15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1487
    #10346 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

lianeem
    Bijdrager
    Post count: 50

Het boek ziet er super uit.
    Cover: De kleuren zijn goed gekozen, het is avond, duister en met de woorden Duistere thriller en Suspense erbij vind ik het spannend. Ook de rode letters van Deal? beloven spanning. In een winkel zou ik het zeker oppakken om te kijken of het verhaal me aanspreekt. De dikte van het papier en de lettergrootte in het boek vind ik zelf heel fijn en goed leesbaar. De flaptekst belooft een spannend verhaal van hoog niveau.

En dan kom ik meteen bij mijn verwachting van de auteur:
    De stukjes op de flaptekst over de andere boeken die de auteur schreef, maken dat mijn verwachting hoog is. Een vergelijking met Stephen King schrijf je niet zomaar op je boek, denk ik. Het maakt dat ik heel graag wil kennismaken met deze auteur. Ik heb nog niet eerder iets van hem gelezen, het kan zomaar zijn dat ik na dit boek meer wil lezen!

Verwachting:
    Ik hoop dat het verhaal de duistere/horror kant waar maakt. Op zich is het gegeven dat een schrijver zichzelf ‘verkoopt’ aan een duister figuur niet heel origineel. Oscar Wilde schreef daar al over, Stephen King volgens mij ook, en Carlos Ruiz Zafón gebruikt het in zijn verhalenreeks rondom het kerkhof der vergeten boeken. Ondanks dat ben ik heel nieuwsgierig naar hoe Deseyn dit gebruikt in het verhaal en het eigen maakt.
    Ik kan niet wachten om erin te beginnen. Dat doe ik daarom vandaag maar gelijk!

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1487

Cover: De kleuren zijn goed gekozen, het is avond, duister en met de woorden Duistere thriller en Suspense erbij vind ik het spannend. Ook de rode letters van Deal? beloven spanning. In een winkel zou ik het zeker oppakken om te kijken of het verhaal me aanspreekt. De dikte van het papier en de lettergrootte in het boek vind ik zelf heel fijn en goed leesbaar. De flaptekst belooft een spannend verhaal van hoog niveau.

De stukjes op de flaptekst over de andere boeken die de auteur schreef, maken dat mijn verwachting hoog is. Een vergelijking met Stephen King schrijf je niet zomaar op je boek, denk ik. Het maakt dat ik heel graag wil kennismaken met deze auteur. Ik heb nog niet eerder iets van hem gelezen, het kan zomaar zijn dat ik na dit boek meer wil lezen!

Verwachting:
    Ik hoop dat het verhaal de duistere/horror kant waar maakt. Op zich is het gegeven dat een schrijver zichzelf ‘verkoopt’ aan een duister figuur niet heel origineel. Oscar Wilde schreef daar al over, Stephen King volgens mij ook, en Carlos Ruiz Zafón gebruikt het in zijn verhalenreeks rondom het kerkhof der vergeten boeken. Ondanks dat ben ik heel nieuwsgierig naar hoe Deseyn dit gebruikt in het verhaal en het eigen maakt.

Dolmen is ook een aanrader @lianeem

Johan Deseyn
    Bijdrager
    Post count: 33

Verwachting:

Hey Lianeem, ik vind het ontwerp van de cover (en zeker ook de uitwerking van dat ontwerp) erg belangrijk. Het is de ziel van het boek, het is trouwens het eerste wat lezers zien. Om die reden ben ik blij dat Kramat mij de covers zelf laat ontwerpen. Een tekenbureau vervolledigt het vervolgens tot een volwaardige cover.
    De naam Stephen King werd ooit gebruikt om lezers, die mij niet kennen en vragen wat mijn ‘genre’ is, er duidelijk op te maken dat ik hetzelfde genre als King schrijf. Meer niet, het was een ‘eenvoudige’ manier om duiding te geven. De naam King is echter aan mij blijven kleven, wat soms tegen mij werkt. Lezers vergelijken mij af en toe met King, wat helemaal de bedoeling niet was en is. In lokale kranten sta ik dan vermeld als : de Vlaamse Stephen King. Dit klopt helemaal niet, ik schrijf enkel hetzelfde genre. Net als Koontz, Saul, Barker, Herbert…
    Wat betreft het gegeven dat iemand zich verkoopt aan een duistere figuur… het idee is inderdaad niet origineel… maar de uitwerking, wel… dat zal je ontdekken tijdens het lezen…

EdwinB
    Bijdrager
    Post count: 9

Het past netjes naast zijn vorige boeken, dat vind ik altijd wel aangenaam. De titel spreekt me niet echt aan, maar wellicht verandert dat nog wanneer ik het boek gelezen heb. De benaming ‘duistere thriller’ vind ik een beetje gek. Waarom niet gewoon ‘horror’? Maar goed, ik hou sowieso niet van het vakjesdenken. Voor mij had daar net zo goed ‘roman’ mogen staan.

