Home Forums Leesclub 141: De Zilverweg De Zilverweg, Tijdens het lezen

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 49

Het verhaal is heel prachtig, emotioneel en beeldend geschreven, de verhalen van Lelle en Meja wisselen elkaar mooi af zodat je beide levens goed kan volgen

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 117

1.Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt. Het boek staat er vol mee, prachtige zinnen, boeiend verhaal maar ook wat Lelle doet de zoektocht naar zijn dochter. Het is zo wanhopig maar het word zo mooi gebracht net zoals het verhaal van Meja, de armoede, maar als je een huis heb dan ben je veilig maar je voelt gewoon dat het onveilig is en je hoopt dat het goed afkomt.
    2.Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Nee, ik had een beklemmend verhaal verwacht maar ik kom in een natuurlandschap. Het verhaal word zo mooi gebracht maar het is zo triest.
    3.Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld. Eerlijk gezegt lees ik er overheen maar het is zeker niet storend.

Marieke
    Bijdrager
    Post count: 22

Zit nu volop in het boek, en ben erg verrast. Zo veel prachtig geformuleerde zinnen, met oog voor detail en gevoel.. mooie beeldspraken, je ziet t zo voor je.. te veel om te benoemen..

Super om te lezen. Ik lees snel verder….

Marieke
    Bijdrager
    Post count: 22

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ik had voor ik aan t boek Begon alleen een korte beschrijving gelezen. Had geen idee wat ik vd inhoud moest verwachten, dus wat mij betreft een blanco verwachting. Ik ben nog niet halverwege het verhaal, zie twee verhaallijnen naast elkaar lopen, ben benieuwd wat en of er een verbinding komt.

Qua spelfouten, wanneer een boek me boeit, lees ik er meestal overheen. Wil er niet zo veel bij stil staan. Letten op dit soort dingen leidt me af. Terwijl ik normaal gesproken eigenlijk alle spelfoutjes zie..
    Ben Normaliter wel een taalpurist, haha.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 127

Ben nu bij blz 122 en het verhaal boeit me heel erg. Er gebeurd niet zo heel veel maar toch ben ik erg benieuwd waar het verhaal naar toe gaat en wat de twee verschillende verhaallijnen met elkaar te maken hebben. Want verwacht toch dat het ergens samen gaat komen. Er sluimert iets in het verhaal en dat zorgt voor een spanning. Interessante personages en een mooie schrijfstijl heeft de schrijfster. Mooie zinnen en beeldend geschreven. Ik hou wel van dit soort thrillers.

Echte fouten ben ik nog niet tegengekomen in het boek.

Julia23
    Bijdrager
    Post count: 48

Aan de ene kant lezen we het verhaal van de vader die nog steeds op zoek is naar zijn dochter. Aan de andere kant leren we Meja kennen. Ik ben benieuwd hoe deze verhalen bij elkaar komen. O jee, wat gaat er met Meja gebeuren.

Ik vind dat de schrijfster leuke uitdrukkingen gebruikt.
    blz. 15 Honderden paren ogen die haar huid kietelden.
    blz. 16 …eenzame meertjes die als tranen tussen de bomen glinsterden.
    blz. 20 Met haar tong als een stropdas…
    blz. 30 Dampende moerasgronden die zich als lekkende wonden uitspreidden…

Julia23
    Bijdrager

Het boek leest heel fijn. Je voelt bijna het donkere bos om je heen.
    Er is een tweede meisje verdwenen. Maar dat is niet Meja….. hoe komen de verhalen bij elkaar?

Julia23
    Bijdrager

Ik ben nu aan het lezen in deel 2. Spannend. Wie is dit meisje en wie is degene die haar gevangen houdt?

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.