidinggevende positie….

Gemiddelde beoordeling:.8,5. punten

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 152

Spanning:8 punten, omdat het boek heerlijk spannend is

Plot: 8 punten, omdat het plot goed opgebouwd is met precies genoeg geheimzinnigheid, alleen jammer dat toch al snel duidelijk is wie de ‘dader’ is.

Leesplezier:9 punten, omdat ik genoten heb van het boek

Schrijfstijl:8,5 punten, omdat de stijl van schrijven mij wel ligt

Originaliteit:7,5 punten, omdat er wel meer boeken zijn met gruwelijke moorden

Psychologie:8 punten, omdat er duidelijke ontwikkeling in zit.

Gemiddelde beoordeling:8,1666 punten of te wel een 8+.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 115

Spanning: 2 punten, omdat het helaas gewoon nergens echt spannend werd.

Plot: 7 punten, omdat dingen goed uitgewerkt waren. Tegelijkertijd is dit een nadeel, omdat de vele uitwerkingen afleidend waren.

Leesplezier: 4 punten, omdat het me niet genoeg kon boeien en ik teveel met andere dingen bezig bleef.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat het fijn weg las en nergens ingewikkeld werd, maar me toch niet constant wist te boeien.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik nooit eerder een NL thriller heb gelezen die zo vol in gaat op details en omgevingsfactoren.

Psychologie: 8 punten, omdat het verleden van de personages goed is uitgewerkt en er hierdoor een mooi inzicht in de karakters vormt.

Gemiddelde beoordeling: (34 / 6) = 5,7 punten
    Klopt wel aardig, want ik zit met mijn gevoel een beetje tussen 2 en 3 sterren in.
    Recensie moet ik nog even over nadenken, maar komt er zo snel mogelijk aan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.