Ik ken de naam van Johan Deseyn al sinds toen hij zijn eerste kortverhalen publiceerde in ‘SF-Gids’. De naam is mij altijd bijgebleven. Heerlijk naïeve (en dat is positief bedoeld) horrorverhaaltjes stonden er in dat magazine, hoewel ik er geen specifiek kan herinneren. Maar Johan Deseyn moet toch wel enige indruk hebben nagelaten. Veel later heb ik dan twee van zijn romans gelezen (‘Yellowmoon’ en ‘Dolmen’) en daarin liet hij zien dat hij echt wel sterke horrorverhalen kan schrijven. Heel wat scènes zijn blijven hangen. Jammer genoeg stonden er nogal wat fouten in beide boeken, waardoor het leesplezier enigszins getemperd werd.

Een schrijver met het talent van Johan Deseyn moet vroeg of laat wel eens een echt onvergetelijk meesterwerk creëren. Misschien is dat deze ‘Deal?’ wel. Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 162

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek
    Zwate cover met een geheimzinnige auto

Spannend verhaal met grappige stukjes
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Erg vlot om te lezen

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 185

Cover: donkere kleuren met DEAL? in rood op de voorkant.Een deal waar bloed aankleeft?
    Een dikke musclecar,een Camaro misschien? Dat lijkt op snelle achtervolgingen, ontsnappingen of straatraces?
    Auteur: Ik had nooit eerder van Johan Deseyn gehoord.
    Verwachting: Een thriller met horroraspecten. Waarschijnlijk af en toe wat bloederig. Geen idee wat ik kan verwachten. Tot nu toe alleen boeken van Mo Hayder gelezen.

karinhazendonkauteur
    Bijdrager
    Post count: 32

Cover: De donkere cover laat me een zwarte auto zien, geparkeerd langs een muur. De grond is naar mijn idee zanderig, uitgedroogd met wat onkruid. De lichten brandden. Het is niet te zien of er iemand achter het stuur zit. De dikke rode letters van de titel op de cover springen er echt uit. Ondanks dat de cover erg donker is, is het wel uitnodigend. Ik zou het boek wel oppakken in de boekhandel.

Auteur: Ik heb nog niets van Johan gelezen. Gezien de hoeveelheid boeken die hij inmiddels op zijn naam heeft staan, denk ik dat ik iets heb gemist.

Verwachting van het boek: Op de cover staat dat het een duistere thriller is. De flaptekst spreekt me zeker aan. Ik hou van het genre duister/horror. Hoewel het onderwerp misschien niet origineel is, verwacht ik dat Johan er een geheel eigen draai aan heeft gegeven. Mijn verwachting is in ieder geval hoog.

katrijn
    Bijdrager
    Post count: 28

Cover:
    De eerste 2 dingen die me opvallen zijn de titel: Deal? in bloedrode letters en de zwarte auto, die er uitziet om louche zaakjes mee te doen. Op de achterflap staat een zeer korte inhoud, wat mij nog meer nieuwsgierig maakt.

Auteur:
    Ik had nog nooit van Johan Deseyn gehoord. Ik ben best wel een horror fan dus heb ik precies toch iets gemist. Ik heb hem dan even gegoogled en gezien dat hij toch genomineerd is geweest voor De Gouden Strop en De Hercule Poirot prijs wat mijn verwachtingen dan een beetje doen stijgen.

Verwachting boek:
    Duistere thriller staat er op de cover dus verwacht ik er ook eentje. Het ziet er mij een goede thriller uit. Als ik er snel even doorblader, ziet hij er ook vlot leesbaar uit. Ik kan al niet wachten om er aan te beginnen.

maria
    Bijdrager
    Post count: 306

Een gangsteruiterlijk met een oud model zwarte auto met donkere ruiten waar je dus niet doorheen kan kijken van buiten af geplaatst op een denk ik kade bij een oud fabriekspand op een verlaten terrein. Een auto met gelig licht dus een Franse auto?
    Achterkant mooie kleur blauw groen die past bij de voorkant

geheel onbekende schrijver, maar verwacht veel spanning

hij heeft schijnbaar veel fans dus ik denk dat het hopelijk een boek is wat ik niet meer wil neerleggen, omdat het erg spannend, verrassend is en ik hoop op weinig fouten in het verhaal.Ik begin vanavond gelijk

