15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1487
    #10350 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 56

Beoordeling

Spanning: .6. punten, omdat ik niet vind dat er veel spanning in het verhaal zat, een beetje te voorspelbaar
    Plot: 7.. punten, omdat trage opbouw, die uiteindelijk wel zin had.
    Leesplezier: .5. punten, omdat ik me ziek geërgerd heb aan het taalgebruik en de fouten.
    Schrijfstijl: .5. punten, omdat de schrijfstijl mij misschien niet ligt? De vele korte zinnen, het seksistische tintje dat er net te veel aan was.….
    Originaliteit: .7. punten, omdat ik respect heb voor het werk van een auteur ook al leek de plot mij hier niet bijster origineel. ….
    Psychologie: .5. punten, omdat ik niet vind dat er veel psychologisch uitgewerkt werd

Gemiddelde beoordeling: 6.. punten

karinhazendonkauteur
    Bijdrager
    Post count: 32

Spanning: 6 punten omdat er af en toe een opleving in het verhaal zat

Plot: 7 punten omdat de weg naar de uiteindelijke ontknoping wel netjes was afgerond. Dat verzachtte de voorspelbaarheid van het plot

Leesplezier: 6 punten omdat ik het verhaal af en toe vooruit wilde duwen maar ook een paar momenten kende dat ik wel geboeid was

Schrijfstijl: 5 punten omdat het niet passend was in de setting en de vele fouten die erin zaten

Originaliteit: 6 punten omdat een van de personages wel origineel is neergezet.

Psychologie: 5 punten omdat ik op geen enkel moment het gevoel had dat het verhaal me bezig hield

Gemiddelde beoordeling 5.8 punten

yv87
    Bijdrager
    Post count: 134

Spanning: 4 punten, omdat de beloofde spanning helaas niet gehaald werd.

Plot: 7 punten, omdat het allemaal prima in elkaar stak. Ondanks dat het soms wat langdradig werd, is dat niet iets wat me heeft gestoord omdat het in het verhaal paste.

Leesplezier: 6 punten, omdat het bovennatuurlijke een grote rol speelde en daar mijn interesse helaas niet ligt.

Schrijfstijl: 5 punten, omdat ik te vaak moeite had met de Vlaamse woorden en andere zinsopbouw.

Originaliteit: 5 punten, omdat ik het idee had hier al een film van te hebben gezien.

Psychologie: 6 punten, omdat het verhaal meerdere lagen had.

Gemiddelde beoordeling: 5.5 punten, wat overeenkomt met de 3* dat ik het op andere boekensites heb gegeven.

Review komt eraan!

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 185

Spanning: .6. punten, omdat het af en toe even spannend werd
    Plot: .7. punten, omdat het plot wel goed in elkaar zat, ondanks de langdradigheid af en toe.
    Leesplezier: 6.. punten, omdat de vele fouten, naamsverwisselingen en traagheid mijn leesplezier beiinvloeden.
    Schrijfstijl: 6.. punten, omdat er behoorlijk veel fouten in zaten.
    Originaliteit: 7.. punten, omdat ik het te ver gezocht vond, maar wel leuk gevonden, het gebruik van de Oldsmobile.
    Psychologie: .6. punten, omdat alleen het karakter van Cassius uitgewerkt was en de rest er omheen hing..
    Gemiddelde beoordeling: 6,3.. punten

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 84

Spanning: 6. punten, omdat echt niet veel gevonden.

Plot: 7 punten, omdat zal er wel maar niet echt verrassend

Leesplezier: 6,5 punten, omdat door te veel bureel enzo te veel geergerd

Schrijfstijl: 6,5 punten, omdat jammer van de foutjes

Originaliteit: 6. punten, omdat ik het onderwerp van zo´n auto weleens eerder gezien heb.
    Psychologie:5. punten, omdat zat er niet in en lager doet te veel af aan de goede dingen van het boek

Gemiddelde beoordeling:37 / 6 =6.16666 is afgerond 6 punten

katrijn
    Bijdrager
    Post count: 28

Spanning: 5 punten, veel spanning zat er niet in

Plot:.7 punten, lange aanloop maar paste uiteindelijk wel in het verhaal

Leesplezier: 8 punten, Ik vond het een vlot verhaal. Ik had nog wel meer horror verwacht maar ik heb het met plezier gelezen.

Schrijfstijl: 7 punten. Vlot geschreven, voor mij ook geen problemen met de taal.

Originaliteit: 6.5 punten. Heel origineel vond ik het verhaal niet, maar wel dat een Vlaamse auteur dit doet!

Psychologie: 6 punten, heel veel psychologie kwam er niet aan te pas. Veel bij Cass en iets bij een paar andere personages

Gemiddelde beoordeling: 6.5 punten

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 114

Spanning: 6,5 omdat het niet zo’n mega spannend boek is als ik gehoopt had.

Plot: 6 omdat het een vrij trage opbouw er naar toe heeft en niet verrassend overkomt voor mij.

Leesplezier: 7 omdat ik zeker wel met plezier dit boek gelezen heb vanwege de maffe straffen en de gedachtegang van Cassius.

Schrijfstijl: 6,5 omdat het boek naar mijn smaak teveel foutieve bevatten nog en ik niet altijd de Vlaamse bewoording fijn vond.

Originaliteit: 8,5 omdat het een onderwerp heeft wat ik eerder nog niet in deze vorm ben tegengekomen.

Psychologie: 6 omdat ik graag hier in het geheel meer aandacht aan besteed had zien worden.

Gemiddelde beoordeling; 6,8 punten.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 157

Spanning: 6.. punten, omdat …ik de spanningsboog te veel miste.