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 91

Het kaft laat reeds vermoeden dat ‘Deal?’ een duistere thriller wordt/is, niet enkel vanwege de benaming duister, maar ook vanwege de kleur. Grauwgrijze en zwarte tinten spelen de hoofdrol. Enkele woorden worden in het felrood (bloedrood) gedrukt.
    De korte inhoud beperkt zich slechts tot enkele zinnen waardoor het als lezer min of meer gissen blijft welke richting de auteur zal uitgaan met zijn verhaal. Op de flaptekst staat er meer info vermeld over de auteur dan over de korte inhoud van het verhaal, maar eigenlijk stoort me dat niet. Het kaft en genre-titel ‘duistere thriller’ doen me al genoeg triggeren om dit boek vast te grijpen en aan te vallen.
    ‘Yellowmoon’ was het eerste boek dat ik las van Johan Deseyn, een boek dat vanwege sommige gruwelijke passages me steeds is bijgebleven. Ondertussen staat er reeds nog mooi werk van deze auteur in m’n kast. Van ‘Deal?’ verwacht ik dus best wat, mede omdat ik toch wel al veel leesplezier beleefd heb aan enkele van zijn vorige boeken.

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 105

Cover: De cover ziet er best spannend uit door de donkere kleuren. Het betreft een thriller/horor verhaal dus die donkere kleuren vind ik er perfect bij passen

Auteur: Deze auteur is mij onbekend. Dat vind ik juist leuk om op deze manier kennis te maken met een voor mij onbekende auteur. Als ik kijk bij andere boeken van deze auteur zie ik dat er veel positieve recensies zijn. Dus hij moet wel een goede schrijfstijl hebben en spannende verhalen kunnen schrijven. Dat verwacht ik dan ook bij dit boek.

Verwachting: Ik denk dat het een origineel verhaal qua onderwerp. De auteur heeft goede recensies en veel liefhebbers van zijn boeken. Dus ik denk dat het een spannend boek zal zijn dat moeilijk opzij te leggen is.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 134

– Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.
    Het boek voelt degelijk aan, goede kwaliteit. De flappen aan de binnenkant geven extra informatie zonder de cover te druk te maken, dat is fijn en zo komt de auto goed tot z’n recht. De cover zelf doet wat mysterieus aan. De prachtige Amerikaanse oldtimer met de knalrode titels en eronder “duistere thriller”. Dat maakt nieuwsgierig.

– Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik ken Johan Deseyn nog helemaal niet, maar laat me graag verrassen. Echter las ik wel ergens hier op het forum dat hij wordt vergeleken met Stephen King en dat geeft me eigenlijk de kriebels. Hoop dat het niet zo is, want ik vind King dus echt een vreselijke schrijver en dan zeg ik het nog heel erg lief. Toch, de nieuwsgierigheid blijft, dus ik ben erg benieuwd wat Deal? me gaat brengen.

– Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Door de cover verwacht ik zeker duistere elementen, tot het enge aan toe. Ik ben niet zo snel bang, maar hoop hier toch wel enigszins de kriebels van de krijgen. Helaas ben ik ook een beetje bang dat het de (voor mij verkeerde) kant van bovennatuurlijk op gaat. Maar dat komt echt zuiver en alleen omdat ik dus de vergelijkingsnaam King voorbij heb zien fladderen.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 114

De cover vind ik opzich wel tof maar er gebeurd niet heel veel. Voor dit genre had ik nog iets meer creepy achtigs verwacht haha! De kleurstelling doet mij dan weer denken ook aan een andere boek, die ik een tijdje terug voor een andere leesclub van Thrillzone gelezen heb. Het rood van de titel valt in ieder geval lekker op en in de winkel zou ik zeker wel de flaptekst lezen.

Heel slecht, ondanks dat dit genre tot 1 van mijn favoriete behoort heb ik nog nooit iets van deze schrijver gelezen. Althans dat denk ik, ik vergeet ook best vaak wat. Door de flaptekst is mijn vermoeden wel dat het een goede schrijver is dus ben heel benieuwd!

Ik verwacht vooral een mega spannend verhaal en het is een lekker dik boek ook, ik hou ervan! Verder hou ik mijn verwachtingen laag.

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 56

De cover doet mij denken aan Christine van King, duister, donker, mysterieus, en Amerikaans.

Ik heb nog niets gelezen van Johan Deseyn, ik hoor wel dat hij goed is, dus ben ik heel curieus.

Ik verwacht een duister verhaal waarbij ik met een content gevoel achter blijf

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.