Plot: ..7 punten, omdat ….het wat traag in elkaar zat maar het toch op zijn plaats viel. Het stukje met Ashley was ook verrassend

Leesplezier: ..6 punten, omdat ik hoopte op een boek vol spanning en dat ik dit toch wel wat miste….

Schrijfstijl: .6. punten, omdat …ik vanaf het begin erg moest wennen. Of dit kwam door het Vlaamse taalgebruik weet ik niet maar soms moest ik gewoon stukjes opnieuw lezen.

Originaliteit: .7. punten, omdat het verhaal niet te vergelijken is met een ander boek of auteur….

Psychologie: ..6 punten, omdat ….ook ik dit teveel miste in het verhaal. Er had meer uitgehaald kunnen worden wat personages betreft
    Beoordeling een 6.3

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 105

Spanning: 6 punten. Echt spannend is het niet

Plot: 7 het verhaal bouwt zich gelijkmatig en soepel op

Leesplezier: 7 het leest lekker vlot weg en is origineel

Schrijfstijl: 7 begrijpelijke taal, hoofdstukken hebben een goede lengte

Originaliteit: 7 een auto met een eigen wil, leuk gevonden.

Psychologie: 6 het boek heeft niet echt een psychologische diepgang

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 91

Spanning: 7 punten, omdat dit geen bloedstollend, spannend boek is. Het is meer de nieuwsgierigheid die de bovenhand neemt.

Plot: 7 punten, omdat ik toch wel verrast was dat Ashley zich mee liet slepen.

Leesplezier: 10 punten, omdat het me geboeid heeft van begin tot einde.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat ‘Deal?’ supervlot weglas, duidelijke taal, geen moeilijke woorden, geen problemen met het verwisselen van personages.

Originaliteit: 8 punten, omdat in België zo’n verhaal toch wel redelijk uniek is.

Psychologie: 9 punten, omdat er in ‘Deal?’ meer aan de hand is dan iemand die zich laat meeslepen door een merkwaardig persoon. Het gaat er ook om of je zelf het recht in eigen handen mag nemen. Geeft dat wel een goed gevoel ? Waarom is uit een diep dal kruipen zo moeilijk voor sommigen ?

Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

EdwinB
    Bijdrager
    Post count: 9

Spanning: 7 punten. Echte ik-zit-hier-op-het-puntje-van-mijn-stoel spanning was er niet. Maar het was een intrigerend verhaal en het zette me echt wel aan om verder te lezen.

Plot: 8 punten. Goed opgebouwd verhaal met een bevredigend slot.

Leesplezier: 8 punten. Hier kan ik moeilijk zeggen waarom – ik vond het gewoon heel prettig om te lezen. Enkel de vele fouten (spelling, taal …)

Schrijfstijl: 5 punten. Wegens het schizofrene taalgebruik (zie mij opmerkingen onder ‘na het lezen’).

Originaliteit: 6 punten. Niet echt origineel, wel voor het Nederlandse taalgebied.

Psychologie:
    7 punten. Het draait rond de psychologische beleving van de gebeurtenissen door de personages. Het is wel niet echt uitgewerkt of diepgravend.

Gemiddelde beoordeling: 6,8 punten
    Voor mij is de waardering van een boek echter geen gemiddelde van criteria. Qua ‘gevoelswaardering’ zou ik eerder naar een 7,5/10 gaan.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 162

Spanning: 6 punten, omdat het soms wel iets spannender was

Plot: 6 punten, omdat licht voorspelbaar was

Leesplezier: 6 punten, omdat enkele spelfouten

Schrijfstijl: 5 punten, omdat ….soms ingewikkelde zinnen en woorden

Originaliteit: 7 punten, omdat het iets heel anders was. Dan ik had gedacht

Psychologie: 7 punten, omdat zet je soms op het verkeerde spoor

Gemiddelde beoordeling: 6,16 punten

malakh ahavah
    Bijdrager
    Post count: 22

Spanning: 6 punten, omdat juist doordat het plot wat hakkelig was het in heeft moeten boeten in de spanning….

Plot: 6 punten, omdat de structuur zoals ik genoemd heb in na het lezen 2 beter had gekund

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het wel graag gelezen heb

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het bombastische er nog wat uit moet

Originaliteit: 8 punten, omdat ik vind dat er genoeg originele elementen in zitten om mijn aandacht vast te houden.

Psychologie: 7 punten, omdat Cassius een vrij mooie evolutie maakt, maar op sommige punten toch te plots.

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

lianeem
    Bijdrager
    Post count: 50

Spanning: 6 punten, omdat de opbouw lang duurde, met veel herhalingen, wat de spanning wegnam.

Plot: 7 punten, omdat er veel goedgevonden elementen in zaten. De samenwerking aan het eind vond ik leuk gevonden.

Leesplezier: 6 punten, omdat het wat lang duurde voordat het verhaal echt boeide. Het kabbelde in het begin vooral door.

Schrijfstijl: 5 punten, omdat ik het te simpel en recht toe, recht aan geschreven vond. Er stonden ook wat fouten in (niet Vlaams gerelateerd). En ik vond de Vlaamse taal in combinatie met een Amerikaanse zetting gewoonweg niet prettig.

Originaliteit: 6 punten, omdat het idee niet bijster origineel was. En de uitwerking voor mij niet voldoende om het verhaal echt origineel te noemen.

Psychologie: 6 punten, omdat het verhaal wel boeiend genoeg was om uit te lezen, maar de karakters wat oppervlakkig waren uitgewerkt en niet voldoende evolueerde in het verhaal.

Gemiddelde beoordeling: 6 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.